JuzaPhoto uses technical cookies and third-part cookies to provide the service and to make possible login, choice of background color and other settings (click here for more info).
By continuing to browse the site you confirm that you have read your options regarding cookies and that you have read and accepted the Terms of service and Privacy.
You can change in every moment your cookies preferences from the page Cookie Preferences, that can be reached from every page of the website with the link that you find at the bottom of the page; you can also set your preferences directly here
Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
sent on January 06, 2021 (13:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Mi piacciono i particolari colori, la composizione, il dettaglio e il punto di ripresa.
In quasi tutta la serie ho notato questi approcci: -non correzione delle linee cadenti in post produzione -la maggioranza delle inquadrature con focali da 21 a 35mm
Note: -Di solito lo sfruttamento delle linee cadenti è applicato nelle situazioni di Paesaggi naturalistici (es.bosco e linee convergenti degli alberi) per spingere l'accelleratore sulla visione dinamica ma questo è un Paesaggio che include strutture antropiche-abitazioni. -Le linee cadenti emergono in condizioni dove la focale grandangolare non era adatta e/o c'erano degli ostacoli fisici che ci limitavano il nostro allontanamento dalle costruzioni.
Consiglio: Sfruttiamo di più le focali supergrandangolari come 16-17-18-19-20mm, se siamo troppo vicini alle strutture, in modo tale da ridurre il basculaggio della reflex in alto e/o allontaniamoci eventualmente di qualche metro. In post produzione, se abbiamo optato per una inquadratura non chirurgica, affidiamoci alla eventuale correzione soft delle linee cadenti e al leggero ritaglio compositivo
sent on January 06, 2021 (14:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thank you Lauro: I used the nikon 16/35 moving away just a few meters (I also had with me the 24/70) which unfortunately tends to distort somewhat on the sides but I know that it is quite frequent in wide angles; I still made some slight cutouts but I don't know what you mean in pp for soft correction of the falling lines and if you will be kind enough to explain it to me taking into account that I use capture nx-d and adobe photoshop elements 2019 for pp (I also have affinity photos but they are only just beginning and I am not yet able to use it to the full potential of its potentials). thane hello Gianfranc grazie Lauro: ho utilizzato il nikon 16/35 allontanandomi appunto di qualche metro (avevo con me anche il 24/70) che purtroppo tende a distorcere alquanto ai lati ma so che e' piuttosto frequente nei grandangolari; ho comunque effettuato dei leggeri ritagli ma non so cosa intendi in pp per correzione soft delle linee cadenti e se sarai cosi' gentile da spiegarmelo tenendo conto che utilizzo capture nx-d e adobe photoshop elements 2019 per la pp (possiedo anche affinity photo ma sono soltanto agli inizi e non sono in grado ancora di utilizzarlo al pieno delle sue potenzialita'). grazie ciao Gianfranco
sent on January 06, 2021 (15:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
If the shooting is done by holding the camera tilted upwards (evident in this shot of yours) you will get an image where the vertical lines will converge upwards.
This shooting is done by holding the camera tilted down you will get an image where the converging shooting lines will be down.
Transmite tools in your photo editing program can be corrected by pulling two opposite corners of the photo. In this case, pulling the two upper corners outwards. (As if the image were anchored on an elastic media) :-) Se la ripresa viene effettuata tenendo la fotocamere inclinata verso l'alto (evidenti in questo tuo scatto) si otterrà una immagine in cui le linee verticali risulteranno convergenti verso l'alto.
Se la ripresa viene effettuata tenendo la fotocamere inclinata verso il basso si otterrà una immagine in cui le linee cadenti convergenti risulteranno verso il basso.
Tramite strumenti presenti nel proprio programma di fotoritocco si possono correggere tirando due angoli opposti della foto. Nel caso in oggetto tirando verso l'esterno i due angoli superiori. (Come se l'immagine fosse ancorata su un supporto elastico)