What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on March 06, 2014 (14:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Splendid two figures that they walk under the arch. Hello Splendide le due figure che si incamminano sotto l'arco. Ciao |
| sent on March 06, 2014 (21:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Nymphalidae Thanks for passing and for the appreciation, flatters me so much! :-) Hello G Grazie Nymphalidae per il passaggio e per l'apprezzamento , mi lusinga molto !!! Ciao G |
| sent on March 09, 2014 (16:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello James, I like the shot, has a nice feel slightly nostalgic date from the two figures that move away, a good conversion in b / w and a good management of lights and shadows. Knowing me, if the shot had been mine, I would have kept the shadows a bit 'more closed and less readable, to give that sense of mystery and unknown shadows that always manage to give our shots, but the choice, in this case , is solely your ;-) It amazes me what you can do with fujifilm ... better I start to drive off the army of the twelve monkeys! :-D Hello Barbara Ciao Giacomo, lo scatto mi piace, ha una bella atmosfera lievemente nostalgica data dalle due figure che si allontanano, un buona conversione in b/n e una buona gestione delle luci e delle ombre. Conoscendomi, se lo scatto fosse stato il mio, avrei tenuto le ombre un po' più chiuse e meno leggibili, per dare quel senso di mistero e di sconosciuto che le ombre riescono sempre a regalare ai nostri scatti, ma la scelta, in questo caso, è solo ed esclusivamente tua Mi stupisce quello che si riesce a fare con la fujifilm... meglio che comincio a scacciare l'esercito delle dodici scimmie! Ciao Barbara |
| sent on March 09, 2014 (23:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Do not comment because the photo is not my thing so I would not be able to judge with knowledge (at least I think) I'll just a note on the lights burned almost to the last arc for a black and white, but not only are avoid.
people are too far away for me now, and do not tell crabs are just a side dish, I would have preferred height of the first arch in the foreground or a little later. and thankfully I did not want commentartela:-D hello, simone Non ti commento la foto perchè non è il mio genere per cui non sarei in grado di giudicarla con cognizione (almeno credo) ti faccio solo un appunto sulle luci quasi bruciate sull'ultimo arco che per un bianco e nero,ma non solo sono da evitare. le persone per me sono troppo distanti ormai e non raccontano granchè sono solo da contorno,le avrei preferite all'altezza del primo arco in primo piano o poco più avanti. e per fortuna che non volevo commentartela ciao,simone |
| sent on March 10, 2014 (11:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
:-) Hello Barbara, nice to your step and flatters me your appreciation, very nice! This is the raw that I developed with LR and then converted with Silver Efex, I have also another one with the shadows a bit more closed closer to the effect that you enjoy while on the jpg room had shadows closed and definitely had the 't effect it would have pleased you :-); I will not put his finger on it: “ better that I begin to chase away the army of the twelve monkeys! „ but I guarantee that this fuji "ina" has amazed me too have no idea of ??the recovery that allowed me, the very first Raw of the fuji that I developed and did not want to believe it, I was stunned! Greetings G Ciao Barbara , è un piacere il tuo passaggio e mi lusinga il tuo apprezzamento , molto gentile ! Questo è il raw che ho sviluppato con LR e poi convertito con Silver efex , ne ho anche un altro con le ombre un pò più chiuse più vicino all'effetto che ti piace mentre il jpg on camera aveva le ombre più chiuse decisamente e aveva l'effetto che t sarebbe piaciuto a te ; non voglio mettere il dito nella piaga : " meglio che comincio a scacciare l'esercito delle dodici scimmie! " ma ti garantisco che questa fuji"ina" ha stupito pure me non hai idea del recupero che mi ha permesso , il primo in assoluto dei raw della fuji che ho sviluppato e non volevo crederci , sono rimasto inebetito !!! Un caro saluto G |
| sent on March 10, 2014 (12:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Simone! thanks for the ride and also “ and luckily I did not want commentartela „ for the comment you left me at the end:-D you see that you're not stuck:-D 8-) It is not so much that I realized that the street and the urban landscape fascinates me and then I have a lot to learn, definitely tips are helpful! In fact, I agree with you that if the figures had been closer it would have been even better but when I was there were already far away (on the road lal t people do not expect and all in a moment), and I thought it was already good to take even riuscirle in the shadow, like two souls who turn away) not yet wrapped by the light ;-); while for the lights, where I agree with you that we should not burn mai, define how you almost burned, so they look good if they are not burned are at the limit, the fuji has allowed me to recover indecent, in a wide range of grays so I was never able to get it, and as far as the zonal system have all whites and all blacks both in this shot is the one where I left the shadows a little darker! ;-) Hello G Buongiorno Simone !!! grazie per il passaggio e anche " e per fortuna che non volevo commentartela " per il commento che alla fine mi hai lasciato si vede che non hai resistito Non è da tanto che mi sono reso conto che la street e il paesaggio urbano mi affascina molto e quindi ho molto da imparare , sicuramente i consigli sono utili !!! Infatti condivido con te il fatto che se le figure fossero state più vicine sarebbe stato ancora meglio ma quando ero li erano già lontane ( per la strada lal gente non t aspetta e tutto un attimo) , e mi è sembrato già buono riuscirle a prendere ancora nell'ombra, come due anime che si allontanano ) non ancora avvolte dalla luce ; mentre per quanto riguarda le luci , dove sono d'accordo con te che bisognerebbe non bruciare mai , come le definisci tu quasi bruciate , così sono se guardi bene non lo sono bruciate sono al limite ; la fuji mi ha permesso un recupero indecente , un a gamma così ampia di grigi non ero mai riuscito ad averla , e per quanto riguarda il sistema zonale ho tutti i bianchi e tutti i neri sia in questo scatto sia in quello dove le ombre le ho lasciate un pò più scure !!! Ciao G |
| sent on March 10, 2014 (13:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
On the street or in anyway expressive shots like this, the lights, in the case of contrasts to the limit as in this case, I think it is almost impossible to handle them properly without burning the highlights or shadows. To do so we should not make the merger of the shots, but in the shots of street where it is to capture "the moment" it is impossible to do so (people move). Then there are the lights to the limit, as well as on the contrary they could be burned with light shadows perfectly exposed. It's about making choices between light and shadow, and often depends on the way to see who the photographer (some people prefer the shadows and who light) or by the case. All this to say that to me the light at the limit does not bother me at all, in fact I was amazed at the fact that with the fuji you are not completely burned but you nonetheless allowed a reasonable recovery of some details. Nella street o comunque negli scatti espressivi come questo, le luci, nel caso di contrasti al limite come in questo caso, credo sia impossibile o quasi gestirle correttamente senza bruciare le luci o le ombre. Per non farlo bisognerebbe fare la fusione degli scatti, ma negli scatti di street dove si tratta di cogliere "l'attimo" è impossibile farlo (le persone si muovono). Quindi le luci al limite ci stanno, così come al contrario ci potevano stare le ombre bruciate con la luce perfettamente esposta. Si tratta di fare delle scelte fra luce ed ombre, e spesso dipende dal modo di vedere di chi fotografa (c'è chi predilige le ombre e chi la luce) o dal caso. Tutto questo per dire che a me la luce al limite non mi infastidisce affatto, anzi mi ha sbalordito il fatto che con la fuji non si è completamente bruciata ma ti ha permesso comunque un discreto recupero di alcuni dettagli. |
| sent on March 10, 2014 (13:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I agree, I also noticed this on the field, the light of the day was at peak and tunnels in the Pilotta are damp and dark, I could not handle both with those two running away ... I have chosen: to expose the high boom ... I open the LR ... and voila ... I managed to get the above but acting only on the profile that I corrected, a bit of clarity and the panel lights and shadows: 2 minutes? ! wow! Thank you very much again Barbara, you are very kind, I enjoy your advice :-)! I have a 5d mk1 then surely even weaker than the 6d for that verse, that if I am working well until I-2EV is good enough if I arrive at 0EV, the range is restricted to what is good for me the old lady; the fuji (which is not even the s but it's smooth) I was stunned by thisI'm reason! Greetings G
ps In any case, if I understand something of this kind, the street is free from dogmas technical canons, it is very important for the moment, but the machine helps you enough when you have to choose what to expose; However, there is an Achilles heel has it and we need to be careful: the day so I often use the optical viewfinder and relatively open aperture shots if you have to pay attention to the parallax I happened to focus on your subject and recompose and for my distraction most likely, ritovarmi to have to focus on the background and the subject in the foreground blurred :-(, this does not happen if you use the electronic viewfinder! Sono d'accordo, questo lo notato pure io sul campo , la luce del giorno era a picco e le gallerie della Pilotta sono umide e buie, non riuscivo a gestire entrambe con quei due che correvano via... ho scelto : espongo per le alte ... boom apro il LR ... et voilà ... sono riuscito a ottenere quanto sopra ma agendo solo su profilo che ho corretto, un pò di chiarezza e nel pannello ombre e luci : 2 minuti ? !!! Grazie molte ancora Barbara , sei molto gentile , mi fanno piacere i tuoi consigli !!! Io ho una 5d mk1 quindi sicuramente ancora più debole per quel verso rispetto alla 6d, che se non erro lavora bene fino a -2ev io va già bene se arrivo a 0ev , la gamma è ristretta per quanto sia ottima per me la vecchietta ; la fuji ( che non è neppure la s ma è la liscia ) mi ha inebetito per questo motivo !!! Un caro saluto G p.s. In ogni caso se ho capito qualcosa d questo genere, la street è più libera da dogmi tecnici canonici , molto importante è l'attimo, ma la macchinetta ti aiuta abbastanza quando devi scegliere per cosa esporre ; un tallone di achille però c'è l'ha e ci devi fare attenzione : cosi di giorno io spesso utilizzo il mirino ottico e se scatti a diaframma relativamente aperto devi fare attenzione al parallasse mi è capitato di mettere a fuoco il soggetto e ricomporre e ,per mia distrazione molto probabilmente , ritovarmi ad avere a fuoco lo sfondo e il soggetto in primo piano sfocato , ciò non accade se usi il mirino elettronico ! |
| sent on March 12, 2014 (22:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Absolutely do not want to stir up a controversy, far be it from me the thought in this period then I would not have the strength to support naenche :-| I personally think that this photo of street has very little to me is a classic photo of the urban landscape, the presence blatantly obvious people just do not think it's enough to make a picture "expressive" stories that stolen moments of daily life to the streets of the city of Parma. and just like urban photography, I think it can be judged also Technically, not only from a geometrical point of view or perspective, as well as management of lights, more so in black and white has its own importance. then, as always, everyone sees it as they see fit, I agree with you when you say that in the photograph of street is not so important exposure or quality of 'image, but what it says, but in this case for me missing just define the conditions for such.
I hope the author does not hold it against me, I'd be really sorry, but I just expressed my opinion.
a greeting, simone Non voglio assolutamente aizzare una polemica,lungi da me il pensiero,in questo periodo poi non ne avrei naenche la forza per sostenerla Personalmente ritengo che di street questa foto abbia ben poco,per me è una classica foto di paesaggio urbano,la presenza,palesemente poco evidente delle persone ,non credo sia sufficiente per farne una foto "espressiva"che racconti attimi di vita quotidiani rubati alle vie della città di Parma. e proprio come fotografia urbana,credo possa essere giudicata anche tecnicamente ,non solo dal punto di vista geometrico o prospettico,ma anche come gestione delle luci,che a maggior ragione in bianco e nero ha la sua importanza. poi come sempre ognuno la vede come meglio crede,sono d'accordo con voi quando dite che nella fotografia di street non sia così importante l'esposizione o la qualità dell'immagine,ma ciò che racconta,ma in questo caso per me mancano proprio i presupposti per definirla tale. spero l'autore non me ne voglia ,ne sarei veramente dispiaciuto,ma ho solo espresso il mio parere. un saluto,simone |
| sent on March 13, 2014 (1:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Simon, you do not want to absolutely forbid c ;-) I respect and accept all the criticism or as I seemed to understand in your case more than a critical thinking For me photography is a passion and when I'm here to switch me some ideas with you my attitude is, was and always will be friendly and respectful and willing to learn not to degrade with a childish attitude touchy, it would make little sense; plus I think even if I had the greatest photographer of the earth would be fair to accept an opinion, maybe even discordant, because I think that there is always a chance of learning something ;-) so quiet no problem!
Coming to the photo I replied to your comment or note: you affermavi that the lights are not to be burned, and I t I replied that they are not for real, are at the limit the photo I ranked among the urban landscape / architecture because it seemed more appropriate, but before the photo of you as well as an urban landscape trasmessoo also to the other, then it may be a hybrid ;-), I know I do not frankly comment photos based on what they send me is not according to the genre they belong to, are one in which the rules of an art form to be a little tight, forgive me! In the end, more about the photo and your thought I wrote that I agreed with you that I would rather have a human presence more impressive too, although even so I do not mind!
I would just ... :-)
So perfectly free to sayyour own, even gladly invite you to observe my other works for comparison, although this should be a judgment:-D ;-)
soon a greeting G Ciao Simone , non te ne voglio assolutamente , c mancherebbe Rispetto e accetto tutto la critica o come mi è parso di capire nel tuo caso più che una critica un pensiero Per me la fotografia è una passione e quando mi trovo qui a scambiarmi qualche idea con voi il mio atteggiamento è, è stato e sempre sarà amichevole e rispettoso e propenso ad imparare non ad avvilirmi con un infantile atteggiamento permaloso, avrebbe poco senso ; in più penso che anche se fossi il più grande fotografo della terra sarebbe giusto accettare un parere , magari anche discordante , in quanto penso che c sia sempre l'occasione d imparare qualcosa quindi tranquillo nessun problema ! Venendo alla foto io ho risposto appunto al tuo commento ovvero: tu affermavi che le luci non vanno bruciate e io t ho risposto che non lo sono per davvero , sono al limite la foto l'ho classificata tra il paesaggio urbano/architettura perchè mi sembrava più consono , ma prima d te la foto oltre che un paesaggio urbano a trasmessoo anche dell'altro , quindi può essere un ibrido ; non lo sò francamente commento le foto in base a cosa mi trasmettono non in base al genere a cui appartengono , sono uno a cui le regole in una forma d'arte vanno un pò strette , perdonami !!! In fine, sempre a riguardo della foto e del tuo pensiero ho scritto che ero d'accordo con te che avrei preferito una presenza umana più imponente anche io , anche se pure così non mi dispiace ! direi basta ... Quindi liberissimo di dire la tua , anzi ti invito volentieri ad osservare anche i miei altri lavori per avere un raffronto , anche se questo debba essere una sentenza a presto un saluto G |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |