What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 04, 2015 (17:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Marco, Pipe and Paul Thanks for your visit, glad you enjoyed it. Hello Simone Marco,Pipe e Paolo Grazie della visita,contento vi sia piaciuta. Ciao Simone |
| sent on January 05, 2015 (15:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It 'a nice picture for the composition, the soft light, the colors and the atmosphere, congratulations. Greetings, John E' una bella foto per la composizione, la luce morbida, i colori e l'atmosfera, complimenti. Un saluto, Giovanni |
| sent on January 05, 2015 (19:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
What leaves me stunned wow! Is the readability of the entire frame in a shot like that Outstanding work on the tops with the fog, gambling that you used the LM Excellent composition, the things I like the most and that catch the eye are the rays of the sun and that bush yellow gold in the gully. The first floor here is aptly, dominates the scene and propels us into the picture as if we were there ourselves to enjoy the view, good Simone seems a click when you've reached a new artistic maturity. 8-) Hello Quello che mi lascia esterrefatto è la leggibilità su tutto il fotogramma in uno scatto del genere Eccezionale il lavoro sulle cime con la nebbia, azzardo che avrai usato le LM Composizione eccellente, le cose che mi piacciono di più e che catturano lo sguardo sono i raggi del sole e quel cespuglio giallo oro nel canalone. Il primo piano qui è veramente azzeccato, domina la scena e ci proietta nella foto come se fossimo lì anche noi a gustare il panorama, bravo Simone mi sembra uno scatto in cui hai raggiunto una nuova maturità artistica. Ciao |
| sent on January 06, 2015 (10:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful is beautiful without a doubt. Even the stones rejoice this show showing smiling faces and complacent, proving, if proof were needed, that the hardest may be sensitive in the face of certain shows. It reflects a decidedly positive picture with the sun going to illuminate even the cold, hard rocks with their gray I want to keep their distance, the warm rays to soften. Shrubs yellow and red are seen accented by light, giving vent to the energy that allows them to survive in places so inaccessible. Finally the soft light that gives body to the clouds that seem to want to hide the ugly around us leaving us the illusion that there are other places less hard and softer. As usual it is my way of interpreting the shot for that arouses me looking at him, definitely for the more sar & agrave; only a beautiful landscape well posted. Hello Simon, I know that we do not see any of what I said, endures. :-D:-D
Riccardo Bella è bella senza ombra di dubbio. Anche le pietre gioiscono di questo spettacolo mostrando visi compiacenti e sorridenti, dimostrando, nel caso ce ne fosse stato bisogno, che i più duri possono essere sensibili di fronte a certi spettacoli. Ne traspare un quadro decisamente positivo con il sole che va ad illuminare anche quelle fredde e dure rocce che con il loro grigio voglio mantenere il loro distacco, i raggi caldi le ammorbidiscono. Gli arbusti gialli e rossi si vedono messi in risalto dalla luce, dando sfogo a tutta l'energia che consente loro la sopravvivenza in luoghi così impervi. Infine quella luce soffusa che dà corpo alle nuvole che sembrano voler nascondere il brutto che ci attornia lasciandoci l'illusione che esistono anche altre mete meno dure e più morbide. Come al solito è un mio modo d'interpretare lo scatto per quel mi suscita guardandolo, sicuramente per i più sarà solo un bellissimo paesaggio ottimamente postato. Ciao Simone, lo so che non ci vedi niente di tutto quello che ho detto, sopporta. Riccardo |
| sent on January 06, 2015 (11:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Well, what about ... nothing. You sit and admire, sitting on the crust of the shrub in the company of beautiful colored soft colors accompanied by a soft mist that gently accompanies the light and spreads across the valley. The composition I find very accurate, almost (??:-D) manic, a post equally treated, the only thing on which I might have acted less are the length of the rays at the bottom. A treat light planes left. According to me with the sun lower would be even better, look the rebuttal:-D:-D:-D Hello Massimo:-P Beh, che dire...nulla. Ci si siede e si ammira, seduti sul crostone in compagnia dell'arbusto bello colorato di tenui colori accompagnati da una nebbia soffusa che delicatamente accompagna la luce e la diffonde su tutta la vallata. La composizione la trovo molto accurata, quasi (??) maniacale , una post altrettanto curata , l'unica cosa su cui forse avrei agito meno sono la lunghezza dei raggi in basso. Una chicca la luce sui piani a sinistra. Secondo me con il sole più basso sarebbe stato ancora meglio, aspetto la controprova Ciao Massimo |
| sent on January 06, 2015 (11:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
John, thanks for the appreciation:-P
Claudio, since I discovered the lm I think I made a good step forward technically, but I have yet to hone tecnica..credo that are essential in this kind of shots where backlight led forces you to merge multiple esposizioni..poi c 'is a massive use of dodge and burne layer combined with Lm and this really makes a difference, the important thing is not knowing how to use, but where you want to get. thanks for the visit:-P
Riccardo is half an hour I try rocks laughing but I can not find them:-(but after the nose of the horse and the rhinoceros yesterday afternoon at Mottarone, I am not surprised most by now:-D I can be wild and bear as long as you want but at the sight of nature I addolcisco always, post production from soft shadows and soft colors or content I prove it.
Thanks to all three for the nice comments hello Simone Giovanni, grazie per l'apprezzamento Claudio, da quando ho scoperto le lm credo di aver fatto un bel passo in avanti tecnicamente, ma devo ancora affinare la tecnica..credo che siano fondamentali in questo genere di scatti dove il controluce spinto ti obbliga a fondere più esposizioni..poi c'è un massiccio uso del dodge and burne layer abbinato alle Lm e questo fa davvero la differenza, l'importante però non saperle usare, ma dove si vuole arrivare. grazie per la visita Riccardo è mezz'ora che cerco rocce che ridono ma non riesco a trovarlema dopo il muso di cavallo e quello di rinoceronte di ieri pomeriggio al Mottarone, non mi stupisco più ormai posso essere selvatico e orso fin che vuoi ma davanti allo spettacolo della natura mi addolcisco sempre, anche la post produzione dalle ombre soffuse e morbide o dai colori contenuti credo lo dimostri. Grazie a tutti e tre per I bei commenti ciao Simone |
| sent on January 06, 2015 (11:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Heck, this morning the witch brings many nice comments depth:-D Hello Max, you wrote as I answered to the three above ... the light on the plans that you enjoy is the result of D / B layer I needed a bit of light that broke the shadow area so wide of the left, the sun had already lit but not enough for me that you can appreciate the tutto.per The rays of the sun I would have to clone them, and with a background not uniform is not so simple, I do not mind so also because they are not as defined as some pictures that you see , I like more blurred just because they do not attract much attenzione.la the light source must give the idea where it comes from, then lit areas are the protagonists of the picture, then as always it is a matter of taste. Hello ghanks We feel Simo Cavolo, stamattina la befana porta tanti bei commenti approfonditi Ciao Massimo, hai scritto mentre rispondevo ai tre qui sopra...la luce sui piani che hai apprezzato è frutto del D/B layer mi serviva un pò di luce che rompesse la zona d'ombra così vasta di sx, il sole le aveva già illuminate ma non abbastanza secondo me da poterle apprezzare del tutto.per I raggi del sole avrei dovuto clonarli, e con uno sfondo non omogeneo non è così semplice, a me non dispiacciono così anche perchè non sono così definiti come certe foto che si vedono, a me piacciono più sfocati proprio perchè non attirano più di tanto l'attenzione.la fonte di luce deve dare l'idea da dove provenga, sono poi le zone illuminate le protagoniste della foto, poi come sempre è una questione di gusti. Ciao e grazie Ci sentiamo Simo |
| sent on January 06, 2015 (11:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find a beautiful image well composed perfectly managed and I agree with all the positive comments already read, but the uniqueness and beauty of this picture is that it was not taken during a sunrise or sunset. Following the advice of the best landscape photographers you are always read in their tutorial that the best shots are made during these times of day. This is proof that a photographer of your caliber and who knows what he creates images of great quality at all times. I also find the work of post production of excellent workmanship and elegance. Hello Fabrizio:-P La trovo una bellissima immagine ottimamente composta perfettamente gestita e concordo con tutti i commenti positivi già letti, ma la particolarità e la bellezza di questa foto è di essere stata scattata non durante un'alba o un tramonto. Seguendo i consigli dei migliori fotografi paesaggisti ci si trova sempre a leggere nei loro tutorial che i migliori scatti si realizzano proprio durante questi momenti del giorno. Questa è la prova che un fotografo del tuo calibro e che sa il fatto suo crea immagini di grande qualità in ogni momento. Inoltre trovo il lavoro di post produzione di ottima fattura ed eleganza. Ciao Fabrizio |
| sent on January 06, 2015 (11:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Massimo dimenticavo..con the sun lower would have been perfect, but again I arrived late.
Hello Fabrizio thanks for the compliment, as I said to you Diego's intention was to photograph the sunrise and this is still more advanced than a sunrise photo of the day, it is undeniable charm of these moments, but for what I see on my forum regret is that for many to be the only condition of light to photograph. thank you very much hello Massimo dimenticavo..con il sole più basso sarebbe stata perfetta, ma ancora una volta sono arrivato tardi. Ciao Fabrizio grazie per I complimenti, si come dicevo a Diego l'intenzione era fotografare l'alba e questa è comunque più un'alba avanzata che una foto di giorno, è innegabile il fascino di questi momenti, ma per quello che vedo sul forum il mio rammarico è che per molti debba essere l'unica condizione di luce per fotografare. grazie mille ciao |
| sent on January 06, 2015 (14:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It 's very beautiful. The first floor opens to frame a beautiful landscape of mountains. The bush and I are admiring, enjoying the warm light of a setting sun behind the curtain and the beauty of a sky with light colors, with a subdued light. I love it. Hello. E' molto bella. Il primo piano si apre per inquadrare uno splendido paesaggio di montagne. Il cespuglio ed io lo stiamo ammirando, godendoci quella luce calda di un sole dietro la tenda e la bellezza di un cielo dai colori delicati, con una luce attenuata. Mi piace moltissimo. Ciao. |
| sent on January 06, 2015 (14:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ragola overlooking the valley taro / Ceno congratulations for the excellent representation Ragola con vista sulla val taro/Ceno complimenti per l'ottima rappresentazione |
| sent on January 06, 2015 (15:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Fabrizio, okay that you lent the Canon, it's okay that you have been stuck as a fly, it's good that you dispensed advice at full blast while I plodded back to stay there, but I know he knows that you're licking too. If you continue like this, you dissolve.
Riccardo Fabrizio, va bene che gli hai prestato la Canon, va bene che gli sei stato appiccicato come mosca, va bene che ti dispensava consigli a tutto spiano mentre io arrancavo a starvi dietro, ma mi sa sa che lo stai leccando troppo. Se continui così, lo sciogli. Riccardo |
| sent on January 06, 2015 (18:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Joseph, always very passionate your comments, as a true lover of nature, I am very pleased.
Francis, in 42 years I had never climbed on Ragola, I always associated with the upstream fungaioli and I have not given much never importanza..la part towards Zovallo with these rocks I loved.
a greeting Simone Giuseppe,sempre molto appassionati i tuoi commenti,da vero amante della natura,mi fa molto piacere. Francesco,in 42 anni non ero mai salito sul Ragola,l'ho sempre associato al monte dei fungaioli e non gli ho dato mai molta importanza..la parte verso lo Zovallo con queste rocce mi è piaciuta molto. un saluto Simone |
| sent on January 06, 2015 (21:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
meta little obvious how to evaluate other areas nearby. thank you hello meta poco scontata da valutare come altre zone li vicino. grazie ciao |
| sent on January 06, 2015 (21:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The sky is a work of art, the composition is excel, (you have completely eliminated the shadows, he must deny the past ??);-) still very nice ...:-P Il cielo è un'opera d'arte, la composizione è eccellete,( hai eliminato completamente le ombre, rinneghi il passato??) comunque molto bella... |
| sent on January 06, 2015 (22:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
3Cbr /> I am aware that not everyone will like, but now I have found a certain balance in post production that satisfies me and I'll try to walk that path. Thanks for your passage and your taunt, you did well:-D hello Simone Marco " hai eliminato completamente le ombre, rinneghi il passato??)" mi hai sgamato! si ricordo le mie battaglie sui controluci e le ombre aperte,ma più che altro era riferito a quegli effetti hdr che ancora adesso non riesco proprio a guardare. " hai eliminato completamente le ombre" più che ombre aperte credo siano ombre morbide quelle che sto utilizzando nelle mie ultime immagini.le ombre ci sono e si vedono solo che sono meno dure e meno prepotenti.in questo caso poi il sole non è proprio così diretto vista la posizione e le nuvole sottili che lo coprono per cui sono anche abbastanza plausibili,almeno credo.ho tolto ormai da tempo il piede dall'acceleratore dei neri decisi,preferisco immagini decisamente più leggere (concedimi il termine). Sono consapevole che non a tutti possa piacere ma penso ormai di aver trovato un certo equilibrio in post produzione che mi soddisfa e proverò a percorrere questa strada. grazie per il tuo passaggio e per la tua frecciata,hai fatto bene ciao Simone |
| sent on January 07, 2015 (12:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The heat rays and relaxing atmosphere transmitted from the photo comes all right .. Congratulations Simone..un another splendid backlight that "crosses" the monitor:-P Hello, Carmelo Il calore dei raggi e l'atmosfera rilassante trasmessa dalla foto arriva eccome.. Complimenti Simone..un altro splendido controluce che "attraversa" il monitor Ciao, Carmelo |
| sent on January 08, 2015 (14:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The photo itself has many nice features: great colors, beautiful light, a sense of almost infinite depth. I have something to say, however, on the composition. The subject in the foreground (the bush decant in the description) is well taken, but I would have avoided the crop right here twigs. Of course, you would have broken the rule of thirds, making the composition more "centralized", but in my opinion it would be beneficial from the point of view of visual impact. Obviously it's just my personal way of looking at it. Greetings Auspicious La foto in se ha molte caratteristiche piacevoli: ottime cromie, bella luce, un senso di profondità quasi infinito. Ho qualcosa da ridire, invece, sulla composizione. Il soggetto in primo piano (il cespuglio che decanti nella descrizione) è ottimamente ripreso, ma avrei evitato di ritagliare qui rametti a destra. Certo, avresti infranto la regola dei terzi, rendendo la composizione più "centralizzata", però a mio avviso ne avrebbe giovato da un punto di vista di impatto visivo. Ovviamente è solo un mio personale modo di vedere la cosa. Un caro saluto Fausto |
| sent on January 08, 2015 (17:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Carmelo very kind.
Fausto, I understand what you mean, and probably, indeed certainly would have been better to have the whole entire bush, but that's a creeper on a stone (cabbage Ilario it would surely know the Latin name:-D) and had covered much of the rock in the foreground , I've also tried to include whole leaves, but I would have to cut them and I would never do such a thing for a photo (seen then what happened to a primrose;-) http: //www.juzaphoto. com / me.php? pg = 77062 & l = en # fot806050) .Avrei could move to right but there's nothing to do on the diagonal third is fundamental for me, to see the sun almost in half for me is a disorder (probably is my limit) surely if there was a beech maybe battuto wind would have done a blizzard to let us stay inside tutto.D'altronde in landscape must always cut something, even the rocks on the left are cut or those below, are the clouds all'orizzonte..ne know something even you when photographers by the sea, you have to cut him some rocks to forza.forse I would have to do in verticale.l'avevo also made where the bush fell even as you say right, but came out from under and I still had to cut at the beginning that I wanted to post but the sun had not the star so defined like this, because in the meantime had gone to hide behind the clouds and I opted for this horizontal. I thank you infinitely for your parere..sembra not listen to them but I definitely I store everything and if I were to happen I would try to at least another similar photo reframed. a greeting Simone Grazie Carmelo molto gentile. Fausto, Ho capito cosa intendi e probabilmente ,anzi sicuramente sarebbe stato meglio avere tutto il cespuglio intero,ma quello è un rampicante su una pietra (cavolo ci vorrebbe Ilario sicuramente conosce il nome latino) e aveva ricoperto gran parte dello roccia in primo piano,ci ho anche provato a far rientrare per intero le foglie ,ma avrei dovuto tagliarle e non mi permetterei mai di fare una cosa simile per una foto (visto poi cosa è successo per una primula www.juzaphoto.com/me.php?pg=77062&l=it#fot806050).Avrei potuto spostarmi verso dx ma non c'è niente da fare la diagonale sui terzi per me è fondamentale,vedere il sole quasi in mezzo per me è un disturbo (probabilmente è un mio limite) sicuramente se ci fosse stato un faggio magari battuto dal vento avrei fatto il diavolo a quattro per farcelo star dentro tutto.D'altronde in paesaggio bisogna sempre tagliare qualche cosa,anche le rocce a sx sono tagliate o quelle sotto,lo sono le nuvole all'orizzonte..ne sai qualcosa anche tu quando fotografi in riva al mare,qualche scoglio lo devi tagliare per forza.forse l'avrei dovuta fare in verticale.l'avevo anche fatta dove il cespuglio rientrava come dici tu anche a dx,ma sbucava da sotto e l'avrei comunque dovuto tagliare,all'inizio volevo postare quella ma il sole non aveva la stella così definita come questa ,perchè nel frattempo si era andato a nascondere dietro le nuvole e ho optato per questa orizzontale. ti ringrazio infinitamente per il tuo parere..sembra che non li ascolti ma io immagazzino tutto e sicuramente se mi dovesse capitare un'altra foto simile almeno proverei a inquadrare diversamente. un saluto Simone |
| sent on January 08, 2015 (19:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ cabbage Ilario it would surely know the Latin name „ Unfortunately I can not see the leaves well, then I do not know in depth the nature of the Apennines, but I'll jump ... It could be the Cotinus coggygria or Sumac wild or smoke tree in autumn colors the landscape with its leaves are bright red. Hello " cavolo ci vorrebbe Ilario sicuramente conosce il nome latino" Purtroppo non riesco a vedere bene le foglie e poi non conosco a fondo la natura degli Appennini, ma mi butto... Potrebbe essere il Cotinus coggygria o Sommacco selvatico o Scotano che in autunno colora il paesaggio con le sue foglie di colore rosso acceso. Ciao |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |