What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on November 10, 2023 (11:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Simple and pleasant. I would clone the red reflection on the rock in the foreground. It's a simple thing and would make the shot more polished, obviously in my opinion. Semplice e piacevole. Clonerei il riflesso rosso sulla roccia in primo piano. È cosa semplice e renderebbe lo scatto più curato, ovviamente a mio parere. |
| sent on November 10, 2023 (11:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks for the comment ! Many improvements could be made in PP, and I am capable of it, red reflection on rock, increase whites on foam, expose the sky better. But many people look at the photos to understand the quality of the file produced by the camera body and lens, I want to make it easier to read with an original file Grazie per il commento ! Si potrebbero fare tante migliorie in PP, e ne sono capace, riflesso rosso su roccia, aumentare i bianchi sulla schiuma, esporre meglio il cielo. Ma molti visionano le foto per capire la qualità del file prodotto dal corpo macchina e lente, io voglio facilitare la lettura con un file originale |
| sent on November 10, 2023 (13:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I understand, but in the end it is not to make counterfeits; Even in the darkroom we have always played with negatives, choosing them appropriately, modifying the type of development, agitation and in printing working with masks, burns, local contrast type of cards. No analog shot is ever offered like this, without optimized. And even the jpeg is still a file optimized by the camera's algorithms that does a post-production on its own. For me, between the two extremes (distorting a photo or doing nothing) there is the whole world of post-production; There is everything that has always been done (even the great photographers of the past) in the darkroom. An interesting topic... Greetings Capisco, ma in fondo non è per fare delle contraffazioni; anche in camera oscura si è sempre giocato con i negativi, scegliendoli opportunamente, modificando tipo di sviluppo, agitazione e in stampa operando con mascherature, bruciature, contrasto locale tipo di carte. Mai nessuno scatto analogico viene proposto così, senza ottimizzato. E anche il jpeg ècomunque un file ottimizzato da algoritmi della macchina fotografica che ne opera una postproduzione per conto suo. A volte anche cambiando lente può non formarsi qualche riflesso mantenendo lo stesso sensore. Per me tra i due estremi ( stravolgere una foto oppure non far nulla) c'è tutto il mondo della postproduzione; c'è tutto quello che si è sempre fatto ( anche i grandi fotografi del passato) in camera oscura. Un interessante argomento... Saluti e ancora complimenti |
| sent on November 10, 2023 (16:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ Claudio Santoro „ I agree in everything! Very interesting and informative comments Hello and thanks again " Claudio Santoro" Concordo in tutto ! Commenti molto interessanti e formativi Ciao e grazie di nuovo |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |