What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on December 03, 2011 (11:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
That golden vibes! May be closing a bit 'the weight of the first floor would be even more' clean. But it 's my thought. Bella. Hello. Maximum Che bell'atmosfera dorata! Forse riducendo un po' il peso del primo piano sarebbe ancor piu' pulita. Ma e' un mio pensiero. Bella. Ciao. Massimo |
| sent on December 03, 2011 (11:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I was uncertain on the first left alone to pick up the golden leaves from the morning light thanks for the ride ero incerto sul primo lo lasciato solo per riprendere le foglie dorate dalla luce del mattino grazie per il passaggio |
| sent on December 03, 2011 (13:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The composition is not bad, apart from the cottage cut in half at the bottom. Light and color are out of control, check the red channel with the histogram in photoshop. La composizione non è male, a parte la casetta tagliata a metà in basso. Luci e colore sono fuori controllo, verifica il canale del rosso con l'istogramma in photoshop. |
| sent on December 03, 2011 (14:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Wow, the landscape below Gordes as I had ever seen!! Beyond any known composition or technique for me is a picture beautiful! Congratulations, hello. Wow, il paesaggio sotto Gordes come non l'avevo mai visto!!!! Al di là di ogni nota compositiva o tecnica per me è un'immagine splendida! Complimenti, ciao. |
| sent on December 03, 2011 (14:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Beppe and Catherine as always Beppe what you mean red channel high? The WB to be clear I checked I so do be a 'warm, with yellow and red dominate the blue if I wanted to get a "white" light would have done the threshold level with the eyedropper white point and black, I would open a level curves and looking at the two points I would take the RGB values ??to be equal to 555 for instance shadows and 252, 252, 252 for the highlights, for example by having a little 'margin before losing detail. That said, the WB in some cases it may be a taste of the creative photographer in others must be corrected with the same values ??... In this case, I felt that the tone and balance for myself could enhance the atmosphere of the moment and behold the red and yellow, which already predominated ij nature, were slightly enhanced in PP. <br /> In any case, the criticism is always welcome! Grazie Beppe e Caterina come sempre Beppe cosa intendi canale del rosso sballato ? Il WB per intendersi lo ho controllato io in modo da fare risultare un' atmosfera calda, con giallo e rosso predominanti sul blu se avessi voluto ottenere una luce "bianca" avrei fatto livello soglia , con il contagocce punto di bianco e di nero , avrei aperto un livello curve e guardando i due punti avrei portato i valori RGB ad essere uguali per intenderci 555 per le ombre e 252, 252, 252 per le alte luci per esempio avendo ancora un po' di margine prima di perdere dettaglio. Detto questo il WB in alcuni casi può essere creativo a gusto del fotografo in altri deve essere corretto con valori uguali ... In questo caso ho ritenuto che la tonalità e il bilanciamento da me utilizzato potessero esaltare l'atmosfera del momento ed ecco che il rosso ed il giallo, che già predominavano ij natura, sono stati leggermente esaltati in PP. In ogni modo le critiche sono sempre ben accette ! |
| sent on December 03, 2011 (14:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
PS for me in this photograph the main subject was the fog light and the contrast with the hills and countryside below in the same way I did not want to lose the beauty of the leaves in the foreground say kissed by the first rays ... the little house at the bottom SX I do not even consider taking .... in a photograph in black and white I could easily make it fall back to almost full shade near the 1/2. P.S per me in questa fotografia il soggetto principale era la nebbia la luce ed il contrasto con le colline e le campagne sottostanti nello stesso modo non volevo perdere la bellezza delle foglie diciamo in primo piano baciate dai primi raggi ... la casetta in basso a SX non lo ho presa nemmeno in considerazione .... in una fotografia in bianco e nero avrei potuto tranquillamente farla ricader a quasi in ombra piena vicino alla zona 1/2 . |
| sent on December 03, 2011 (15:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Yes, the fact that you have warmed up the photo by adjusting the white balance is quite obvious and, like you said, it's a choice of photographer, twist a little 'faithful representation to represent the idea that you have in mind, or what you wanted to see at that time. I do not dispute this fact, I thank you for having said honestly, sometimes someone insists that this was the true light of the moment. This also happens to me to warm light of a photo, maybe chase what's in our imagination, boh. I meant just the histogram, not the white balance. Open photoshop and check the levels with the appropriate tool, if you select the red channel, hold down the "alt" key, drag the cursor, you'll see what I mean. I think it's a question of brightness and saturation. Let me know. Si, il fatto che tu abbia scaldato la foto agendo sul bilanciamento del bianco è abbastanza evidente e, come hai detto tu, è una scelta del fotografo, stravolgere un po' la rappresentazione fedele per rappresentare l'idea che si ha in testa, o quello che si avrebbe voluto vedere in quel momento. Non discuto su questo anzi, ti ringrazio per averlo onestamente affermato, qualcuno a volte insiste nel dire che quella era la luce vera del momento. Capita anche a me di scaldare la luce di una foto, forse rincorriamo quello che c'è nel nostro immaginario, boh. Io intendevo proprio l'istogramma, non il bilanciamento del bianco. Apri photoshop e controlla i livelli con l'apposito tool, se selezioni il canale rosso e, tenendo premuto il tasto "alt", trascini il cursore, capirai cosa intendo. Credo sia una questione di luminosità e saturazione. Fammi sapere. |
| sent on December 03, 2011 (15:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I have not photoshop because I'm working in the office ... Saturday ... anyway if you want that touches the DX is normal I'll explain more often Histograms precise in Adobe RGB or Pro Photo RGB are unpacked with the processing and transformation into sRGB precisely because the Gamut in the latter 'turns out to be narrower than the previous ones and therefore part of the' information will be truncated ... obviously the thing you can see or not see much at all in this picture does not bother me at all in fact I find it well balanced counts because I use a calibrated monitor for printing and never, ever get PSD master file that touch LEFT or DX at least that it is not wanted. I hope I have guessed the problem you mentioned. ora non ho photoshop perché sto lavorando in ufficio ... di sabato ... in ogni modo se intendi che tocca il lato DX è normale ti spiego spesso e volentieri Istogrammi precisi in profilo Adobe RGB o Pro Photo RGB risultano sballati con l'elaborazione e trasformazione in sRGB proprio perché il Gamut in quest' ultimo risulta essere ristretto rispetto ai precedenti e quindi parte dell' informazione viene tagliata ... ovviamente la cosa si può vedere nettamente o non vedere per nulla in questa fotografia non mi disturba affatto anzi trovo che sia ben bilanciata conta che uso a causa un monitor calibrato per la stampa e mai e poi mai ottengo file master PSD che tocchino a SX o DX almeno che non sia voluto . Spero di aver azzeccato la problematica di cui parlavi. |
| sent on December 03, 2011 (16:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Yes, I understand, but using punctuation because it took me a while ', you who are a little' rimba ... ;-) The beauty of having a calibrated monitor and use a color profile that is calibrated to perfection get prints faithful, as you see on the monitor. The bad thing is that when instead put the same picture on the web, very few, I repeat, very few see it with the colors you see, hardly anyone uses a calibrated monitor, so many monsters in a picture with colors and lights are often very different from those you think you show .. The fact that the histogram arrivals to rise to DX is not normal at all, regardless of the profile you are using, in this site there is a tutorial Juza very clear about it and invite you to read what is written about the penultimate photo shown : [URL =] www.juzaphoto.com/article.php?l=it&article=2 Let me give you an example from the world of music. In the mastering stage, when you have finished mixingor, the engineer always listens to the piece even on poor quality speakers, just because he knows that the quality with which most people hear the song, a good engineer must be able to make the song sound good on both speakers to top of crates as low price. Lately the reference low quality is becoming the iPad and family. That said I think your photo is very enjoyable all the same, but I am convinced that a more careful control of light and color could benefit. hello ;-) Si, ho capito, però usa la punteggiatura perchè ci ho messo un po', sarà che sono anche un po' rimba... Il bello di avere un monitor calibrato e di usare un profilo colore tarato a puntino è che ottieni stampe fedeli, come le vedi sul monitor. Il brutto è che quando invece metti la stessa foto sul web, pochissimi, ripeto, pochissimi la vedono con i colori che vedi tu, quasi nessuno usa un monitor calibrato, di conseguenza mostri a molti una foto con colori e luci spesso molto diversi da quelli che credi di mostrare.. Il fatto che l'istogramma arrivi ad alzarsi a DX non è normale per niente, a prescindere dal profilo che usi, in questo sito c'è un tutorial di Juza molto chiaro in proposito e invito a leggere quanto scritto a proposito della penultima foto mostrata: www.juzaphoto.com/article.php?l=it&article=2 Ti faccio un esempio dal mondo musicale. In fase di mastering, quando si conclude il missaggio, il fonico ascolta sempre il pezzo anche su casse acustiche di qualità scadente, proprio perchè sa che quella sarà la qualità con cui la maggior parte delle persone ascolterà il brano, un bravo fonico deve riuscire a far suonare bene il brano sia su casse al top come su casse low price. Ultimamente il riferimento low quality sta diventando l'iPad e famiglia. Detto questo credo che la tua foto sia ben godibile lo stesso, ma sono convinto che una più attenta regolazione di luci e colore potrebbe giovare. ciao |
| sent on December 03, 2011 (16:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I'm sorry, I said a little 'fast before ... in any case can not be faulted your way of thinking in fact I also use the same procedure and it is for this reason that I do not save for WEB Photo Pro but with sRGB profile embedded hoping that the fidelity of the picture remains more or less constant on each monitor which is not the case. Anyway thank you for your criticism, and to have found those 5 minutes to spend on my picture and on this concept, which I greatly appreciated, and in constant development. scusami, ho risposto un po' di fretta prima ... in ogni modo non fa una piega il tuo modo di ragionare anzi utilizzo anche io lo stesso procedimento ed è proprio per questo che non salvo per il WEB in Pro Photo ma in sRGB con profilo incorporato sperando che la fedeltà della foto rimanga più o meno costante su ogni monitor cosa che non è così. In ogni modo ti ringrazio per la critica, e ad aver trovato quei 5 minuti da spendere sulla mia foto e su questo concetto, da me molto apprezzato, ed in costante sviluppo. |
| sent on December 03, 2011 (22:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Fbog magnificent achievement, the light is great and the composition is excellent, I might have cut through the house on the bottom right, but it's a little thing ... complimenti.Un saluto.Omar ;-) Magnifica realizzazione Fbog,la luce è fantastica e la composizione è ottima ,forse avrei tagliato completamente la casa in basso a destra, ma è una piccolezza... complimenti.Un saluto.Omar |
| sent on December 04, 2011 (0:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thank you very much Omar ... grazie mille Omar ... |
| sent on December 04, 2011 (10:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Simply fascinating! Bravo! Semplicemente affascinante! Bravo! |
| sent on February 07, 2012 (9:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
la tonalità e il bilanciamento da te utilizzato ha esaltato l'atmosfera del momento in maniera molto godibile,Bravo!!.. foto la quale trasmette Emozione, è opinabile certo per altri ma per me no! Preferisco l'atmosfera alla perfezione.Un saluto Angelo B. |
| sent on October 11, 2012 (11:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great atmosphere and beautiful colors! Ciaoo Michela Bellissima atmosfera e splendide cromie! Ciaoo Michela |
| sent on February 03, 2013 (20:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Amazing atmosphere, the golden tint gives even more charm to the next step. Very beautiful, congratulations! Nicola Atmosfera incredibile, la tinta dorata dona ancora più fascino allo scatto. Molto bella, complimenti! Nicola |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |