What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on February 13, 2013 (12:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very little PP maybe I should have the system re a little skin imperfections? Pochissima PP forse avrei dovuto sistema re un pò di imperfezioni della pelle? |
| sent on February 18, 2013 (18:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
no I beg you ... fanculizza ste nonsense from copertinai of magazines - I speak of pp on the skin where needed - and unable to take portraits that link barby effect to give meaning to the picture. 're photographing a musician not a tissue ;-) if you make a skin retouching that is MINIMUM but there is another more important to think about and if you put it in place of the observer skin cares. the shot I do not mind even if a vertical development would give more prominence to the instrument that plays the subject. Thus we understand little. What penalizes the photo is 1) hard light 2) the fact that there are too many pdc. I'm not a fan of the blur and blur with optical specious ad hoc, but here to slightly blur the elements in front of and behind the face would have softened a bit 'that light. also the yellow light on the cheekfar is annoying, if I can move the subject. because of the photo as well as I would have portrayed two things: I would act with the curve to darken what's behind the subject isolating a bit 'more in the light of your face by doing so. acr in when you open the Raw do a little bit of recovery to decrease almost burn the shoulder of the subject (that white shot is excessive), and raises the color temperature: cold light hardens the portrait. only after if anything, make another layer on top of a little 'blurrato and semitransparent to soften a little light but I do not need to
(Moved the arm if you wanted to represent the movement of the hand between the hair should be more evident. Well if it was not intentional is another thing to treat recovering.'ll Tell you even if I understand ch and with the means with which taking photos were probably the limit) no ti supplico... fanculizza ste sciocchezze da copertinai di riviste - parlo della pp sulla pelle dove non necessaria - e da incapaci di fare ritratti che puntano all'effetto barby per dare un senso alla foto . stai fotografando una musicista non una velina se fai un ritocco della pelle che sia MINIMO ma qui c'è altro di più importante cui pensare e se lo si mette a posto della pelle l'osservatore se ne frega. l'inquadratura non mi dispiace anche se uno sviluppo verticale avrebbe dato più risalto allo strumento che il soggetto suona. Così si capisce poco. Quello che penalizza la foto è 1) la luce durissima 2) il fatto che c'è troppa pdc. Non sono un fanatico del blur e degli sfocati pretestuosi con ottiche ad hoc, però qui poter sfocare leggermente gli elementi davanti il viso e dietro avrebbe addolcito un po' quella luce. inoltre la luce gialla sulla guancia lontana è fastidiosa, se possibile avrei spostato il soggetto. stante la foto così come l'hai ritratta io farei due cose: con la curva agirei in modo da scurire quello che c'è dietro il soggetto isolando un po' di più la parte in luce del viso così facendo. in acr quando apri il raw fai un pochino di recupero per diminuire la quasi bruciatura della spalla del soggetto ( quel bianco sparato è eccessivo ), e alza la temperatura colore: la luce fredda indurisce il ritratto. solo dopo semmai, fai un altro layer sopra un po' blurrato e semitrasparente per addolcire un filo la luce ma secondo me non sarà necessario ( il mosso del braccio se lo volevi per rappresentare il movimento della mano tra i capelli doveva essere più evidente. se non era intenzionale beh è un'altra cosa da curare in ripresa. te lo dico anche se capisco che con i mezzi con cui scattavi eri probabilmente al limite) |
| sent on February 19, 2013 (9:07) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Oooh, is that this is a serious answer to a photo ;-)
So:
“ no I beg you ... fanculizza ste nonsense from copertinai of magazines - I speak of pp on the skin where needed - and unable to take portraits that link barby effect to make sense of the pictures „
Well no, I mean not overwhelming, at least with me wallpapers an open door because I have a photographic style, so to speak, from "Reportage", for me it is essential to capture the reality and spontaneity of a person or situazion, the PP can fix the crap that I do not change the cards on the table, is a hackneyed speech on different forums but I wanted to wander and not even on areas where they are less knowledgeable. Usrt that if the photo in question must then be the cover of an album in which you are going to do an exercise in graphics that photo it would be quite justified, but it is not my case in this photo, I was helping the official photographer serving as assistant placing objects and lights and occasionally stealing some shots of moments in Backstage dead.
“ you're photographing a musician not a tissue ;-) if you make a skin retouching that is MINIMUM but there is another more important to think about and if you put it in place of the observer skin cares. „
And if I had a picture of a tissue? :-D Yes, as I said before I meant something very least not effect Barby
“ I do not mind the shot alsoif a vertical development would give more prominence to the instrument that plays the subject. Thus we understand little. What penalizes the photo is 1) hard light 2) the fact that there are too many pdc. I'm not a fan of the blur and blur with optical specious ad hoc, but here to slightly blur the elements in front of and behind the face would have softened a bit 'that light. also the yellow light on the cheek away is annoying, if possible I would have moved the subject. because of the photo as well as I would have portrayed two things: I would act with the curve to darken what's behind the subject isolating a bit 'more in the light of your face by doing so. acr in when you open the Raw do a little bit of recovery to decrease almost burn the shoulder of the subject (that white shot is excessive), and raises the temperature covalue: the cold light hardens the portrait. only after if anything, make another layer on top of a little 'blurrato and semitransparent to soften a little light but I do not need „
When I have some time I try to follow ALL of these directions with the raw and see what it is, the type of light and framing could do little because I was not to give directions to the subject and I was never in the best position, shots are all stolen and I have to thank the photographer who gave me the possibility of a affiancarla in this work and learn a lot ... and of course the talented Alea
“ (moved the arm if you wanted to represent the movement of the hand between the hair should be more obvious. Well if it was not intentional is another thing to treat recovering.'ll Tell you ALSOand I understand that with the means of taking photos, you were probably at the limit) „
He was wanted but I could not so well :-( Hello and thanks ;-) Oooh, questa si che è una risposta seria ad una foto Dunque: " no ti supplico... fanculizza ste sciocchezze da copertinai di riviste - parlo della pp sulla pelle dove non necessaria - e da incapaci di fare ritratti che puntano all'effetto barby per dare un senso alla foto" No beh,intendevo non esagerata, un minimo, con me sfondi una porta aperta visto che ho più uno stile fotografico, se così si può dire, da "Reportage", per me è essenziale catturare la realtà e spontaneità di una persona o situazion, la PP serve a correggere le fesserie che faccio non a cambiare le carte in tavola,è un discorso trito e ritrito su diversi forum e non ma volevo spaziare anche su campi in cui sono meno ferrato. Certo che se la foto in questione deve essere poi la copertina di un album in cui si andrà a fare anche un esercizio di grafica più che fotografico la cosa sarebbe abbastanza giustificata, ma non è il mio caso in questa foto, stavo aiutando la fotografa ufficiale facendo da assistente posizionando oggetti e luci ed ogni tanto rubando qualche scatto di Backstage in momenti morti. " stai fotografando una musicista non una velina ;-) se fai un ritocco della pelle che sia MINIMO ma qui c'è altro di più importante cui pensare e se lo si mette a posto della pelle l'osservatore se ne frega. " E se dovessi fotografare una velina? Si, come detto prima intendevo qualcosa di minimo, non effetto Barby " l'inquadratura non mi dispiace anche se uno sviluppo verticale avrebbe dato più risalto allo strumento che il soggetto suona. Così si capisce poco. Quello che penalizza la foto è 1) la luce durissima 2) il fatto che c'è troppa pdc. Non sono un fanatico del blur e degli sfocati pretestuosi con ottiche ad hoc, però qui poter sfocare leggermente gli elementi davanti il viso e dietro avrebbe addolcito un po' quella luce. inoltre la luce gialla sulla guancia lontana è fastidiosa, se possibile avrei spostato il soggetto. stante la foto così come l'hai ritratta io farei due cose: con la curva agirei in modo da scurire quello che c'è dietro il soggetto isolando un po' di più la parte in luce del viso così facendo. in acr quando apri il raw fai un pochino di recupero per diminuire la quasi bruciatura della spalla del soggetto ( quel bianco sparato è eccessivo ), e alza la temperatura colore: la luce fredda indurisce il ritratto. solo dopo semmai, fai un altro layer sopra un po' blurrato e semitrasparente per addolcire un filo la luce ma secondo me non sarà necessario " Quando ho un pò di tempo provo a seguire TUTTE queste indicazioni con il raw e vediamo cosa viene, sul tipo di luce ed inquadratura potevo fare ben poco poichè non ero io a dare indicazioni al soggetto e non ero mai nella posizione ottimale, sono tutti scatti rubati e devo ringraziare la fotografa che mi ha dato la possibilità di a affiancarla in questo lavoro ed imparare molto... oltre ovviamente alla bravissima Alea " ( il mosso del braccio se lo volevi per rappresentare il movimento della mano tra i capelli doveva essere più evidente. se non era intenzionale beh è un'altra cosa da curare in ripresa. te lo dico anche se capisco che con i mezzi con cui scattavi eri probabilmente al limite) " Era voluto ma no mi è riuscito così bene Grazie e Ciao |
| sent on February 20, 2013 (6:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Well then, given the difficulty compliments the shot you've brought home and is pleasant. for the pdc do better when you have a more suited to portraits. certainly for the rest of the photo is poisoned then talk about it without being able to see with the raw is a mess but I hope I've given you a hint useful. proof. throws high values ??and coarse to understand what effects you get, and then you can find the related balance. please :-)
ps
if you do the pictures on the "tissue" usually need to publish a magazine that provides you stereotyped images and commissioned work. pay you and you, if you're not a name "huge" of photography that can impose his style, from what they want and take you home the bacon - maybe even something more:-D beh allora vista la difficoltà complimenti, lo scatto lo hai portato a casa ed è gradevole. per la pdc farai di meglio quando avrai un'ottica più adatta ai ritratti. per il resto sicuramente la foto è elaborabile poi parlarne così senza poter vedere insieme il raw è un casino ma spero di averti dato uno spunto utile. prova. butta valori alti e grossolani per capire che effetti ottieni, poi affini e trovi l'equilibrio. prego ps se fai le foto alle "veline" di solito devi pubblicare su di una rivista che prevede immagini stereotipate e ti ha commissionato il lavoro. ti pagano e tu, se non sei un nome "enorme" della fotografia che può imporre il suo stile , gli dai quello che vogliono e ti porti a casa la pagnotta - magari anche qualcosa di più |
| sent on February 20, 2013 (18:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you, for now I hope to attach a leech who knows more than me. for now do I have a 17-70 2.8 and a fifty 1.8. I try to do something from your instructions and put the link here. ps if they pay qulsiasi thing:-D Grazie, per ora spero di attaccarmi a sanguisuga a chi ne sa più di me. per ora ho a disposizione un 17-70 2.8 e un cinquantino 1.8. Provo a fare qualcosa dalle tue indicazioni e a mettere il link qui. p.s. se pagano qulsiasi cosa |
| sent on March 07, 2013 (11:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
quoto BlackImp. Beautiful photos, without pp on the skin. Forties who seem verginelle thirteen ... mah ... You ran a photo of a naked woman (not a teenager, so to speak) that was a stunner. Both the photo and the woman. And that is a sin to have xx years? or have two in?? We should learn to appreciate more eyes, expressions etc. ... inceve that plane with all the electro / ps. Might as well use the cartoon yourself, right? But here I imagine you will get a Pippone using ps etc ... Personally, I would have included even a tool, rather than just the case, since it is a musician. For the rest, I like it. hello Lorenzo quoto BlackImp. Bella la foto, senza pp sulla pelle. Quarantenni che sembrano verginelle tredicenni... mah... Qui girava una foto di un nudo di una donna (non un'adolescente, tanto per capirci) che era uno schianto. Sia la foto, sia la donna. E che è una colpa avere xx anni? o avere due nei??? Dovremmo imparare a valorizzare di più gli occhi, le espressioni ecc... inceve che piallare tutto con l'elettrobisturi/ps. Tanto vale usare il cartoon yourself, no? Ma qui immagino si aprirà un pippone sull'uso di ps ecc... Personalmente, io avrei incluso magari uno strumento, piuttosto che solo la custodia, dato che è una musicista. Per il resto, mi piace. ciao Lorenzo |
| sent on March 08, 2013 (17:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you! Yes, I have definitely convinced, but smashed open a door with me:-D although meant a read pp. Aihmeh inclusion of the instrument there is no remedy, there are other photos from the series but I do not like how this Grazie! Si mi avete decisamente convinto ma sfondate una porta a aperta con me anche se intendevo una leggere pp Aihmeh all'inclusione dello strumento non c'è rimedio, ci sono altre foto della serie ma non mi piacciono come questa |
| sent on June 04, 2013 (14:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
smooth the skin? by no
if it were a fasssion or glammmmor perhaps but for a beautiful portrait like this absolutely no These are human perfections ... those that differ from each other
Beautiful picture and light Laying spontaneous and pleasant
I really like how shooting lisciare la pelle? no dai se fosse un fasssion o un glammmmor forse si ma per un bel ritratto come questo assolutamente no Queste sono le perfezioni umane... quelle che ci differenziano gli uni dagli altri Bella la foto e la luce Posa spontanea e piacevole A me piace molto come scatto |
| sent on June 04, 2013 (14:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks ;-) I had the opportunity to do other backstage again for another video but I did not see anything special Grazie Ho avuto occasione di fare altri backstage sempre per un altro video ma non ho visto qualcosa di particolare |
| sent on June 03, 2015 (15:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello! smooth the skin no, the max you can clone via some pimple. The pdc I do not mind, after all you do not have elements that disturb. Light tantinello tough but well-oriented. I like the portrait. Beautiful its expression. A greeting. Ciao ! lisciare la pelle no, al max puoi clonare via qualche brufoletto. La p.d.c. non mi dispiace, in fondo non hai elementi che disturbano. Luce un tantinello dura ma ben orientata. Mi piace come ritratto. Bella la sua espressione. Un saluto. |
| sent on June 04, 2015 (15:44) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I, in effect at the end I have not touched ;-) Si, in effetti alla fine non l'ho più toccata |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |