What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on April 20, 2020 (23:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Paul this is really beautiful, here the Velvia shows off its analog qualities (such as a valve amplifier or a vinyl ), the contrast between light and dark is well delineated and the colors, although few for obvious reason, really beautiful especially the cut of the trail that leaves that fishing boat. Simeone Paolo questa è veramente bella, qui la Velvia sfodera le sue qualità analogiche (come un amplificatore valvolare o un vinile ), il contrasto tra chiaro e scuro è ben delineato e i colori ,pur pochi per ovvio motivo, veramente belli sopratutto il taglio della scia che lascia quel peschereccio. Simeone |
| sent on April 21, 2020 (10:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hai perfettamente ragione Simeone, questa è una delle situazioni in cui la Velvia, anche se può sembrare strano, dà il meglio di sé. La Velvia è conosciuta per le sue molte qualità: la resa cromatica, la saturazione cromatica, l'altissima risoluzione, la grana molto fine e, ma questo solo per chi la usa da sempre e la conosce davvero bene, la capacità di rendere il pastellato... ma praticamente nessuno considera quella che, ai miei occhi, è la sua virtù più grande: ossia la profondità e la neutralità con cui, letteralmente, pennella il nero! E in questa fotografia è proprio nella resa del nero, a mio avviso, che risiede la sua forza più grande... una forza ahimé ormai quasi del tutto sconosciuta essendo la nostra un'epoca in cui si realizzano, e prevalgono, solo immagini quasi del tutto prive di ombre Ed è appunto per questo motivo che trovo particolarmente gradito questo tuo commento amico mio... e di questo ti ringrazio. Buona giornata, Paolo. |
| sent on April 21, 2020 (10:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I can add that it has been digitized perfectly, I am trying with DIY, photographing them directly on a Lupo viewer at 5500k with the 100 macro . We're going to see what comes out of it, trying doesn't hurt... Good day also at tea Simeone Posso aggiungere che è stata digitalizzata perfettamente, io sto provando col fai da te, fotografandole direttamente su un visore Lupo a 5500k con il 100 macro . Vedremo cosa ne verrà fuori, tentare non nuoce... Buona giornata anche a tè Simeone |
| sent on April 21, 2020 (11:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Um, a Wolf viewer at 5500 degrees K, gourmet stuff! I still think that the viewer is all in all the most practical solution and also the fastest one, rather: how do you take the exposure? Hello, Paul. Uhm, un visore Lupo a 5500 °K, roba da buongustai! Comunque credo che quella del visore sia tutto sommato la soluzione più pratica e anche quella più veloce, piuttosto: come prendi l'esposizione? Ciao, Paolo. |
| sent on April 21, 2020 (12:06) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I work normally in AV , since the light is given by the viewer ,with diaphragm f/8 (which for me and perfect for not having diffraction) then I usually use the canon 500d that being apsc makes me focus well on the photo and then 15MP suffit with Ektachrome 64 and also Kodakchrome 25 that I used rarely because as you remember you had to ship. Lavoro normalmente in AV , visto che la luce è data dal visore ,con diaframma f/8 (che per me e perfetto per non avere diffrazione) poi di solito uso la canon 500d che essendo apsc mi fa concentrare bene sulla foto e poi 15MP bastano con Ektachrome 64 e anche Kodakchrome 25 che ho usato raramente perché come ti ricordi bisognava spedire. |
| sent on April 21, 2020 (12:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Okay, but how do you adjust? In short, you go to the sector, or integrated media, Spot, Semispot, and if it is partial possibly on which area of the frame do you make it? Ok, ma per la misurazione come ti regoli? Insomma vai su quella a settori, o media integrata, Spot, Semispot, e se è parziale eventualmente su quale zona del fotogramma la effettui? |
| sent on April 21, 2020 (12:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I usually use the evaluative as if I'm taking pictures normally. Then I save the raw files , so if I have to intervene on the balance of white I can do it, although it is usually perfect since the viewer that is 40x30 cm, so it radiates very well the light unlike the viewers on bellows that being small try to spot the light and create non-uniform points. Di solito uso la valutativa come se sto fotografando normalmente. Poi salvo i file in raw , così se devo intervenire sul bilanciamento del bianco lo posso fare, anche se di solito è perfetto visto che il visore che è 40x30 cm, dunque irradia benissimo la luce a differenza dei visori su soffietto che essendo piccolini tentano a spottizzare la luce e a creare punti non uniformi. |
| sent on April 21, 2020 (14:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Yes, that's fine, especially if the slides are not too contrasted this system is more than fine. In any case if you want to be sure to optimize the exposure better would be better to try to take it on a gray at 18% that, since the cardboard is not transparent, you have only two solutions: 1) a slide obtained by photographing an 18% cardboard on which, precisely, take the exposure once and then leave it unchanged whatever the slide to be digitized... and of course the scene reproduced there; 2) Take the exposure on the white opal glass of the viewer and then overexplin two stops! In any case, and this is obvious, the exposure should always be taken at the RR 1:1 ;-) Si, va bene, soprattutto se le diapositive non sono troppo contrastate questo sistema va più che bene. In ogni caso se vuoi essere certo di ottimizzare al meglio l'esposizione sarebbe meglio cercare di prenderla su un grigio al 18% al che, visto che il cartoncino non è trasparente, hai davanti a te solo due soluzioni: 1) una diapositiva ottenuta fotografando un cartoncino al 18% sulla quale, appunto, prendere l'esposizione una volta e poi lasciarla invariata qualsiasi sia la diapositiva da digitalizzare... e ovviamente la scena ivi riprodotta; 2) prendere l'esposizione sul vetro opalino bianco del visore e poi sovraesporre di due stop! In ogni caso, e questo è ovvio, l'esposizione va sempre presa al RR 1:1 |
| sent on April 21, 2020 (15:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks for these clarifications, tomorrow morning since I have to digitize a little I will try to apply this method, then I will post them on the gallery that I dedicated to the slides. Hello Paul and have a good day. Grazie per queste delucidazioni, domani mattina visto che devo digitalizzarne un po' proverò ad applicare tale metodo, poi le posterò sulla galleria che ho dedicato alle diapositive. Ciao Paolo e buona giornata. |
| sent on April 21, 2020 (18:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Simeone, of course this is still an empirical system, but it has excellent reliability percentages. Good evening, Paolo. Ciao Simeone, ovviamente questo è pur sempre un sistema empirico, ma ha ottime percentuali di affidabilità. Buona serata, Paolo. |
| sent on April 21, 2020 (18:44) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Photography is a medium that helps us many times to experiment, both at the level of photography in itself and as a means to be able to do it at its best. In the end you have to try, it costs us nothing. Then I am curious and technical enough to make changes on an instrumental level. Good evening to you Simsimeone too La fotografia è un mezzo che ci aiuta tante volte a sperimentare, sia a livello di fotografia in se stesso sia come mezzi per poterla fare al meglio. Alla fine bisogna provare , non ci costa nulla. Poi io sono curioso e abbastanza tecnico da fare modifiche a livello strumentale. Buona serata anche a te Simeone |
| sent on April 21, 2020 (18:47) | This comment has been translated
|
| sent on May 27, 2022 (12:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Lover of analog or digital B/W with analog rendering (as far as you can)... Then I see these photos and I can only be struck by the depth and reflection that are born natural. And then I take up that woodworm that you had "proposed" to me on the slide world. Really... Amante del B/N analogico o digitale con resa analogica (per quel che si può)...Poi vedo queste foto e non posso che rimanere colpito dalla profondità e dalla riflessione che nascono naturali. E poi riprendo quel tarlo che mi avevi "proposto" sul mondo diapositiva. In effetti... |
| sent on May 27, 2022 (18:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
My friend to look for a slide projector you find it at 100 € or a little more, a white wall in a house is not really impossible to find, in the end I would say that you can try. Otherwise in September come and take two baths in my area and we take the opportunity to enjoy a screening together ... if nothing else you will have some more topics to consider :-) Thank you for the visit and for the kind and subtle appreciation :-) Paul. Amico mio a ben cercare un proiettore per diapositive lo trovi a 100€ o poco di più, un muro bianco in una casa non è proprio impossibile da reperire, alla fine direi che si può provare. Altrimenti a Settembre vieni a fare due bagni dalle mie parti e ne approfittiamo per godercela insieme una proiezione... se non altro avrai qualche argomento in più da considerare Grazie per la visita e per il gentile (e sottile) apprezzamento Paolo. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |