What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on December 23, 2011 (17:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful landscape, it seems to me a photo taken as they should, maybe you could leave out the trees of the boats on the right to have a scenario devoid of human presence, but do not disturb the vision. From the histogram, the lights a bit 'to the limit on the parts where there is yellow but also in this case do not affect the vision of this beautiful picture. Compliments. hello Bel paesaggio, mi sembra una foto fatta come si deve, forse potevi lasciare fuori quegli alberi delle barche a destra per avere uno scenario privo della presenza dell'uomo ma non disturbano la visione. Dall'istogramma si vedono le luci un po' al limite sulle parti dove c'è il giallo ma anche in questo caso non pregiudicano la visione di questa bella foto. Complimenti. ciao |
| sent on December 23, 2011 (19:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beppe Thank you! But then I "exploited" a little ': can you give me some tips to be able to better manage this type of lighting conditions?, In some cases what is best: give priority to a longer exposure to light or the dark? Try a double exposure? ammennicolo some type filters, chips etc? Thanks for your help, unfortunately the post-production are still a complete illiterate, but I have a few tips to start working in the right direction! Hello! Grazie mille Beppe! Però allora ti"sfrutto"un po':puoi darmi qualche dritta per riuscire a gestire meglio questo tipo di condizioni di luce?in certi casi cosa e meglio:dare precedenza ad una esposizione più per i chiari o per gli scuri?provare una doppia esposizione?qualche ammennicolo tipo filtri,lastrine ecc? Grazie dell'aiuto,purtroppo della post-produzione sono ancora un analfabeta completo,però vorrei avere qualche dritta per cominciare a lavorare nella direzione giusta!ciao! |
| sent on December 23, 2011 (20:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The double exposure helps a lot to have a final image with areas of highlights and shadows are well exposed, we must learn to combine the shots in photoshop but it's worth it, the results are usually good. If you make a lot of seascapes can be a good idea to buy a set of filters sloping, with the dark fade the lights in the sky while the foreground, usually more clear, it remains legible. This technique has the advantage that you see now, when I take a good preview of the final result, but, in my opinion has disadvantages. The first is that you have to shell out more money, and if you buy stuff of poor quality affect the overall quality of your equipment, the second disadvantage is that if the horizon line is busy, maybe to the side, a large cliff or from a small town or a mountain then everything that comes in the area of ??the filter darker appear unnaturally dark. If the horizon is this linear system is very practical and valid, but ifthe profile is irregular as in the mountains or hills or city, then I think it is the best double exposure. You can always use the bracketing of your machine, and then add the photo in HDR, measuring carefully processing to avoid introducing unnatural tones, or, photoshop, choose the best shot for the first floor, one for the sky and merge them manually. A broad approach to this type of photography is this, maybe someone can give some other indication. hello. La doppia esposizione aiuta molto ad avere una immagine finale con zone di alte luci ed ombre ben esposte, bisogna imparare ad unire gli scatti in photoshop ma ne vale la pena, i risultati di solito sono buoni. Se fai molti paesaggi marini può essere una buona idea comprare un set di filtri digradanti, con la parte scura si attenuano le luci del cielo mentre la parte in primo piano, di solito più chiara, rimane ben leggibile. Questa tecnica ha il vantaggio di farti vedere subito, in fase di scatto una buona anteprima del risultato finale, ma, secondo me ha degli svantaggi. Il primo è che devi sborsare altri soldi, e se compri roba di scarsa qualità pregiudichi la qualità generale della tua attrezzatura, il secondo svantaggio è che se la linea dell'orizzonte è occupata, magari al lato, da una grande scogliera o da un paesino o una montagna allora tutto quello che entra nella zona del filtro più scura apparirà innaturalmente scura. Se l'orizzonte è lineare questo sistema è molto pratico e valido, ma se il profilo è irregolare come in montagna o collina o città, allora credo sia meglio la doppia esposizione. Puoi sempre usare il bracketing della tua macchina, e poi unire le foto in HDR, dosando con cura l'elaborazione per evitare di introdurre toni poco naturali, oppure, con photoshop, scegliere lo scatto migliore per il primo piano, quello per il cielo e fonderli manualmente. A grandi linee l'approccio per questo tipo di fotografia è questo, magari qualcuno può darti qualche altra indicazione. ciao. |
| sent on December 23, 2011 (20:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I agree with Beppe, if you care about the double exposures in my index page you will find a trace of my approach: Fwink Hello Concordo con Beppe, se ti interessano le doppie esposizioni nella mia pagina indice trovi una traccia del mio modo di procedere:fwink Ciao |
| sent on December 23, 2011 (22:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Beppe some tips and thanks Catherine for directions! I'll definitely see your way forward, and try to hang a few tricks! Grazie Beppe delle dritte e grazie Caterina per l'indicazioni!Andrò sicuramente a vedere il tuo modo di procedere,e cercherò di appendere qualche trucco! |
| sent on December 24, 2011 (11:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful shot, beautiful light. Happy holidays ;-) Splendido scatto, bella luce. Buone feste |
| sent on December 24, 2011 (18:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Franco, too good! Happy holidays to all! Grazie Franco,troppo buono!buone feste a tutti! |
| sent on December 26, 2011 (21:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
it seems to me that you started on the right foot, but I am a "rookie" so I can only advise you to keep experimenting, hello and congratulations. mi sembra che sei partito con il piede giusto, anche io sono un "esordiente" pertanto posso solo consigliarti di continuare a sperimentare, ciao e complimenti. |
| sent on December 27, 2011 (22:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks to you Luke! Continue unabated! ;-) Grazie anche a te Luca!continuerò senza sosta! |
user22061 | sent on September 03, 2013 (0:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I like how you caught so for natural light. A greeting. A me piace così per come hai colto la luce naturale. Un saluto. |
| sent on September 06, 2013 (14:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Paul for the comment the steps in the galleries! Grazie Paolo,per il commento i passaggi nelle gallerie! |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |