What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 17, 2017 (15:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Richard. @ Andrea: the title see it as a complete picture, a way to drive viewers to the message ;-) Grazie Riccardo. @ Andrea: il titolo lo vedo come un completamento dell'immagine, un modo per indirizzare chi guarda verso il messaggio |
| sent on January 17, 2017 (15:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ the way I see it as a complete picture, a way to drive viewers to the message „
and then if you came before your photo is an unfinished ;-) " il titolo lo vedo come un completamento dell'immagine, un modo per indirizzare chi guarda verso il messaggio" e allora se non ti è venuto prima la tua foto è un incompiuta |
| sent on January 17, 2017 (21:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I like the picture and capture wasp immediately eye. The trees, at a first step, create a bit 'of confusion, but then do not bother much. I would try to saturate the color and increase the contrast. La foto mi piace e la vespa cattura subito lo sguardo. Gli alberi, ad un primo passaggio, creano un po' di confusione, ma poi non disturbano più di tanto. Avrei provato a saturarne il colore e ad aumentare il contrasto. |
| sent on January 17, 2017 (21:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Shooting has potential, but not made up in this way, the Vespa was better on the third and a beautiful double exposure so as to have the entire frame correctly exposed. Another problem, the title, a picture so just a little imagination :-) Lo scatto ha del potenziale, ma non composto in questo modo, la Vespa stava meglio sul terzo e una bella doppia esposizione così da avere tutto il fotogramma esposto correttamente. Altro problema, Il titolo, con un immagine così basta un poco di fantasia |
| sent on January 17, 2017 (22:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I too felt very sorry for the poor Vespa! :-D The idea was good, so shooting is nice but I think you could do much better! The subject here is the wasp course ... but it seems to have relegated to a marginal role not say but almost. Regarding PP, gray trees are strange, perhaps a mistake, but still need to put more emphasis on the wasp that is already too dark! Anche a me è dispiaciuto molto per la povera Vespa! L'idea era buona, così lo scatto è gradevole ma secondo me avresti potuto fare molto di meglio! Il soggetto qui è la vespa ovviamente... ma sembra lo abbia relegato ad un ruolo non dico marginale ma quasi. Riguardo la pp, gli alberi grigi sono strani, forse un errore, ma comunque servono a mettere meglio il risalto la vespa che è già troppo scura! |
| sent on January 18, 2017 (8:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Ronkybuz: through the passage. I should make a selective saturation of the trees, I'll do it a try. @ Alcy91: the wasp on the third I'll have to go back, for the double exposure bracketing the shots and I'll try to do a merger. Thank you. @ Razor1979: the person wanted was the wasp in relation to the path, so I kept it in the foreground but with a lot of background, a title that I thought was "Want to run" because the bike at that position seems to want to get rid the fence and the trees to return to what once might have been a street. For trees I try with the merger of two shots to see if I can find a solution. Thank you. @ Ronkybuz: grazie del passaggio. Dovrei fare una saturazione selettiva degli alberi, farò un tentativo. @ Alcy91: per la vespa sul terzo dovrò tornarci, per la doppia esposizione ho gli scatti del bracketing e proverò a fare una fusione. Grazie. @ Razor1979: il soggetto volevo fosse la vespa in relazione al sentiero, per questo l'ho tenuta in primo piano ma con molto sfondo, un titolo a cui avevo pensato era "Voglia di correre" perché la moto in quella posizione sembra proprio volersi liberare della recinzione e degli alberi per tornare in quella che una volta poteva essere una strada. Per gli alberi proverò con la fusione di due scatti a vedere se riesco a trovare una soluzione. Grazie. |
| sent on January 18, 2017 (9:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The idea of ??wasp that is released is there and you understand the intent. Unfortunately, I repeat, for me it is too small and too dark to stand out above all in the frame ... but a flash of flash fill you how to do it? Otherwise also merge multiple shots to come, but well have to do a good job in pp. L'idea della vespa che si libera ci sta e si capisce l'intento. Purtroppo ripeto, per me è troppo piccola e sopratutto troppo scura per risaltare nel fotogramma... ma un lampo di schiarita con flash hai modo di farlo? Altrimenti anche fondere più scatti ma per venire bene dovrai fare un bel lavoro in pp. |
| sent on January 18, 2017 (14:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The composition is interesting with the skeleton of vespino, I moved slightly to the left, as the protagonist. What I do not like is the post, washed out the background and very saturated colors. No rust to be exploited! La composizione è interessante con lo scheletro del vespino, che avrei spostato leggermente a sinistra, come protagonista. Quella che non mi piace è la post, slavata sullo sfondo e molto satura nei colori. C'è della ruggine da valorizzare! |
| sent on January 18, 2017 (15:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Razor, I have a dozen shots I'll try to get something out. @ Maserc: strongly agree: I tried to work the sky with a layer mask, but something must have happened with the interweaving of branches. For saturation me seemed nice, but I agree that I should focus more on the poor protagonist. Thank you too. @ Razor, ho una decina di scatti vedrò di tirarci fuori qualcosa. @ Maserc: pienamente d'accordo: ho cercato di lavorare il cielo con una maschera di livello, ma deve essere successo qualcosa con quell'intreccio di rami. Per la saturazione a me sembrava gradevole, ma sono d'accordo che dovrei concentrarmi di più sulla povera protagonista. Grazie anche a te. |
| sent on January 19, 2017 (0:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The idea is Nos bad ... maybe a little more contrasty and with a light fill the wasp would have a more marked effect L'idea nn è male... forse un po piu contrastata e con una leggera schiarita della vespa avrebbe avuto un effetto piu marcato |
| sent on January 19, 2017 (8:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Momophoto. Add your advice to the list and the first opportunity to get back hand shot. :-D Grazie Momophoto. Aggiungo il tuo consiglio alla lista e alla prima occasione rimetto mano allo scatto. |
| sent on January 19, 2017 (11:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The idea is interesting and the photos as well. But you must try to enhance more the bike, perhaps changing pdr. Also the bike is too shady. He deserves. L'idea e interessante e la foto pure. Devi però cercare di valorizzare di più la moto, magari cambiando pdr. Inoltre la moto risulta troppo in ombra. Merita. |
| sent on January 19, 2017 (15:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Gigga for the passage and appreciation. Grazie Gigga per il passaggio e l'apprezzamento. |
| sent on January 19, 2017 (21:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Surely with a better light that enhances the rust you can get a more interesting and engaging scene. So, with the wasp in the shade, you get lost looking for some other item of attention is lacking. Sicuramente con una luce migliore che valorizzi la ruggine potrai ottenere una scena più interessante e coinvolgente. Così, con la vespa in ombra, ci si perde a cercare qualche altro elemento di attenzione che manca. |
| sent on January 20, 2017 (8:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank Nicola passage Grazie del passaggio Nicola |
user81257 | sent on January 20, 2017 (11:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The title does not help you know, but for the photo you'd say what I think is missing is the contrast. There seems to be a veil of fog, especially in the upper part of the shot. Have you been able to see a good scene, I would have preferred a shot with generous opening, to have a gradient background. Sul titolo non so aiutarti, ma per la foto ti direi che quello che secondo me manca è il contrasto. Sembra che ci sia un velo di nebbia, soprattutto nella parte alta dello scatto. Hai saputo vedere una buona scena, avrei preferito uno scatto con apertura generosa, per avere uno sfondo sfumato. |
| sent on January 20, 2017 (11:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello, I like the compo and the idea! more than a hdr would try a shot of flash or a panel not to distort the lights a little shade there stà maybe a little more contrast, I see it too lightly frosted! Ciao, mi piace la compo e l'idea! più che un hdr proverei un colpo di flash o un pannello per non snaturare le luci un pò d'ombra ci stà magari un pò più di contrasto, la vedo anch'io leggermente opaca! |
| sent on January 20, 2017 (17:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello. not exciting shooting, but even enhanced; I thought of a nice dragan effect? and some action to restore full color? Ciao. Scatto non esaltante, ma nemmeno valorizzato; pensato a un bel effetto dragan? e una qualche azione per restituire colori pieni? |
| sent on January 21, 2017 (11:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Marco: it was not a very clear day, but the scene there was no fog, the veil you see is a show potential error or post production: tight branches did not allow me to create a sufficiently precise layer mask. Perhaps as you say, by opening more, I could hide a bit 'that ugly effect with the focus. I will try a more marked contrast. Thank you @ Raffasky: thanks for the appreciation, having taken at ISO 100 maybe you can retrieve something offsetting exposure or brightness in post. For the flash I have to equip, although perhaps as filling could be enough pop-up. @ Matterhorn. In post production I'm getting close now to the simplest of digital development: to return a little 'color do you think that is enough to selectively saturate the subject? The dragan effect,I admit ignorance, I do not know: - | Thanks anyway passage. @ Marco: non era una giornata limpidissima, ma sulla scena non c'era nebbia, il velo che vedi è un potenziale errore di esposizione o di post produzione: i rami fitti non mi hanno permesso di creare una maschera di livello sufficientemente precisa. Forse come dici tu, aprendo di più, avrei potuto mascherare un po' quel brutto effetto con lo sfuocato. Cercherò un contrasto più marcato. Grazie @ Raffasky: grazie per gli apprezzamenti, avendo scattato a 100 ISO forse si riesce a recuperare qualcosa compensando esposizione o luminosità in post. Per il flash mi devo attrezzare, anche se forse come riempimento potrebbe bastare il pop-up. @ Mattehorn. In post produzione mi sto avvicinando ora al semplice sviluppo del digitale: per restituire un po' di colore pensi che basti saturare selettivamente il soggetto? L'effetto dragan, ammetto l'ignoranza, non lo conosco Grazie comunque del passaggio. |
| sent on January 23, 2017 (9:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The Dragan effect (of which there are effective tutorials on the net) serves to dramatize the scene and put some kind of emphasis on such subjects elderly faces and marked by time, abandoned objects, etc etc ... if you go here just to mark the Color, in my opinion not much point to something that goes to emphasize subject decadent and the atmosphere around us ... now I can think of who it was, but I was long ago I came across a photographer had made a whole series of car carcasses abandoned around the world, do some research and find some valid ideas! L'effetto Dragan (di cui si trovano efficaci tutorial in rete) serve a drammatizzare la scena e porre un certo tipo di enfasi su soggetti tipo visi anziani e segnati dal tempo, oggetti abbandonati etc etc... se qua vai solo a marcare i colori, a mio avviso non serve a molto, punto su qualcosa che vada ad enfatizzare il soggetto decadente e l'atmosfera che ci sta attorno ... ora non mi viene in mente chi era, ma tempo fa mi ero imbattuto in un fotografo che aveva fatto un intera serie di carcasse di auto abbandonate in giro per il mondo, fai qualche ricerca e troverai dei validi spunti! |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |