What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on November 14, 2021 (17:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Definitely interesting. Excellent color combinations and beautiful the two women with a makeup to applause and very good at getting into the part (they did not eat you, did they?) Comments Gabbie65 Decisamente interessante. Ottimi gli accostamenti di colore e bellissime le due donne con un trucco da applauso e bravissime a calarsi nella parte (non ti hanno mangiato, vero?) Complimenti di cuore Gabbia65 |
| sent on November 14, 2021 (17:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I must admit that it was an intense day, dedicated to art in its many forms: we were guests of the sculptor Roberto Milan in his workshop in Udine, whose works were the setting for the beautiful girls masterfully made up by the bodypainter Marzia Tondolo. There was an air of great positivity, the group was very close-knit and wonderful synergies came out of it (if they did not eat me it was only for fear of indigestion, given my size ;-) ). Thanks a thousand for the nice comment Devo ammettere che è stata una giornata intensa, all'insegna dell'arte nelle sue molteplici forme: eravamo ospiti dello scultore Roberto Milan nel suo laboratorio di Udine, le cui opere hanno fatto da cornice alle splendide ragazze magistralmente truccate dalla bodypainter Marzia Tondolo. Si respirava un'aria di grande positività, il gruppo era molto affiatato e ne sono uscite splendide sinergie (se non mi hanno mangiato è stato soltanto per paura di fare un'indigestione, stante la mia mole ). Grazie mille per il bel commento |
| sent on November 15, 2021 (22:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Excellent idea and framing, I would have diaphragmated more, just to recall my chiosa on the use of ultraluminous 8-) Idea ed inquadratura ottime, avrei diaframmato di più, giusto per richiamare la mia chiosa sull'uso degli ultraluminosi |
| sent on November 19, 2021 (9:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Actually the maf on the foreground to maintain a good readability of the blurred is wanted: being portraiture and a face in the background, I did not want to exaggerate with the bokeh detachment. Whether it is a dubious choice or, more simply, an imperfect technical success, nothing to complain. In realtà la maf sul primo piano a mantenere una buona leggibilità dello sfocato è voluta: trattandosi di ritrattistica e di un volto in secondo piano, non volevo esagerare con lo stacco da bokeh. Che poi si tratti di una scelta dubbia o, più semplicemente, di un'imperfetta riuscita tecnica, nulla da eccepire. Aggiungo dopo aver letto la chiosa di cui sopra: non so - e, me lo si perdoni, non mi interessa - la "ratio" con cui altri appassionati acquistano ottiche ultraluminose, posso solo parlare per me e per come ragiono. Innanzi tutto ho la fortuna di usare Canon e non altri marchi, discriminante indispensabile per quanto segue: la pastosità del bokeh e l'aria da sogno conferita a tutta l'immagine fanno, del 50mm f/1.2 e dell'85mm f/1.2 della Canon, dei pezzi unici ed inimitabili, con scatti non ottenibili con nessun altro obiettivo in circolazione (gli eccellenti e corrispondenti Sigma in versione f/1.4 sono dei rasoi a cui manca questa forma di poesia). Acquistati per questo motivo, il mio scopo è proprio quello di usarli a tutta apertura, nonostante la ridottissima pdc con cui si lavora e le aberrazioni di cui non sono privi; lavorando in studio con luci controllate ed a f/8, la resa è del tutto paragonabile a quella del 24-105mm f/4 settato alle corrispondenti lunghezze focali (l'ho citato perchè, non a caso, per simili utilizzi è una delle lenti preferita da una fotografa del calibro di Lindsay Adler). |
| sent on November 19, 2021 (11:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I respect your opinion and creative choice. Canon, as I've always read, has excellent depth of field control. I would have, for my subjective taste, kept the second face in focus, that's all. Good light ;-) Rispetto la tua opinione e scelta creativa. Canon, per come ho sempre letto, ha un eccellente controllo della profondità di campo. Io avrei, per mio gusto soggettivo, tenuto ben a fuoco anche il secondo volto, tutto qui. Buona luce |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |