What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on October 02, 2020 (23:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very particular portrait, I like it very much, it has something really magical. Sincere congratulations. What optics did you use? Say hello. Stephen Ritratto molto particolare, mi piace moltissimo, ha qualcosa di veramente magico. Sinceri complimenti. Che ottica hai usato? Un saluto. Stefano |
| sent on October 03, 2020 (14:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks @Good, the 200mm Canon and seven meters away to get the depth of field that was what I wanted and overexposed to highlight the black of the glasses but without burning the forehead. Monochrome from 5ds menu and very important the digital yellow filter activated to make the whole complexion smoother . All the photos are with the 200mm to f 2.0, it's me who move to get the depth of field I want. Grazie @Good, il 200mm Canon e sette metri di distanza per ottenere la profondità di campo che era quella che volevo e sovraesposta per mettere in risalto il nero degli occhiali ma senza bruciare in modo eccessivo la fronte. Monocromo da menù 5ds e cosa molto importante il filtro giallo digitale attivato per rendere tutto l'incarnato più " liscio ". Tutte le foto sono con il 200mm a f 2.0, sono io che mi sposto per ottenere la profondità di campo che desidero. Nessun ritaglio, aggiustamento e nemmeno post. |
| sent on October 03, 2020 (20:44) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you for the very exhaustive response Musicapiccinini. It helps me to understand that I still have a lot to learn in portraiture and, above all, still a lot to spare in order to own a glass like the 200 f2.0, I also love the fixed but I have nothing so valuable in the kit... I renew my deepest appreciation considering that there is no cropping and not even post. Grazie per la risposta molto esaustiva Musicapiccinini. Mi aiuta a capire che ho ancora molto da imparare nella ritrattistica e, soprattutto, ancora molto da risparmiare per riuscire a possedere un vetro come il 200 f2.0, anch'io amo i fissi ma non ho nulla di così pregiato in corredo... Rinnovo il mio più vivo apprezzamento considerato che non c'è ritaglio e nemmeno post. |
| sent on October 03, 2020 (21:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You don't need the white to make a portrait, in fact with a 70-200 f 2.8 the result would have been similar. Here is the exposure and the yellow filter activated that made the difference not the lens. Of course these shots must be done in manual where you are the one who has to have control over everything. If you use automation this photo as you see it will never come. Non c'è bisogno del biancone per fare un ritratto, infatti con un 70-200 f 2.8 il risultato sarebbe stato similare. Qui è l'esposizione e il filtro giallo attivato che hanno fatto la differenza non la lente. Ovvio che questi scatti vanno fatti in manuale dove sei tu che devi avere il controllo su tutto. Se usi gli automatismi questa foto così come la vedi non verrà mai. |
| sent on October 03, 2020 (23:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Agree. My first SLR in 1988 was a Nikon F301, which I often used as a diaphragm priority. After a couple of years I changed it for an all-manual FM2, which I still own. Challenging but fantastic. The photos must be built from A to Z to be fully satisfied... I believe, however, that to make good of it is worth a rule that I read here on Juza: 1 the subject; 2 the photographer's eye; 3 the goal; 4 the car. Concordo. La mia prima reflex nel 1988 fu una Nikon F301, che spesso usavo a priorità di diaframma. Dopo un paio d'anni la cambiai per una FM2 tutta manuale, che possiedo ancora. Impegnativa ma fantastica. Le foto vanno costruite dalla A alla Z per avere piena soddisfazione... Credo comunque che per farne di buone valga una regola che ho letto qui su Juza: 1 il soggetto; 2 l'occhio del fotografo; 3 l'obiettivo; 4 la macchina. |
| sent on October 04, 2020 (10:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I get to do the portraits that you see training in this way: he wears flesh-colored wigs and 2 wigs bought by the Chinese, one hair straight the other permanent. Then you start training and noticing all the optics data you use as the minimum focus distance, blurry effect and its limits, depth of field and all that. At the end of these exercises you know by memory slow and its behaviors then take photos of people and make them as you want and without surprises of any kind. Pictured below is an electronic meter for precise depth-of-field measurements, etc. [url-https://postimg.cc/dhQqn0jp]
Io arrivo a fare i ritratti che vedi allenandomi in questo modo: porta parrucche color carne e 2 parrucche comprate dai cinesi, una capelli lisci l'altra permanente. Poi cominci ad allenarti ed a notare tutti i dati relativi all'ottica che usi come distanza minima di messa a fuoco, effetto sfocato e i suoi limiti, profondità di campo e tutto il resto. Alla fine di questi esercizi conosci a memoria lente e suoi comportamenti poi fai le foto su persone e le fai come vuoi tu e senza sorprese di nessun tipo. Nella foto in basso un metro elettronico per le misurazioni precise di profondità di campo ecc.
|
| sent on October 04, 2020 (12:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
:-o High levels. This is no longer amateur photography but scientific approach to matter, you are a great! Have a good Sunday. Alti livelli. Questa non è più fotografia amatoriale ma approccio scientifico alla materia, sei un grande! Buona domenica. |
| sent on October 04, 2020 (13:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Forgive me Stefano, but when you start talking about photography then you don't end up and it's just to say that with a little study you can get great results. I'll leave you one last photo made with Canon 250d and a Takumar lens 55mm f 1.8 from 40 euros at the photo market, to say that with a little study even a 450 euro valuable equipment does great things. Thank you for the chat and soon. [url?https://postimg.cc/Q92Zc8fB]
Perdonami Stefano, ma quando ci si mette a parlare di fotografia poi non si finisce più ed è solo per dire che con un poco di studio si possono ottenere ottimi risultati. Ti lascio un'ultima foto fatta con Canon 250d ed un obiettivo Takumar 55mm f 1.8 da 40 euro al mercatino fotografico, per dire che con un poco di studio anche un'attrezzatura da 450 euro di valore fa grandi cose. Grazie della chiaccherata e a presto.
|
| sent on October 04, 2020 (16:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I fully agree! Sono pienamente d'accordo! |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |