What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on October 21, 2011 (10:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Without a dorsal view it is impossible to determine. Always write where the specimen was captured because it helps a lot in the ID. Sounds like a male Apterygida albipennis but I'll give it 100%. :-) Senza una visione dorsale è impossibile da determinare. Scrivi sempre dove è stata catturato l'esemplare perché aiuta moltissimo nell'ID.Sembrerebbe un maschio di Apterygida albipennis ma non te lo do al 100%. |
| sent on November 06, 2011 (14:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I'll give you my most sincere congratulations for the type of shot you propose; probably not fully understood in its intent in the absence of comments, but perhaps it is only natural since the classical approach that the comments have in this forum. the technical difficulties of similar photos with studio lights are varied, from exposure to the construction of mini September I admit that I did similar experiments but I've never explored this type of photography. I bought a wonderful book that I recommend to all Creatures by Andrew Zuckerman's Some pictures: www.mymodernmet.com/profiles/blogs/majestic-creatures-by-andrew The detachment from the natural environment which we are accustomed to see the animals-insects allows us to understand the formal essence of the subject, and I think the expressive capabilities of the photos can take on a different meaning and go beyond the description of a natural scene. Michelangelo Ti faccio i miei più sinceri complimenti per il tipo di scatto che proponi; probabilmente non del tutto compreso nel suo intento vista l'assenza di commenti ma forse è naturale visto l'approccio classico che i commenti hanno in questo forum. le difficoltà tecniche di foto simili con luci da studio sono molteplici, dalla esposizione alla costruzione del mini set. Ammetto che ho fatto esperimenti simili ma non ho mai approfondito questo tipo di fotografia. Ho acquistato un bellissimo libro che consiglio a tutti CREATURE di Andrew Zuckerman's Alcune immagini: www.mymodernmet.com/profiles/blogs/majestic-creatures-by-andrew Il distacco dall'ambiente naturale cui siamo abituati per vedere gli animali-insetti permette di cogliere l'essenza formale del soggetto e penso che le capacità espressive delle foto possano assumere un altro significato e andare oltre la descrizione di una scena naturalistica. ancora complimenti! Michelangelo |
| sent on November 06, 2011 (15:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Michelangelo, Thank you for the compliments and for the reporting of the site Andrew Zuckerman, photographer did not know. If you have not already done so I invite you to see my two galleries on this site where you will find many more pictures of this kind. I'm trying to develop a photographic project that will publish as soon as I called. Loved your photos, especially the macro with your own personal color processing Ciao Michelangelo, Grazie per i complimenti e per la segnalazione del sito di Andrew Zuckerman, fotografo che non conoscevo. Se non lo hai ancora fatto ti invito a vedere le mie due gallerie su questo sito in cui troverai tante altre foto su questo genere. Sto cercando di sviluppare un progetto fotografico che non appena avrò definito pubblicherò. Mi sono piaciute molto le tue foto, in particolare le macro con una tua personalissima elaborazione del colore |
| sent on November 06, 2011 (19:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Another shot of this time with your clarity extended on any topic recovered very well in parallel. I do not add more as I always appreciate these shots macro-still life. HELLO Altro scatto dei tuoi questa volta però con una nitidezza estesa su tutto il soggetto ripreso molto bene parallelamente. Altro non aggiungo in quanto apprezzo sempre questi scatti macro-still life. CIAO |
| sent on November 06, 2011 (21:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Maxspin73 is not always easy to be able to have a perfect parallelism, the almost totality of focus are able to will reach the small size of the subject, and then the small distance between its parts. thanks again for your comments Grazie Maxspin73 non è sempre facile riuscire ad avere un perfetto parallelismo, la quasi totalità della messa a fuoco sono riuscito a raggiungera le le ridottissime dimensioni del soggetto, e quindi delle piccole distanza tra le sue parti. grazie ancora, per i tuoi commenti |
| sent on November 08, 2011 (13:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Pixelxpixel, thanks, it's always a pleasure to talk about things a little OUT OF THE BOX in this forum. compliments for the photos! I see that the example objects is just one of many shots, bravo! I do not ask how did you make available some people because it would be like asking a magician to reveal the trick, but the desire to ask you is so great .... grazoe to comments on my photos. Michelangelo Pixelxpixel, grazie, è sempre un piacere parlare di argomenti un po OUT OF THE BOX in questo forum. complimenti per le foto! vedo che l'esempio in oggetti è solo uno dei tanti scatti, bravo!! non ti chiedo come hai fatto a rendere disponibili alcuni soggetti perché sarebbe come chiedere ad un mago di svelare il trucco ma la voglia di chiedertelo è tanta.... grazoe per i commenti alle mie foto. Michelangelo |
| sent on November 08, 2011 (13:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ The detachment from the natural environment which we are accustomed to see the animals-insects allows us to understand the formal essence of the subject, and I think the expressive capabilities of the photos can take on a different meaning and go beyond the description of a natural scene. „ is something very similar to what the author wrote a few posts ago, so I would say that you are in perfect harmony ... respect and try to learn new perspectives, but confirm its preference for a search for '"substantial essence" ... ;-) " Il distacco dall'ambiente naturale cui siamo abituati per vedere gli animali-insetti permette di cogliere l'essenza formale del soggetto e penso che le capacità espressive delle foto possano assumere un altro significato e andare oltre la descrizione di una scena naturalistica." è qualcosa di molto simile a quanto scritto dall'autore qualche post fa, quindi direi che siete in perfetta sintonia... rispetto e cerco di apprendere nuove prospettive, ma confermo di preferire una ricerca dell'"essenza sostanziale"... |
| sent on September 19, 2012 (21:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
very beautiful! if I'm not mistaken there is a famous photographer that uses this "technique" and has a nice portfolio of photos crazy! what kind of table you used? I'm looking for a softbox to make shots like that :-) molto bella!! se non sbaglio c'è un fotografo famoso che utilizza questa "tecnica" e ha un bel portfolio di foto pazzesche! che tipo di tavolo hai utilizzato? io sto cercando un softbox per fare scatti del genere |
| sent on October 12, 2012 (13:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Luke, I have been away from the forum for various reasons. I use 2 flash Bowens 500-Wat each with 2 bank 60x60
see you soon PixelXpixeL Ciao Luca, sono stato lontano dal forum per vari motivi. Io uso 2 flash Bowens da 500 Wat cadauno con 2 bank 60x60 a presto PixelXpixeL |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |