What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on October 04, 2014 (16:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I'd be curious to know your opinion: some photographer friends I have pointed out an error in the setting. According to them, in fact, the kind of "street" must be a PDC greater Moreover, the subject of the shot had to be the artist's hands and not the motorcycle. In fact I had chosen both features carefully: I used a diaphragm rather open to create two different levels, and I have chosen as the subject motorcycle created with used soft drink cans. Was I wrong? Thanks! Sarei curioso di conoscere la vostra opinione: alcuni amici fotografi mi hanno fatto notare un errore d'impostazione. Secondo loro, infatti, nel genere "street" occorre una PDC maggiore, Inoltre il soggetto dello scatto dovevano essere le mani dell'artista e non la motocicletta. In realtà io avevo scelto entrambe le caratteristiche con cura: ho usato un diaframma piuttosto aperto per creare due piani distinti, e ho scelto come soggetto la motocicletta creata con lattine di bibite usate. Ho sbagliato? Grazie! |
user39791 | sent on October 04, 2014 (17:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Forte! I do mostly street with 35L / 50L / 135L virtually always at RT. There are no rules, just beautiful photos and pictures less beautiful. Hello Filiberto. Forte! Io faccio street quasi sempre con 35L / 50L / 135L praticamente sempre a TA. Non esistono regole, ma solo belle foto e foto meno belle. Ciao Filiberto. |
| sent on October 04, 2014 (18:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
B then attempts to see which are the most significant, both from a photographic point of view, both emotionally speaking, that is what you seem to hit most of your emotions and / or which is closer to the target you wanted to achieve if you had one from the outset. Hello and good work. Ciao. Vorrei provare a rispondere, anche se lo street lo sto approcciando da pochissimo, quindi sarà un punto di vista di una dilettante allo sbaraglio In linea di massima non esistono regole ferree ma la capacità di catturare un istante e renderlo significativo anche con la tecnica, quando è possibile. Personalmente, se devo ritrarre un artigiano, preferisco far scivolare l'attenzione sulle mani che lavorano, più che sull'oggetto lavorato (che però vorrei si vedesse ugualmente, magari in secondo piano, con uno sfuocato non esasperato, in modo da rendere l'immagine ancora piuttosto leggibile). Ma anche qui, non è poi una regola. L'ideale è fare più scatti mettendo a fuoco di volta in volta, le mani, il prodotto lavorato, gli occhi dell'artigiano, gli attrezzi, cambiando magari pdr ogni volta. Insomma fare più tentativi per vedere poi quali risultano essere i più significativi, sia dal punto di vista fotografico, sia emotivamente parlando, cioè quello che ti sembra colpire maggiormente le tue emozioni e/o che si avvicina di più all'obiettivo che volevi raggiungere se ne avevi uno fin dall'inizio. Ciao e buon lavoro. |
| sent on October 04, 2014 (18:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Filiberto and Inna Blar. I agree that there are no hard and fast rules and subjectivity within this our beautiful passion. Perhaps he is right in suggesting Inna Blar experience: I have not really come to mind! The weather may not have granted it to me (his dog made me a "Bau" to tremble ...) but I would have groped. With you, Filiberto, I share the passion, sometimes vice, almost always shoot wide open, the rest of what good would spend so much money in aperture lenses ... Thanks to both of you! Grazie Filiberto e Inna Blar. Condivido l'inesistenza di regole ferree e la soggettività all'interno di questa nostra bella passione. Forse ha ragione Inna Blar nel suggerire di sperimentare: non mi è proprio venuto in mente! Il tempo forse non me lo avrebbe concesso (il suo cane mi ha fatto un "Bau" da tremare...) però avrei dovuto tentare. Con te, Filiberto, condivido la passione, a volte il vizio, di scattare quasi sempre a tutta apertura, del resto a che servirebbe spendere tanti soldi in obiettivi luminosi ... Grazie a entrambi! |
| sent on October 04, 2014 (18:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ezio Hello, I try to answer you. In my personal opinion the photo and 'beautiful and I love it, there are no rules for the street as already' told by those who preceded me, however, 'I must also tell you that if you wanted to emphasize the craftsman who builds these creations then there are from the photo you do not understand the connection I have realized when I read the comment, as this already 'and said' just my humble opinion.
Hello Nino Ciao Ezio, anch'io provo a risponderti. A mio personalissimo parere la foto e' bella e mi piace, non esistono regole per lo street come già' detto da chi mi ha preceduto però' devo anche dirti che se volevi mettere in risalto l'artigiano che costruisce queste creazioni allora non ci siamo dalla foto non si capisce il collegamento io l'ho capito quando ho letto il commento, questo come già' detto e' solamente il mio modestissimo parere. Ciao Nino |
| sent on October 04, 2014 (18:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Quoto Filiberto and I can confirm that it is a great and nice shot, congratulations
a greeting, Vittorio Quoto Filiberto e ti confermo che è un ottimo e piacevole scatto, complimenti un saluto, Vittorio |
| sent on October 05, 2014 (11:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Lucini 65 Nino, your comment is very helpful to me: my subject was unequivocally the bike, I focused really quickly but carefully, but if you're not able to connect to the artisan, then it means that something is not really works in the photo. Perhaps the answer is related to the focal length of the lens: the 50mm f / 1.8 fixed on DX format is equivalent to a 75: I took the photo of the boy who had a banquet in a sidewalk that as wide and being very busy, not gave me so much to enlarge the picture. Probably if I had not "cut off" the head the picture would have been better intelligible. Who knows ... Grazie Lucini 65. Nino, il tuo commento mi è molto utile: il mio soggetto era inequivocabilmente la moto, che ho messo a fuoco davvero velocemente ma con attenzione, ma se non sei riuscito a collegarla all'artigiano, allora significa che davvero qualcosa non funziona nella foto. Forse la risposta è legata alla focale dell'obiettivo: il 50mm f/1.8 fisso su formato DX equivale ad un 75: io ho scattato la foto al ragazzo che aveva un banchetto in un marciapiede che, per quanto largo ed essendo molto trafficato, non mi dava molto modo di allargare l'inquadratura. Probabilmente se non gli avessi "tagliato" la testa la foto sarebbe stata meglio intellegibile. Chissà ... |
| sent on October 05, 2014 (12:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Quoto Inna throughout. As for the image, I would have avoided cutting the bike left and I closed 5.6 always focusing on the bike but trying to raise slightly the point of recovery and get the details (still blurry but readable) of hands working with something between his fingers. For me, the head was less important. All this logically IMHO, I realize that is not always easy to talk after-). The use of the diaphragm is very important, should never be left to chance! Hello Quoto Inna in tutto. Per quanto riguarda l'immagine, avrei evitato di tagliare la moto a sx e avrei chiuso a 5,6 sempre mettendo a fuoco la moto ma cercando di alzare leggermente il punto di ripresa e avere il dettaglio (sempre sfocato ma leggibile) delle mani che lavorano con qualcosa tra le dita. Per me la testa era meno importante. Il tutto logicamente IMHO, mi rendo conto che parlare dopo è sempre facile . L'uso del diaframma è importantissimo, non va mai lasciato al caso! Ciao |
| sent on October 05, 2014 (17:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Bar65. I took 5 or 6 photos in seconds, in a crowded sidewalk, with the homeless dog (he is an artist or a craftsman, but a homeless person) that I was barking. I deliberately chose a large aperture and are satisfied with the effect of isolating the subject, but I also realize from your input that would have been better a little 'more open. Unfortunately, the 50 mm (x1.5) had a field too narrow. I had bought the day before, I was going somewhere else and I took the opportunity. The bike cut is really a shame, wow! Here is another shot, that makes us understand how I had little chance to open the picture:
www.juzaphoto.com/galleria.php?t=943749&l=it
Thank you once again for all the opinions, forme new genre with not very suitable target. Grazie Bar65. Ho scattato 5 o 6 foto in pochi secondi, in un marciapiede affollatissimo, col cane del senzatetto (è un artista o un artigiano, ma comunque un senzatetto) che mi abbaiava. Ho scelto apposta il diaframma molto aperto e sono soddisfatto dell'effetto di isolamento del soggetto, però mi rendo conto anche dai vostri suggerimenti che sarebbe stato meglio un po' più aperto. Purtroppo il 50 mm (x1.5) aveva un campo troppo ristretto. Lo avevo acquistato il giorno prima, stavo andando altrove e ho colto l'occasione. La moto tagliata è davvero un peccato, caspita! Qui un altro scatto, che fa capire come avessi poca possibilità di aprire l'inquadratura: www.juzaphoto.com/galleria.php?t=943749&l=it Ringrazio nuovamente tutti per le opinioni, per me genere nuovo con obiettivo non molto adatto. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |