What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on December 31, 2013 (12:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
beautiful portraits in counterpoint between a slice of everyday life and a reminder of Rome it was. bei ritratti in contrappunto tra uno spaccato della vita di tutti i giorni e un ricordo della Roma che era. |
| sent on December 31, 2013 (12:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Claudio thanks :-) grazie Claudio |
| sent on December 31, 2013 (12:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful contrast between the two couples. I like the whole series.
Greeting
Angell Bel contrasto tra le due coppie. Mi piace tutta la serie. Auguri Angell |
| sent on December 31, 2013 (12:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thanks Angell compliments and wishes, replacement with pleasure grazie Angell dei complimenti e degli auguri, ricambio con piacere |
| sent on January 07, 2014 (14:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very interesting shot taken in the design of your trip to Rome. Honestly, I am not convinced all this but yes! Originally lovely ;-) :-) Congratulations David and greetings! Michela Molto interessante il progetto di scatto adottato nel tuo viaggio romano. Sinceramente non mi convincono tutte ma questa sì! Originalmente bella Complimenti Davide e cari saluti!!! Michela |
| sent on January 08, 2014 (20:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Michi :)) Grazie Michi :)) |
| sent on January 14, 2014 (18:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I agree with the thought of Michael, not all images Roman convincing, but this is. Compliments.
Hello.
stefano Condivido il pensiero di Michela, non tutte le immagini romane convincono, ma questa si. Complimenti. Ciao. stefano |
| sent on January 15, 2014 (9:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Stephen you are truly grateful for the visit, even more so if you've watched the entire gallery including photos that you have not convinced! This above in fact find too is one of the most successful, starting from the multitude of elements of consonance and dissonance, at the same time present, which undoubtedly favors the reading of the diptych
Valuable comments on these as your own, thank you very much!
David Stefano ti sono veramente grato della visita , ancor di più se hai guardato tutta la galleria comprese le foto che ti hanno convinto meno! Questa qui sopra in effetti trovo anch'io sia una delle più riuscite, a partire dalla moltitudine di elementi di assonanza e dissonanza al tempo stesso presenti, che favoriscono indubbiamente la lettura del dittico Preziosi commenti questi come il tuo, grazie mille! Davide |
| sent on February 19, 2014 (15:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
F> Hello, Roberto. Lascio un commento qui per tutto il progetto. Premetto che parlo da "Romano". L'idea del progetto è molto bella è affascinante. Ho trovato alcuni dittici interessanti ma in generale mi convincono tutti molto poco, per diversi motivi, alcuni anche non dipendenti da te; ad esempio, sole 48 ore sono un po pochine per voler rappresentare le contraddizioni di una città come Roma e questo, probabilmente, ha influito parecchio sulla resa finale del lavoro, col risultato di farlo sembrare troppo superficiale e poco sviluppato. Ci sono dei dittici per i quali mi sfugge l'accostamento, per assonanza o dissonanza che sia, ma questo potrebbe essere anche un mio limite, su tutti il dittico dei Carciofi e del soffitto del Pantheon. In fine, credo che manchi anche un po di vera conoscenza della città, e veder definire l'Appio, la classica Borgata Romana ne da un pochino la conferma. Ciao, Roberto. |
| sent on February 20, 2014 (13:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ I'll leave a comment here for the entire project. I state that I speak as a "Roman". The idea of ??the project is very beautiful is fascinating. I found some interesting diptychs but in general all convince me very little, for several reasons, some of them are not related to you, for example, only 48 hours are a little pochine for wanting to represent the contradictions of a city such as Rome and this probably has influenced a lot on the final rendering of the work, with the result that it look too shallow and underdeveloped. There are diptychs which escapes me for the juxtaposition, assonance or dissonance that is, but this could also be my limit, all of the diptych of the artichokes and the ceiling of the Pantheon. In the end, I think it lacks a bit of real knowledge of the city, and seeing define the Appius, the classic Roman Borgata will be a little confirmation. „
Hello, Robert. Thank you very much for your comment, well articulated and complete, even starting from the premise that you do to express yourself also by specifying "Roman" I can assure you that the work that I have presented here does not pretend to be exhaustive, condense the "city eternal "and its incurable contradictions, from before the birth of Christ to the present, it is impossible for anyone, let alone to me that I hardly know, avendoci only lived continuously for 6 months a few years ago, and having visited only a few dozen times to shorter periods (I have not even the home that I wanted, from portions of Cinecittà), however I can tell you is that in the many years that I take pictures, this one was the very first occasion when I felt ready to say portray the city with a personal profile so to say, the otherMy photos (film) in Rome have always shown a clear shyness towards such an important city and at the same time overflowing with images and messages.
This is to explain that if I threw myself into this small business reportage I did, of course, first of all as a personal test (as always), but certainly not many ambitions otherwise addressed (I do not plan to make us a show nor a book with these shots, really!).
As the juxtaposition of artichokes with the cap of the Pantheon, which I fear may have you a little disturbed by the Roman Empire, if not properly offended, I can assure you that there was no polemic on my part to do so, but rather I wanted to play a little 'in terms of pure photographic composition, matching the pattern graphAre there any other shot, I realize even a little 'provocatively ..
Greetings to you soon, thanks for the pass hello " Lascio un commento qui per tutto il progetto. Premetto che parlo da "Romano". L'idea del progetto è molto bella è affascinante. Ho trovato alcuni dittici interessanti ma in generale mi convincono tutti molto poco, per diversi motivi, alcuni anche non dipendenti da te; ad esempio, sole 48 ore sono un po pochine per voler rappresentare le contraddizioni di una città come Roma e questo, probabilmente, ha influito parecchio sulla resa finale del lavoro, col risultato di farlo sembrare troppo superficiale e poco sviluppato. Ci sono dei dittici per i quali mi sfugge l'accostamento, per assonanza o dissonanza che sia, ma questo potrebbe essere anche un mio limite, su tutti il dittico dei Carciofi e del soffitto del Pantheon. In fine, credo che manchi anche un po di vera conoscenza della città, e veder definire l'Appio, la classica Borgata Romana ne da un pochino la conferma." Ciao, Roberto. Ti ringrazio molto del tuo commento, ben articolato e completo, anche a partire dalla premessa che fai specificando di esprimerti anche da "romano": posso assicurarti che il lavoro che ho presentato qui non ha nessuna pretesa d'essere esaustivo, condensare la "città eterna" e le sue inguaribili contraddizioni, da prima della nascita di Cristo ad oggi, è impossibile per chiunque, figuriamoci per me che la conosco appena, avendoci solo vissuto continuativamente per 6 mesi alcuni anni fa, ed averla visitata solo qualche decina di volte per periodi più brevi (non ho più nemmeno la casa che tenevo, dalle parti di Cinecittà), comunque sia posso dirti che nei tanti anni che faccio foto, questa qui era la prima vera circostanza in cui mi sono sentito diciamo pronto a ritrarre la città con un profilo per così dire personale, le altre mie foto (a pellicola) di Roma hanno sempre mostrato una chiarissima timidezza nei confronti di una città così importante e nel contempo sovrabbondante di immagini e messaggi. Questo per spiegare che se mi sono lanciato in questa piccola impresa reportagistica l'ho fatto, ovviamente, prima di tutto come una prova personale (come sempre quello), ma certo senza tante ambizioni altrimenti indirizzate (non ho in programma di farci una mostra nè un libro con questi scatti, insomma!). Quanto all'accostamento dei Carciofi con la calotta del Pantheon, che temo può averti da romano anche un poco disturbato, se non propriamente offeso, posso assicurarti che non c'era alcuna vena polemica da parte mia in tal senso, ma semmai ho voluto giocare un po' sotto il profilo della composizione fotografica pura, accostando i pattern grafici dei due scatti, mi rendo conto anche un po' provocatoriamente.. ti saluto a presto, grazie del passaggio ciao |
| sent on February 21, 2014 (12:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
David when you photograph is never wrong ;-), I reiterate that the project itself is interesting and admirable even the mere fact that you have it put in place.
I assure you that the comparison between the Pantheon and Artichokes do not find it absolutely offensive, I thought there were other reasons, as well as that of the single graphic composition, given that the project aimed to shed light on the contradictions of the city. Looking purely at the composition, the combination can there be anything :-).
If you happen to come back to Rome, I recommend a visit to the real Townships Roman (Tufello, Trullo, Quarticciolo, Pietralatra, Prenestina, St. Basil etc.) And they are you can find many ideas of opposition / contradiction, of course not limited to, with that which isthe historic downtown area, but also with other Romani neighborhoods, such as those in, say, the first band to the center (Eur, Flaminio Parioli Pinciano, Salary, Gianicolense Portuense, Ostiense, Appius Latin etc..). Rome is full of them!
All the best, Roberto De Siena Davide, quando si fa fotografia non si sbaglia mai ;-), ribadisco che il progetto in se è interessante ed è ammirevole anche il solo fatto che tu l'abbia messo in atto. Ti assicuro che l'accostamento fra Pantheon e Carciofi non lo trovo assolutamente offensivo, pensavo ci fossero altri motivi, oltre a quello della sola composizione grafica, visto che il progetto puntava a mettere in luce le contraddizioni della città. Guardando puramente alla composizione, l'accostamento ci può stare tutto . Se ti capiterà di ritornare a Roma, ti consiglio una visita alle vere Borgate Romane (Tufello, Trullo, Quarticciolo, Pietralata, Prenestina, San Basilio etc.) e li si che si possono trovare tanti spunti di contrapposizione/contraddizione, ovviamente non solo, con quella che è la zona del centro storico ma anche con gli altri quartieri Romani, ad esempio quelli, diciamo, della prima fascia rispetto al centro (Eur, Flaminio, Parioli, Pinciano, Salario, Gianicolense, Portuense, Ostiense, Appio Latino etc.). Roma ne è piena!!! Un saluto, Roberto De Siena |
| sent on February 21, 2014 (13:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ David when you photograph is never wrong
All the best, Roberto De Siena „
I agree in toto your line of thinking! ;-)
hello to you soon dp " Davide, quando si fa fotografia non si sbaglia mai Un saluto, Roberto De Siena " condivido in toto la tua linea di pensiero! a presto ciao dp |
| sent on March 10, 2014 (13:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I'm in Rome for 7 years and the time to do all ste photo I have not even had and I'd think I had not reached the level of David. I really like the work and I find it great: 48 hours and 32 shots WOWW You gave 101 percent ... For me it is fantastic:-D:-D Io sto a Roma da 7 anni e il tempo di fare tutte ste foto non l'ho avuto e quand'anche l'avessi avuto non credo che avrei raggiunto il livello di Davide. A me il lavoro piace molto e lo trovo eccezionale: 48 ore e 32 scatti WOWW Hai dato il 101 per cento... Per me è fantastico |
| sent on March 10, 2014 (14:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ I'm in Rome for 7 years and the time to do all ste photo I have not had and even if I had been I do not think I would have reached the level of David. I really like the work and I find it great: 48 hours and 32 shots WOWW You gave 101 percent ... For me it is fantastic „
thank you thank you, too good! :-)
from my point of view I find it important to be able to "reply to question on the ground", I mean .. the photos do not do according to the PC, you have to go on the road and in this sense, since they are not photo-reporter by profession but for I live far, I personally have to give me the objectives in the form of challenge, that measure myself with myself, then everyone has done in its own way, but personally così doing I can express myself in a satisfactory way, because my personal attention threshold is high, and fast eye (subject, of course, to have a 'IDEA, that is a project in the head ..)
then if you write to me seeing the results that I gave to your judgment 101 percent, I can assure you that you make me really happy ..:-D
thanks for your visit, see you soon! david
ps. you've seen the recent photos of the report instead of Paris? (Even them ... maybe it is not clear from the pictures, but in reality I made in 3 days and a half ..) " Io sto a Roma da 7 anni e il tempo di fare tutte ste foto non l'ho avuto e quand'anche l'avessi avuto non credo che avrei raggiunto il livello di Davide. A me il lavoro piace molto e lo trovo eccezionale: 48 ore e 32 scatti WOWW Hai dato il 101 per cento... Per me è fantastico" grazie grazie, troppo buono! dal mio punto di vista trovo importante riuscire a "rispondere a domanda sul campo", intendo dire.. le foto non si fanno stando al pc, bisogna andare in strada ed in questo senso, visto che non sono foto-reporter di professione ma per campare faccio tutt'altro, trovo personalmente necessario darmi degli obiettivi sotto forma di sfida, cioè misurarmi con me stesso: ognuno poi è fatto a modo proprio, ma personalmente così facendo riesco ad esprimermi in maniera soddisfacente, perché la mia personale soglia d'attenzione è alta, e l'occhio svelto (fermo restando, si capisce, di avere un' IDEA, cioè un progetto in testa..) poi se tu vedendo i risultati mi scrivi che ho dato a tuo giudizio il 101 per cento, ti posso assicurare che mi fai veramente felice.. grazie della visita , a presto! davide ps. hai visto gli scatti più recenti del reportage invece su Parigi? (anche li... dalle foto forse non si capisce, ma in realtà le ho realizzate in 3 giorni e mezzo..) |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |