What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on September 27, 2013 (18:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Personally I would have given a small shot of light in the center to lighten slightly, sometimes with the lighter is enough. The top light is too cold while the left is hot and harmonizes well with the subject. We look forward to some more advice of friends more competent in the management of the lights. I take this opportunity to make you my compliments for the series of photos posted. hello Personalmente avrei dato un piccolo colpo di luce al centro per schiarire leggermente, a volte anche con l'accendino è sufficiente. La luce in alto è troppo fredda mentre quella a sinistra è calda e ben si intona col soggetto. Attendiamo qualche altro parere di amici più competenti nella gestione delle luci. Ne approfitto per farti i miei complimenti per la serie di foto postate. ciao |
| sent on September 27, 2013 (19:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very very beautiful, just a photo of the atmosphere:-P Hello, Charles. Molto molto bella, proprio una foto d'atmosfera Ciao, Carlo. |
| sent on September 27, 2013 (21:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I read the comment of Olovni and then and there I found myself in agreement. Then, reading the title, I realized that, however, the darkest part of the center was to strengthen and highlight the very surface . For my humble opinion the photo that's okay and, moreover, extraordinarily excel in these compositions. Compliments. Hello. Ho letto il commento di Olovni e lì per lì mi ero trovato d'accordo. Poi, rileggendo il titolo, ho capito che, invece, la parte più scura al centro andava a rafforzare e a evidenziare proprio le superfici . Per il mio modesto parere la foto va bene così e , d'altronde, eccelli straordinariamente in queste composizioni. Complimenti. Ciao. |
| sent on September 27, 2013 (22:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Shaula, I was expecting some comments in favor or not because I'm interested in this kind of picture and I would try to figure out what are the right lights. Even your argument is invalid. Shaula, anch'io aspettavo qualche commento a favore o meno perché mi interessa questo tipo di foto e vorrei cercare di capire quali sono le luci giuste. Anche il tuo ragionamento è valido. |
| sent on September 28, 2013 (8:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you all for the intervention truly appreciated. In this photo I wanted to just use a technique of non-stationary lights. The technique consists in the almost "paint" with the light of the composition almost like using the lights as brushes. It reverses the concept of the camera as the nucleus of the photo, where it already has been decided amount shutter speed and aperture, "all set" but it becomes only a means to something yet to be "becoming." Made with long exposure so you can change and take action at a set time every change of feeling at that moment. It 'a technique which in my opinion is almost painterly, which inevitably makes every single shot and I was fascinated. Thank you again Olovni, Carlo62 and Shula. Ringrazio tutti per l'intervento veramente apprezzato. In questa foto ho voluto appunto usare una tecnica di luci non fisse. La tecnica consiste quasi nel "dipingere" con la luce la composizione quasi come usare le luci come pennelli. Si inverte il concetto di fotocamera come nucleo della foto, in cui già è stata decisa quantità tempi e diaframmi, "tutto stabilito" ma diviene solo mezzo per un qualcosa ancora da "divenire". Realizzata con esposizione lunghissima in modo da poter cambiare e intervenire in un tempo stabilito ogni variazione del sentire in quel momento. E' una tecnica che a mio parere è quasi pittorica, che rende inevitabilmente unico ogni scatto e questo mi ha affascinato. Ringrazio ancora Olovni, Carlo62 e Shaula. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |