What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
user81257 | sent on July 10, 2016 (10:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I do not know how to comment, is one particular shot, I do not know if you wanted to express something or is just a panoramic photo. What's up? Non so come commentare, è uno scatto particolare, non so se volevi esprimere qualche cosa o è una semplice foto panoramica. Che mi dici? |
| sent on July 10, 2016 (10:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello. So I was not there but I imagine that the PDR was required. It seems to me that there is little the color saturation is a bit dull and India is good for the colors I then tried it with a bit of haze remover to stretch the eye on the landscape ... or alternatively exclude the white part at the top . then the one hand I would not have put ... You chose to understand it? If so why? Hello. Ciao. Allora non ero lì ma mi immagino che il Pdr fosse obbligato. Mi sembra che ci sia poca saturazione i colori sono un po smorti e l'India è bella per i colori avrei poi provato con un po di rimozione foschia per allungare l'occhio sul paesaggio...o in alternativa escludere la parte bianca in alto. Quella mano poi io non l'avrei messa...Hai scelto tu di comprenderla? Se sì perché? Ciao. |
| sent on July 10, 2016 (10:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find it perfect as it is. :-) Shots are difficult ones like this: you are likely always to disturb the person with the plot of the grid, or to contextualize the latter. But here I find, in addition to a correct maf and colors that do not displease me at all, excellent composition and effective contextualization, thanks to the presence at all obvious to a hand and a hint of the grating edges. Really a beautiful shot, I think, because he manages to make it clear right or wrong that the observer is to observe from a window in a high place like a tower (or at least I did it out immediately). Compliments! Io lo trovo perfetto così com'è. Sono scatti difficili quelli di questo genere: si rischia sempre di disturbare il soggetto con la trama del reticolato, oppure di decontestualizzare quest'ultimo. Qui invece trovo, oltre a una corretta maf e i colori che non mi dispiacciono per niente, un'ottima composizione e una efficace contestualizzazione, grazie alla presenza per niente scontata di una mano e un accenno dei bordi del reticolo. Davvero un bello scatto, secondo me, perché riesce a far capire bene o male che chi osserva si trova ad osservare da una finestra in un luogo alto come una torre (o almeno a me lo ha fatto capire subito). Complimenti! |
| sent on July 10, 2016 (11:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The composition I like a lot, especially with the hand attached to the grate. The shades so "sandy", to my taste, are correct, I would just run better PP on his hand, I suppose that there is a significant opening of the shadows at that point, but that is not followed by a noise reduction. ;-) La composizione mi piace parecchio, specie con la mano attaccata alla grata. Le tonalità così "sabbiose", a mio gusto, sono corrette, avrei giusto gestito meglio la PP sulla mano, immagino che ci sia un'importante apertura delle ombre in quel punto, ma a cui non è seguita una riduzione del rumore. |
| sent on July 10, 2016 (11:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I do not read the previous comments to avoid influences .... I start with a consideration that relates indirectly this shot, or from the thumbnails of the same series that I see in ... this is the only photo desaturated so I think it was a deliberate decision, and which I personally agree. I really like that little gruppeto of people at the convergence of the white lines of the pavement while I can not understand if I like the hand on the grating; in theory I would not have put it into practice agiunge a different human presence at the picture and it does not bother at all ... Roberto Non leggo i commenti precedenti per evitare influenze.... Parto da una considerazione che riguarda indirettamente questo scatto, ovvero dalle miniature della stessa serie che vedo sotto...questa è l'unica foto desaturata quindi credo sia una scelta voluta e che personalmente condivido. Mi piace molto quel piccolo gruppetto di persone alla convergenza delle linee bianche della pavimentazione mentre non riesco a capire se mi piace la mano sulla grata; in teoria non l'avrei messa ma in pratica agiunge una diversa presenza umana al quadro e non infastidisce per nulla... Roberto |
user81826 | sent on July 10, 2016 (11:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A hard shot from commenting. Approve the composition, I like the hand that adds something to the pictures otherwise too flat and get a better cut would be difficult for anyone. Overall I find very interesting the subject, is a shooting point that does not tell me much, a bit 'like the pictures from the top of the Sistine Chapel. Uno scatto difficile da commentare. La composizione la approvo, mi piace la mano che aggiunge un qualcosa alla foto altrimenti troppo piatta ed ottenere un taglio migliore sarebbe stato difficile per chiunque. Nel complesso trovo poco interessante il soggetto, è un punto di ripresa che non mi dice molto, un po' come le foto dalla cima della Cappella Sistina. |
| sent on July 10, 2016 (13:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Knowing the place, I know from experience how light can be difficult to manage, so I start from here. I closed the aperture as much as possible in an attempt to alleviate the looming monsoon haze, lowered the x pdr (more or less tall trees), increased contrast and sharpness on hand ... now all this is pure theory ... ! The space we had available was what it was. I really like the presence of the hand that helps to create a different level lines! Conoscendo il luogo, per esperienza so quanto la luce possa essere difficile da gestire, per cui parto da qui. Avrei chiuso il diaframma il più possibile nel tentativo di alleggerire l'incombente foschia monsonica, abbassato di x il pdr (più o meno altezza alberi), aumentato il contrasto e la nitidezza sulla mano...ora tutto questo è pura teoria...! Lo spazio che avevi a disposizione era quel che era. Mi piace molto la presenza della mano che contribuisce a creare linee di livello differenti! |
| sent on July 10, 2016 (13:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you all. The story is very simple: after the climb, quite tiring, to the top of the minaret, I wanted to make a simple overview unpretentious. I realized that the lens with the lens hood did not pass through the grating and therefore I was about to give up when the person behind me leaned to the grating, to which I said "try" ... and the result has pleased me immediately. Also I think the scene is too bright and hazy but I do not know how to do: should I cut out all the grate but it is a Chinese work, I do not think it's worth it. Does anyone have suggestions? Grazie a tutti. La storia è molto semplice: dopo la salita, piuttosto faticosa, fino alla cima del minareto, volevo fare una semplice panoramica senza pretese. Mi sono accorto che l'obbiettivo con il paraluce non passava dalla grata e perciò stavo per rinunciare quando la persona che mi seguiva si è appoggiata alla grata, al che mi son detto "proviamo"... e il risultato mi ha soddisfatto subito. Anche secondo me il panorama è troppo chiaro e velato ma non so come fare: dovrei scontornare tutta la grata ma è un lavoro cinese, non penso che ne valga la pena. Qualcuno ha suggerimenti? |
user81257 | sent on July 10, 2016 (13:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The grille is scontorna with a click ;-) La grata si scontorna con un click |
| sent on July 10, 2016 (13:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
: -o Davero ??? I have to study ... looking for a tutorial. davéro??? Devo studiare... cerco un tutorial. |
user81257 | sent on July 10, 2016 (13:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Work on the brightness or color selection, it is not difficult. Lavora sulla luminosità o selezione per colore, non è difficile. |
| sent on July 10, 2016 (13:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It will be done. But not today ... today it comes out to photograph. Gathering of American muscle with moooolte pin up :-D It is not my thing but not throw anything away! Sarà fatto. Ma non oggi... oggi si esce a fotografare. Raduno di muscle car americane con moooolte pin up Non è il mio genere ma non si butta via niente! |
| sent on July 10, 2016 (16:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I write this comment without reading the others ... I like the idea of ??doing this shooting behind the railing that has a beautiful design. Valid also the fact that he had put the observer's hand to "touch" the scene. As only criticism I think it would be better to tighten the frame (maybe with vertical cut) so as to exclude from the composition of the uprights of the window that you see at the bottom. I think having the reason railing throughout the image would have been better. The fact that the MAF fall on what is outside leaving leggermende blurred hand and grateful to me there may be. It also like the fact that what is outside is slightly sovraespsoto, gives the idea of ??being closed inside of something dark with the only light out. Scrivo questo commento senza aver letto gli altri... Mi piace l'idea di aver fatto questo scatto dietro l'inferriata che ha anche un bel disegno. Valido anche il fatto di aver messo la mano dell'osservatore a "toccare" la scena. Come unica critica penso che sarebbe stato meglio stringere l'inquadratura (magari con taglio verticale) in modo da escludere dalla composizione i montanti della finestra che si vedono nella parte bassa. Secondo me avere il motivo dell'inferriata su tutta l'immagine sarebbe stato meglio. Il fatto che la MAF cada su ciò che sta fuori lasciando leggermende sfuocato mano e grata per me ci può stare. Mi piace anche il fatto che ciò che sta fuori sia leggermente sovraespsoto, dà l'idea di essere chiusi all'interno di qualcosa di buio con la luce solo fuori. |
| sent on July 10, 2016 (16:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
very beautiful and evocative snap for me, his hand on the grille, the same grate and then across the square below. Truly a beautiful photo reportage. Scatto molto bello ed evocativo per me, la mano sulla grata, la grata stessa e poi tutta la piazza sotto. Veramente una bella foto reportage. |
| sent on July 11, 2016 (0:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The shot is beautiful, I would have just taken off the frame the piece of wall that rises from left and I would have increased a little contrast and saturation. Lo scatto è bello, io avrei solo tolto dall'inquadratura il pezzo di muro che spunta da sinistra e avrei aumentato un pochino il contrasto e la saturazione. |
| sent on July 11, 2016 (8:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful, too bad the hand and the walls. Bella,peccato la mano ed i muretti. |
| sent on July 22, 2016 (15:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
For me it is perfect as well. The grating instead of interfering brings attention to the landscape interest and veiled colors vividly evoke the idea of ??the dust and the heat, plus the hand adds a bit 'of history in what would otherwise be "just" a nice picture landscape. Per me è perfetta così. La grata invece di interferire porta l'attenzione sui punti di interesse del paesaggio e i colori velati evocano bene l'idea della polvere e della calura, in più la mano aggiunge un po' di storia a quella che altrimenti sarebbe "solo" una bella foto di paesaggio. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |