RCE Foto

(i) On JuzaPhoto, please disable adblockers (let's see why!)






Login LogoutJoin JuzaPhoto!
JuzaPhoto uses technical cookies and third-part cookies to provide the service and to make possible login, choice of background color and other settings (click here for more info).

By continuing to browse the site you confirm that you have read your options regarding cookies and that you have read and accepted the Terms of service and Privacy.


OK, I confirm


You can change in every moment your cookies preferences from the page Cookie Preferences, that can be reached from every page of the website with the link that you find at the bottom of the page; you can also set your preferences directly here

Accept CookiesCustomizeRefuse Cookies


  1. Galleries
  2. »
  3. Journalism/Street
  4. » Korner Newsstand

 
Korner Newsstand...

Cimitero Monumentale Di Milano

View gallery (22 photos)

Korner Newsstand sent on March 03, 2020 (19:55) by Paolo Gualandris. 0 comments, 151 views.

, 1/400 f/2.8, ISO 400, hand held.

L'edicola Körner è costituita da una struttura architettonica in conglomerato di Liguria che, nell'impianto generale, richiama il Mausoleo di Teodorico a Ravenna, opera bizantina edificata verso il 520 d.C. Un decisivo valore aggiunto è conferito dall'imponente portale in bronzo, sul quale si innesta il gruppo scultoreo dal titolo Affetto nel dolore: due figure, una maschile e una femminile, di dimensioni superiori al vero e unite l'una all'altra da un nastro, emergono dall'ingresso; le loro forme sono innaturalmente allungate e stilizzate, mentre i volti, dai volumi ben levigati, sono simili a maschere. Carlo Körner (1884-1933) commissionò questa opera funeraria per sé e per i propri famigliari, fra i quali spicca il nome del padre, Guglielmo (1839-1925), chimico di origini tedesche, docente per molti anni alla Scuola superiore di Agraria e al Politecnico di Milano. A Guglielmo Körner è dedicata una via nel capoluogo lombardo, nei pressi dell'Ospedale Niguarda. L'edicola è il risultato della collaborazione fra Giulio Ulisse Arata (1881-1962), architetto di formazione tardo eclettica, non scevro da influenze Liberty e poi orientato verso Novecento, e lo scultore Adolfo Wildt (1868-1931), che si cimenta qui nell'ultima opera eseguita per il Cimitero Monumentale. Affetto nel dolore, come già il monumento Ravera o La casa del sonno del monumento Bistoletti, replica gli elementi stilistici del linguaggio maturo dello scultore, ravvisabili in particolare nell'alto livello di astrazione delle figure e nell'inquietante espressionismo dei loro volti.



View High Resolution 3.0 MP  



What do you think about this photo?


Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?


You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!

There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.





RCE Foto

Publish your advertisement on JuzaPhoto (info)

Some comments may have been automatically translated with Microsoft Translator.  Microsoft Translator



 ^

JuzaPhoto contains affiliate links from Amazon and Ebay and JuzaPhoto earn a commission in case of purchase through affiliate links.

Mobile Version - juza.ea@gmail.com - Terms of use and Privacy - Cookie Preferences - P. IVA 01501900334 - REA 167997- PEC juzaphoto@pec.it

May Beauty Be Everywhere Around Me