What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on July 16, 2014 (19:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice indeed Max! The light is beautiful, great composition too ;-) :-) Davvero molto bella Max! La luce è splendida, ottima anche la composizione |
| sent on July 16, 2014 (19:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello, shot yesterday morning ... I found myself in front of the mother who has primed the young and then you involata, and qusti were there, so to look at .. incredibly beautiful and emotional scene but with a crappy light .. at this point, and I liked the shot I decided for the forcing of light and shadows, and I imagined a painting by Caravaggio .. I tried to give a strong impact to the subject, trying to hide the environment and the disturbance of vegetation using underexposure .. from shore, about 8 feet, tripod, played on the lights, shadows and contrast .. look gladly criticism and comments .. @ Cristina ... thanks for the comment, you were faster than me ... see you soon
Ciao, scatto di ieri mattina... mi sono trovato di fronte alla mamma che ha imbeccato i giovani e poi si è involata, e qusti sono rimasti li, cosi a guardare.. scena incredibilmente bella ed emotiva ma con una luce orrenda.. a questo punto, lo scatto mi piaceva ed ho deciso per la forzatura della luce e delle ombre, ed ho immaginato un quadro del Caravaggio.. ho cercato di dare un impatto forte al soggetto, cercando di nascondere l'ambiente ed il disturbo della vegetazione usando la sottoesposizione.. da riva, circa 8 metri, treppiede, giocato sulle luci, sulle ombre e sul contrasto.. aspetto volentieri critiche e commenti.. @cristina... grazie del commento, sei stata più veloce di me... a presto |
| sent on July 16, 2014 (19:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I watched the shot and actually is identical to mine, compliments excellent interpretation ;-) ... osservavo lo scatto ed effettivamente è identico al mio, complimenti ottima interpretazione ... |
| sent on July 16, 2014 (21:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Given that the photo was nothing more that I like to have three out of four visible faces is a matter of luck but also skill in seizing the moment, I am also the approach to Caravaggio a bit exaggerated. The light of Caravaggio was intended to make the subject stand out and was lost in the black so that the total net detachment appeared and the subject, or more often the subjects as they say "came out of the canvas." In your PP this aspect, which is one of the foundations of Caravaggio's painting, there is not. It is as if I had bet a lighthouse on the chicks but the detachment with shadows is not natural, maybe you should degrade more on below and to the right of the chicks leaving dark the reeds on the left. When you said the importance of the title ...... remember?? Premesso che la foto mi piace non fosse altro che avere tre musi su quattro visibili è questione di fortuna ma anche di bravura nel cogliere l'attimo, trovo anche io l'accostamento a Caravaggio un tantino esagerato. La luce del Caravaggio era finalizzata a far risaltare il soggetto e si perdeva nel nero totale così che lo stacco risultava netto e il soggetto, o più spesso i soggetti come si dice "uscivano dalla tela". Nella tua PP questo aspetto, che è uno dei fondamenti della pittura del Caravaggio, non c'è. È come se avessi puntato un faro addosso ai pulli ma lo stacco con le ombre non è naturale, forse dovevi degradare maggiormente sopra sotto e a destra dei pulli lasciando buio il canneto a sinistra. Quando si diceva l'importanza del titolo ...... ricordi??? |
| sent on July 16, 2014 (23:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
beyond the technical point of view that I am not able to interpret ... vignetting added in PP really like. al di la del punto di vista tecnico che io non sono in grado di interpretare... la vignettatura aggiunta in pp piace molto. |
| sent on July 16, 2014 (23:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
hello, thank you to all of the passage, the comment of "likes" .... and most of the criticisms ... finally ... I would like to make a few considerations ... the "Caravaggio," I'm allowed to call it, simply because, in my "ignorance", I know that "worked" with a lot of lights and shadows .. I would never ever allowed to disturb him to "embellish" the shot ... like I said, the light was horrible, and I wanted to "play" with the light and dark, light and shadows .. and I'm allowed to "disturb" the Caravaggio .. :-| :-| :-| I have tried to emphasize, giving light to subjects, "pull out" of the reed bed .. and I tried to "hide" the noise, dodging, points, already for them to darker .. I'm not a magician and I think the PP that better than that, I would not be able to do as he says ... probablyPaul, I had to underexpose even more lateral areas and even "light" less the chicks ... thanks again criticism, which help to grow and improve ... thanks to all .. @ Moth ... since you've heard the facts say Caravaggio ... well, as I should postprodurre, maybe between you, him, and Paul ... something better out there shooting .... thanks again to all .. ciao, grazie a tutti del passaggio, dei commenti, dei "mi piace".... e soprattutto delle critiche... finalmente... vorrei fare un paio di considerazioni... il "Caravaggio", mi sono permesso di richiamarlo, semplicemente, perchè, nella mia "ignoranza", so che "lavorava" molto con le luci e le ombre.. mai e poi mai mi sarei permesso di disturbarlo per "impreziosire" lo scatto... come ho spiegato, la luce era orribile, ed ho voluto "giocare" con il chiaro e lo scuro, la luce e le ombre.. e mi sono permesso di "disturbare" il Caravaggio.. ho cercato di enfatizzare, dando luce, ai soggetti, "tirarli fuori" dal canneto.. ed ho cercato di "nascondere" i disturbi, sottoesponendo, dei punti, gia di per loro più scuri.. non sono un mago della PP e penso, che meglio di cosi, non sarei stato in grado di fare... probabilmente come dice Paolo, avrei dovuto sottoesporre ancora di più le zone laterali e magari "illuminare" di meno i pulli... grazie ancora delle critiche, che aiutano a crescere ed a migliorarsi... grazie a tutti.. @Falena... visto che hai sentito il Caravaggio... fatti dire bene, come avrei dovuto postprodurre, che magari tra te, Lui, e paolo... qualcosa di meglio ci tiro fuori.... grazie ancora a tutti.. |
user18080 | sent on July 17, 2014 (9:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great capture, nice also the pp! Greetings, Massimiliano :-) Grande cattura,bella anche la pp! Un saluto,Massimiliano |
| sent on July 18, 2014 (13:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Max nice, good interpretation, it could not get better than this' then and now 'which is true of c? ... but it's also the ability' to catch him! ;-)
Hello
Daniele bella Max, ottima interpretazione , non poteva rende meglio di così' poi il momento e' vero che va di c?... ma sta anche nella capacita' di coglierlo!! Ciao Daniele |
| sent on July 21, 2014 (17:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Caravaggio in part it seems to me that the work has given excellent results! Caravaggio a parte a me pare che il lavoro abbia dato ottimo risultati! |
| sent on July 22, 2014 (16:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Quoto! Caravaggio or not, the click and 'in my view, very nice ... I like the author's interpretation :-) Hello Mark Quoto! Caravaggio o no, lo scatto e' a mio modo di vedere molto bello ...mi piace l'interpretazione dell'autore Ciao marco |
| sent on July 22, 2014 (23:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Max, nice shot, great colors and light ;-) Ciao Max,bel scatto,ottimi i colori e la luce |
| sent on July 26, 2014 (22:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
killing bel colpo |
| sent on July 29, 2014 (21:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful photo Bellissima foto |
| sent on July 30, 2014 (18:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
hello, thank you to all of the passage, the comment of "I like it" .... thanks again criticism, which help to grow and improve ... thanks to all .. heart Maximum ciao, grazie a tutti del passaggio, dei commenti, dei "mi piace".... grazie ancora delle critiche, che aiutano a crescere ed a migliorarsi... grazie a tutti.. di cuore Massimo |
| sent on July 31, 2014 (20:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
beautiful moment caught bel momento colto |
| sent on July 31, 2014 (21:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
But as light orrendawow!; is the plus photo! And deserves. P. Ma come luce orrenda; è il plus della foto!!! Merita l'e.p. |
| sent on July 31, 2014 (21:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Excellent shot very well done!! Colpo Eccellente molto ben realizzato !!!! |
| sent on July 31, 2014 (21:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
really nice congratulations complimenti davvero molto bella |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |