What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on June 25, 2013 (15:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Photo pleasant but suffers from too much space at the top and, especially, by the tuft of hair blurred which also covers a part of the eye. An area so close to the target, and so great, that comes to cover even a small piece of an eye, can not be blurred almost to not be "read". Aperture a little 'longer closed and ... would have been better. Greetings Foto gradevole ma penalizzata dal troppo spazio in alto e, soprattutto, dal ciuffo di capelli sfocato che copre anche una parte di occhio. Un'area così vicina all'obiettivo e così grande, che arriva a coprire anche un pezzettino d'occhio, non può essere sfocata fino quasi a non essere "leggibile". Diaframma un po' più chiuso e... sarebbe stato meglio. Un saluto |
| sent on June 25, 2013 (16:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
If you like it, "you win" regardless. And the opinions of others you do not need (since the model was fast and then the eye is covered, the background was ugly anyway and went off even at the expense of the crown blurred in the foreground, the air at the top you seem right) ;-) Greetings ... Se a te piace così, "hai vinto" a prescindere. Ed i pareri degli altri non ti servono (dal momento che la modella era veloce e quindi l'occhio si è coperto, lo sfondo era brutto ed andava comunque staccato anche a scapito del ciuffo sfocato in primo piano, l'aria in alto ti sembra giusta) Un saluto... |
| sent on June 25, 2013 (21:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I seem to grasp a certain nervousness in this answer: why? I responded to your response to my comment. :) Not only that, rather than nervousness, I would take me irony, in my answer (there is also a wink). ;)
If you ask for an opinion and you're told that someone does not like something, you know why that thing you made it so and do not need to explain it. The opinion you got it and you know what that picture like and do not like, maybe it is not so important to explain that those choices were required because above choices, the result is still the one.
I took your post to point out that more and more often I see photos of you and ask for advice, when you give, there is always a reason for failing agotto something or have done it again but ... the photo is the one and generates comment THAT ONE person (regardless of why it was taken so). Just to say that ... if I see something out of focus, and when I say "I do not like that thing out of focus," someone says, "I could not do otherwise" ... that thing is out of focus and still does not like; therefore, why specify it? I say this to you ... having no practical use, it seems that as an excuse ...
However, if you specify the reasons why something is being done as a qualuno not like it, I think we can point out that, beyond the reasons that led to snap the picture, the picture continues to present THOSE defects (defects that are, the I stress, only for those who regard them as so). Everythinghere. :) All the best, without resorting to "verbs". Mi pare di cogliere un certo nervosismo in questa risposta: perchè? Ho risposto alla tua risposta ad un mio commento. :) Non solo: piuttosto che nervosismo, io coglierei ironia, nella mia risposta (c'è anche un occhiolino). ;) Se chiedi un parere e ti si dice che a qualcuno non piace qualcosa, TU sai come mai quella cosa l'hai fatta così e non serve spiegarlo. Il parere l'hai avuto e sai cosa di quella foto piace e cosa piace meno, magari non è così importante spiegare che quelle scelte erano obbligate perchè al di là delle scelte, il risultato è comunque quello. Ho colto il tuo post per sottolineare che sempre più spesso vedo foto su cui si chiedono pareri e, quando si danno, c'è sempre un motivo per non aver fatto qualcosa o averne fatta un'altra ma... la foto è quella e genera QUEL commento di QUELLA persona (indipendentemente dal perchè sia stata scattata così). Solo per dire che... se io vedo una cosa fuori fuoco e, quando dico "non mi piace quella cosa fuori fuoco", qualcuno mi dice "non potevo fare altrimenti"... quella cosa rimane fuori fuoco e continua a non piacermi; dunque, perchè specificarlo? Lo dico per te... non avendo un'utilità pratica, sembra detto come giustificazione... Se comunque si specificano i motivi per cui qualcosa è stato fatto come a qualuno non piace, credo si possa sottolineare che, al di là dei motivi che hanno portato a scattare quella foto, la foto continua a presentare QUEI difetti (che sono difetti, lo sottolineo, solo per chi li ha considerati tali). Tutto qui. :) Un saluto, senza scomodare "verbi". |
| sent on June 25, 2013 (22:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Good point shot, the colors and the maf. Considering the distance of recovery, such as personal interpretation, I would have closed the aperture at least f.4 to increase the already restricted pdc maintaining a pleasant blur, cut the top of the model which has a diagonal nervous in the background distracting. I find it very "impallante" the back of the hand without similgommosa detail and because of the area exposed. (Imho). In this photo session could resort to the use of a panel type listolite diffuser to soften the light hitting the model? Hello and good light, laurel Buoni il punto di ripresa, le cromie e la maf. Considerando la distanza di ripresa, come interpretazione personale, avrei chiuso il diaframma almeno a f.4 per aumentare la giá ristretta pdc mantenendo un gradevole sfocato, ritagliato la parte superiore della modella che presenta una diagonale nervosa sullo sfondo che distrae. Trovo molto "impallante" il dorso della mano senza dettaglio e similgommosa a causa della zona sovraesposta. (imho) . In questa sessione fotografica potevi ricorrere all'uso di un pannello tipo listolite diffusore per attenuare la luce che colpiva la modella ? Ciao e buona luce, lauro |
| sent on June 26, 2013 (9:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Marf: I understand your speech and I understand that the line between motivating thing led to make a choice and "justify" oversights during shooting is very thin. Just because this is "the venue for some to ineserire comments, opinions, appreciation, for others to explain, reiterate and also contestarei said," must be accepted that someone outside their own views on the response to a comment. Therefore lawful for you comment on my comment lawful for me to comment on your comment. Nothing strange, then. I repeat: I'm seeing more and more often that when you externalize opinions that highlight potential gaps in an image, rather than to learn from an opinion (because no one has the verb), he jumps immediately to find a mitigating factor that tends, in the head of 'author, to justify thislle that may be errors or choices, but ... ... I wonder: what is it? The picture conveys what has been voiced by the comment of one observer. What then is permissible to answer "justifying" certain choices (or error) is another matter, but ... the risk is that such responses then pass to justifications (not required) without changing the general opinion on the photo. Only this, I mean. Surely it is my impatience growing about different authors and different photo, I decided to externalize ironic in my second comment on your photos. Greetings @Marf: capisco il tuo discorso e capisco che il confine tra il motivare cosa ha portato ad effettuare una scelta ed il "giustificare" sviste in fase di scatto è molto sottile. Proprio perchè questo è "il luogo deputato per alcuni ad ineserire commenti, giudizi, apprezzamenti, per altri a spiegare, ribadire e anche contestarei suddetti", va accettato che qualcuno esterni il proprio parere sulla risposta ad un commento. Lecito dunque per te commentare il mio commento, lecito per me commentare il tuo commento. Niente di strano, dunque. Ripeto: sempre più spesso sto vedendo che quando si esternano pareri che evidenziano potenziali lacune di una foto, anzichè fare tesoro di un'OPINIONE (perchè nessuno ha il verbo), ci si butta immediatamente a trovare un'attenuante che tende, nella testa dell'autore, a giustificare quelle che possono essere errori o scelte, ma... ...mi chiedo: a cosa serve? La foto trasmette quello che è stato esternato tramite il commento di un osservatore. Che poi sia lecito rispondere "giustificando" certe scelte (o errori) è un altro discorso, ma... il rischio è che tali risposte passino poi per giustificazioni (non richieste) senza per questo cambiare il parere generale sulla foto. Solo questo, intendo dire. Sicuramente è una mia insofferenza crescente riguardo diversi autori e diverse foto, che ho deciso di esternare in chiave ironica nel mio secondo commento alla tua foto. Un saluto |
| sent on June 26, 2013 (20:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
excellent investment Marf259 ... among other features the intriguing double micro AF ;-) wow! ottimo investimento Marf259 ... intrigante tra le altre caratteristiche la doppia microregolazione dell'af |
| sent on June 26, 2013 (22:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
laws only the central part of each page in vertical ... do long before:-D leggi solo la parte centrale di ogni pagina in verticale ... fai molto prima |
| sent on January 12, 2019 (13:37)
Tell me: what does it mean : -D I cannot guess |
| sent on February 15, 2019 (18:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
In my gaze I see the awareness of his fascination, of his beauty as if she "knew":) Nello sguardo io ci vedo la consapevolezza del suo fascino, della sua bellezza come se lei "sapesse" :) |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |