What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on November 28, 2014 (16:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful composition and effect diagram. Congratulations Roberto! Hello! Sergio;-):-P Bellissimi composizione ed effetto grafico. Complimenti Roberto! Ciao! Sergio |
| sent on November 28, 2014 (20:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Sergio. Grazie Sergio. |
| sent on December 04, 2014 (16:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Geometries impeccable! Geometrie impeccabili! |
| sent on December 04, 2014 (18:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks ... I confess, however, that he ravanare just a moment with the "scale" and "Distort" Photoshop to achieve this symmetry. Grazie... Confesso però di aver ravanato un momentino con le funzioni "scala" e "distorci" di Photoshop per ottenere questa simmetria. |
| sent on June 28, 2016 (20:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I can only share what is written by those who preceded me. Composition, graphic effect, geometry, everything perfect. Use Photoshop day I would not lift a hornet's nest, but I think used sparingly without distorting the scene, and only to make more effective the message is one more instrument in the hands of the photographer Compliments! A greeting Non posso che condividere quanto scritto da chi mi ha preceduto. Composizione, effetto grafico, geometria, tutto perfetto. Sull'uso dì Photoshop non vorrei alzare un vespaio ma credo che utilizzato con parsimonia senza stravolgere la scena e soltanto per rendere più efficace il messaggio sia uno strumento in piu in mano al fotografo Complimenti! Un saluto |
| sent on June 28, 2016 (23:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Giancarlo.
With regard to post-production, I think that the first to use them were Louis Daguerre and William Fox Talbot, although of course they did not use Photoshop. I agree that should be used sparingly. For me, the best post-production is that which is not seen.
Hello. Grazie Giancarlo. Riguardo alla post-produzione, penso che i primi a farne uso siano stati Louis Daguerre e William Fox Talbot, anche se ovviamente non usavano Photoshop. Penso anch'io che vada usata con parsimonia. Per me la miglior post-produzione è quella che non si vede. Ciao. |
| sent on June 29, 2016 (8:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Totally agree with you. My problem is that I do not and it shows! :-D But sooner or later he will succeed :-) Hello Giancarlo Pienamente d'accordo con te. Il mio problema è che non la so fare e si vede! Ma prima o poi ci riuscirò Ciao Giancarlo |
| sent on June 29, 2016 (11:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ho fatto un giro nella tua galleria e dirò che sei troppo severo con te stesso. Comunque io Photoshop lo uso al 20 - 30% (ad essere ottimisti) delle sue potenzialità, ma mi sono accorto che ottenere quella PP che "c'è ma non si vede" è più difficile che puntare sugli "effettazzi", con i coloracci e i contrasti a palla. Mi viene in mente Lord Brummel che diceva: "mi ci vuole un bel po' di tempo ogni mattina perché la mia cravatta appaia annodata con noncuranza". A cercare un altro precedente, ci sarebbe il concetto di "sprezzatura" teorizzato da Baldassare Castiglione: it.wikipedia.org/wiki/Sprezzatura e ripreso in campo artistico dal suo amico Raffaello: www.fondoambiente.it/upload/oggetti/Abstract_Ginzburg.pdf books.google.it/books?id=_04jiORnGXEC&pg=PA52&lpg=PA52&dq=Raffaello+Ca www.sprezzatura.it/Altri_testi.htm A volte con Photoshop io faccio un passo indietro, ad esempio mi accorgo di aver schiarito troppo le ombre di oggetti in controluce e di aver ottenuto un effetto "innaturale" (le virgolette sono d'obbligo, in fotografia non c'è niente di naturale, è tutto artificio e finzione); quindi le scurisco un po', fino a quella che mi sembra la giusta misura. Ciao Roberto |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |