What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on September 13, 2012 (20:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Luke, thanks for the comment. For this shot I used the tripod head Manfrotto 410 junior (even if it is not suitable for this kind of shots). Identified the subject to be photographed I set the time to 2 seconds, aperture F/11. During the time of shooting I did not do anything but move in the vertical direction the head from the bottom up, so they create the streaks you see in the image. However, do not just think about getting a similar result, but you have to do some test shots. :-) Hello @Luca, grazie per il commento. Per questo scatto ho utilizzato il treppiede, testa junior 410 manfrotto (anche se non è indicata per questo genere di scatti). Individuato il soggetto da fotografare ho impostato il tempo a 2 secondi, diaframma F/11. Durante il tempo di scatto non ho fatto altro che muovere nel senso verticale la testa dal basso verso alto, in tal modo si vengono a creare quelle striature che si vedono nell'immagine. Non bisogna però pensare di ottenere subito un risultato simile, ma bisogna fare alcuni scatti di prova. Ciao |
| sent on September 14, 2012 (14:07) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Elio and again congratulations. Hello Ti ringrazio Elio e di nuovo complimenti. Ciao |
| sent on October 11, 2012 (18:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
excellent! ottima! |
| sent on October 11, 2012 (18:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Having said that I like the result and I tried several times the technique I have observed that in all the pictures blur creative is moved anywhere in the frame, how you can get some clear and a move? here too weird the clear break between parts in focus and moving parts. It 'a double exposure? (I exclude the intervention in PS because it denied to you in caption) thanks and congratulations for the result premesso che mi piace il risultato ottenuto e che ho provato varie volte la tecnica ho osservato che in tutte le foto di mosso creativo c'è mosso ovunque nel fotogramma; come è possibile ottenere una parte nitida e una mossa? qui troppo strano lo stacco netto tra parti a fuoco e parti mosse. E' una doppia esposizione?? (escludo l'intervento in PS perchè negato da te in didascalia) grazie e complimenti per il risultato |
| sent on October 11, 2012 (21:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Michela thank you for the ride. @ Nth thanks to you, I can guarantee that it is a single shot, the effect is achieved by setting a relatively long time using a filter (4 stop in my case) and a bit of luck. :-) Hello. @Michela ti ringrazio per il passaggio. @Nth grazie anche a te, ti posso garantire che si tratta di un singolo scatto, l'effetto si ottiene impostando un tempo relativamente lungo usando un filtro( 4 stop nel mio caso)e un po di fortuna. Ciao. |
| sent on October 12, 2012 (0:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Extraordinary achievement, excellent! Risultato straordinario, ottima ! |
| sent on October 12, 2012 (6:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
First of all congratulations for having created a beautiful image and that is what counts! ;-) But I can not share the doubts of Nth: I've taken using this technique but to have something moved in the frame, I did not find anything but do a double exposure of the rest Logic dictates that moving the machine is not possible that something appears within the frame moved unless at that time also something that performs a movement equal and opposite to the motion made by the machine, which would seem at least strange ... Innanzitutto complimenti per aver realizzato una splendida immagine e questo è quel che conta! Però non posso non condividere il dubbio di Nth: anch'io ho scattato utilizzando questa tecnica ma per avere qualcosa di non mosso nel fotogramma non ho trovato altro che fare una doppia esposizione del resto logica vuole che muovendo la macchina non sia possibile che qualcosa all'interno del fotogramma risulti non mosso a meno che in quel momento anche quel qualcosa compia un movimento uguale e contrario al movimento compiuto dalla macchina, il che parrebbe quantomeno strano... |
| sent on October 12, 2012 (10:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Smp thank you for passing and compliment :-) regarding the realization, as already mentioned Nth is a single shot, however I am glad that these doubts arise and comments, because I think I reinforce the shot. Personally I had not done an analysis of the image so deep. The shutter speed is've done nothing but move your head from the bottom to the top with short breaks during the trip, I assume that these breaks have given the image the effect. I guarantee that it is still the single-shot. @ What Guarraia thanks to you for the compliments and passage. Hello. @Smp ti ringrazio per il passaggio e complimento, per quanto riguarda la realizzazione, come già accennato a Nth si tratta di un singolo scatto, comunque mi fa piacere che nascano questi dubbi ed osservazioni, perchè secondo me avvaloro lo scatto. Personalmente non avevo fatto un'analisi dell'immagine così profonda. Nel tempo di scatto non ho fatto altro che muovere la testa dal basso verso l'alto con piccole pause durante l'escursione, presumo che queste pause abbiano dato all'immagine l'effetto ottenuto. Garantisco che comunque di scatto singolo si tratta. @Che Guarraia grazie anche a te per i complimenti e passaggio. Ciao. |
| sent on October 12, 2012 (10:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
yes, I understand your technique, long enough gives the clear and then the rest is blur ... si, ho capito la tua tecnica, il tempo sufficientemente lungo imprime la parte nitida e poi il resto fa il mosso... |
| sent on October 12, 2012 (10:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hit the mark. :-) Hello and thanks again. Colpito nel segno. Ciao e grazie ancora. |
| sent on October 12, 2012 (10:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
True to this I had not thought in fact I have always worked with times of less than 2 seconds. great inspiration, thank you! Vero a questo non avevo pensato in effetti io ho sempre lavorato con tempi inferiori a 2 sec. ottimo spunto, grazie! |
| sent on October 12, 2012 (10:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you @ Smp. :-) Hello. Grazie a te @Smp. Ciao. |
| sent on October 12, 2012 (19:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Photos From number 1. ;-) Foto Da numero 1. |
| sent on October 12, 2012 (20:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Luke too kind, thank you. Hello Troppo gentile Luca, grazie mille. Ciao |
| sent on October 14, 2012 (23:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful photos .. I made a similar commissioned by a manufacturer of glasses. Only I used a different technique: double exposure onboard (the 5dIII from this) with a wide-angle freehand. First click and the second click moved to correct exposure. Fusion with the priority of light.
I believe that these experiments deepen worth .. Congratulations again
Alberto Bellissima foto.. Ne feci una simile commissionata da un produttore di occhiali. Solo che ho utilizzato una tecnica diversa: doppia esposizione onboard ( la 5dIII da questa possibilità ) con un grandangolo a mano libera. Primo scatto mosso e secondo scatto ad esposizione corretta . Fusione in priorità di luce. Credo che questi esperimenti valga la pena approfondirli .. Complimenti ancora Alberto |
| sent on October 15, 2012 (9:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you very much for the comment and compliments always welcome. I was not aware that 5D III had the function of double exposure, for now a reflex of my dreams .... who knows tomorrow. :-) Hello. Ti ringrazio molto per il commento e complimenti sempre graditi. Non ero a conoscenza che 5D III avesse la funzione della doppia esposizione, per ora una reflex dei miei sogni.... chissà un domani. Ciao. |
| sent on November 08, 2012 (17:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I wanted to ask you how you did it, however, the result is different from those obtained by Alberto but on page 4 of the manual I found the answers 8-). I am left with little more than making Congratulations! How not to sound corny, I still a question. This technique is more suitable for those vertical or horizontal? Thanks David Volevo chiederti come avevi fatto perché comunque il risultato è diverso da quelli ottenuti da Alberto ma a pagina 4 del manuale ho trovato le risposte . Mi rimane poco più che fare i Complimenti!!! Come non vorrei sembrare banale, faccio comunque una domanda. È una tecnica maggiormente adatta a soggetti verticali o orizzontali? Grazie David |
| sent on November 08, 2012 (18:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Doudou, I can tell that this technique can be used both in one way or another, certainly in subjects vertical you will notice greater the effect. Thank you for your passage and compliments, which is always a pleasure to receive. :-) Hello. @Doudou, posso dirti che questa tecnica la si può usare sia in un modo che nell'altro, sicuramente nei soggetti verticali si noterà maggiormente l'effetto. Ti ringrazio per il tuo passaggio ed i complimenti, che fa sempre piacere ricevere. Ciao. |
| sent on January 10, 2013 (17:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very good diego Gran bella diego |
| sent on January 10, 2013 (18:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
very beautiful and special ;-) molto bella e particolare |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |