What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on September 08, 2016 (8:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Prosit :-D Prosit |
| sent on September 08, 2016 (8:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It is not beautiful, it is beautiful. Maybe I did so photos! (And not just this one ..) For me to the TOP! Non è bella, è bellissima. Magari facessi foto cosi! (e non solo questa..) Per me al TOP ! |
| sent on September 08, 2016 (9:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Max57: quoto fully :-D @Max57: quoto in toto |
| sent on September 08, 2016 (9:46) | This comment has been translated
|
user1036 | sent on September 08, 2016 (11:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
|
| sent on September 08, 2016 (13:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@Imagomak: quello che ho scritto stava a significare che sia l'autore sia (almeno in parte ) i fotografi "tradizionalisti" sanno usare il flash; l'autore in questione in particolare ha dimostrato di saperlo padroneggiare ed usarlo con maestria in mille situazioni; quindi ti rinfacciavo di non aver capito che non era un problema tecnico... e non aveva senso richiamare aspetti tecnici... Il problema non era quindi di risultato ottenuto per sbaglio ma di scelta voluta (in questo senso conoscere l'autore e le sue abilità tecniche aiuta nell'interpretazione): io speravo fosse una mezza provocazione per sondare il pubblico all'interno di una sperimentazione, Alberto Ghizzi Panizza mi ha confermato con gentilezza nei commenti ad una altra foto che quest'immagine non solo gli piace molto ma che ha avuto riscontri anche dal mercato del collezionismo per il taglio surreale. Io resto della mia idea... e penso che confrontarsi e non limitarsi ad applaudire sia sempre costruttivo, per tutte le parti. |
| sent on September 08, 2016 (14:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Anyway ... hanging right :-D :-D :-D :-D
PS: Alberto, this particular photo Im not for the reasons that made you notice other (primarily because it seems false, probably because you are not used to this kind of shots) but I praise your way to groped to renew and renew a fairly static kind by nature, genre in which, under the eyes of all, you have definitely a lot to give.
Larry E comunque ... pende a destra P.S.: Alberto, questa foto in particolare non mi entusiasma per i motivi che ti hanno fatto notare altri (in primis perché sembra posticcia, probabilmente perché non si è abituati a questo genere di scatti) ma lodo il tuo modo di tentare di rinnovarti e di rinnovare un genere abbastanza statico per natura, genere nel quale, è sotto gli occhi di tutti, hai sicuramente molto da dare. Larry |
| sent on September 09, 2016 (7:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
spettacolissimo ;-) ;-) spettacolissimo |
| sent on September 09, 2016 (20:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@max
Teachers, it could avoid come on have patience, you mica tells us is offended. Not that I do it is, let alone in a forum, but can not find correct.
Hello, Walter @Max Maestri lo potevi evitare eddai abbi pazienza, si parla mica ci si offende. Non che io lo sia, tantomeno in un forum, ma non lo trovo corretto. Ciao, Walter |
user1036 | sent on September 09, 2016 (23:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Massimo, I guarantee that I am not part of the array of users compliment nonsense! However, my intervention was not on technicalities, but the chatter of photography! The photo good or bad per se does not exist, there is one that works and one that can not in its intent, tastes apart is the photographer's purpose that makes a difference! And in part I regret having given a hint on the set lights, if not explicitly requested not I dive into tips that usually leave the time they find. As for your claim that traditionalists photographers or not know how to use the flash, allow me to disagree. Ciao Massimo, ti garantisco che non faccio parte della schiera degli utenti che si complimentano a vanvera! Comunque il mio intervento non era sui tecnicismi, ma sul ciarlare della fotografia! La fotografia bella o brutta di per se non esiste, esiste quella che funziona e quella che riesce meno nel suo intento, gusti a parte è lo scopo del fotografo che fa la differenza! Ed in parte mi pento di aver dato un suggerimento sul set luci, se non richiesto esplicitamente non mi tuffo in consigli che di solito lasciano il tempo che trovano. Per quanto riguarda la tua affermazione che i fotografi tradizionalisti, o meno, sanno usare il flash, permettimi di dissentire. |
| sent on September 27, 2016 (21:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
What a show! 8-) Che spettacolo! |
| sent on October 13, 2016 (9:16) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Personally, to me photos of Ghizzi Pabuon not like them at all. All are extremely artificial and constructed, starting from ' "domestication" of the subjects. I wonder where they spent the night the two poor odonates? :-or Personalmente, a me le foto di Ghizzi Panizza non piacciono per niente. Sono tutte estremamente artificiali e costruite, a cominciare dall' "addomesticamento" dei soggetti. Mi chiedo: dove hanno passato la notte i due poveri odonati? |
| sent on October 13, 2016 (12:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ where they spent the night the two poor odonates? „
Is said to have been seen in a dive bar with other characters a little bit shady until the first light of day ...: -o
..where want sian stati..è easy to find them in nature in the morning. " dove hanno passato la notte i due poveri odonati?" Si dice che siano stati visti in bettola con altri personaggi un pó loschi fino alle prime luci del giorno... ..dove vuoi che sian stati..è facile trovarli in natura la mattina. |
| sent on October 13, 2016 (13:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Real or not real ... Compliments Hi Francesco Reale o non reale... Complimenti Ciao Francesco |
| sent on October 13, 2016 (13:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ .. where do you want sian stati..è easy to find them in nature in the morning. „
My, it was obviously a rhetorical question ... Who wants to, he will understand. " ..dove vuoi che sian stati..è facile trovarli in natura la mattina. " La mia, era ovviamente una domanda retorica... Chi vuole, capirà. |
| sent on October 13, 2016 (13:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
This type of optical intrigues me a lot for applications in various fields from macro "nature" of which I state'm no expert. Gambling a practical hypothesis. As in the classic macro background often drowns in focus and in the set instead reappears in all of its contents, you can not use the same technique of classical macro. The background must be connected in such a way on the first floor. For example, if in this picture the stem is connected to the ground, the two floors (first and second) would be perceptually connected. At that point you may even have two different lighting and sharpness because the visual system still binds them through the mental construction of the spatial model. The novelty of this type of lens is an additional problem than the traditional macro. Perhaps there was eventhe traditional one, but here is exaggerated. My 2 cents Questo tipo di ottica mi incuriosisce molto per applicazioni in ambiti diversi dalle macro "natura", di cui premetto non sono esperto. Azzardo una ipotesi pratica. Siccome nella macro classica lo sfondo si annega spesso nello sfuocato e in quella ambientata invece ricompare in tutto il suo contenuto, non si può usare la stessa tecnica della macro classica. Lo sfondo va collegato in quale modo al primo piano. Ad esempio, se in questa foto lo stelo fosse connesso al terreno , i due piani (primo e secondo) sarebbero percettivamente connessi. In questa configurazione potrebbero anche avere due illuminazioni e nitidezza diverse perchè il sistema visivo comunque li lega gradatamente e "naturalmente" attraverso la costruzione mentale del modello spaziale. La novità di questo tipo di ottica è quindi anche dovuta a questo problema aggiuntivo rispetto alla macro tradizionale. Forse c'era anche in quella tradizionale, ma qui è amplificato. My 2 cents |
user92328 | sent on October 19, 2016 (3:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A dream shot, only compliments .. !! Hello.. Uno scatto da sogno, solo complimenti..!! Ciao.. |
| sent on October 24, 2016 (19:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
EP ......! EP......! |
| sent on October 25, 2016 (11:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
They are usually very critical, and rightly be with those who are very good, but the criticism should be done first knowing what he says, and then with the utmost respect, and you need to have a say, otherwise it is better to shut up and learn. This shot would do it in many, try to make a landscape like that, with a macro in the foreground "sin to the bright light of the flash, but I imagine the frenzy to manage it." The 15mm venus is like driving an F1 1930. I say no more. Hats off. Solitamente sono molto critico, ed è giusto esserlo con chi è molto bravo, ma la critica va fatta per prima cosa sapendo quel che si dice, e poi nel massimo rispetto, ed è necessario avere voce in capitolo, altrimenti meglio stare zitti ed imparare. Questo scatto vorrebbero farlo in molti, provate a fare un paesaggio come quello, con una macro in primo piano "peccato per la luce troppo forte dei flash, ma immagino il delirio per gestirla". Il 15mm venus è come guidare una F1 del 1930. Non dico altro. Tanto di cappello. |
| sent on October 25, 2016 (20:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Francis, I answer it too is fully part in my (many and varied) landmarks into photography ... and I do it lightly and without beating about the bush: I, as I said, this shot I would never do it because I do not like it. For others it is a masterpiece, and I do with a reason, but the difficulty has nothing to do. If you take a picture with documentary value will keep in mind, if you want to make a step like this or like or dislike. Mica I'll order the doctor to use the venus ... And then I remember that the author considers it a shot perfectly corresponds to his project, flash shot and decompensated including ... ;-) Francesco, ti rispondo perché anche tu rientri a pieno titolo nei miei (vari e variegati) punti di riferimento in fotografia... e lo faccio con leggerezza e senza giri di parole: io, come ho già detto, questo scatto non vorrei mai farlo perché non mi piace. Per altri è un capolavoro e me ne faccio una ragione, ma la difficoltà non c'entra proprio niente. Se fai una foto con valore documentativo ne tieni conto, se vuoi fare uno scatto come questo o piace o non piace. Mica te lo ordina il medico di usare il venus... E poi ricordo che l'autore lo considera uno scatto perfettamente corrispondente al suo progetto, flash sparato e scompensato compreso... |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |