What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on June 17, 2016 (10:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Good morning Sal61
First of all congratulations for your images. Then, from old amateur photographer with forty years of shots behind, I really appreciate these experiments. If you allow me just a little note: as I said once, we should "spuntinare" white dots.
Greetings.
Graziano.
PS: could you explain this technique? Buongiorno Sal61 prima di tutto complimenti per le tue immagini. Poi, da vecchi fotoamatore con quarant'anni di scatti alle spalle, apprezzo molto queste sperimentazioni. Se mi permetti solo un piccolo appunto: come si diceva una volta, bisognerebbe " spuntinare " i puntini bianchi. Saluti. Graziano. P.S.: potresti spiegarmi questa tecnica ? |
| sent on June 17, 2016 (10:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Particular... Particolare... |
| sent on June 17, 2016 (11:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
beautiful, I'm curious too technical bella, sono curioso anch'io della tecnica |
| sent on June 17, 2016 (11:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Graziano :-). The spuntinatura I have not done for two reasons: first because the paper is extremely delicate (it is Japanese paper, very fine), and second because to me this imperfection reveals a materiality that the digital dreams, my barely photographic reproduction can reproduce shades and glazes original It is a technique of half of 1800: contact printing of emulsion of potassium ferrocyanide and green ferric ammonium citrate, exposure with UV light and development and fixing in water. Hello Salvatore 8-) Grazie Graziano . La spuntinatura non l'ho fatta per due motivi: primo perchè la carta è estremamente delicata ( è carta giapponese, finissima) e secondo perchè per me questa imperfezione lascia trasparire una matericità che il digitale si sogna, la mia riproduzione fotografica a stento riesce a riprodurre sfumature e velature dell'originale Si tratta di una tecnica di metà del 1800: stampa a contatto su emulsione di ferrocianuro di potassio e ferro ammonio citrato verde, esposizione con raggi UV e sviluppo e fissaggio in acqua. Ciao Salvatore |
| sent on June 17, 2016 (18:23) | This comment has been translated
Nice, congrats |
| sent on July 26, 2016 (8:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Wonderfully ethereal. Magical impression. VP. Stupendamente eterea. Magica impressione. VP. |
| sent on September 01, 2016 (22:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Excellent experiment, the face of perfection and super infallible technique, the warmth and emotion that transmit picture in retro style are unmatched! The problem is knowing how to play with this mastery! Personally with the digital I am no longer able to make the real toning etc paper printing artificially ..! Congratulations for your patience and also for playing! Ottimo esperimento, alla faccia della perfezione e della super tecnica infallibile, il calore e l'emotività che trasmettono foto in stile retrò non hanno paragoni! Il problema è saperle riprodurre con questa maestria! Personalmente con il digitale non sono più capace di rendere artificialmente la stampa su carta, i veri viraggi ecc..! Complimenti per la pazienza ed anche per la riproduzione! |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |