What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on May 14, 2013 (11:01)
Very nice pix, light and realization. Olivier |
| sent on May 14, 2013 (16:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Olivier Thanks! :-) Thanks Olivier! |
| sent on May 14, 2013 (19:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Featured nothing short of fantastic, the rest does not convince me a little bit like the softness on the plants and the cut that you have given to the sky ... I completely ruled out the reflection of the sun so cut a little out of place in my opinion anyway .... nice! a greeting! primo piano a dir poco fantastico,per il resto qualcosina non mi convince tipo la morbidezza sulle piante e il taglio che hai dato al cielo...avrei escluso completamente il riflesso del sole che così tagliato stona un pò secondo me....comunque bella! un saluto! |
| sent on May 14, 2013 (19:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Andrea! :-) Always appreciated every comment. The softness you are referring to is the fact that, having taken freehand, I focused on the first floor so the background is out of focus and soft leggermnente. Regarding the cutting of the sky, I did not do to save the flowering plant on the far left at the bottom, but now that I look at the picture again, I realize that I could clone the reflection on the sea. Grazie Andrea! Sempre molto apprezzato ogni tuo commento. La morbidezza a cui ti riferisci è data dal fatto che, avendo scattato a mano libera, ho messo a fuoco il primo piano quindi lo sfondo è leggermnente fuori fuoco e soft. Riguardo al taglio del cielo, non l'ho fatto per salvare la pianta fiorita all'estrema sinistra in fondo, ma ora che guardo l'immagine di nuovo mi rendo conto che potevo clonare il riflesso sul mare. |
| sent on May 14, 2013 (21:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very beautiful backlighting on the plants and the landscape, I agree with Andrea ;-) Hello. Molto belli il controluce sulle piante ed il paesaggio, concordo con Andrea Ciao. |
| sent on May 14, 2013 (21:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
hello weave! excuse you always hammer:-D:-D but the photo is beautiful compositional, the plants and the colors are beautiful, but we always leave a black line which is a shame! if you look at the photo of the pine trees there is a strong black line that continues making too unnatural picture, I'm sure you did it to darken the sky, and rightly so, but the halo is finished also on the plants. The double exposures are already difficult for them, when you put contour horizons etc but not net as branches of the trees will complicate his life. should have an exposure + or-exposed correctly for all so you do not have brutalemte darken a portion of the frame where you encounter undefined boundaries. And if you stop on the light there is another mistake: we have a setting sun that tends to brighten things more slowly and other things below remain in shadow, the sun in your photosand is clearly almost on the horizon but the light is on plants at the bottom and not on the trees. See what I mean? unless there's something you do stay in the shade (but does not appear on the shape of the landscape), the light is wrong.
I'll write it just because you make some nice photos but could be super if you correct the post production work! a greeting
ciao tessi!! scusa ti martello sempre ma la foto è bella a livello compositivo, le piante e i colori sono belle, ma ci lasci sempre una linea nera che è un peccato!! se guardi la foto all'altezza dei pini c'è una forte linea nera che prosegue rendendo troppo innaturale la foto, sono sicuro che lo hai fatto per scurire il cielo, giustamente, ma l'alone è finito anche sulle piante. le doppie esposizioni sono gia difficili di loro, quando ci metti dei contorni non netti come orrizzonti etc ma fronde degli alberi ti complichi la vita. conviene avere una esposizione +o- esposta corretta per tutto cosi da non dover scurire brutalemte una porzione del frame dove si presentano dei contorni indefiniti. Se poi ti soffermi sulla luce c'è un altro errore: abbiamo un sole al tramonto che tende ad illuminare piano piano le cose piu altre e le cose in basso rimangono in ombra; nella tua foto il sole è chiaramente quasi all'orizzonte ma la luce è sulle piante in basso e non sugli alberi. Capisci cosa intendo? a meno che non ci sia qualcosa che faccia rimanere in ombra ( ma non sembra data la conformazione del paesaggio) la luce è sbagliata. te lo scrivo proprio perchè fai delle belle foto ma potrebbero essere super se correggi il lavoro di post produzione!!! un saluto |
| sent on May 14, 2013 (21:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Catherine! :-) I should add that, having had as to reduce a bunch of shots in recent days, only later I realized that I did not even correct the bubble out of 24 for which the trees at the edges converge in out upwards. ... Photos ... this is certainly to be revised as many others, as in PP and I'm learning very slowly refining the technique, but still I am far from mastering it. Grazie Caterina! Devo aggiungere che, avendo avuto da ridurre un mucchio di scatti in questi ultimi giorni, solo in un secondo tempo mi sono reso conto che non ho neanche corretto il fuori bolla del 24 per cui gli alberi ai bordi convergono in fuori verso l'alto.... ...questa foto è senz'altro da rivedere come tante altre, poiché in PP sto apprendendo e pian pianino affinando la tecnica, ma ancora sono ben lontano dal padroneggiarla. |
| sent on May 14, 2013 (22:06) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Gianluca, do not worry if I hammers. You should know that I treasure this type of comments and I'm grateful indeed. ;-) Let 's see if I understand your point of view: the upper part of the pine trees in the background is darker than the lower part, is so'? My reasoning is this: if you look at a backlit subject, such as a tree, you'll see it most likely as in the picture, that is, be able to see to some extent the details and colors in the lower and more sheltered from light, while you'll see almost black at the top of which is invested by the light from behind, that is in full backlighting. So in the process of PP melt in the sky / sea with the land (as you have rightly pointed out are two different shots), I appositamente shaded the top of the pine trees. There was also the option of using the hard-edged, but other than that with the trees I have yet to refine the technique (as long as there is a technique), the result would look unnatural with the sky and the sea darker than trees in backlight.
You talk to properly expose both for the earth and for the sky, but it is possible with a backlight so 'direct? With my old 5D seems impossible to me .... maybe with more modern sensors ... I do not know.
Regarding the second error I completely understand what you mean. The answer is the same I gave you before, that the parties in sharp backlight that have as background the sky, are naturally darker although more exposed to the sun most of those at the bottom that year as sfondo the earth or other vegetation ... in my opinion ... but even here I may be wrong.
Anyway thank you for your accurate judgment. :-)
Gianluca, non preoccuparti se mi martelli. Devi sapere che faccio tesoro di questo tipo di osservazioni e anzi te ne sono grato. Vediamo un po' se ho capito il tuo punto di vista: la parte superiore dei pini sullo sfondo è più scura della parte inferiore, è cosi'? Il mio ragionamento è il seguente: se tu guardi un soggetto in controluce come ad esempio un albero, lo vedrai molto probabilmente come nella foto, cioè riuscirai a vederne in una certa misura i dettagli e i colori nella parte inferiore e più riparata dalla luce, mentre vedrai pressoché nero nella parte superiore che è investita dalla luce da dietro, cioè in pieno controluce. Quindi in fase di PP, nel fondere il cielo/mare con la terra (come hai giustamente osservato sono due scatti differenti), ho appositamente sfumato la parte superiore dei pini. C'era anche l'opzione di usare il contorno netto, ma a parte che con le fronde degli alberi devo ancora affinare la tecnica (a patto che esista una tecnica) il risultato apparirebbe innaturale con il cielo e il mare più scuri degli alberi in controluce. Tu parli di esporre correttamente sia per la terra che per il cielo, ma è possibile con un controluce cosi' diretto? Con la mia vecchia 5D mi pare impossibile....forse con sensori piu moderni...non so. Riguardo al secondo errore capisco perfettamente cosa intendi. La risposta è la stessa che ti ho dato prima, cioè le parti in netto controluce che hanno come sfondo il cielo, sono naturalmente più scure anche se più esposte al sole di quelle più in basso che anno come sfondo la terra o altra vegetazione ... secondo me ... ma anche qui posso sbagliarmi. In ogni modo ti ringrazio per il tuo giudizio accurato. |
| sent on May 14, 2013 (23:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
hello weave! I knew then, unfortunately, see the post I was misled, how comes it seems that the sun is below the horizon! your address is correct, however, the pines are practically blacks, in reality in the correct part is right at the base of the same where you see that are dark but the light cmq let the color stand out. Where did you do that darkened excessively and pines have become blacks! I think it can not happen unless we are talking about a wall (know what I mean:-D) the error you see, now that the ovverso even more specifically, to the right of the frame on the line of the sea, you see that the water azzura is clear as above (about where the pines end) becomes the whole darker? even there the pines in the clear are correct then blacks are net.
as regards the form in qhese cases you should use a mask on the shadows, so as to safeguard the lights (in this case the trees) and just touch the sky behind it.
the shot with correct exposure in your case it could have, not being a full backlight using the lens hood and putting his hand (in this case the right) to cover the sun maybe you could a little to keep the histogram in the middle, in cm ² sottoesponi doubt always a little more, the sight of your car lights then you can always recover but at least you avoid hassles to darken!
a greeting ciao tessi! allora ho capito , vedi purtroppo la post mi ha tratto in inganno , da come esce sembra che il sole sia oltre l'orizzonte ! il tuo discorso è corretto però i pini sono praticamente neri , in relatà la parte correttà è proprio alla base degli stessi dove si vede che sono scuri ma la luce cmq lascia che il colore si noti. Dove hai scurito lo hai fatto in maniera eccessiva e i pini sono diventati neri! credo non possa accadere a meno che non si parli di un muro (capisci che intendo ) l'errore si vede , ora che la ovverso ancora piu nel dettaglio, a dx del frame sulla linea del mare, vedi che l'acqua è azzura chiara mentre sopra ( circa dove i pini finiscono) diventa tutta piu scura? anche li i pini nella parte chiara sono corretti poi sono neri netti. per quanto riguarda la maschera in questi casi ti consiglio di usare una maschera sulle ombre , cosi da salvaguardare le luci( in questo caso gli alberi) e toccare solo il cielo dietro. lo scatto con esposizione corretta nel tuo caso lo potevi avere, non essendo con un controluce pieno usando il paraluce e mettendo la mano (in questo caso la dx) a coprire un po il sole forse riuscivi a tenere l'istogramma nel mezzo, cmq nel dubbio sottoesponi sempre un po di piu , tanto vista la tua macchina le luci le puoi sempre recuperare ma almeno ti eviti seccature per scurire!! un saluto |
| sent on May 15, 2013 (1:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Well, the sun was above the horizon, even if only slightly. I understand exactly what you mean and your observation makes me think that we monitor calibrated differently. Please note that under the right coast sprouting clouds which are lighter than the overlying sea ... the sea also has points in the shadow of the clouds and so it is darker in others point since there is no shadow is brighter. Ok for the tip on the mask of shadows. I will take note also of the suggestion of his hand by way of the screen, I never thought of that. Gianluca Thanks for your input! :-) Be, il sole era sopra l'orizzonte, anche se di poco. Capisco perfettamente ciò che intendi e la tua osservazione mi fa pensare che abbiamo monitor tarati diversamente. Attenzione che sotto costa sulla destra spuntano le nubi che sono più chiare del mare sovrastante...inoltre il mare in dei punti ha l'ombra delle nubi e quindi è più scuro mentre in altri punto non essendoci nessuna ombra è più luminoso. Ok per il suggerimento sulla maschera delle ombre. Terrò conto anche del suggerimento della mano a mo di schermo, non ci avevo mai pensato. Grazie Gianluca per il tuo intervento! |
| sent on May 15, 2013 (11:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful first floor, something to remember in post, but you have said it all ;-) Bellissimo primo piano, qualcosa da rivedere in post, ma ti hanno già detto tutto |
| sent on May 15, 2013 (13:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Luka180! :-) Grazie Luka180! |
| sent on May 19, 2013 (12:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
So beautiful, congratulations. Beautiful the last grazing light on the foreground. At most I would get a bit 'more than reflection and colors on the left to delete a bit' of blue (and white) on the right. But I love it so. Mauro Bella così, complimenti. Splendida l'ultima luce radente sul primo piano. Al massimo avrei fatto entrare un po' più di riflesso e colori sulla sx per eliminare un po' di blu (e nero) sulla dx. Ma mi piace così. Mauro |
| sent on May 19, 2013 (14:07) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Mauro! :-) The problem is that I had to cut a chain-link fence on the left so I had no choice ... Grazie Mauro! Il problema è che ho dovuto tagliare una rete di recinzione sulla sx quindi non avevo scelta ... |
| sent on August 05, 2013 (8:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
First floor amazing, I would have included the sun or excluded altogether. Primo piano strepitoso, avrei incluso il sole o escluso del tutto. |
| sent on August 05, 2013 (16:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Nile! :-) I could not include the sun to complete ... and even exclude it, to the left I had a fence and I could not go further on, under penalty of exclusion inflorescence at the bottom and moving too far to the edge of the inflorescences in the foreground. Maybe I could clone the reflection of the sun on the sea .... thanks anyway for the suggestion that I find very useful. Grazie Nilo! Non potevo includere il sole per completo ... e neanche escluderlo; alla sinistra avevo una recinzione e più in la non potevo andare, pena l'esclusione dell'inflorescenza in fondo e lo spostamento decisamente troppo al bordo delle inflorescenze in primo piano. Magari potrei clonare il riflesso del sole sul mare .... grazie comunque per il suggerimento che trovo molto utile. |
| sent on February 10, 2017 (14:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Happi shot not easy but high-impact, beautiful, congratulations. 7Ciao, Raimondo Happi scatto non facile ma di grande impatto, bellissima, complimenti. 7Ciao, Raimondo |
| sent on February 10, 2017 (14:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks again Raymond. Very nice. Grazie di nuovo Raimondo. Molto gentile. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |