What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on December 26, 2013 (22:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Catherine, I am really very happy to hear from your words that hit you this much, and this regardless of its caption. It was my main goal, and I am very happy to hear from you that I have achieved. We are also sincerely grateful for your compliments: you are without a doubt one of the most talented photographers and technically prepared for this site, so you can well understand that I take into account your appreciation for my works.
A cordial greeting to you Catherine, my best wishes for a happy 2014. Sergio Ciao Caterina, sono veramente molto contento di sentire dalle tue parole che questa immagine ti ha colpito tanto, e questo indipendentemente dalla sua didascalia. Era il mio obiettivo principale, e sono molto felice di sentire da te che l'ho raggiunto. Ti sono poi sinceramente grato per i tuoi complimenti: tu sei senza dubbio una delle fotografe più dotate di talento e tecnicamente più preparate di questo sito, quindi puoi ben capire in che conto io tenga i tuoi apprezzamenti per i miei lavori. Un cordiale saluto a te Caterina, i miei auguri per un felice 2014. Sergio |
| sent on December 26, 2013 (23:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Matthew (I was hoping that you give me your real name indicassi Makar :-)), I assure you that I do not at all taken for your comment, because there was nothing offensive in it but only some of your legitimate comments . But I am glad to hear from your words that I had "guessed" the reason of your doubts about its technical content .. But it was pretty easy because - as I said - I too have had many doubts before arriving at the final result, then at the end I opted for a definition rather push (maybe too much ..) just to give some "drama" in this face. But the stylistic choices are downright objectionable Matthew, and for me it was a great pleasure to have this exchange of views with you on how to interpret a photo: publish aI question the need to own this photo, at least as far as I'm concerned.
Still a cordial greeting to you, and we wish you a Merry New Year. Hello Sergio Ciao Matteo (speravo proprio che tu mi indicassi il tuo vero nome Makar ), ti assicuro che non me la sono affatto presa per il tuo commento, anche perché non c'era in esso alcunché di offensivo ma solo alcune tue legittime osservazioni. Sono però contento di sentire dalle tue parole che avevo "indovinato" il motivo delle tue perplessità circa il suo contenuto tecnico.. Ma è stato abbastanza facile perché - come ho detto - anche io ho avuto molti dubbi prima di giungere al risultato definitivo; alla fine poi ho optato per una definizione piuttosto spinta (forse anche troppo..) proprio per dare una certa "drammaticità" a questo volto. Ma le scelte stilistiche sono tutte assolutamente opinabili Matteo, e per me è stato un grande piacere avere questo scambio di vedute con te sul modo di interpretare una foto: pubblicare una foto credo serva proprio a questo, almeno per quanto mi riguarda. Ancora un cordiale saluto a te, ed un augurio di un sereno anno nuovo. Ciao Sergio |
| sent on December 26, 2013 (23:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you for signing Louis stopped to observe this photo, for having appreciated, and especially for telling evidenced by this comment. It 'a gesture that I really appreciate it very much, and I find that much more effective and gentle than a simple "I like it".
A cordial greeting to you, and a happy new year. Sergio Grazie mille Luigi per esserti soffermato ad osservare questa foto, per averla apprezzata, e soprattutto per avermelo testimoniato con questo commento. E' un gesto che io apprezzo veramente moltissimo, e che trovo molto più efficace e gentile di un semplice "mi piace". Un cordiale saluto a te, e un felice anno nuovo. Sergio |
| sent on December 26, 2013 (23:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Luciano, thank you so much for appreciating this portrait. Your photos show that you are one of the portraits that they will be, so your compliments are particularly welcome.
Best wishes to you Luciano, and since giving birth tonight to take this opportunity to make you my most sincere wishes for a happy 2014. Sergio Ciao Luciano, grazie infinite per aver apprezzato questo ritratto. Le tue foto testimoniano che tu sei uno che di ritratti se ne intende, quindi i tuoi complimenti mi sono particolarmente graditi. Un caro saluto a te Luciano, e siccome parto questa sera approfitto di questa occasione per farti i miei più sinceri auguri per un felice 2014. Sergio |
user33394 | sent on December 27, 2013 (11:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Dear Greetings to you and congratulations again! Louis Cari Auguri anche a te e complimenti ancora!! Luigi |
| sent on January 05, 2014 (11:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find that your thoughts always add something to your photos! Congratulations for the beautiful picture! Trovo che le tue riflessioni aggiungano sempre qualcosa alle foto! Complimenti anche per il bellissimo ritratto! |
| sent on January 11, 2014 (18:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you very much John, for both photo and congratulations to you both enjoyed my considerations about the lives of these children.
A cordial greeting to you. Sergio Ti ringrazio moltissimo Giovanni, sia per i complimenti alla foto e sia per aver apprezzato le miei considerazioni circa la vita di questi bambini. Un cordiale saluto a te. Sergio |
| sent on January 11, 2014 (19:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Taking beautiful and ugly truth in your story ;-) Scatto bellissimo e dura verità nel tuo racconto |
| sent on January 13, 2014 (23:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you very much for this Maurizio your "telegraphic" but extremely rewarding and meaningful comment.
Hello Sergio Ti ringrazio molto Maurizio per questo tuo "telegrafico" ma estremamente significativo e gratificante commento. Ciao Sergio |
| sent on January 13, 2014 (23:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you so much to you Ivancosta, for appreciating this photo so generously, and with it, what I wanted to communicate.
A cordial greeting to you. Sergio Grazie mille a te Ivancosta, per aver apprezzato questa foto con tanta generosità e, con essa, ciò che ho voluto comunicare. Un cordiale saluto a te. Sergio |
| sent on January 17, 2014 (0:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Mamma mia Sergio, as time passes, but do not stop to amaze me with your color scheme Signed A friend grew up in b / w Mamma mia Sergio, passa il tempo, ma non smetti di stupirmi con i tuoi colori Firmato Un amico cresciuto in b/n |
| sent on January 18, 2014 (17:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Max, my friend grew up in BN:-P:-P I must say that, in the light of your passion and your great talent especially for the BN, it is a great honor for me to receive your compliments to my photos, absolutely and strictly "colored" .. As you know, having read my presentation, I think the BN an extreme form of image processing (though curiously not talked about in the blog where you never complains about the spread of the PP in the photos), so I'm very happy when I can "amaze" artists of the BN like you Max
Again a big thank you for your visit and for the compliments, and a cordial greeting to you. Sergio Grazie mille Max, caro amico cresciuto in BN Devo dire che, alla luce della tua passione e soprattutto del tuo grandissimo talento per il BN, è un grandissimo onore per me ricevere i tuoi complimenti per le mie foto, assolutamente e rigorosamente "colorate".. Come sai, avendo letto la mia presentazione, io ritengo il BN una forma estrema di elaborazione dell'immagine (anche se curiosamente non se ne parla mai nei blog dove si lamenta del dilagare della PP nelle foto), quindi sono molto contento quando riesco a "stupire" artisti del BN come te Max. Ancora un grande grazie per la tua visita e per i complimenti, ed un cordiale saluto a te. Sergio |
user33346 | sent on January 19, 2014 (9:44) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I do not know if the application has already been done .. I have not read all the posts! I see that all the portraits were done with the 70-200 often multiplied .. some even with the 300 .. why this choice instead of a classic portrait lens type such as a 85? I do not seem at all portraits stolen so do not understand the distance from the subject which requires 70-200 non so se la domanda è già stata fatta.. non ho letto tutti i post! vedo che tutti i ritratti sono stati fatti con il 70-200 spesso moltiplicato.. alcuni anche con il 300.. come mai questa scelta invece di un classico obiettivo da ritratto tipo ad esempio un 85? non mi sembrano affatto ritratti rubati quindi non capisco la lontananza dal soggetto che impone il 70-200 |
| sent on January 19, 2014 (15:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Mauro, and first of all thank you for visiting my galleries (as I sense from your comment) and have observed with much interest the photos contained in them. I hope that some were also to your liking:-P ;-) But let's get to your good question: the use of medium telephoto.
As you may have noticed, my pictures are all ordinary people, even if spread throughout the world. I love people watching, and I love to capture its essence, which for me is enclosed in the eyes, and even more so in the eyes. But I also have a deep respect for people, and although usually I can relate with them with great ease, always force me to respect the privacy and dignity above all. Now, place a target at 30 inches from the face of a person is not simpatico for anyone, much less for people who do not know you, even if it is intrigued by you. In addition, only a professional model can "pretend" to remain indifferent with a target so close, all the other spoiled created is great, to the detriment of the naturalness of expression. In my experience, therefore, I consider that the average tele (which in my case, however, has a minimum focusing distance of 1 meter and 20) allows to get some good close-ups, no bother or annoy people, getting almost always expressions much more genuine and intense.
Incidentally, and always about dignity, I impose two rules. The first is to limit or better yet, avoid the pictures "stolen" and I believe that every person has the right to dare their consent to be resumed, and photograph it while looking at you in the eye for me is worth more than any release. The second is to not photograph a subject standing over, looming over it. For me the impression that one gets is crushing oppression, subjugation. It 'something that "skin" bothers me a lot. But this is a very personal opinion and I have to say too little shared, given the recent spread of this "fashion".
I hope I have satisfied your curiosity Mauro, and I thank you again for the opportunity you gave me to talk a bit 'of photography, a subject that still fascinates me so much.
A cordial greeting to you. Sergio Ciao Mauro, e prima di tutto grazie per aver visitato le mie gallerie (come intuisco dal tuo commento) e per aver osservato con tanto interesse le foto in esse contenute. Spero che alcune siano state anche di tuo gradimento Ma veniamo alla tua ottima domanda: l'uso del medio tele. Come avrai notato, i miei ritratti sono tutti di gente comune, anche se sparsa per il mondo. Io amo osservare le persone, ed amo coglierne l'essenza, che per quanto mi riguarda è racchiusa nello sguardo, ed ancor di più negli occhi. Ma ho anche un profondissimo rispetto per le persone, ed anche se in genere riesco a relazionarmi con esse con grande facilità, mi impongo sempre di rispettarne l'intimità e soprattutto la dignità. Ora, piazzare un obiettivo a 30 centimetri dal volto di una persona non è certo simpatico per nessuno, tanto meno per gente che non ti conosce, anche se è incuriosita da te. Inoltre, solo una modella professionista riesce a "fingere" di rimane indifferente con un obiettivo così vicino; per tutti gli altri l'imbarazzo creato è grande, a tutto discapito della naturalezza della espressione. Per la mia esperienza quindi, ritengo che il medio tele (che comunque nel mio caso ha una distanza minima di messa a fuoco di 1 metro e 20) consenta di ottenere degli ottimi primi piani, senza importunare od infastidire i soggetti, ottenendo quasi sempre espressioni molto più genuine e di grande intensità. Per inciso, e sempre a proposito di dignità, io mi impongo altre due regole. La prima è quella di limitare al massimo o, meglio ancora, evitare le foto "rubate"; credo che ogni persona abbia il diritto di dare il proprio consenso ad essere ripresa, e fotografarla mentre ti guarda negli occhi per me vale più di qualsiasi liberatoria. La seconda è quella di non fotografare un soggetto sovrastandolo, incombendo su di esso. Per quanto mi riguarda l'impressione che se ne ricava è di schiacciamento, di oppressione, di sudditanza. E' una cosa che "a pelle" mi infastidisce molto. Ma questo è un giudizio assolutamente personale e devo dire anche poco condiviso, visto il recente dilagare di questa "moda". Spero di aver soddisfatto la tua curiosità Mauro, e ti ringrazio ancora per l'occasione che mi hai fornito per parlare un po' di fotografia, argomento che ancora mi appassiona tantissimo. Un cordiale saluto a te. Sergio |
| sent on January 19, 2014 (16:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Congratulations, beautiful! Excellent control of light, shadow and composition Complimenti, bellissima! Ottimo controllo della luce, ombre e composizione |
user33346 | sent on January 19, 2014 (22:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I guessed (and you can clearly see from the photos) that the people portrayed are fully informed and willing that's why it seemed strange not to photograph them a little closer with a shorter lens and less bulky .. certainly also a 5d with 70-200 2.8 is not passing unnoticed in the eyes of the subject! said this to me what matters is the photography and the feelings / emotions that can transmit and the equipment must be functional only for the purpose .. nothing more mine was just a curiosity on a detail that I noticed casually observing your galleries .. the photographs are simply amazing! I can not find (and do not serve) other words! Regards .. mauro avevo intuito (e si vede benissimo dalle foto) che le persone ritratte sono pienamente consapevoli e disponibili ecco perchè mi sembrava strano non fotografarle un pò più da vicino con un obiettivo più corto e meno ingombrante.. certo anche una 5d con 70-200 2.8 non è che passa inosservata agli occhi del soggetto! detto questo per me quello che conta è la fotografia e le sensazioni / emozioni che riesce a trasmettere e l'attrezzatura deve essere soltanto funzionale allo scopo.. niente di più la mia era solo una curiosità su un dettaglio che ho notato casualmente osservando le tue gallerie.. le fotografie sono semplicemente straordinarie!! non trovo (e non servono) altre parole! saluti.. mauro |
| sent on January 23, 2014 (15:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Taking amazing, beautiful as raw and very real! Congratulations Sergio. Nicola Scatto incredibile, bellissimo quanto crudo e purtroppo reale! Complimenti Sergio. Nicola |
| sent on January 23, 2014 (20:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you James, for your kind visit, for taking the time to comment this picture with precision and skill, and finally for the compliments so generously.
A cordial greeting. Sergio Grazie mille Giacomo, per la gradita visita, per esserti preso il tempo di commentare questa foto con precisione e competenza, ed infine per i complimenti espressi con tanta generosità. Un cordiale saluto. Sergio |
| sent on January 23, 2014 (21:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Mauro, as I said yours was a curiosity absolutely understandable and which also made me much pleasure, as He has provided an opportunity to explain a bit 'my' idea 'of photography .. In this your second surgery, then, I saw that I also wanted to reward and honor you with compliments of a beauty almost embarrassing :-| Te Mauro are very grateful, and I thank you sincerely for what you wrote.
Best regards and thanks again to you. Sergio Ciao Mauro, come ho detto la tua era una curiosità assolutamente comprensibile e che peraltro mi ha fatto molto piacere, avendomi offerto l'occasione per spiegare un po' la mia "idea" di fotografia.. In questo tuo secondo intervento, poi, ho visto che mi hai anche voluto gratificare ed onorare con complimenti di una bellezza quasi imbarazzante Te ne sono molto grato Mauro, e ti ringrazio sinceramente per quanto hai scritto. Un cordiale saluto e ancora un grazie a te. Sergio |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |