What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on July 12, 2021 (11:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Nice perspective and composition of the photo. Good B / W although, you know, I prefer more decisive tones than this, in which there are many tones of gray intermediate, few whites and few blacks. A greeting,Alessandro. Bella prospettiva e la composizione della foto. Buono il B/N anche se,tu lo sai, preferisco toni piu decisi di questo,in cui ci sono tanti toni di grigi intermedi,pochi bianchi e pochi neri. Un saluto,Alessandro. |
| sent on July 12, 2021 (16:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Yes I know you like the expressive BN, powerful and devoid of shyness :-D As you certainly know the NL can be of different types, in terms of contrast. This is a bit "documentary", that is, it tends to represent reality with a minimum of fidelity, according to the advice of Alsel Adams and others, that is, a little black, a little white, but above all the last level of readable black and the last level of readable white (translate shadows and lights, of course) as extremes. Here I went further, in fact there is also unreadable shadow ;-) Si lo so che ti piace il BN espressivo, potente e privo di timidezze Come di certo sai il BN può essere di differenti tipi, in tema di contrasto. Questo è un po' "documentale", ovvero tende a rappresentare la realtà con un minimo di fedeltà, secondo i consigli di Alsel Adams ed altri, ovvero un po' di nero, un po' di bianco, ma soprattutto l'ultimo livello di nero leggibile e l'ultimo livello di bianco leggibile (traduci ombre e luci, ovviamente) come estremi. Qui sono andato oltre, infatti c'è anche ombra non leggibile |
| sent on July 12, 2021 (21:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You have the right word: a minimum of fidelity in the scene. I know enough About Ansel Adams and the famous Zonal System, with a scale from pure white to darker black. Here you have only a very closed black, and the rest clearly visible. very good. You miss it, but perhaps there is not in the scene a decisive White. The photo is extremely readable, with all its grays, faithful to the scene. On the other hand, the lights of the scene imposed choices, and you chose the most faithful. A greeting,Alessandro. Hai la parola giusta: un minimo di fedeltà nella scena.Conosco abbastanza Ansel Adams ed il famoso Sistema Zonale,con scala dal bianco puro al nero più cupo. Qui tu hai solo un nero molto chiuso,ed il resto ben visibile. Ottimo. Ti manca,ma forse non c'è nella scena un Bianco deciso.La foto è estremamente leggibile,con tutti i suoi grigi,fedele alla scena. D'altronde le luci della scena imponevano scelte,e tu hai scelto le piu fedeli. Un saluto,Alessandro. |
| sent on July 12, 2021 (21:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Alessandro for the clarification and for the appreciation you show ;-) I'm true, there are no intense whites, the light of the moment I do not remember because the photo is 12 years old, but seeing the lord's forehead, very clear, I wonder if it would have been possible to expand the dynamic range elsewhere (eg between the most distant columns). Perhaps with a post by areas, for example, increasing the brightness of the background. I could try. Thanks still :-D Grazie Alessandro per la precisazione e per l'apprezzamento che dimostri E' vero, mancano bianchi intensi, la luce del momento non me la ricordo perché la foto ha 12 anni, ma vedendo la fronte del signore, molto chiara, mi chiedo se sarebbe stato possibile ampliare la gamma dinamica altrove (es tra le colonne più lontane). Forse con una post per aree, ad esempio aumentando la luminosità dello sfondo. Potrei provare. Grazie ancora |
| sent on July 13, 2021 (10:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
No, I don't even see whites decided, so you managed that kind of light at best, rather soft. Look you would expect a huge job to go for single areas. Keep it that way. Rather, I regret that such a beautiful photo receives little appreciation, at least for now. Hello,Federico. Alessandro. No,non vedo neanche io bianchi decisi,quindi hai gestito al meglio quel tipo di luce,piuttosto morbida. Guarda che ti aspetterebbe un lavoro immane andare per zone singole.Tienila così. Piuttosto,mi rincresce che una così bella foto riceva pochi apprezzamenti,almeno per ora.Ciao,Federico. Alessandro. |
| sent on July 13, 2021 (21:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ah, but my photos always receive little appreciation. It's not a problem, at the beginning I was really not very good as a photographer, now I'm trying to propose my best, but it takes time. And then I have particular tastes ... forget it. going back to the shot I think you're right, for now I'll leave it like that. Thanks for your time! Ah, ma le mie foto ricevono sempre pochi apprezzamenti. Non è un problema, all'inizio ero davvero poco valido come fotografo, ora sto cercando di proporre il mio meglio, ma ci vuole tempo. E poi ho gusti particolari... lasciamo perdere. tornando allo scatto credo che tu abbia ragione, per ora la lascio così. Grazie per il tuo tempo! |
| sent on July 28, 2021 (9:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful sequence, almost hypnotic, of the famous arcades of San Luca, I like that you have also inserted the stretch in the curve that in addition to the feeling of "unknown" manages to make well describe the structure and its architecture. As for the tones you have thoroughly eviscerated the topic, I would just like to add that from my point of view for the general atmosphere of the image and for the type of toning without excesses that you have chosen I find everything very well balanced and pleasant. The gentleman with his gaze towards it is not known where and what is always a pleasant question mark that adds a facet of humanity and mystery that is undoubtedly an added value. Well done Frederick. Bella sequenza, quasi ipnotica, dei famosi portici di San Luca, mi piace che tu abbia inserito anche il tratto in curva che oltre alla sensazione di "ignoto" riesce a ben descrivere la struttura e la sua architettura. Per quanto riguarda le tonalità avete sviscerato esaurientemente l'argomento, vorrei solo aggiungere che dal mio punto di vista per l'atmosfera generale dell'immagine e per il tipo di viraggio senza eccessi che hai scelto trovo il tutto molto ben bilanciato e piacevole. Il signore col lo sguardo verso non si sa dove e cosa è sempre un gradevole punto interrogativo che aggiunge un quella sfaccettatura di umanità e mistero che è senza dubbio un valore aggiunto. Ben fatto Federico. |
| sent on July 28, 2021 (18:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Riccardo. It's a photo I care a lot about, made "to feeling" in the first periods of use of my first SLR (Pentax K20d). It came well almost by chance, although I must say that for the composition I have always had a minimum of propensity. On toning, as mentioned elsewhere, I am "looking"... but this model is probably a good solution and I believe I will adopt it. Thanks again ;-) Ti ringrazio Riccardo. E' una foto a cui tengo molto, fatta "a sentimento" nei primi periodi di uso della mia prima reflex (Pentax K20d). E' venuta bene quasi per caso, anche se devo dire che per la composizione ho sempre avuto un minimo di propensione. Sul viraggio, come detto altrove, sono "in cerca"... ma questo modello è probabilmente una buona soluzione e credo che l'adotterò. Grazie ancora |
| sent on January 17, 2022 (20:16) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Nice in the B&W you are very strong ;-) Bello nel B&W sei molto forte |
| sent on January 17, 2022 (20:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great beautiful photo, congratulations. No greetings Vincenzo Gran bella foto, complimenti. Un saluto Vincenzo |
| sent on January 18, 2022 (17:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@Massimo: thank you... I gladly accept the compliment (instead of doing the modest) because I am applying myself a lot and I do not mind that it serves :-D @Vincenzo: thank you very much for your time, very happy that you like the shot. It's one of the first made with a serious car, many years ago. @Massimo: grazie... accetto assai volentieri il complimento (anziché fare il modesto) perché mi ci sto applicando parecchio e non mi dispiace che serva @Vincenzo: grazie mille per il tuo tempo, ben felice che lo scatto ti piaccia. E' uno dei primi fatti con una macchina seria, molti anni fa. |
| sent on January 18, 2022 (18:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Federico, the nuances of travel is a beautiful series of thought in black and white, more effective than the color that sometimes "distracts" from the content. Interesting in the remarks Andros Good evening Vincenzo Federico, le sfumature di viaggio è una bella serie di pensiero in bianconero, più efficace del colore che a volte "distrae" dal contenuto. Interessanti le osservazioni Andros Buona serata Vincenzo |
| sent on January 18, 2022 (21:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks again Vincenzo Grazie ancora Vincenzo |
| sent on May 11, 2022 (7:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great job, congratulations Hello Marco Ottimo lavoro, complimenti Ciao Marco |
| sent on May 11, 2022 (9:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I really like the composition of this shot, with the human presence in the right place with the face illuminated and in a quiet pose well inserted in the sense of peace that the deserted porch transmits. For my taste, simply excellent BeN, congratulations Hello Guido Mi piace molto la composizione di questo scatto, con la presenza umana nel posto giusto col volto illuminato e in posa tranquilla ben inserita nel senso di pace che trasmette il porticato deserto. Per I miei gusti , semplicemente ottimo il BeN , complimenti Ciao Guido |
| sent on May 11, 2022 (16:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Marco, thanks Guido. The arcades of Bologna lend themselves to easy interpretations like this. Grazie Marco, grazie Guido. I portici di Bologna si prestano a facili interpretazioni come questa. |
| sent on May 31, 2022 (10:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very beautiful, especially for the melancholy grayscale that demonstrates the will to interpret, with the bn, the scene, enriching it with meaning in an architectural and metaphysical context. It would have been a mistake for me to make the whites and the lights splash: the image would have lost that sense of melancholy that makes it interesting. Hello Molto bella, specialmente per la scala di grigi malinconica che dimostra la volontá di interpretare, con il bn, la scena, arricchendola di significato in un contesto architettonico e metafisico. Sarebbe stato un errore, per me, far schizzare i bianchi e le luci: l' immagine avrebbe perso quel senso di malinconia che lo rende interessante. Ciao |
| sent on May 31, 2022 (18:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Klizio. The development of the NL is far from trivial, but you know it well since you chew the topic a lot ;-) Grazie Klizio. Lo sviluppo del BN è cosa tutt'altro che banale, ma tu lo sai bene visto che mastichi molto l'argomento |
| sent on November 20, 2022 (18:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A nice pdr and a great black and white. The human figure allows you to appreciate the proportions of the complex and gives depth to the scene. congratulations. Carlo Un bel pdr e un'ottimo bianco e nero. La figura umana permette di apprezzare le proporzioni del complesso e dona profondità alla scena. Complimenti. Carlo |
| sent on November 20, 2022 (18:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Charles. It's one of the first photos I took with my first DSLR. I'm glad you like it ;-) Grazie Carlo. E' una delle prime foto che ho fatto con la mia prima reflex digitale. Sono felice che ti piaccia |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |