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| sent on February 05, 2014 (16:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The idea, though not original, I like it, even if everything I know a little flat. Even the black and white would probably need some more nuance. l'idea, anche se non originale, mi piace abbastanza, anche se il tutto mi risulta un pò piatto. Anche il bianco e nero avrebbe forse necessità di qualche sfumatura in più. |
| sent on February 05, 2014 (17:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thanks Arconudo Comment! are really the first steps in b / w I'll make some more effort in thanks again grazie Arconudo del commento! sono veramente ai primi passi nel b/n farò qualche tentativo in più ancora grazie |
user6267 | sent on February 05, 2014 (19:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
hello Micr0chip before the management of "shades" of black and white, I worry about the composition and the message you want to convey with your picture ;-)
First of all, I am not convinced that you have stamped on the closing edge to the left, crossing the pylon, although the cut is recognizable to me seems a stretch compositional not necessary in this particular case.
On the first floor there is too much empty space, according to me (imho)
Finally, the wake darker on top (parallel to the top edge) is an index of other closing ... but in this case you could not do anything about it. I would opt for a composition of this type
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I also speculated the image, leading to the left to the right, resulting in a more positive outlook (at least for Western culture, the question changes to the east)
This is obviously for my personal tastes. Forgive me if I have dwelt
good evening ciao Micr0chip, prima della gestione delle "sfumature" del bianco e nero, mi preoccuperei della composizione e del messaggio che volevi trasmettere con la tua immagine Innanzitutto non mi convince la chiusura che hai impresso sul margine a sinistra , tagliando il pilone, sebbene è riconoscibile la parte tagliata mi sembra una forzatura compositiva non necessaria in questo specifico caso. Sul primo piano c'è troppo spazio vuoto, sempre secondo me (imho) Infine, la scia più scura in alto (Parallela al margine superiore) è indice di altra chiusura...ma in questo caso non potevi farci niente. Opterei per una composizione tipo questa
ho speculato anche l'immagine , portando il verso da sinistra a destra, ottenendo una visione pìù positiva (almeno per quanto riguarda la cultura occidentale, il discorso cambia per quella orientale) Questo ovviamente per i miei gusti personali . Scusami se mi sono dilungato buona serata |
| sent on February 05, 2014 (22:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
quoto careful and original analysis of Felux.Aggiungo only that if I made it myself for example, I would have left the boat all down and I would have left more space above the poles, since their vertical development, I'll suggerisce.così you have a little closed the image, but that's just my interpretation nothing more. hello simone quoto l'attenta e originale analisi di Felux.Aggiungo solo che se l'avessi fatta io ad esempio avrei lasciato la barca tutta in basso e avrei lasciato più spazio sopra ai pali,in quanto il loro sviluppo in verticale,me lo suggerisce.così hai un pò chiuso l'immagine,ma è solo una mia interpretazione nulla di più. ciao simone |
| sent on February 07, 2014 (10:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I think Felux has summed up in a few lines and an example in everything there was to say. hello penso che Felux abbia riassunto in qualche riga ed in un'esempio tutto ciò che c'era da dire. ciao |
| sent on February 07, 2014 (14:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Meanwhile, thanks to all of suggeriementi in aprticolare to Felux that has dwelt ;-) I actually had to put the boats further down, or even try to take the photo vertically, which for me is now a bit 'unnatural! I tried to reassemble as per the suggestion of Felux but no mirror it, I do not like this kind of intervention, if the boat was turned to the left, for me it has to stay that way, but this is personal opinion. effectively removing the pole "cut" has a lot more breath! thanks again to all and see you soon mike intanto grazie a tutti dei suggeriementi, in aprticolare a Felux che si è dilungato ;-) effettivamente avrei dovuto mettere le barche più in basso, o addirittura provare a scattarla in verticale, cosa che mi viene per ora un po' innaturale! ho provato a ricomporla come da suggerimento di Felux ma senza specchiarla, non amo questo genere di interventi, se la barca era girata verso sx, per me deve rimanere così, ma anche questa è opinione personale. effettivamente togliendo il palo "tagliato" ha molto più respiro! grazie ancora a tutti e a presto mike |
| sent on February 07, 2014 (15:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find that to improve the image would be sufficient to cut a slice in the bottom of the lagoon (agree more with Simon). Of course, the ideal would be to find the boat further down, a little 'detached from the poles. In this way, you would have also raised the water line (choreography), which instead is going to be superimposed on a pole, but I guess I could not get up to change the captured ... :-D
In practice, for me, raising and lowering the line above the boat bottom, she will be a very good image.
Hello. Andrea. ;-) Io trovo che per migliorare l'immagine sarebbe già sufficiente tagliare una fetta di laguna in basso (d'accordissimo con Simone). Ovviamente l'ideale sarebbe stato trovare la barca più in basso, un po' staccata dai pali. In questo modo avresti alzato anche la riga d'acqua (coreografica) che invece si va a sovrapporre su un palo, ma immagino non potessi alzarti per variare l'inquadratura... In pratica per me, alzando la riga sopra e abbassando la barca in basso, ne uscirebbe una gran bella immagine. Ciao. Andrea. |
| sent on February 11, 2014 (18:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Andrea thanks to you, I memorized everything in the future! (Cm ² no, I could not lift the frame, unless you get on the roof of the car ;-)!) Shame not to go back there to do it again by following all your advice. Andrea grazie anche a te, ho memorizzato tutto per il futuro! (cmq no, non potevo alzare l'inquadratura, a meno di non salire sul tettuccio della macchina !) peccato non poter tornare sul posto per rifarla seguendo tutti i vostri consigli. |
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