What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on March 23, 2015 (7:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
My first post nell'hashtag #LowPostLandscape, I remind you that the guidelines are here [URL =] www.juzaphoto.com/topic2.php?l=it&t=1258852&show=1 I chose to start with an image with few interventions but still very colorful, if you have the patience to go back several times in the location or simply much luck nature gives really fantastic colors. Usually not insert images similar to other I tunnel but this seemed particularly suited for the purpose. Exceptionally since the post was made almost entirely within lightroom I put two screens, one to zero and that the image almost over (sharp and downsizing in PS) but the initial one will be enough. The main intervention covered the wb the machine had interpretedthe scene so excessively cold, I balanced on the white foam of the sea and then I cooled slightly. The rest of the interventions related exposure, light and shadow, and were more full-bodied than usual because the situation was limit in recovery I predicted and repeated exposures, then saw that there was margin and that it is better to work in this space images as little as possible I chose to use one only.
//postimage.org/]
//postimage.org/]
Obviously the signature screens I added in PS;-):-D Hello. Mio primo post nell'hashtag #LowPostLandscape, vi ricordo le linee guida che trovate qui www.juzaphoto.com/topic2.php?l=it&t=1258852&show=1 Ho scelto di cominciare con un'immagine con pochi interventi ma comunque molto colorata, se si ha la pazienza di tornare più volte nelle location o semplicemente molta fortuna la natura regala davvero cromie fantastiche. Di solito non inserisco immagini simili ad altre che ho in galleria ma questa mi sembrava particolarmente adatta allo scopo. Eccezionalmente visto che la post è avvenuta quasi interamente all'interno di lightroom vi metto due schermate, quella a zero e quella ad immagine quasi finita (sharp e ridimensionamenti in PS) ma quella iniziale sarà sufficente. L'intervento principale ha riguardato il wb la macchina aveva interpretato la scena in modo eccessivamente freddo, ho bilanciato sul bianco della schiuma del mare e poi ho raffreddato leggermente. Il resto degli interventi hanno riguardato esposizione, luci e ombre e sono stati più corposi del solito in quanto la situazione era limite in ripresa avevo previsto ed effettuato più esposizioni, poi visto che c'era margine e che in questo spazio è meglio lavorare le immagini il meno possibile ho scelto di utilizzarne uno solo.
Ovviamente la firma nelle schermate l'ho aggiunta in PS Ciao. |
| sent on March 23, 2015 (7:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very beautiful shot, colors, subject hello, alberto Molto belli inquadratura, colori , soggetto ciao, alberto |
| sent on March 23, 2015 (7:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Alberto! have a nice day:-) Grazie Alberto! buona giornata |
| sent on March 23, 2015 (8:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Here we are at #LowPostLandscape .. I really like the composition and the PDR, if I have to express an opinion on the speech "natural" the sky seems a little 'battered, perhaps because of the long exposure ..
Rereading carefully the rules, I think that sacrifice authors with outfit #lowbudget:-D For example some Wildvideo, which uses for landscapes the 16mm pancake and can not use the unsharp mask, can blissfully go fishing HI ... Also because, to retrieve the detail would be forced to raise the ball to Sharp, producing a effect for nothing naturelle ..
Bho, Catherine, I know that I will follow you as a spectator;-) Eccoci al #LowPostLandscape.. Mi piace molto la composizione e il PDR, se devo esprimere un parere sul discorso "naturale" il cielo mi sembra un po' pastellato, forse per via della lunga esposizione.. Rileggendo con attenzione le regole, penso che sacrifichino gli autori con corredo #lowbudget Ad esempio un certo Wildvideo, che usa per i paesaggi il 16mm pancake e non può usare la maschera di contrasto, può beatamente darsi all'ippica... Anche perché, per recuperare il dettaglio sarebbe costretto ad alzare a palla lo Sharp, producendo un effetto per nulla naturelle.. Bho, Caterina, mi sa che ti seguirò come spettatore |
| sent on March 23, 2015 (9:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
All right, we're off! ;-)
So, of course, mine are considerations beginner like that, so passibilissime to bend the ears, the rest follow this hashtag to learn.
The photo is very beautiful but I notice two things that do not convince me that it is a bit 'that against which slam when I analyze my photos of landscape.
1) The sky seems too flat contrast, above the clouds, a synonym for a recovery on the lights that made it too "comic strip" the sky (or "pastelloso").
2) The contours on the rocks to the left, by virtue of this recovery, appear with a halo bright orange that seems very real.
Probably I would have tried a gnd 0.6 in the sky to balance thescene.
Obviously, my opinion umilissssima.
;-) Molto bene, si parte! Dunque, ovviamente le mie sono considerazioni da principiante del genere, quindi passibilissime di tirate d'orecchie, del resto seguo questo hashtag per imparare. La foto è molto bella ma noto due cose che non mi convincono che è un po' quello contro cui sbatto quando analizzo le mie foto di landscape. 1) Il cielo mi sembra troppo piatto di contrasto, soprattutto le nuvole, sinonimo di un recupero sulle luci che ha reso troppo "fumettoso" il cielo (o "pastelloso"). 2) I contorni sulle roccie di sx, in virtù di questo recupero, appaiono con un alone arancione acceso che mi sembra poco reale. Probabilmente io avrei provato un gnd 0,6 nella parte del cielo per equilibrare la scena. Ovviamente, mia umilissssima opinione. |
| sent on March 23, 2015 (9:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Emiliano, by heaven, 0.8 sec windless have definitely affected, looked like this, I have not added saturation because as you see it has already a lot in origin. For the speech unsharp mask, for me is part of the sharp, so do not see why you can not use it, then obviously the hand must remain light. Unfortunately it is true that the equipment can play an important role but not all in the success of a good photo;-). We have tried to put the rules otherwise it is useless to have created this hashtag, I started I posting this photo, but as I said I will not be one of the most assiduous participants;-) Appearance other 8-) Have a nice day! Grazie Emiliano, per il cielo, 0,8 sec senza vento non hanno sicuramente influito, si presentava così, non ho aggiunto saturazione perché come vedi ne ha già parecchia in origine. Per il discorso maschera di contrasto, per me fa parte dello sharp, quindi non vedo perché non puoi usarla, poi, ovviamente la mano deve restare leggera. Purtroppo l'attrezzatura è vero che può giocare un ruolo importante ma non è tutto nella riuscita di una buona foto . Si è cercato di mettere delle regole altrimenti è inutile aver creato questo hashtag, ho iniziato io postando questa foto, ma come già detto non sarò una delle partecipanti più assidue Aspetto le altre Buona giornata! |
| sent on March 23, 2015 (10:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Paco, we superimposed The sky I deliberately left as taken, I only recovered on the lights which was not burned (to try to be everything I thought useful to read the raw I did not include the histogram, let's keep this in the next pictures to post, would useful even that), wishing I could select only the sky and make it more dramatic or with higher contrast, deliberately so I left. I can not see the orange glow around the rocks to the left ... if you're referring to the strip on the horizon was present already in recovery if you look at the screens of LR, obviously having "warmed" the white balance, it is emphasized the whole. I graduated filters do not particularly like them even though I've tried some really good, in this case we would have gone to sovrapporre rocks creating a darker area on the same then that would be difficult to eliminate. Thanks for the ride, hello! Ciao Paco, ci siamo sovrapposti Il cielo volutamente l'ho lasciato così come ripreso, ho solo recuperato sulle luci peraltro non bruciate (per cercare di far stare tutto quello che ritenevo utile alla lettura del raw non ho incluso l'istogramma, teniamolo presente nelle prossime foto da postare, sarebbe utile anche quello), volendo avrei potuto selezionare solo il cielo e renderlo più drammatico o comunque con un contrasto maggiore, volutamente l'ho lasciato così. Non riesco a vedere l'alone arancione intorno alle rocce di sx... se ti riferisci alla striscia sull'orizzonte era comunque presente già in ripresa se guardi le schermate di LR, ovviamente avendo "scaldato" il bilanciamento del bianco, si è enfatizzato il tutto. I filtri graduati non li amo particolarmente anche se ne ho provati alcuni veramente ottimi, in questo caso si sarebbero andati a sovrapporre alle rocce creando un'area più scura sulle stesse che poi sarebbe stata difficile da eliminare. Grazie del passaggio, ciao! |
| sent on March 23, 2015 (10:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Congratulations Catherine even without outside influence, (I've been following your posts on the sly, the Argument) in practice is what I do in my views (Most of the time, as they only use Lightroom, and saturation almost do not use it, I'm connected and continue to follow you 8-) Complimenti Caterina anche senza grossi stravolgimenti, (Ho seguito in sordina i vostri posts , sull'Argomento) in pratica è quello che faccio nei miei panorami(La maggior parte delle volte , in quanto uso solo Lightroom, e la saturazione quasi non la uso, stò connesso e continuo a seguirVi |
| sent on March 23, 2015 (10:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I really like, super location, super super time and the compo. Even the post suits him a lot. The much maligned 6D was able to contain the dynamic range and this also means that the people before speaking should try things: D. A GND on this occasion, too would have darkened the sky than the pp (not counting the rock on the right would become too dark), giving an unnatural look. Congratulations A me piace tantissimo, super location, super momento e super la compo. Anche la post gli si addice tantissimo. La tanto bistrattata 6D è riuscita a contenere la gamma dinamica e questo significa anche che la gente prima di parlare dovrebbe provare le cose :D. Un GNd in quest'occasione, avrebbe scurito troppo il cielo rispetto al pp (senza contare la roccia a destra che sarebbe diventata eccessivamente scura), donando un aspetto innaturale. Complimenti |
| sent on March 23, 2015 (10:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Sorry if I return, but I do it to learn, because of these scenes will happen often and I would like to understand how to operate the landscapers.
If I had used a GND 0.6 SOFT (not hard !!!) on the red line, tilting it as shown, and I would not have affected the rocks and I would have darkened a bit 'the sky.
Catherine, as regards the halos around the rocks, you I indicated with blue paint. ;-)
Scusate se ritorno, ma lo faccio per imparare, perchè di queste scene ne capitano spesso e vorrei capire come operano i landscapers. Se avessi usato un GND 0,6 SOFT (non hard!!!) sulla linea rossa, inclinandolo come nella figura, non avrei intaccato le rocce ed avrei scurito un po' il cielo. Caterina, per quanto riguarda gli aloni intorno alle rocce, te li ho indicati col pennello blu.
|
| sent on March 23, 2015 (10:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Paco, as I wrote before, it would be very darkened the sky, especially the upper part, and appearance would be unnatural, especially since appeared darker the PP. Here there is nothing to be balanced in terms of exposure, is the typical situation where you do not use filters or bracketing. : D counts that is even better recover the lights that turn up the shadows in the home Canon Paco, come ho scritto prima, si sarebbe scurito molto il cielo, specialmente la parte superiore, e l aspetto sarebbe stato innaturale, specialmente perchè risultava piu scuro del PP. Qui non c è nulla da bilanciare in termine di esposizione, è la tipica situazione in cui non si utilizzano filtri o bracketing. :D conta che è anche meglio recuperare le luci che alzare le ombre in casa Canon |
user46920 | sent on March 23, 2015 (10:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Here we are at #LowPostLandscape .. lowpost more than that ... (you can not;-)): lights, shadows, wb, and even sturazione color, maybe a slight overexposure correct ... and it's all !!! wow!
I give compliments to the pictures:-) and I ask a question: wb is the car? ... Has been calibrated personally to 5650 ° K as a reference machine, or is the standard setting of the house?
Wild, why you can not do a photo up, without a mask? wow! ... A FF will always be better than a APSC and will be taken into account (the quality / price ratio compared Caterina is 1: 3), but not all in sharp photography: fconfuso: Then, when you get Paco with medium-format, you do? ... You throw away everything else? ;-)
... But if you want to submit the hashtag #CorredoLowbudget:-D ... I subscribe;-):-D
[Edit] ... Ohps, I sent a little 'late. Eccoci al #LowPostLandscape.. più lowpost di così ... (non si può ): luci, ombre, wb, e nemmeno la sturazione del colore, forse una leggera sovraesposizione corretta ... ed è tutto !!! Lascio perdere i complimenti alla foto e faccio una domanda: il wb è auto ? ... è stato tarato personalmente a 5650° K come riferimento della macchina, o è la taratura standard della casa ? Wild, perché credi di non poter fare una foto all'altezza, senza maschera ? ... una FF sarà sempre meglio di una APSC e ne va tenuto conto (il rapporto qualità/prezzo rispetto Caterina è 1:3), ma lo sharp non è tutto in fotografia Allora, quando arriverà Paco con la medio-formato, che si fa ? ... si butta via tutto il resto ? ... però se vuoi proporre l'hashtag #CorredoLowbudget ... mi iscrivo [edit] ... ohps, ho inviato un po' in ritardo. |
| sent on March 23, 2015 (10:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Catherine congratulations for the photo but especially for this Hashtag: from my point of view one of the opportunities for cultural and technical development the most interesting ever to appear for some time on this site. Returning to the photo; I like to shoot dawn \\ dusk so that the white balance is a problem that I face very often: in addition to entrust to your trained eye you've ever tried to take on a white sheet or a practice is useless? Caterina complimenti per la foto ma soprattutto per questo Hashtag: dal mio punto di vista una delle opportunità di crescita tecnica e culturale più interessanti mai apparse da qualche tempo su questo sito. Tornando alla foto; mi piace scattare all'alba\crepuscolo perciò quello del bilanciamento del bianco è un problema con cui mi confronto molto spesso: oltre che affidarti al tuo occhio allenato hai mai provato a scattare su un foglio bianco o è una pratica inutile? |
| sent on March 23, 2015 (11:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Catherine compliments for shooting and for sharing snaps also related to pp, very bland in this case. Caterina complimenti per lo scatto e per aver condiviso anche gli snap relativi alla pp, molto blanda in questo caso. |
| sent on March 23, 2015 (11:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
For the moment I follow with interest Per il momento seguo con interesse |
| sent on March 23, 2015 (11:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Ivan, Antonio, Occhiodelcigno, Cosmosub, Fotonutria and Daniele. :-) Paco, The filter gnd you could even put it in my opinion it would still suffer the rocks, are already very dark and says Antonio, you are likely to darken the sky on the first floor and that part of the sea already darker on sn, in any case, when I click and I see the histogram in both right to left that I have all the data needed to develop the photo, however, as written in the first post the image was "previsualizzata" on the double shooting, the sky less exposed would not have needed to recover and maintained a higher contrast but being darker than a rebalancing of tones to not have inconsistencies with the part below, in this first picture I wanted to keep the interventions milder possible, chiaramen8anche if not always the neutral areas should be at any cost;-) Clearly, with a sky like this, the gray sand can have dominant) I have never clicked with a clean sheet, then always depends on the scene who is recovering , usually the white foam of the sea is a good reference. Grazie Ivan, Antonio, Occhiodelcigno, Cosmosub, Fotonutria e Daniele. @Paco, il filtro gnd si poteva anche mettere così, a mio avviso le rocce ne avrebbero comunque risentito, già sono molto scure e come dice Antonio, si rischia di scurire eccessivamente il cielo rispetto al primo piano e quella parte di mare già più scuro sulla sn, in ogni caso, quando scatto e vedo l'istogramma dentro sia a dx che a sn ritengo di avere tutti i dati necessari per poter sviluppare la foto, comunque come scritto nel primo post l'immagine è stata "previsualizzata" sul doppio scatto, il cielo meno esposto non avrebbe avuto bisogno di recuperi e mantenuto un maggior contrasto ma anche essendo più scuro di un ribilanciamento dei toni per non avere incoerenze con la parte sotto, in questa prima immagine ho voluto tenere gli interventi più blandi possibili, chiaramente anche adesso quel cielo lo faccio venire come vuoi..ma dove è il limite? parliamone.. Ho capito adesso riguardo agli aloni: dal mio monitor non sono molto evidenti ma ho controllato sono già presenti sul raw d'origine, in parte è il riflesso rosso che arrivava dal tramonto dietro alle rocce, in parte può essere dovuto ad un vero e proprio abbagliamento del sensore, la somma degli effetti da un problema che in quella location al tramonto ho sempre riscontrato anche con diverse accoppiate fotocamera-ottica,non eliminabile con la correzione delle aberrazioni cromatiche. In altri scatti fatti nello stesso punto e in tempi diversi ho dovuto rimuoverlo con una post "certosina", non applicabile con questo hashtag @Occhio e @ Cosmosub, il wb è automatico, cerco poi di fare il bilanciamento in base sia ai miei ricordi personali che basandomi su aree neutre (anche se non sempre le aree neutre debbono esserlo ad ogni costo chiaro che con un cielo come questo, il grigio della sabbia può avere delle dominanti) Non ho scattato mai con il foglio bianco, poi dipende sempre dalla scena che si sta riprendendo, di solito il bianco della schiuma del mare è un buon riferimento. |
| sent on March 23, 2015 (11:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
That is to say, without the constraints of post that sky came so ;-) [URL =] www.juzaphoto.com/galleria.php?l=it&t=1147457 The comparison is interesting, also in this shot the post even more decisive was not particularly thrust, we are still within the limits? is fine as naturally ?, or perhaps also became more realistic? These are the questions to be answered and the scope of this version of the image ;-) Tanto per capirci, senza vincoli di post quel cielo è venuto così www.juzaphoto.com/galleria.php?l=it&t=1147457 Il confronto è interessante, anche in questo scatto la post pur più decisa non è stata particolarmente spinta, siamo ancora nei limiti? va ancora bene come naturalezza?, o forse è diventato anche più realistico? Sono queste le domande a cui rispondere e lo scopo di questa versione dell'immagine |
| sent on March 23, 2015 (12:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
As for me I find less realistic atmosphere of version 'conservative' in the sense that, if I had been in place, I think I would have felt more like 'see' in the "Rossodisera", especially with regard to the sky: how can this Caterina? wow! Per quanto mi riguarda trovo meno realistica l'atmosfera della versione più 'conservativa', nel senso che, se fossi stato sul posto, credo che l'avrei percepita più come la 'vedo' nella versione "Rossodisera", soprattutto per quanto concerne il cielo: com'è possibile questo Caterina? |
| sent on March 23, 2015 (12:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Not bad Caterina, not bad!
I even seems strange to see your wb of 6d allows shots so 'cold, my travels always or almost above the right temperature:-) Non male Caterina, non male! Mi sembra addirittura strano vedere che il tuo wb della 6d permetta scatti cosi' freddi, il mio viaggia sempre o quasi sopra la giusta temperatura |
| sent on March 23, 2015 (12:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Cosmo, as I said in the discussion of the presentation hashtag we must consider that the sensor has limitations which, to record the information as possible must add compromises, in most of the photos that you notice little or nothing, but in extreme conditions like this, I tried on purpose, the chickens come home to roost;-) Uly Thanks:-), the Wb car is influenced a lot by bright areas at low temperature in the central part, sometimes it takes very little to overturn the result, even with the 5d, I have a series of photos taken with camera fixed on tripods, to a setting sun that rises gradually from the clouds, the wb switches from orange of the first image to the last blue smurf. Hello. Cosmo, come dicevo nella discussione di presentazione dell'Hashtag bisogna considerare che il sensore ha limiti cui, per registrare il più informazioni possibili deve aggiungere dei compromessi, nella maggioranza delle foto questo si nota poco o niente ma in condizioni limite come questa, che ho cercato apposta, i nodi vengono al pettine Grazie Uly, il Wb auto è influenzato tantissimo da zone luminose ad bassa temperatura nella parte centrale, a volte basta veramente poco per stravolgere il risultato, anche con le 5d, ho una serie di scatti fatti com macchina fissa sul treppiedi, ad un tramonto con il sole che spunta progressivamente dalle nuvole, il wb passa dall'arancione della prima immagine al blu puffo dell'ultima. Ciao. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |