What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on February 18, 2015 (15:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello dear friends Fulvio and Emiliano thanks for coming with your instructive recommendations and I congratulate you for your eye. Considering that I could not be helped stabilizer lens, I had responded to Emiliano Shooting delayed, which usually use, but are not so sure that I did on that occasion, that for me it was mainly a test of two shots the 70-200. I read also that “ USM (ultrasonic motor) refers to a proprietary technology to realize Canon engine quiet and accurate AF „ . So there may have been the mistake of failing to implement the shot delayed:-D:-D !! But I believe that the smooth effect you Fulvio known derives from the other problem ... with regard to the PP, I did not do that great a part in increasing the contrast RAW camera and apply noise reduction luminance, I visto worsen with increased contrast. I believe that the smooth effect which you see is due to this last speech of the noise reduction, and since you mention it, I probably have a bit exaggerated, creating the watercolor effect. Among other things, I also had some doubts. I will try to learn from everything that I have politely and constructively noted. Thanks to both. A salutone and a good day to you too;-):-P Ciao cari amici Fulvio ed Emiliano grazie per essere intervenuti con i vostri istruttivi consigli e faccio a voi i complimenti per il vostro occhio. Considerando che non potevo essere aiutata dallo stabilizzatore dell'obiettivo, avevo risposto ad Emiliano sullo scatto ritardato, che di solito uso, ma non sono così sicura di averlo fatto in quell'occasione, che per me è stata principalmente una prova di due scatti con il 70-200. Leggo inoltre che " USM (ultrasonic motor) fa riferimento a una tecnologia proprietaria di Canon per realizzare dei motori AF silenziosi e precisi" . Per cui ci potrebbe essere stato l'errore di non aver applicato lo scatto ritardato!! Credo però che l'effetto liscio che tu Fulvio noti derivi dall'altro problema...per quanto riguarda la PP, non ho fatto un gran che a parte aumentare in camera RAW il contrasto e applicare la riduzione del disturbo luminanza, che ho visto peggiorare con l'aumento del contrasto. Credo che l'effetto liscio che tu vedi è dovuto a questo ultimo intervento della riduzione del disturbo, e dal momento che me lo fai notare, probabilmente ho un pò esagerato, creando l'effetto acquerello. Tra l'altro ho avuto anche qualche dubbio. Cercherò di fare tesoro di tutto quello che mi avete cortesemente e costruttivamente fatto notare. Grazie a entrambi. Un salutone e una buona giornata anche a voi |
| sent on February 18, 2015 (18:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
this is really a very good picture, you're very good, congratulations dear jessy questa è davvero una gran bella foto, sei molto brava, complimenti carissima jessy |
| sent on February 19, 2015 (0:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Cosimo, you're always so good to me! Always a pleasure to have your visit. Greetings:-P;-) Grazie Cosimo, sei sempre tanto buono con me! Sempre un piacere avere la tua visita. Un caro saluto |
| sent on February 19, 2015 (1:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice also this, hello Andrea Molto bella anche questa,ciao Andrea |
| sent on February 19, 2015 (6:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
But thank Andrea for commenting with your nice comment! Always a pleasure to your visit. A good day:-P;-) Ma grazie Andrea per aver commentato con il tuo bel commento! Sempre un piacere per me la tua visita. Una buona giornata |
| sent on February 19, 2015 (8:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Jessy:-P and thanks to Fulvio, when discussing constructive spirit always comes something good. I did not know the luminance noise .. now I'm going to try .. Have a nice day !! Hello There;-) Grazie Jessy e grazie anche a Fulvio, quando si discute con spirito costruttivo esce sempre qualcosa di buono. Non conoscevo il disturbo luminanza.. ora vado a provare.. Buona giornata!! Ciao |
user19955 | sent on February 19, 2015 (12:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Look at the photo, and I take my place in the discussion of Emiliano and Fulvio, planing spoken of me seems to be due to overuse “ part Room RAW increase the contrast and apply noise reduction luminance „ this technique in CR; seen as described on the technique of shooting and the characteristics of the lens. In PhotoShop using layers and mask selective I would give the best results as also suggested on this site regarding the issue under discussion. This problem is accentuated highlights ancorpiù pictured at 16.6 MPX where even the light trail of cars is grainy and jagged. Opinion soooooo staff. ;-) For the luminance noise I noticed that is very pronounced if CR is "raping" the shooting parameters than necessary dependent Characteristics of the body and lens you use. I say this because it triedon my shoulders going from D3100 to D7000. Returning to the photo also known a slight magenta cast, seen in the clouds over the mountains and snow on the ground not the same; Dominant which could also be determined by the particular conditions of light and not by the PP. For the rest I feel good in the composition and bianciatura of the various elements. A greeting. Guardano la foto, e mi inserisco nella discussione di Emiliano e Fulvio, la piallatura di cui si parla mi sembra dovuta ad un uso eccessivo " parte aumentare in camera RAW il contrasto e applicare la riduzione del disturbo luminanza" di questa tecnica in CR; visto quanto descritto sulla tecnica di scatto e sulle caratteristiche della lente. In PhotoShop usando i livelli e la maschera selettiva credo avrebbe dato migliori risultati come anche suggerito su questo sito relativamente al problema in discussione. Questa problematica si evidenzia ancorpiù accentuata nella foto a 16.6 MPX dove anche la scia di luce delle auto è sgranata e seghettata. Parere mooooolto personale. Per il disturbo di luminanza ho notato che viene molto accentuato se in CR si "violentano" i parametri di scatto oltre il necessario che dipendono dalle carateristiche del corpo e lente che si usa. Dico questo perchè provato sulle mie spalle passando dalla D3100 alla D7000. Tornando alla foto noto anche una leggera dominante magenta, riscontrabile sulle nuvole sopra le montagne e sul terreno non innevato delle stesse; dominante che potrebbe essere anche determinata dalle particolari condizioni di luce e non dalla PP. Per il resto mi sembra buona nella composizione e nella bianciatura dei vari elementi. Un saluto. |
| sent on February 19, 2015 (12:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I say this because it felt on my shoulders going from D3100 to D7000 ... I really think you're right, although I have not had the good fortune of your changing body. Given the ongoing discussion and that for sure will benefit Jessica, I wanted to ask our willing photographer because he wanted to act on the noise considering that the 6D to 100iso think is free of this negative factor. I would reiterate to Jessica not to intervene unless necessary (perhaps only in the shadows), considered the excellent machine that possesses. Sometimes even a slight fine grain noise is better than being then, after the PP, with a picture devoid of "sharpness". For sure Jessica will treasure this conversation and the next time will smile when intervene on luminance. And finally I would like to add that there are other programs that intervenenoise in an optimal manner and with great ease and efficiency, as the plugin Noise5 that runs on base PS5 and I find nothing short of amazing. Even Fastone (free) has a good noise reducer .... Hello everyone! And then you learn wrong and here too much! :-D:-D Dico questo perchè provato sulle mie spalle passando dalla D3100 alla D7000 ... Penso proprio tu abbia ragione anche se non ho avuto la fortuna del tuo cambiamento di corpo. Data la discussione in atto e che di sicuro gioverà a Jessica, volevo chiedere alla nostra volenterosa fotografa perché ha voluto intervenire sul rumore visto e considerato che la 6D a 100iso penso sia priva di questo fattore negativo. Mi sento di ribadire a Jessica di non intervenire se non strettamente necessario (magari solo nelle zone d'ombra), considerato la buonissima macchina che possiede. A volte anche una leggera grana fine di rumore è meglio che trovarsi poi, dopo la PP, con una foto priva di "nitidezza". Di sicuro Jessica farà tesoro di questa conversazione e la prossima volta sorriderà quando interverrà sulla luminanza. E per ultimo vorrei aggiungere che ci sono altri programmi che intervengono sul rumore in maniera ottimale e con grande facilità ed efficacia, come la plugin Noise5 che gira su base PS5 e che trovo a dir poco sorprendente. Anche Fastone (free) ha un buon riduttore di rumore.... Ciao a tutti! E poi sbagliando si impara e qui anche molto! |
user19955 | sent on February 19, 2015 (14:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You got it! The same parameters used on D3100 if reported in PP on photos of D7000 were a disaster. Action should be taken sparingly, but once learned, is a whole other story. I'm learning is that I managed to tame it completely! The 6D machine 20 mpx is considered very good, just see the reviews from users who say that: “ in 3200 do not have problems, exposure difficult to understand, excellent performance at high ISO, MANY THEY BOUGHT STRONGLY BELIEVING FURTHERMORE THAT ITS SENSOR TO MAKE "PHOTO" THEIR SHOTS „ “ Image quality produced, especially at high sensitivity “ ; I reported only a few thoughts posted by users and obtainable from the board in this forum. So why complicate your life? Surewrong you learn n she hopes to improve. ;-)
„ „ Hai colto nel segno! Gli stessi parametri usati su D3100 se riportati in PP sulle foto della D7000 erano un disastro. Bisogna intervenire con parsimonia, ma una volta imparato, è tutta un altra storia. Stò imparando non è che sono riuscito del tutto a domarla! La 6D macchina da 20 mpx è considerata molto bene, basta vederne le recensioni, da utenti che affermano che: " a 3200 non si hanno problemi, esposimetro difficile da comprendere, ottima resa ad alti iso, MOLTI L'HANNO COMPRATA FORTEMENTE CONVINTI CHE BASTASSE IL SUO SENSORE A RENDERE "FOTO" I LORO SCATTI " " Qualità dell'immagine prodotta, soprattutto alle alte sensibilità " ; Ho riportato solo alcune riflessioni postate dagli utilizzatori e ricavabili dalla scheda in questo forum. Allora perchè complicarsi la vita? Certo che sbagliando si impara n ella speranza di migliorare. " " |
| sent on February 19, 2015 (16:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Panorama fascinating. Gianni:-):-) Panorama affascinante. Gianni |
| sent on February 19, 2015 (19:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Magic Castelluccio. Hello, Luigi:-P Magico Castelluccio. Ciao, Luigi |
| sent on February 19, 2015 (19:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A beautiful landscape Jessy ... Brava;-):-) Un bel paesaggio Jessy... Brava |
| sent on February 19, 2015 (21:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Ace;-) and Fulvio;-), just start by thanking you for your discussion I read with interest. Clearly my work in Photoshop, are intuitive and source of evidence for this and try to better understand who has more experience than me in this field.
:-P Ace, I hope to have understood what I have written. I have to learn to use sparingly interventions in PP, whereas the camera body in my possession does not need big interventions. And the parameters I used with the 1100 D are not applicable on 6D. I also hope I will be able to learn more about the tools available and above all have the eye to see if an intervention is necessary, and stop when the time comes. For the magenta cast your intervention seems appropriate, actually behind me there was the sunset that could have givenC after the PP, with a photo free of "sharpness". „ I find it an excellent suggestion, and I thank you heartily.
We hope to improve for the next;-):-P Ciao Asso e Fulvio, intanto inizio ringraziandovi per i la vostra discussione che leggo con interesse. Chiaramente i miei interventi in Photoshop, sono intuitivi e fonte di prove e per questo cerco di capire meglio da chi ha più esperienza di me anche in questo campo. Asso, spero di avere capito bene quello che mi hai scritto. Devo imparare a usare con parsimonia gli interventi in PP, considerando che il corpo macchina in mio possesso non ha bisogno di grossi interventi. E i parametri che utilizzavo con la 1100 D non sono applicabili sulla 6D. Spero anche io di riuscire a conoscere meglio gli strumenti messi a disposizione e soprattutto avere l'occhio per capire se un intervento è necessario e fermarsi quando al momento opportuno. Per la dominante magenta il tuo intervento mi sembra appropriato, in realtà alle mie spalle c'era la luce del tramonto che potrebbe avere dato l'effetto che tu hai notato, ma la tonalità dello scatto tutto sommato non mi è dispiaciuto. Ti ringrazio per aver apprezzato la composizione e il bilanciamento degli elementi. Fulvio, aprire a palla la riduzione del disturbo luminanza è stato sicuramente un intervento azzardato, e hai ragione sorriderò la prossima volta, che la utilizzerò, e non potrò fare a mento di pensare a questi bei consigli. La scelta (sicuramente azzardata) è stata mossa dal desiderio di eliminare il micromosso e per attenuare il leggero rumore che si è manifestato con l'aumento del contrasto. " Mi sento di ribadire a Jessica di non intervenire se non strettamente necessario (magari solo nelle zone d'ombra), considerato la buonissima macchina che possiede. A volte anche una leggera grana fine di rumore è meglio che trovarsi poi, dopo la PP, con una foto priva di "nitidezza"." Lo trovo un ottimo suggerimento, e ti ringrazio di cuore. Speriamo di migliorare per le prossime |
| sent on February 19, 2015 (21:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Dear Joofer, I thank you for your appreciation and for your visit. You're very kind. Best wishes;-):-P Caro Joofer, ti ringrazio, per il tuo apprezzamento e per la tua visita. Sei gentilissimo. Un caro saluto |
| sent on February 19, 2015 (21:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Claudio, I am very happy to read your opinion, which to me is precious. You're right, I've also noticed that if I act on the sharpness is above the sky to appear noisier. And patience and thrift in the corrections do the rest, but only if it is really needed and with selective interventions. Great advice Claudio. Best wishes;-):-P Ciao Claudio, sono molto contenta di leggere la tua opinione, che per me è preziosa. Hai ragione, ho notato anche io che se interveniamo sulla nitidezza è soprattutto il cielo ad apparire più rumoroso. E la pazienza e la parsimonia nelle correzioni fanno il resto, ma solo se serve davvero e con interventi selettivi. Grande consiglio Claudio. Un caro saluto |
| sent on February 19, 2015 (22:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Luigi, for your presence on this release and signing lingered. Best wishes;-):-P Grazie Luigi, per la tua presenza su questo scatto e per esserti soffermato. Un caro saluto |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |