What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 244000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on November 24, 2015 (15:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful photos, especially the degree of difficulty that requires in choosing the right exposure that can then be helpful for the necessary post next. Photographing Fira and the overhang (that is in total darkness since there is no light at night) is not at all easy, and the result that we have obtained is really great to be single exposure.
See you soon! Bellissima foto, soprattutto per il coefficiente di difficoltà che richiede nel scegliere la giusta esposizione che possa poi essere d'aiuto per la necessaria post successiva. Fotografare Fira e lo strapiombo (che è nel buio totale non essendoci alcuna luce di notte) non è per niente facile, e il risultato che ne hai ricavato è davvero ottimo per essere un'unica esposizione. A presto! |
| sent on November 24, 2015 (16:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Guido, thanks so much for your appreciation.
I found the photos in your gallery of Fira (or Thira) more or less from the same angle:
//www.juzaphoto.com/galleria.php? L = en & t = 976101] this
During shooting states that even though the sun was already low when I shoot I was still a minimum of sunset glow that allowed to illuminate the overhang slightly. Although very weak, that light a bit 'of difference is with respect to your where you see the glow of the moon, already high, and much weaker.
I state that I am a Sunday photographer and I like the "shadows open" for maximum readability in foto, in spite of others who prefer to keep the shades closed.
For these shots where we are at the same time highlights the danger burning and deep darkness, I learned that it is always to be cautious and underexpose at least one stop or 1.5 before recovering something shadows in PP.
With 6D I use now, I have to admit, the recovery of the shadows is much simpler than a APS-C sensor with dense. To open the shadows do not ever get up the ISO (100 or 200), this will contain the noise, both luminance and chromatic, and the recovery of the shadows becomes very present.
In short, a couple of tricks that allow then PP to obtain a picture that I like it, it becomes easier to read in dark areas without firing too high lucthe.
Good day Guglielmo Ciao Guido, grazie mille per l'apprezzamento. Ho trovato nella tua gallery la foto di Fira (o Thira) più o meno dalla stessa angolazione: questo In fase di scatto considera che, anche se il sole era già basso, quando ho scattato io c'era ancora un minimo di bagliore del tramonto che permetteva di illuminare leggermente lo strapiombo. Anche se molto debole, quella luce un po' di differenza la fa, rispetto alla tua dove si vede il bagliore della luna, già alta e molto più debole. Premetto che sono un fotografo della domenica e che mi piacciono le "ombre aperte" per ottenere il massimo della leggibilità nelle foto, a dispetto di altri che preferiscono mantenere le ombre chiuse. Per questi scatti dove ci sono contemporaneamente alte luci con rischio bruciatura ed il buio profondo, ho imparato che è sempre essere prudenti e sottoesporre almeno di 1 stop o 1,5 per poi recuperare qualcosa sulle ombre in PP. Con la 6D che uso adesso, devo ammettere, il recupero delle ombre è molto più semplice rispetto ad una APS-C con sensore denso. Per poter aprire le ombre non alzo mai gli ISO (100 o 200), in questo modo si contiene il rumore, sia di luminanza che cromatico, che nel recupero delle ombre diventa molto presente. Insomma, un paio di accorgimenti che permettono poi in PP di ottenere una foto che, come piace a me, diventa più leggibile nelle zone buie senza sparare troppo le alte luci. Buona giornata Guglielmo |
| sent on November 26, 2015 (12:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I tried just yesterday your method, and the results were really nice! Maybe I had thought when I was there :-(
Thanks for the tips and congratulations again! Ho provato proprio ieri il tuo metodo, e i risultati sono stati davvero piacevoli! Magari ci avessi pensato quando ero lì Grazie per le dritte e complimenti di nuovo! |
|
![](https://img2.juzaphoto.com/001/juzauploads/imgj_1721282380.jpg)
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |