What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on October 02, 2011 (8:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice, I like it! ;-) Molto simpatica, mi piace! |
| sent on October 03, 2011 (20:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find it very interesting to photograph characters in your place but this shot in my opinion transmits very little Austino who apparently have an interesting story does know a little ... a portrait to tell. trovo molto interessante il fatto di fotografare personaggi del tuo posto ma questo scatto a mio avviso trasmette molto poco di Austino che pare abbia avere una storia interessante fa conoscere poco...un ritratto deve raccontare. |
| sent on October 03, 2011 (23:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Giovanbattista and Schirox. @ Schirox start by saying that this is not the only shot that day. is part of a series. I find it hard to tell with just one click the story of a person, but I find that in this picture there are already many elements that tell him. The offering box that protects the arm is his little chest. his portrait, mirror, painted on the wall tells us that a character is well known, that they even wanted to dedicate a painting (I believe it is the work of German tourists). The cigarette in his hand, direct gaze, pants and shirt with a green camouflage almost made me think about how much this man is tied to the land, to his sheep, to nature. I also other images, but this, for the setting, for the presence of the chest and of the painting, I find both the more communicative. However, if you care about the character you look at the short film shown at this address, made by some friends. [URL =] www.sardegnadigitallibrary.it / index.php? xsl = 626 & id = 488 Grazie Giovanbattista e Schirox. @Schirox premetto che questo non è l'unico scatto fatto quel giorno. fa parte di una serie. Trovo difficile raccontare con uno solo scatto la storia di una persona, però trovo che in questa immagine ci siano già molti elementi che raccontano di lui. La cassetta delle offerte che protegge con il braccio è il suo piccolo forziere. il suo ritratto, speculare, affrescato sul muro, ci dice che è un personaggio ben noto, a cui hanno addirittura voluto dedicare un dipinto (credo sia opera di turisti tedeschi). La sigaretta fra le mani, lo sguardo diretto, i pantaloni e la maglietta di un verde quasi mimetico, mi hanno fatto pensare a quanto quest'uomo sia legato alla terra, alle sue pecore, alla natura. Ho anche altre immagini, ma questa, per l'ambientazione, per la presenza del forziere e del dipinto, trovo sia la più comunicativa. Comunque se ti interessa il personaggio potresti dare un'occhiata al breve filmato visibile a questo indirizzo, fatto da alcuni amici. www.sardegnadigitallibrary.it/index.php?xsl=626&id=488 |
| sent on October 03, 2011 (23:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I can not share what is written by schirox: tamata, the things you say to the Austinu you know why I know, but to seize this shot seems a difficult task for anyone. the fact of the box then, half hidden and hanging from a window, I challenge you to figure it out from the picture. the face is very interesting, maybe a closeup of her face marked by time and the outdoor life would tell of his life most of the shoes (safety?) or the cigarette that I only noticed after you wrote. mi sento di condividere quanto scritto da schirox: tamata, le cose che dici di austinu le sai perché lo conosci, ma coglierle da questo scatto mi pare impresa ardua per chiunque altro. il fatto della cassetta poi, mezza nascosta e che pende da una finestra, sfido a capirlo dalla foto. la faccia è molto interessante, forse un primo piano del suo volto segnato dal tempo e dalla vita all'aria aperta avrebbe raccontato della sua vita più delle scarpe (antinfortunistiche?) o della sigaretta che ho notato solo dopo che l'hai scritto tu. |
| sent on October 03, 2011 (23:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
agree with what was said by boforo you have to explain too much to bring us closer I'm sure a series of photos would explain better concordo quanto detto da boforo hai dovuto spiegare anche troppo per farci avvicinare sono sicuro che una serie di foto avrebbe spiegato meglio |
| sent on October 04, 2011 (9:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks for the comments, which can lead to a constructive reflection on the communicative power of an image. I think there are shots where the message ends with them direct, immediate, requiring no special attention. For others it is required more attention, and perhaps just one shot, as he said Feininger, it is not enough to tell us everything about that subject. I'm always fascinated by a few clicks of NAtional Geographic photographers as McCurry, Nichols, Cobb ... Yet nonstante the eloquence of their images have always appreciated and understood much more from reading copious captions are always present alongside their shots, as well as a long article explaining the entire report. I do not wanna miss remotely compare the communicative power of their shots at me, but I think sometimes we just pause for a bit 'more of an image, and maybe learn a little' the story behind the image, to find more interesting. The first floor, however, I did www.flickr.com/photos/tamata80/4667447972/in/set-72157594528203415/lig /: D www.flickr.com/photos/tamata80/4666204662/in/set-72157594528203415/lig Grazie dei commenti, che possono costruttivamente portarci ad una riflessione sulla forza comunicativa di un'immagine. Penso che ci siano scatti il cui messaggio si conclude con essi, diretti, immediati, che non richiedono particolare attenzione. Per altri è richiesta una maggiore attenzione, e forse un solo scatto, come diceva Feininger, non è sufficiente a dirci tutto di quel soggetto. Sono sempre affascinato da alcuni scatti del NAtional Geographic, da fotografi come McCurry, Nichols, Cobb... Eppure nonstante l'eloquenza delle loro immagini ho sempre apprezzato e compreso molto di più dalla lettura delle abbondanti didascalie, sempre presenti a fianco ai loro scatti, oltre ad un lungo articolo che illustrava l'intero reportage. Non voglio manco lontanamente paragonare la forza comunicativa dei loro scatti al mio, però penso che a volte ci basti soffermarci un po' di più su un'immagine, e magari conoscere un po' la storia dietro l'immagine, per trovarla più interessante. Il primo piano, comunque, l'ho fatto www.flickr.com/photos/tamata80/4667447972/in/set-72157594528203415/lig :D www.flickr.com/photos/tamata80/4666204662/in/set-72157594528203415/lig |
| sent on October 04, 2011 (10:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
watching the movie we realize that this man spends most of hours of his life to work, a little farmer, a little guardian works a mess ... So in your proposed shooting emerges, and soon, only the appearance folk (the design and look untidy work) that gives the impression of knowledge, but away I think it was possible with just one shot, make the person even more guardando il filmato ci si rende conto che quest'uomo passa la gran parte delle ore della sua vita a lavorare, un pò agricoltore, un pò guardiano lavora un casino...dunque nel tuo scatto proposto emerge, e poco, solo l'aspetto folcloristico (il disegno e l'aspetto trasandato da lavoro) che non da la sensazione di conoscenza ma di distanza secondo me era possibile con un solo scatto rendere la persona ancora di più |
| sent on October 04, 2011 (10:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Schirox certainly possible, but an image that conveys his intense activity work would have been equally poor! If you have a good look at the movie shines above all his desire to tell their stories, to communicate, to joke. That's why the character is famous for his spontaneity and his friendly relationship with everyone, even soprattuttoncon and tourists who stop out of the house to chat with him. I photographed him in those moments, while he spoke to us about his life and joked with us. Folklore? Not at all ... He's right. Schirox sicuramente era possibile, ma un'immagine che trasmette la sua intensa attivitá lavorativa sarebbe stata ugualmente insufficiente! Se hai guardato bene il filmato traspare soprattutto la sua volontà di raccontarsi, di comunicare, di scherzare. È per questo che il personaggio è celebre, per la sua spontaneitá e il suo rapporto amichevole con tutti, anche e soprattuttoncon i turisti che si fermano fuori dalla casetta a chiaccherare con lui. L'ho fotografato in quei momenti, mentre ci parlava della sua vita e scherzava con noi. Folcloristico? Tutt'altro... Lui è proprio così. |
| sent on October 04, 2011 (11:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
ok I'll speak to the individual pictures ... definitely high-impact offers the collection box and drawing spent by tourists but you seem to make? ... are virtually hidden from him, are two details maybe in a sequence of photos deserve a photo belonging. In short it is a full-length contextualized in which you do not understand what's the subject ... you seem a detail negligible? Of course one is informed, but the power of communication where are you? What is the subject? What are you working with? ok per intenderci mi limiterò alla singola foto... sicuramente di forte impatto sono la scatola di raccolta offerte e il disegno dedicato dai turisti ma ti sembra che rendano?...sono praticamente occultati da lui, sono due dettagli che magari in una sequenza di foto meriterebbero una foto apparte. Insomma è una figura intera contestualizzata in cui non si capisce dove sta il soggetto...ti sembra un dettaglio trascurabile? Certo uno si informa, ma la forza comunicativa dove sta? Che cosa fa il soggetto? Con cosa lavora? |
| sent on October 04, 2011 (11:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ok.credo to understand the point. Probably my judgment the image is vitiated by the fact that I already know the history of the subject. For meiora :) thanks schirox Ok.credo di capire il punto. Probabilmente il mio giudizio sull'immagine è viziato dal fatto che conosco già la storia del soggetto. Ad meiora :) grazie schirox |
| sent on October 04, 2011 (11:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
your shots are a bonus in this space tamata! good job ;-) i tuoi scatti sono un valore aggiunto in questo spazio tamata! buon lavoro |
| sent on October 04, 2011 (12:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I'll tell you, tamata to me to like it more than just a photographic level, it seems more effective the second of portraits that you linked: the subject is the true protagonist, not the box, the painting or the complex that can be seen behind him commented in the picture. in the one linked Austinu talking while smoking and while gesticulating, evidently taken from the emphasis of the story and the package and the lighter there, at his side, ready to be used again as if to say: make yourself comfortable, because this is a long history ... ti dirò, tamata, a me oltre a piacermi di più proprio a livello fotografico, pare più incisivo il secondo dei ritratti che hai linkato: il soggetto è il vero protagonista, non la cassetta, il dipinto o il caseggiato che si intravede alle sue spalle nella foto commentata. in quella linkata austinu sta parlando mentre fuma e intanto gesticola, evidentemente preso dall'enfasi del racconto e il pacchetto e l'accendino lì, al suo fianco, pronti per essere nuovamente utilizzati come a dire: mettetevi comodi, perché questa è una lunga storia... |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |