What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on December 15, 2020 (15:06) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
POTHETE L.AG PELAGIAS AR. 82 - if my memories of the High School do not deceive me - the meaning, however, is obscure dear Marco. What is clear to me instead is that a sunny, summery and full of color image like this is a cure-all, always, but in winter it is especially so :-) A beautiful frame, a precise and accurate composition, an excellent correction of the exposure on white, the classic +2 with slight burn of the high lights to preserve intact the strong feeling of glare as a direct consequence of the observation of a marine scene under the daring Sun of July on the Aegean Sea ... how much I miss the Summer my friend :-( I like Marco, my compliments Paolo. POTHETE L.AG PELAGIAS AR. 82 - sempre che i miei ricordi dai tempi del Liceo non mi ingannino - il significato però mi è oscuro caro Marco. Quello che mi è chiaro invece è che una immagine solare, estiva e piena di colore come questa è un toccasana, sempre, ma in inverno lo è in modo particolare Una bella inquadratura, una composizione precisa e accurata, una ottima correzione dell'esposizione sul bianco, il classico +2* con leggera bruciatura delle alte luci a conservare intatta la forte sensazione di abbagliamento come diretta conseguenza dell'osservazione di una scena marina sotto il Sole dardeggiante di Luglio sul Mar Egeo... quanto mi manca l'Estate amico mio Mi piace Marco, i miei complimenti Paolo. *) così si usava con la pellicola, oggi, adottando la perfetta correzione digitale, la leggera bruciatura sul bianco ovviamente non ci sarebbe... ma l'effetto non sarebbe così naturale e l'immagine risultante puzzerebbe di finto |
| sent on December 15, 2020 (21:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thank you so much Paolo ma what can those who have never taken with a fuji velvia 50 with an ektachrome 64 or even with a kodachrome 25 ? when to notice and understand the differences in exposure was shot in bracketing with corrections of a third of a stop ? now you "recover" photos with subpositions of 5 stops ... and you don't wonder if maybe you can't expose? greeting and thank you again Marco grazie mille Paolo ma che ne possono saper quelli che non hanno mai scattato con una fuji velvia 50 con un ektachrome 64 o addirittura con una kodachrome 25 ? quando per notare e comprendere le differenze di esposizione si scattava in bracketing con correzioni di un terzo di stop ? adesso si "recuperano" foto con sottoesposizioni di 5 stop...e non ci si chiede se magari non si sappia esporre ? un saluto e grazie ancora Marco |
| sent on December 16, 2020 (8:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
ehhhhh... ehhhhh... |
| sent on January 05, 2021 (21:24) | This comment has been translated
|
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |