What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on March 23, 2015 (21:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I start to post pictures after more than a year of fasting, I only do it for the movement Lowpostlandscape.
This is a picture of three weeks ago made dawn Lake Pusiano.
The sun rose behind the trees on the right and illuminated the hills in front of me.
Not having the LV on Mamiya, I thought to balance the scene using a GND 0.6 hard on the horizon, in doing so, I managed to recover readability on the first floor.
I only adjusted levels and wb in a selective manner, by heating in the upper part of the frame and leaving unaltered the bottom, to simulate as much as possible the real scene in front of me.
Unfortunately sensor Mamiya is zozzissimo, then in the raw will see a lot of crap that I removed PP (I hope it is allowed).
Indeed, in this regard I ask the advice of a product that cleans the sensor, a bit 'more effective compressed air that does not do anything.
Here is the screenshot of the Exterior.
Riprendo a postare immagini dopo più di un anno di digiuno, lo faccio solo per il movimento Lowpostlandscape. Questa è una foto di 3 settimane fa fatta all'alba al Lago di Pusiano. Il sole sorgeva dietro gli alberi a dx ed illuminava le colline di fronte a me. Non avendo il LV sulla Mamiya, ho pensato di equilibrare la scena usando un GND 0,6 hard sulla linea dell'orizzonte, così facendo, sono riuscito a recuperare leggibilità sul primo piano. Ho solo regolato i livelli ed il wb in maniera selettiva, scaldandolo nella parte superiore del frame e lasciandolo inalterato nella parte inferiore, per simulare il più possibile la scena reale che avevo di fronte. Purtroppo il sensore della Mamiya è zozzissimo, quindi nel raw vedrete un sacco di schifezze che ho tolto in PP (spero che sia permesso). Anzi, a questo proposito chiedo il consiglio di un prodotto che pulisca il sensore, un po' più efficace dell'aria compressa che non fa nulla. Ecco lo screenshot del raw.
|
| sent on March 23, 2015 (21:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Paco Hello, I like most of 'the tone of the sky in the preview of LR, I find that harmonizes better with the color of the water leaving the heat of dawn only on the ridges in the distance. It seems to me makes it better, but considering that I love the blue ... I also darkened just piprimo plan to make natural scene, I think they were pretty much blacks in reality '. For the sensor foul clean with compressed air risk of damaging it. A salutone, Walter Ciao Paco, a me piace di piu' il tono del cielo nell'anteprima di LR, trovo che si armonizzi meglio con il colore dell'acqua lasciando il caldo dell'alba solo sulle creste in lontananza. Mi sembra renda meglio, ma considera che io amo il blu... Avrei anche scurito appena il piprimo piano per rendere naturale la scena, credo fossero praticamente neri nella realta'. Per il sensore fallo pulire, con l'aria compressa rischi di danneggiarlo. Un salutone, Walter |
| sent on March 23, 2015 (21:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I like the atmosphere and location, I think it has become too magenta the top and also the bottom I would have left a slight cool tone. For cleaning the sensor i use the spatula to dry and dumpling hand, usually solves, for removing dirt no problem will be missed;-) Hello. Mi piacciono atmosfera e location, mi sembra sia diventata troppo magenta la parte alta e anche in basso avrei lasciato un leggero tono freddo. Per la pulizia del sensore io uso le spatoline a secco e la polpetta a mano, di solito risolve, per la rimozione sporco nessun problema ci mancherebbe Ciao. |
| sent on March 23, 2015 (22:16) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
do not know the Mamya, but in these situations, alas, the wb machines is somewhat deficient then the PP is almost necessary. In this case, only you can know what was the real scene so I trust your interpretation. I put myself in these cases hand control division tones, to act selectively on shadows and lights (can not remember if it is granted). However the shot is very relaxing and enjoyable.
“ For cleaning the sensor i use the spatula to dry and dumpling hand „
Well with meatball cleaning is assured, a switch is a little greasy but lint come off:-D
non conosco la Mamya, ma in queste situazioni, aimè, il wb delle macchine è alquanto deficitario quindi la PP è quasi necessaria. In questo caso solo tu puoi sapere quale era la scena reale quindi mi fido della tua interpretazione. Io in questi casi metto mano al controllo divisione toni, per agire selettivamente su ombre e luci (non ricordo se è concesso). Comunque lo scatto è molto rilassante e piacevole. " Per la pulizia del sensore io uso le spatoline a secco e la polpetta a mano" beh con la polpetta la pulizia è assicurata, il sensore resta un pò unto ma i pelucchi vengono via |
| sent on March 23, 2015 (22:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks for the interventions.
Walter, now that you mention it, maybe a touch of blue in the upper part of the air more freely give "coherence".
Which is a bit 'also what he said Caterina, maybe I exaggerated to tack on warm tones top.
Anyway, as also said Maurizio, the WB of the Mamiya is always too chilly, the scene appeared to me warmer horizon, while in the foreground is correct as shown.
;-) Grazie per gli interventi. Walter, ora che mi ci fai pensare, forse un filo di blu nella parte alta del cielo donerebbe più "coerenza". Che è un po' anche quello che ha detto Caterina, forse ho esagerato a virare su toni caldi la parte superiore. Cmq, come ha detto anche Maurizio, il WB della Mamiya è sempre troppo freddino, la scena mi appariva più calda all'orizzonte, mentre nel primo piano è correttà così come rappresentata. |
user46920 | sent on March 23, 2015 (22:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Even for me is slightly magenta ...
For cleaning the sensor is a topic a few months ago, very interesting, which also speaks of Pierfranco silicone spatulas, also used by Leica Service. Anche per me è leggermente magenta ... Per la pulizia sensore c'è un topic di qualche mese fa, molto interessante, nel quale anche Pierfranco parla di spatole al silicone, utilizzate anche dalla Leica Service. |
| sent on March 24, 2015 (9:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Ivan and Occhiodelcigno.
I will try to buy the one on Amazon.
I retouched the image making it more blue in the upper left .... unfortunately I can not post it ....
Anyway, this "brainstorming" helped me to understand more .... Grazie Ivan ed Occhiodelcigno. Proverò ad acquistare quello su Amazon. Ho ritoccato l'immagine rendendola più blu nella parte alta a sx.... purtroppo non riesco a postarla.... Cmq, questo "brainstorming" mi è servito a capirci di più.... |
| sent on March 25, 2015 (14:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Paco, a trick that I'm trying to use under these conditions is to take some burst with the phone while shooting with the camera, so to keep in mint the direction of the post, you look in my same position when I make shots like this, you've missed the original scene in the head and you have too many possibilities with a vague memory of the scene itself.
The original is very very nice, maybe a little cold, pp semrbra that stretch with the magenta hue and warmer ... Usual for my professional bias I resolved, or tried to do it by giving some point hue green to yellow so as not to force the general to the magenta .. Paco, un trucco che sto cercando di usare in queste condizioni è quello di scattare qualche raffica col cellulare mentre scatto con la fotocamera, così per tenere a menta la direzione della post, mi sembri nella mia stessa posizione quando faccio scatti simili, ti sei perso la scena originale nella testa e hai troppe possibilità con un vago ricordo della scena stessa. L'originale è molto molto bella, forse un filo fredda, quella pp semrbra stirata con hue sul magenta e più calda... Al solito per mia deformazione professionale avrei risolto , o provato a farlo dando qualche punto di hue verde verso il giallo così da non forzare quello generale sul magenta.. |
| sent on March 25, 2015 (15:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Uly, helpful advice of the phone.
I will try when at home to give a faint green to yellow, let's see what comes out.
Grazie Uly, utile il consiglio del telefonino. Proverò quando sono a casa a dare un filo di verde verso il giallo, vediamo cosa esce. |
| sent on March 27, 2015 (20:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Net of the above tips, beautiful shot from the nice atmosphere, congratulations! Al netto dei suggerimenti di cui sopra, bello scatto dalla bella atmosfera, complimenti! |
user48356 | sent on April 16, 2015 (10:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice shot and atmosphere. Hello Valter Molto bella inquadratura ed atmosfera. Ciao Valter |
| sent on September 09, 2015 (23:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
beautiful shot, very good machine. bellissimo scatto, ottima macchina. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |