What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 30, 2014 (14:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
always to great effect these shots. I do not know the equipment you are using, but, and I speak as a layman, would have had to sprint for the trees and merge three instead of two photos? comunque sempre di grande effetto questi scatti. Non conosco l'attrezzatura che usi, ma, e parlo da profano, avrebbe avuto fare uno scatto anche per gli alberi e fondere tre anziché due foto? |
| sent on January 30, 2014 (16:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The problem of the trees is very difficult to solve, and I'll explain why: using the star tracker, to keep the star point with a click of 4 minutes, the ground is visibly moved (hence the moving trees) in the first step for the land, trees did not coincide with those in the shot of the sky, as the pursuer had moved the equipment. So if you have a shot at a vertical shaft, in the first step after you have a tree so / so or \ \ (this is also because of the distortion that the 14mm) and then also doing 50 shots for every single tree I would not, however, solved the problem . I hope I explained myself better! Thank you for your comment and for passing! :-)
Greetings, Leonardo Il problema degli alberi è assai difficilmente risolvibile, e ti spiego perchè: usando l'inseguitore stellare, per mantenere le stelle puntiformi con uno scatto di 4 minuti la terra viene visibilmente mossa (da qui gli alberi mossi); nello scatto per la terra, gli alberi non coincidevano con gli stessi nello scatto del cielo, poichè l'inseguitore aveva mosso l'attrezzatura. Quindi se in uno scatto hai un albero verticale, nello scatto dopo avrai un albero così / o così \ (questo anche per via della distorsione che ha il 14mm); quindi anche facendo 50 scatti per ogni singolo albero non avrei comunque risolto il problema. Spero di essermi spiegato al meglio! Ti ringrazio per il commento e per il passaggio! Un saluto, Leonardo |
| sent on January 31, 2014 (10:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Fantastic roof (and the house in general) The textures of the structure are really sharp and alive. So in the photo that looks really come out from the screen. Too bad for the trees but you know that if it is windy or lens distortion (etc.. Etc.). Merge various perspectives is virtually impossible and you are likely to mess up the picture ... . And then the motion blur that is created in the trees for me to be a bit 'of movement, all things considered. The shot I really like. Fantastico il tetto (e la casa in generale) Le textures della struttura sono davvero nitide e vive. Così presenti nella foto che sembra davvero escano dallo schermo. Peccato per gli alberi ma si sa che se c'è vento o distorsione lente (ecc.. ecc.) fondere varie prospettive è praticamente impossibile e si rischia di pasticciare la foto... . E poi il motion blur che si crea negli alberi per me da un po' di movimento, tutto sommato. Lo scatto mi piace molto. |
| sent on February 04, 2014 (14:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
nice shot congratulations! Also I have an equatorial tracker, but for over a month is doing increasingly with sunny intervals. I hope I can make the best use, the tips are very interesting. The picture I really like, there is just a strange reflection along the edge of the roof. I do not know if it's a problem of the lens or in fact it was so ;-) Excellent starting point and excellent recovery, congratulations! Color management is very soft and nice! Hello Gian Alberto ;-) bellissimo scatto complimenti!Anche io ho un inseguitore equatoriale, ma da oltre un mese sta facendo sempre nuvolso. spero di poterlo usare al meglio, i consigli sono molto interessanti. La fotografia mi piace davvero molto, c'è solo uno strano riflesso lungo tutto il bordo del tetto. non so se sia un problema della lente o in realtà era così ;-) Ottimo punto di partenza e ottima ripresa, complimenti! La gestione dei colori è molto morbida e piacevole! Ciao Gian Alberto |
| sent on February 04, 2014 (15:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Mizzorughi Hello, thank you very much for the compliments! Unfortunately merge the two shows was really complex!
Gian Alberto, thank you too for the ride! Unfortunately, the time I would say that there is seeing, even in London it rains so much! The rim of the roof is a figment of my fusion inaccurate! : (Thanks again!
Greetings, Leonardo Ciao Mizzorughi, ti ringrazio molto per gli apprezzamenti! Purtroppo fondere le due esposizioni è stato davvero complesso! Gian Alberto, grazie anche te per il passaggio! Purtroppo il tempo direi proprio che non ci sta assistendo, neanche a Londra piove così tanto! Il bordino del tetto è frutto della mia fusione imprecisa! :( grazie ancora! Un saluto, Leonardo |
| sent on February 06, 2014 (11:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Not bad for a first shot with the iOptron, I'm also keeping an eye on! ;-)
Maybe I say bullshit, if I followed the steps that you list here below would not have solved? 1. Pointing the polar with the iOptron 2. Composing the picture with the ball head mounted on iOptron 3. Shooting for the land with the iOptron still off 4. Turn on the iOptron and shots to the sky
I speak as a layman because I've never used and I look forward to your response, you renew the meantime, congratulations for the shot ;-)
Ste Non male come primo scatto con lo iOptron, anche io lo sto tenendo d'occhio! Magari dico una cavolata, se avessi seguito questi passaggi che ti elenco quì sotto non avresti risolto? 1. Puntamento della polare con lo iOptron 2. Composizione dell'immagine con la testa a sfera montata sullo iOptron 3. Scatto per il terreno con lo iOptron ancora spento 4. Accendi lo iOptron e scatti per il cielo Parlo da profano perchè non l'ho mai utilizzato e aspetto con ansia una tua risposta, intanto ti rinnovo i complimenti per lo scatto Ste |
| sent on February 06, 2014 (11:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Stephen, first of all thank you for the changeover and compliments, really. The steps that you have listed are the ones that I have followed (to be precise I've done before shooting and then chased for the land) and the problem is that in the time that passes from when you click chased, suppose 3-4 minutes, what you do for the earth, let's say as many minutes if you do not want to use high ISO, all subjects are equally moved them, are no longer in place on. I settled for the house as it was at the center of the image, the point at which the photo was not shot, but the sides of the trees just did not fit anymore! :-( I hope I explained myself!
Greetings, Leonardo Ciao Stefano, innanzitutto ti ringrazio del passaggio e dei complimenti, davvero. I passaggi che hai elencato sono quelli che ho seguito io (per esser precisi io prima ho fatto lo scatto inseguito e poi quello per il terreno); il problema è che nel tempo che passa da quando fai lo scatto inseguito, supponiamo di 3-4 minuti, a quello che fai per la terra, supponiamo altrettanti minuti se non vuoi usare ISO altissimi, tutti i soggetti li trovi ugualmente spostati, non sono più al loro posto via. Per la casetta ho risolto poichè era al centro dell'immagine, il punto in cui la foto era girata meno, ma ai lati gli alberi proprio non combaciavano più! Spero di essermi spiegato! Un saluto, Leonardo |
| sent on February 06, 2014 (12:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Leonardo, you explained it well. But what I mean is different :-|
If I understand you've just played with the polar iOptron, you made the shot chased (while the frame has moved) and then you made the shot to the ground trying to bring you into the scene early. But if you did the opposite? That is the polar puntavi then, with the iOptron off yet but already positioned, did you click on the ground and only then you turned it and you started to shoot for the sky? so you'd have the shot you wanted for the foreground and the starry sky as a result
Greetings
Ste Grazie Leonardo, ti sei spiegato bene. Ma quello che intendo io è diverso Se ho capito bene tu hai puntato la polare con lo iOptron, hai fatto lo scatto inseguito (intanto l'inquadratura si è spostata) e poi hai fatto lo scatto per il terreno cercando di riportarti all'inquadratura iniziale. Ma se facevi il contrario? Ossia puntavi la polare poi, con lo iOptron ancora spento ma già posizionato, facevi lo scatto per il terreno e solo successivamente lo accendevi e iniziavi a scattare per il cielo? così avresti avuto l'inquadratura che volevi per il primo piano e il cielo stellato di conseguenza Saluti Ste |
| sent on February 06, 2014 (12:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Why you happen what you say (and I'm not sure they even in that case), the stationing of polar must be perfect, that you should not move an inch. Unfortunately, I'm a newcomer to the genre, but I understand that it is a most difficult thing for those who are savvy enough to bet with absolute precision the polar, in all other cases, after 4 minutes of shooting for the land would be the polar already moved from point x where it should be and you're forced to reposition it! If I said something wrong anyone can step in and say so! :-)
Greetings, Leonardo Perchè ciò che dici te accada (e non ne sono sicuro nemmeno in quel caso li), lo stazionamento della polare deve essere perfetto, cioè non si deve spostare di un millimetro. Purtroppo io sono un neofita del genere, ma a quel che ho capito è una cosa più difficile anche per chi è abbastanza esperto puntare con precisione assoluta la polare; in tutti gli altri casi, dopo 4 minuti di scatto per la terra la polare si sarebbe già spostata dal punto x in cui dovrebbe restare e sei costretto a riposizionarla! Se avessi affermato qualcosa di sbagliato chiunque può intervenire e dirlo! Un saluto, Leonardo |
| sent on February 06, 2014 (14:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ah well, for what I had read of the polar tracking was much simpler and more importantly, once made, did not suffer small displacements. Thanks for the info ;-)
Ste Ah ecco, per quello che avevo letto il puntamento della polare era molto più semplice e soprattutto, una volta effettuato, non subiva piccoli spostamenti. Grazie per le info Ste |
| sent on February 19, 2014 (13:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
fantastic perspective .......... fantastica prospettiva.......... |
| sent on March 06, 2014 (19:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The first attempt gave a great result! If this is the beginning expect great things! Hello
Riki Il primo tentativo ha dato un bellissimo risultato! Se questo è l'inizio aspettiamo grandi cose! Ciao Riki |
| sent on March 31, 2015 (11:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful your exposure night !!!
a greeting, Sandro;-) Bellissime le tue esposizioni notturne !!! un saluto , Sandro |
| sent on March 31, 2015 (15:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you all !!
Greetings, Leonardo Grazie mille a tutti!! Un saluto, Leonardo |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |