What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on November 26, 2014 (8:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice I like Julian:-) Molto bella mi piace Giuliano |
| sent on November 26, 2014 (9:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The interpretation of a night with a lot of moon seems to me correct, the composition with the shape of the lake creates a feeling of distorted image which I do not think it is. On the development I see at the top of the mountains a little too much noise reduction, has planed a little of everything. Fregatene noise comes out a little bit on the mountains, the most delicate part is the sky and if anything you put more just there. Usually for these photos (and here he lives easier using latest generation machines with sensors that have more dynamic range and lower noise at high ISO) is better to do multiple exposures, such as an exhibition here only for the land at low iso you would allow them to have no noise, and then an exposure for the sky and the water at higher ISO to get the stars still;-) L'interpretazione di una notte con parecchia luna mi pare corretta, la composizione con quella conformazione del lago crea una sensazione di immagine storta quale che non mi pare che sia. Sullo sviluppo io vedo nella parte alta sui monti un pò troppa riduzione rumore, ha piallato un pò tutto. Fregatene del rumore se ne esce un pò sui monti, la parte più delicata è il cielo e semmai lo metti di più solo lì. Solitamente per queste foto (e qui ha vita più facile che usa macchine di ultima generazione con sensori che hanno più gamma dinamica e minor rumore ad alti iso) è meglio fare più esposizioni, ad esempio qui una esposizione solo per la terra a bassi iso ti avrebbe permesso di non avere rumore li, e poi una esposizione per il cielo e per l'acqua ad iso più alti per avere le stelle ferme |
| sent on November 26, 2014 (11:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Grazie Mille Giuliano
Grazie Mille Max indications that you gave me, the next time the two shots I make them for sure and actually I have to be more selective in reducing noise. I am glad that the photo still retains connotations of nocturnal
a greeting gianmarco Grazie Mille Giuliano Grazie Mille Max delle indicazioni che mi hai dato, la prossima volta i due scatti li faccio di sicuro e effettivamente devo essere più selettivo nella riduzione rumore. Mi fa piacere che comunque la foto mantenga le connotazioni di notturno un saluto gianmarco |
user789 | sent on November 26, 2014 (13:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
This location is truly a fairy tale! :-P On my D7000 I have no problem to do everything with just one shot at f4: fconfuso: Hello Paul Questa location è davvero una favola! Sulla mia D7000 non ho problemi a fare tutto con un solo scatto a f4 ciao Paolo |
| sent on November 26, 2014 (13:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Excellent:-) hello marco Ottima ciao marco |
| sent on November 26, 2014 (14:07) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful sky, but in the shadows beyond the planing there are also dominant magenta and splashes of color, with 5d2 can not afford to under-expose in the night, here in my opinion for the part in the shade you had to expose at least a couple of stops to get more the same result of readability but no problems;-) Hello. Bellissimo cielo, ma nelle ombre oltre alla piallatura ci sono anche dominanti magenta e macchie di colore, con la 5d2 non puoi permetterti di sottoesporre nei notturni, qui secondo me per la parte in ombra dovevi esporre per almeno un paio di stop in più per arrivare allo stesso risultato di leggibilità ma senza problemi Ciao. |
| sent on November 26, 2014 (16:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Gianmarco shooting at me like, known planing and noise on the left; not being the genius of the night I'm in silence and follow the discussion to learn diego Gianmarco lo scatto a me piace, noto la piallatura ed il rumore a sx; non essendo il genio dei notturni sto in religioso silenzio e seguo la discussione per imparare diego |
| sent on November 26, 2014 (16:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Marco Paul Marco and Caterina Diego
I will try to take stock of your advice
Paul: If you walk around here I'll take you and you make me see how you do:-D
a greeting Grazie Marco Paolo Marco e Caterina Diego cercherò di fare tesoro dei vostri consigli Paolo: se passi da queste parti ti ci porto e tu mi fai vedere come fai un saluto |
user789 | sent on November 26, 2014 (17:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
But more than that ... like you do on the field ... as you do on the file ... I have no idea of ??the limits of a MKII but I've seen pictures of MKIII / D610 / D810 that have the same problem then in my humble opinion I think it's more a matter of how it is "treated" the picture:-) Ma...più che come si fa sul campo...come si fa sul file...non ho idea dei limiti di una MKII ma ho visto immagini di MKIII / D610 / D810 che presentano lo stesso problem quindi a mio modesto parere penso sia più una questione di come viene "trattata" l'immagine |
| sent on November 26, 2014 (18:07) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Gianmarco Bravo, great shot !! Hello Emilio Bravo Gianmarco, ottimo scatto!! Ciao Emilio |
| sent on November 26, 2014 (18:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello, I agree that in order to remove noise you are a little flattened mountains, in addition to the dominant purple in the shadows. overall the picture is nice to look at. I like it! Ciao, concordo sul fatto che per togliere rumore si sono un pò appiattite le montagne, oltre alla dominante viola nelle ombre. nel complesso la foto è piacevole da guardare. mi piace! |
| sent on November 26, 2014 (18:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
In terms of shot I would have included more species respire in the foreground, framing also in a more angular. For the post inceve I see many things erratte, magenta cast on the first floor, luminance noise a bit throughout the frame and a color noise on the sky and not enough marked. Surely the color change of the white on the cold did not help. Rivedrei everything calmly ...... With ISO 1600 and a Canon 5D Mk II are obtained file clearly superior. So the raw material there;-) A greeting A livello di inquadratura avrei incluso piu respire specie in primo piano, inquadrando anche in maniera più angolare. Per la post inceve vedo molte cose erratte, dominante magenta sul primo piano, rumore di luminanza un po su tutto il fotogramma ed un rumore cromatico sul cielo e non abbastanza marchiato. Sicuramente il viraggio del bianco sul freddo non ti ha aiutato. Rivedrei il tutto con molta calma...... Con 1600 iso ed una Canon 5d mk II si ottengono file nettamente superiori. Quindi la materia prima c'è Un saluto |
| sent on November 26, 2014 (18:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
grazi Paolo Emilio Gabriel and Max
“ is more a matter of how it is "treated" the image „ you mean this
Max Thanks analysis: a bit 'of space under more I have, I have reduced because of the limits of the PP in drawing files.
The purpose of this image is mainly to get advice and guidance because I am convinced that while not the top of the reflex to the high ISO however, you can do much better in the processing of the file
a greeting gianmaro grazi Paolo Emilio Gabriele e Max " sia più una questione di come viene "trattata" l'immagine " si intendevo questo Max Grazie dell'analisi: un po' di spazio sotto in più ce l'ho , lo ho ridotto proprio per i limiti di PP nell'elaborare il file. lo scopo di questa foto è principalmente quello di ricevere consigli e indicazioni perchè sono convinto anch'io che pur non essendo il top delle reflex per gli alti ISO comunque si può fare molto meglio nella elaborazione del file un saluto gianmaro |
| sent on November 26, 2014 (20:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ I have no idea of ??the limits of a MKII but I've seen pictures of MKIII / D610 / D810 that have the same problem then in my humble opinion I think it's more a matter of how it is "treated" the picture Smile „ No Paul, though with 5d2 at high iso you have a single image underexposed not come out (unless you feel good pictures without dettaglio..se see many), in addition to the noise it has banding and magenta is the only registered color in the shadows, on what you can with effort to intervene and get to a result fake but acceptable but the overall quality remains low, even with the 6D change much, with the sensors Sony changes tutto..questo not mean that you can get excellent Results, however, have to work very well in recovery (actually should do so with any camera;-)) .. here the shooting parameters are correctfor a moonlit landscape like the one in the background but not for the lake in shadow;-) Hello:-) " non ho idea dei limiti di una MKII ma ho visto immagini di MKIII / D610 / D810 che presentano lo stesso problem quindi a mio modesto parere penso sia più una questione di come viene "trattata" l'immagine Sorriso" No Paolo, se con la 5d2 ad alti iso hai una singola immagine sottoesposta non ne vieni fuori ( a meno di non ritenere buone immagini senza dettaglio..se ne vedono molte), oltre al rumore si ha banding e il magenta è l'unico colore registrato nelle ombre, su quello puoi con fatica intervenire ed arrivare ad un risultato finto ma accettabile ma la qualità generale resta bassa, già con la 6D cambia molto, con i sensori Sony cambia tutto..questo non significa che non si possano ottenere ottimi risultati, però bisogna lavorare benissimo in ripresa (a dire il vero conviene farlo con qualsiasi fotocamera)..qui i parametri di scatto sono corretti per un paesaggio illuminato dalla luna come quello sullo sfondo ma non per il lago in ombra Ciao |
| sent on November 26, 2014 (20:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Gianmarco Schena if you like, send me the RAW file I with the 5D Mk II I got excellent results as with the 5D Mk III;-) In the end everything is to know how to post produce .... obviously serves the shot has been performed to the best of the situation. However, a glance him and do willingly. Add that has a shot at 1600 ISO ..... If a Canon 5D MK II is in crisis with so little ... wow! @Gianmarco Schena se ti va mandami il file RAW Io con la 5d mk II ho ottenuto risultati ottimi come con la 5d mk III Alla fine tutto consiste nel saper post produrre .... ovviamente serve che lo scatto sia stato eseguito al meglio della situazione. Comunque un occhiata gli e la do volentieri. Aggiungo che è uno scatto a 1600 iso ..... Se una Canon 5d MK II va in crisi con così poco ... |
| sent on November 26, 2014 (21:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Do not you understand what I have written, does not go into crisis with ISO 1600, is in crisis with underexposure of over 2stop in dim light, then you can certainly planing everything and maybe in size web make it predictable for those with little eye, but in the professional if you send to an agency serious hunt .. Non hai capito ciò che ho scritto:non va in crisi con 1600 iso, va in crisi con una sottoesposizione di oltre 2stop in condizioni di scarsa luce, poi certo si può piallare tutto e magari in dimensioni web renderla vedibile per chi ha poco occhio, ma in ambito professionale se la mandi a un'agenzia seria ti cacciano.. |
| sent on November 26, 2014 (21:06) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Catherine excuse but how do you judge whether a shot is in under 2 stop expo when shooting at night .. With f4 / 20 sec / ISO 1600 ..... and infinity in manual. Whereas exposure meter can be fooled. If Gianmarco will send the RAW then would test The actual lighting conditions and settings. to see if there is a talk of clicks or post Seeing the other night shots of Gianmarco ... I think the problem is more than post. ;-) However I think we can improve enough in post @ Caterina scusa ma come fai a giudicare se uno scatto é in sotto expo di 2 stop quando scatti di notte .. Con f4 / 20 sec / iso 1600 ..... e su infinito in manuale. Considerando che esposimetro può venire ingannato. Se Gianmarco vorrà inviarmi il RAW poi verificheremmo Le reali condizioni di luce e settaggi. per capire se qui é un discorso di click oppure post Vedendo le altre foto notturne di Gianmarco ... Penso che il problema sia più di post. Comunque penso che si possa migliorare abbastanza in post |
| sent on November 26, 2014 (21:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ sorry but how do you judge whether a shot is in under 2 stop expo when shooting at night .. With f4 / 20 sec / ISO 1600 ..... „ If it is a single shot as the background comes a strong moonlight and already we see them on the histogram underexposure of at least one stop, it seems obvious that the shaded part of the lake is quite underexposed, the rest I do not think either Gianmarco a fool who inadvertently creates such a dominant and applied haphazardly a strong noise reduction, on the contrary I know him as a person in the leg that makes wise choices, can be mistaken for lack of experience, but not so much;-) Then again, certain that you can get to a better result in the post but simply that it is not the road to excellence, good for those who accontenta, you arrive at the top managing all the better since ripresa..e Gianmarco as I understand it is one that wants meglio..quindi in this case since it is the area suits him start over;-) " scusa ma come fai a giudicare se uno scatto é in sotto expo di 2 stop quando scatti di notte .. Con f4 / 20 sec / iso 1600 ..... " Se è uno scatto singolo visto che sullo sfondo arriva una forte luce lunare e già li sull'istogramma si nota una sottoesposizione di almeno uno stop, mi sembra ovvio che la parte in ombra del lago sia piuttosto sottoesposta, del resto non credo che Gianmarco sia uno sprovveduto che crea inavvertitamente una simile dominante e applica a casaccio una forte riduzione rumore, al contrario lo conosco come una persona in gamba che fa scelte avvedute, può sbagliare per poca esperienza ma non così tanto Poi ripeto, certo che si può arrivare ad un risultato migliore in post ma semplicemente quella non è la strada per l'eccellenza, va bene per chi si accontenta, al top s'arriva gestendo tutto al meglio fin dalla ripresa..e se ho capito bene Gianmarco è uno che vuole il meglio..quindi in questo caso visto che è della zona gli conviene ripartire dall'inizio |
| sent on November 26, 2014 (22:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Catherine if you read one of my comments .... I said it also serves to make the shot to the best of the situation. On night photography I think to have some experience and considers that all my photographs at night will be a single click;-) So I guarantee that there is room for improvement on this shot. Obviously without taking anything away from Gianmarco! But in this kind of photography the post plays a key role ...... If we talk of the night with milky way then the post is more than 85% Ps the noise present on the sky is certainly not due to the click. Greetings Max @ Caterina se leggi uno dei miei commenti .... Ho detto che serve anche fare lo scatto al meglio della situazione. Sulla fotografia notturna penso d'avere una certa esperienza e considera che tutte le mie fotografie notturne sono un singolo scatto Per cui ti garantisco che c'è ampio margine di miglioramento su questo scatto. Ovviamente senza nulla togliere a Gianmarco ! Ma in questo genere di fotografia la post gioca un ruolo fondamentale ...... Se poi parliamo di notturne con via lattea allora la post fa più del 85% P.s il rumore presente sul cielo non è di certo dovuto al click. Un saluto Max |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |