What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 241000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on August 15, 2014 (9:44) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
In my opinion the most 'beautiful of the entire gallery compliments a greeting roby A mio parere la piu' bella di tutta la galleria complimenti un saluto roby |
| sent on August 15, 2014 (16:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Roberto! I am very glad that you like it (I also really like this shot;-)):-) Grazie mille Roberto! Mi fa molto piacere che ti piaccia (piace molto anche a me questo scatto ) |
| sent on January 29, 2015 (18:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ really like me also this trip „ But the palms so inclined you do not bother? I sometimes just do not understand you!: fconfuso: hello Simone " piace molto anche a me questo scatto" Ma le palme così inclinate a te non danno fastidio? io a volte proprio non vi capisco! ciao Simone |
| sent on January 29, 2015 (19:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Simone
As is well known from my galleries, I am not an expert in terms of post production. Being a self-taught, I learned, and I'm learning, only with time and practice. Here of course I could not do anything during shooting to avoid this distortion, something rather different in PP that in two steps I would have been able to fix instead.
Since they are also slightly color blind, the thing on which I focus more in post-production are the colors and contrast of the picture. We say that mine was more an oversight than anything else. "Time" (6 months ago) these "little things" not noticed (if not after posting the photo). Surely you're right and the photo with a straightening gains. But it really earns so much compared to how it is now?
Ciao Simone Come ben si nota dalle mie gallerie, non sono certo un esperto in fatto di post produzione. Essendo un autodidatta ho imparato, e sto imparando, solo col tempo e con la pratica. Qui ovviamente non potevo fare nulla in fase di scatto per evitare questa distorsione, cosa invece diversa in PP che in due passaggi avrei già potuto invece correggere. Dato che sono anche leggermente daltonico, la cosa su cui più mi concentro in fase di post-produzione sono i colori e il contrasto della foto. Diciamo che la mia è stata più una svista che altro. "all'epoca" (6 mesi fa) queste "piccolezze" non le notavo (se non dopo aver postato la foto). Sicuramente hai ragione tu e con un raddrizzamento la foto ne guadagna. Ma ne guadagna veramente così tanto rispetto a come è ora? Ti ringrazio comunque del passaggio e del commento. Dato che sei uno di quelli più attivi sul forum e di cui seguo spesso le discussioni (con Gianmarco Schena ed altri) sulle vostre foto (alle quali un giorno mi piacerebbe arrivare come livello), prometto che d'ora in avanti starò stra attento alla correzione della distorsione! Se hai voglia e tempo, sentiti libero di linciarmi ovunque tu ne abbia voglia in qualsiasi altro mio scatto, ho tanto da imparare e tanta voglia di farlo! |
| sent on January 29, 2015 (20:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The problem here is not the post production but rather during shooting and still those lines not correct even if you cry in Chinese:-D tilt at that kodo up a wide angle so driven because those lines, surely there will always be someone who will tell you fantastic composition, masterpiece, beautiful light and wonderful, it just depends on whether you consider this ... I feel I consider it a wrong image that fails hopelessly a light moment truly extraordinary questeimmagini can be used when you have no defined lines (trees, poles homes etc.) where the error would seize highlighted, but perhaps on lines of mountains or the sea, on the hills ( es.val d'Orcia;-)) where the inclination would be disguised. hello Il problema qui non è la post produzione ma piuttosto la fase di scatto e comunque quelle linee non le correggi neanche se piangi in cinese inclinare in quel kodo verso l'alto un grandangolare così spinto causa quelle linee, sicuramente ci sarà sempre qualcuno che ti dirà composizione fantastica, capolavoro, bella luce o meravigliosa, dipende solo da te se considerarla tale...io mi sento di considerarla una immagine sbagliata, che guasta irrimediabilmente un momento di luce davvero straordinario, questeimmagini possono essere utilizzate quando non hai linee definite (alberi, pali case ecc) dove l'errore verebbe evidenziato, ma piuttosto magari su linee di montagne o al mare , su colline (es.val d'orcia) dove l'inclinazione verrebbe camuffata. ciao |
| sent on January 29, 2015 (22:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
So, if I wanted to get a shot similar but "more correct" the only alternative that remained for me was to keep the camera on the tripod as high as possible and then eventually PP cut part of land in excess?
Thanks for the explanation (I did not know) and the board to avoid in the future these lines so outstanding! Quindi, se avessi voluto ottenere uno scatto simile ma "più corretto" l'unica alternativa che mi rimaneva era quella di tenere la fotocamera più in alto possibile sul treppiede e poi eventualmente in PP tagliare la parte di terreno in eccesso? Grazie della spiegazione (che non conoscevo) e del consiglio per evitare in futuro queste linee così pendenti! |
| sent on January 29, 2015 (22:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
with a few inches of wide angle not make a difference, not to introduce linne shooting you have to be in perfect bubble, but not everyone thinks as horizontally, but rather at right angles, that is along the line of the lens (I do not know how to explain it) .If there are vertical lines known as a lamppost or a plant such as in your case, the only alternative is to shoot straight, you sacrifice a bit of sky and inquadrerai terreno..poi more if you want to get the horizon so low you will need to crop in post.generalmente these shots are made with medium telephoto or telephoto considerable distances (see for example the usual low horizons of the Val d'Orcia) where the nature of the long lens that introduces less falling lines and the considerable distance from the subject cause this problem. from my point of view, the falling lines canbe an added value only if such extreme low angle shots of skyscrapers, otherwise they are just a flaw that show an error during shooting. this is what I think, it is said that it is the absolute truth, but now on this forum that I have undertaken the fight against the falling lines (and not only;-)) in landscape photography, I realized that never ends :-D I only hope of signing a help hello simone con un grandangolo pochi centimetri più su non fanno la differenza,per non introdurre linne cadenti bisogna stare in bolla perfetta,ma non come tutti pensano in senso orizzontale ,ma bensì in senso ortogonale,cioè lungo la linea della lente (non so come spiegarlo).Se ci sono linee verticali note come un lampione ad esempio o una pianta come nel tuo caso ,l'unica alternativa è quella di scattare dritto,sacrificherai un pò di cielo e inquadrerai più terreno..poi se vuoi ottenere l'orizzonte così basso dovrai croppare in post.generalmente questi scatti si fanno con teleobiettivi o medio tele a distanze considerevoli (vedi ad esempio i soliti orizzonti bassi della val d'orcia) dove la natura della focale lunga che introduce meno linee cadenti e la distanza considerevole dal soggetto non causano questo problema. secondo il mio punto di vista,le linee cadenti possono essere un valore aggiunto solo se esasperate come ad esempio riprese dal basso di grattacieli,altrimenti sono solo un difetto che evidenziano un errore in fase di scatto. questo è quello che penso,non è detto che sia la verità assoluta,ma ormai su questo forum la lotta che ho intrapreso contro le linee cadenti (e non solo)in fotografia di paesaggio mi sono reso conto che non avrà mai fine spero solo di esserti stato d'aiuto ciao simone |
| sent on January 29, 2015 (22:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It is enormously! Thank you so much again
Until next time! Si si enormemente! Ti ringrazio tanto ancora Alla prossima! |
| sent on March 11, 2015 (23:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
interesting discussion I like the photo even if the effect is quite noticeable on the palms interessante la discussione la foto mi piace anche se l'effetto sulle palme è abbastanza evidente |
| sent on March 12, 2015 (12:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you pass Alessandro! ;-) Ti ringrazio del passaggio Alessandro! |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |