What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on August 02, 2017 (13:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very .... carnale ..... I like it, a bold shot. Bacetti, Loganetti 8-) molto....carnale.....mi piace, uno scatto audace. Bacetti, Loganetti |
| sent on August 02, 2017 (17:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
For mere personal curiosity, I do not know whether it is a stylistic choice or expressly (not) recognition to want to obscure the face of the subject who lent his image to the picture. I would advise the next, only and only if this was the second case, to review the pose in such a way that it would not sacrifice the reading as a whole.
Greetings. Vincenzo Per mera curiosità personale, non so se è una scelta stilistica o espressamente di (non) riconoscimento il voler oscurare il volto del soggetto che ha prestato la sua immagine per la foto. Consiglio, per le prossime, solo e soltanto se fosse questo secondo caso, di rivedere la posa in maniera tale da non sacrificarne la lettura d'insieme. Saluti. Vincenzo |
| sent on August 02, 2017 (17:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I'm interested in Vincent, can you explain me better what do you mean? mi interessa Vincenzo, puoi spiegarmi meglio cosa intendi? |
| sent on August 02, 2017 (18:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Did I mean if you chose this type of pose and face cover for a precise creative / stylistic / representative motif, or just to darken the face of the model? If you chose to conceal the face of the model to avoid any public recognition, it would be best to adopt a more "comfortable" and natural pose, without sacrificing your face reading, as you've already proposed with the other two in the same series.
For a purely indicative, looking at this link you should find inspiration: www.juzaphoto.com/topic2.php?l=it&t=2153578
Intendevo se hai scelto espressamente questo tipo di posa e di copertura del volto per un preciso motivo di racconto ispirazionale/creativo/stilistico/rappresentativo/sperimentale, o semplicemente per oscurare il volto della modella? Se hai scelto di occultare il volto della modella per evitarne eventuale pubblico riconoscimento, sarebbe l'ideale adottare una posa più "comoda" e naturale, senza sacrificarne la lettura del volto, tipo come hai già proposto con le altre due della stessa serie per intenderci, o giocandone con l'apertura focale. A puro titolo indicativo, curiosando a questo link dovresti trovare diverse fonti di ispirazione: www.juzaphoto.com/topic2.php?l=it&t=2153578 Ci sono numerosi autori che evitano espressamente di fotografare modelle in viso, senza necessariamente "incappucciarle", come ad esempio la serie in studio di Livio Moiana www.liviomoiana.it/set/shapes-of-freedom/ (in basso a destra scorri le diverse pagine che compongono questa ricerca), cito lui solo perchè ho avuto modo recentemente di consocerlo, di ascoltarlo in un workshop, e di apprezzarne i suoi lavori. V. |
| sent on August 02, 2017 (18:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I understand and thank you very much for the report: it will be a topic of study on my part. The choice for what we are concerned about is not to make the model recognizable in part by using different solutions, not just the crop of the photo. And this time we have used different solutions (caps, masks, bandages, etc.) with. "Model without face" is something that, although it can not be defined as "school", is certainly a line followed by many non-amateur photographers. Thanks again. Hello Ho capito e grazie molte della segnalazione: sarà argomento di studio da parte mia. La scelta per quel che ci riguarda è quella di non rendere in parte riconoscibile la modella adoperando soluzioni diverse, non solo il crop della foto. E questa volta abbiamo adoperato soluzioni diverse (cappucci, maschere, bende ecc.) con. "Model without face" è qualcosa che pur non potendosi definire "scuola" è senz'altro una linea seguita da molti fotografi anche non amatoriali. Grazie ancora. ciao |
| sent on August 02, 2017 (18:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
But in fact the crop of the photo to cut off the face is among the most barbaric of the solutions, unless you want to work on anatomic details by pulling out really special cuts without detracting the photo ;-) Experimentation, study and research dynamics in this kind of photography, both delicate and highly personal, is crucial in order to avoid slipping into the trash of the people, building by their own communicative style.
We have, however, intended for a healthy debate, and this is the positive side of the forums ;-) Certamente l'evitare il viso aiuta per certi versi a garantire l'anonimato, oltre a sperimentare senza pudore, soprattutto in fotografia amatoriale, dove come soggetto più facilmente adottabile si parte generalmente dal proprio partner. In altri casi, il volto si evita concettualmente per non aggiungere distrazioni quindi concentrarsi meglio sul corpo in quanto tale. In merito al semplice crop della foto per tagliar fuori il viso, invece, credo sia tra le più barbare delle soluzioni, a meno di non voler lavorare su particolari anatomici tirando fuori tagli davvero particolari senza deturpare gli scatti e la comunicazione complessiva mozzandone le sinuosità delle spalle o del collo solo per la foga di lasciar fuori la testa. La sperimentazione, lo studio e le dinamiche di ricerca in questo genere di fotografia, il nudo, l'eros, tanto delicato quanto sensibilmente personale, nel pieno rispetto della modella o del modello che ci offre la possibilità di fotografare, è fondamentale (onde evitare di scivolare nel sempre più esteso e spartano trash del popolino), costruendo man mano un proprio stile comunicativo, una storia, un messaggio ben preciso attraverso le singole immagini o le serie che si propongono sul web come in stampa. Ci siamo comunque intesi, per un sano e costruttivo dibattito, e questo è il lato positivo dei forum a differenza dei social network che lasciano il tempo che trovano Ciao. Vincenzo |
| sent on August 02, 2017 (19:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I agree Vincenzo, I like to use the forum for these things. Hello Sono d'accordo Vincenzo, fa piacere usare il forum per queste cose. Ciao |
| sent on August 21, 2017 (8:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great management of b & w .ciao Giulio Ottima gestione del b&w .ciao Giulio |
| sent on October 09, 2017 (13:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I think, better face masks or crops than these bands that give me a sense of oppression .... Credo, meglio maschere o crop del viso più che questi bendaggi che mi danno un senso di oppressione.... |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |