What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 19, 2014 (15:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You have taken a particular time, particular note because despite the presence of many people, this lady seems isolated from the rest, as if her moment of devotion had separated and estranged from the rest of humanity and made unique and special. It seems to me that the scene you have it handled well, both for the lights to the shadows, and the composition is pleasing, with the subject is not perfectly central and a good break from the background. The blurred background is pleasant and is used to set the portrait. The row of lights at the top creates a diagonal that gives perspective to the composition. One flaw minimum, but just to get him nit is that cigarette butt (I think it's a stub) to the left of the woman, I would try to clone it because my eye may fall over every time I look at the immaimage. I like it, good. Barbara Hai ripreso un momento particolare, particolare perchè nonostante si noti la presenza di molte persone, questa signora sembra isolata da tutto il resto, come se il suo momento di devozione l'avesse separata ed estraniata dal resto dell'umanità e resa unica e speciale. Mi sembra inoltre che la scena tu l'abbia gestita bene, sia per le luci che per le ombre, ed anche la composizione è gradevole, con il soggetto non perfettamente centrale e con un buon stacco dallo sfondo. Lo sfondo sfocato è gradevole e serve ad ambientare il ritratto. La fila di luci in alto crea una diagonale che regala prospettiva alla composizione. Unico difetto minimo, ma proprio per trovargli il pelo nell'uovo, è quel mozzicone di sigaretta (credo sia un mozzicone) a sinistra della donna, avrei tentato di clonarlo perchè il mio occhio ci casca sopra ogni volta che guardo l'immagine. Mi piace, bravo. Barbara |
| sent on January 19, 2014 (19:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
There is little to add to what was written by Barbara, perhaps the only advice I can give is to post it on "Magic Blurry" is one of the few examples in line with that feeling of fuzzy co-starred seen so far. One word for me is amazing! ;-) c'è poco da aggiungere a quello scritto da Barbara, forse l'unico consiglio che posso darti è di postarla su "Magico Sfocato" è uno dei pochi esempi in linea con quella sensazione di sfocato coprotagonista visti fino ad ora. Una sola parola, per me è straordinaria! |
| sent on January 19, 2014 (23:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
What a lovely photo.
Mystical atmosphere and the light from the candle that illuminates the subject by wrapping it in an aura wonderful.
Quoto what Barbara said for the rest.
Great shot, congratulations.
;-) Ma che bella foto. Atmosfera mistica e quella luce proveniente dalla candela che illumina il soggetto avvolgendolo in un'aura meravigliosa. Quoto ciò che ha detto Barbara per tutto il resto. Grande scatto, complimenti. |
| sent on January 20, 2014 (11:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Meanwhile, thank you for the beautiful words and for the time spent on my image. For Bzanna3 yes it is a butt I had missed! For The Flying Cow is a thread that I have followed with interest but if I understand it should be the maximum aperture of 2.8 .. and this is 3.2. For Paco68 you remember the days of the forum as canon and then it is nice to read you and look at your pictures.
ps not unnecessarily burdensome for this wonderful initiative I've added a gallery with some portraits in which the candle plays an important role in my opinion. If anyone here would want ... Angel Intanto grazie per le bellissime parole e per il tempo speso sulla mia immagine. Per Bzanna3 sì è un mozzicone mi era sfuggito! Per La Mucca Volante è un thread che ho seguito con interesse ma se non ho capito male l'apertura massima dovrebbe essere di 2,8.. e questa è a 3,2. Per Paco68 ti ricordo dai tempi del forum canon e come allora è piacevole leggerti e guardare le tue immagini. ps per non appesantire inutilmente questa bella iniziativa ho aggiunto una galleria con alcuni ritratti in cui la candela gioca un ruolo secondo me importante. Se qualcuno anche qui avesse voglia... Angelo |
| sent on January 20, 2014 (12:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Nothing to say. I love it. The contrast of light on the subject Vs. dark island environment even better protagonist and stresses his isolation mystical / reflective. The image is communicative and effective. For me it is an example of a street properly done.
Compliments. Hello. Andrea. ;-) Niente da dire. Mi piace. Il contrasto luce sul soggetto vs. ambiente scuro isola ancora meglio la protagonista e sottolinea questo suo isolamento mistico/riflessivo. L'immagine è comunicativa ed efficace. Per me è un esempio di street fatto come si deve. Complimenti. Ciao. Andrea. |
| sent on January 21, 2014 (15:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Photo magnificent.
Managing the perfect light and beautiful moment caught on the fly.
Here there is little to criticize and advise, more than anything else there is to learn!
Greetings. Foto magnifica. Gestione della luce perfetta e momento bellissimo colto al volo. Qua c'è poco da criticare e da consigliare, più che altro c'è da imparare! Saluti. |
| sent on January 21, 2014 (17:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
... a person who prays during a procession is not a subject that strong or particularly in his gesture, but it is well set off by a beautiful light and a great conversion. 8-)
Hello Max ... una persona che prega durante una processione non è un soggetto poi così forte o particolare nel suo gesto, ma è ben messa in risalto da una bellissima luce e una ottima conversione. Ciao Max |
| sent on January 22, 2014 (12:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
All very well done. All well and good. All very well run. I saw the butt just "thank you" to Barbara, so even that would put between the defects.
But (that ugly word):
I do not know, can not move me. There is no transport, there is no commonality of emotions. The lady seems more concerned to bring to life the flame to ask something to the Infinite. His hat, knitted, her scarf, made in knitting, her coat, knitted, sweater, guess', knitted, at odds with the plastic bag or the bag pc. I can not understand what unites or diverge. I wonder, is a poor woman? ... no, it seems to be. He has taken care to put a cloth to avoid staining. I do not know who he is.
Here, writing this cOMMENTARY I realized I do not like. 100% wrong (but does not depend in any way as an angel), it seems to me that the lady is aware of who is around and wants to be seen and admired for his "faith." Maybe not, but it is the feeling that trasmessami, not without difficulty, I managed to find me inside.
NB: renewal complimented the sublime realization of the shot! Tutto molto ben fatto. Tutto molto bello. Tutto molto ben gestito. Ho visto il mozzicone solo "grazie" a barbara, quindi neppure quello metterei tra i difetti. però (che parola brutta): non lo so, non riesce a commuovermi. Non c'è un trasporto, manca una comunanza di emozioni. La signora sembra più preoccupata a far vivere la fiamma che a chiedere qualcosa all'Infinito. Il suo cappello, fatto a maglia, la sua sciarpa, fatta a maglia, il suo cappotto, fatto a maglia, il maglione, indovina un po', fatto a maglia, fanno a pugni con la busta di plastica o la borsa da pc. Non riesco a capire cosa le accomuni o le discosti. Mi chiedo, è una poverella?... no, non sembra esserlo. Ha avuto cura di mettere un panno per non sporcarsi. Non capisco chi sia. Ecco, scrivendo questo commento ho capito cosa non mi piace. Sbagliando al 100% (ma non dipende minimamente da angelo), a me sembra che la signora sia consapevole di chi le è intorno e voglia farsi vedere ed ammirare per la sua "fede". Magari non è così, ma è la sensazione trasmessami che, non senza fatica, sono riuscito a scovarmi dentro. NB: rinnovo i complimenti per la sublime realizzazione dello scatto! |
| sent on January 22, 2014 (23:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Fabrizio, because it has to move you?
You did an articulated reasoning, but I do not think you've come to the end, you stopped a first step ... Why in the crowd? And why there? And if he was celebrating the memory of a loved one that something terrible had happened at that point of the road? Then it would not increase the intensity of the image? The contrast between her, lit up by feeling, and others, indifferent, dark and blurry?
But then what does it matter to us? If instead of looking for a story we stop the image, not an image that conveys strong feelings? He did his duty, regardless of thereal history, that we will not know ... maybe ever Why do you ask these questions? because the image prompted you to do it ... And then it works (but it also works because it is done well) ...
What do you think? We are not out as balconies?? :-D Fabrizio, perché deve commuoverti? Hai fatto un ragionamento articolato, ma secondo me non sei arrivato alla fine, ti sei fermato un passo prima... Perché proprio in mezzo alla gente? E perché proprio lì? E se stesse celebrando la memoria di un caro cui fosse capitato qualcosa di terribile proprio in quel punto della strada? Non aumenterebbe allora l'intensità dell'immagine? Il contrasto tra lei, illuminata dal sentimento, e gli altri, indifferenti, scuri e sfocati? Ma poi a noi che ce ne importa? Se invece di cercare una storia ci fermiamo all'immagine, non è un'immagine che trasmette sensazioni forti? Il suo dovere l'ha fatto, a prescindere dalla storia reale, che non sapremo forse mai... Perché ti poni queste domande? perché l'immagine ti ha spinto a farlo... E quindi funziona (ma funziona anche perché è proprio fatta bene)... Che ne pensi? Non siamo fuori come balconi??? |
| sent on January 23, 2014 (18:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ Fabrizio, because it has to move you? „ because faith always moves me. Do not get me wrong, I'm not a bigot, rather they are a Catholic cultural (ie recognize myself in this religion for the sake of the past rather than the hope of the future). However, the faith that makes people bend, the one who comforts a mother, the one that allows the man to build the cathedrals, mosques or temples, well, that always moves me. And if here, the effect is almost discomfort, it is because the woman is unable to send his faith.
“ Why in the crowd? And why there? „ here, the point is this. I do not have cognitive elements to decide why. Then, instead that the reason I try touse feeling and ... well, ... I can not find the light of faith, but only that of the candle, and the concern to keep it lit.
“ The contrast between her, lit up by feeling, and others, indifferent, dark and blurry? „ gorgeous! this is what I like to 100%. And this is about the photographer who was able to seize the moment and make it in the best way.
“ But then what does it matter to us? If instead of looking for a story we stop the image, not an image that conveys strong feelings? „ the strong feeling, often, the non-verbal language that communicates that, in the photographs, is the only communication between subject and observer. Here the image is strong, but the lingu3Cbr /> Yeah, but I pushed the emotion. But the distance between reason and feeling. The first tells me WOW, the second tells me ... well ... cute ... maybe!
“ We are not out as balconies?? Mrgreen „ hahahah I infected! :-D:-D:-D:-D " Fabrizio, perché deve commuoverti? " perchè la fede mi commuove sempre. Non mi fraintendere, non sono un bigotto, anzi sono un cattolico culturale (cioè mi riconosco in questa religione per amore del passato più che per speranza del futuro). Tuttavia, la fede che fa piegare le persone, quella che consola una madre, quella che permette all'uomo di costruire le cattedrali, moschee o templi, beh, quella mi commuove sempre. E se qui, l'effetto è di quasi di fastidio, è perchè la donna non riesce a trasmettermi la sua fede. " Perché proprio in mezzo alla gente? E perché proprio lì? " ecco, il punto è questo. Non ho elementi cognitivi per decidere perchè. Allora, invece che la ragione provo ad usare il sentimento e... bhe... non riesco a scovare la luce della fede ma solo quella della candela e, la preoccupazione di tenerla accesa. " Il contrasto tra lei, illuminata dal sentimento, e gli altri, indifferenti, scuri e sfocati? " splendido! questo è quello che mi piace al 100%. E questo è merito del fotografo che ha saputo cogliere l'attimo e renderlo nel migliore dei modi. " Ma poi a noi che ce ne importa? Se invece di cercare una storia ci fermiamo all'immagine, non è un'immagine che trasmette sensazioni forti? " la sensazione forte, spesso, la comunica quel linguaggio non verbale che, nelle fotografie, è l'unica comunicazione tra soggetto e osservatore. Qui l'immagine è forte ma, il linguaggio che parla questa donna non è quello che recepisco. La fede è provata nell'intimo. Se viene fuori deve prorompere altrimenti, per me... è recita. " Il suo dovere l'ha fatto, a prescindere dalla storia reale, che non sapremo forse mai... " Il dovere di cronaca del fotografo è stata fatta in maniera magistrale e non ci sono mozziconi o difetti di sorta che possano inficiare l'ottima composizione ed il colpo d'occhio. Nessuna critica è rivolta al fotografo o alla sua tecnica. Ed anche la storia reale è ininfluente. Qui non leggo un giornale, ma si dovrebbe creare un legame empatico con il soggetto. " Perché ti poni queste domande? perché l'immagine ti ha spinto a farlo... " Già, ma non mi ha spinto l'emozione. Ma la distanza tra ragione e sentimento. La prima mi dice WOW, il secondo mi dice... beh... carino... forse! " Non siamo fuori come balconi???MrGreen" hahahah ti ho contagiato! |
| sent on January 23, 2014 (18:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I put a second post, because this is more aimed at those who took the picture and choose. My feeling is different from yours or anyone else's. So if you do not get to me but to you and someone else, then do not worry about it at all. It's called empathy, and in this, thank God, we are all different, otherwise c'innamoreremmo all of the same woman, we would have all the same friends, etc.. etc..! metto un secondo post, perchè questo è più rivolto a chi ha scattato e scelto l'immagine. La mia sensibilità è diversa dalla tua o da quella di chiunque altro. Quindi se non arriva a me ma a te e a qualcun altro si, allora, non te ne preoccupare affatto. Si chiama empatia ed in questo, grazie a Dio, siamo tutti diversi, altrimenti c'innamoreremmo tutti della stessa donna, avremmo tutti gli stessi amici, ecc. ecc.! |
| sent on January 24, 2014 (12:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Fabrizio, there is everything you say ... :-D The subjective component, then, has to do its job, otherwise we would all be the same .... ;-)
I do not see in this image a latent vanity to show off the protagonist, maybe they are too good (or naive) ... :-D Now I'm going to review some pictures trying to be as bad, thanks to you ... :-D:-D:-D
Just here the ot is outstripping science fiction! :-D
Angel, sorry for the ot. Seeing color images, I still clearly the most obvious to the most efficacious choice to convert to b / w ... Great job ... ;-) Hello. Andrea ... ;-) Fabrizio, ci sta tutto ciò che dici... La componente soggettiva, poi, deve fare il suo lavoro, altrimenti saremmo tutti uguali.... Io in questa immagine non ci vedo una vanità latente da esibire della protagonista, magari sono troppo buono (o ingenuo)... Adesso vado a commentare qualche immagine cercando di essere più cattivo, grazie a te... Basta, qui l'ot sta assumendo connotazioni fantascientifiche!!! Angelo, scusa per l'ot. Vedendo le immagini a colori, mi è ancora palesemente più evidente l'efficacissima scelta di convertire in b/n... Ottimo lavoro... Ciao. Andrea... |
user8319 | sent on January 26, 2014 (12:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A really nice shot. I like it, well done, evocative. Good Un bello scatto davvero. Mi piace, ben realizzato, evocativo. Bravo |
| sent on December 18, 2021 (20:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A wonderful image Veramente excellent Many compliments Una meravigliosa immagine Veramente ottima Tanti complimenti |
| sent on December 18, 2021 (21:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful, congratulations hello Corrado Bellissima, complimenti ciao Corrado |
| sent on December 18, 2021 (21:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A beautiful expression of great intensity, very beautiful the presence of blurred people. congratulations! Hello :-) Una bellissima espressione di grande intensità, molto bella la presenza della gente sfocata. Complimenti! Ciao |
| sent on March 19, 2024 (14:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
JURA CONTEST #141 Theme: Faith Judge: Nino Gaudenzi Winner: Angelob
JURA CONTEST #141 Tema: la fede Giudice: Nino Gaudenzi Vincitore: Angelob
|
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |