What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 19, 2013 (22:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I really like the idea and the heat (the title is apt), which gives, also because of the "softness of the grain. Ma .. because you kept the diaphragm so open? Using a tripod you could not close and gain a little depth of field? Vuol'essere not a criticism, of course, it's just a different interpretation ... Hello ;-) Mi piace molto l'idea ed il calore (il titolo è calzante) che infonde, complice anche la "pastosità della grana. Ma... perchè hai tenuto il diaframma così aperto ? Con il treppiede non potevi chiudere e guadagnare un poco di profondità di campo ? Non vuol'essere una critica, beninteso; è solo una chiave di lettura differente... Ciao |
| sent on February 18, 2013 (9:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The aperture would help you to create a particular effect, if you wanted to highlight one of the balls and let others blurred by the lack of depth of field. But in this case the focus will fall is more or less in the center, then the focus is a thin strip that crosses and touches all three balls in points insignificant. But wrong and trying you learn, then you are right to groped and groped and groped etc.. We are all here to learn, some more than others. Me first! Until next time! Il diaframma aperto ti avrebbe aiutato a creare un effetto particolare, nel caso tu avessi voluto mettere in evidenza uno dei gomitoli e lasciare sfuocati gli altri dalla scarsa profondità di campo. Ma in questo caso la messa a fuoco ti è caduta più o meno nel centro, quindi la parte a fuoco è una strisciolina sottile che attraversa e sfiora tutti e tre i gomitoli in punti insignificanti. Ma sbagliando e provando si impara, quindi fai bene a tentare e tentare e tentare ecc. Siamo tutti qui per imparare, chi più chi meno. Io per prima! Alla prossima! |
| sent on February 19, 2013 (12:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Barbara! Thanks for the comment. I will follow your advice. You totally right .. I could not focus on all three balls ... In these days I'm trying with AF using all ways trying to focus on the items that interest me .. This AF always skips or on one side or the and focus as they like. I understand the principle of aperture, and how she affects the depth of field. Ugh! However, as you said "wrong and trying you learn." I'll keep going! :-) See you soon! Ciao Barbara! Grazie per il commento. Seguirò il tuo consiglio. Hai totalmente ragione..non sono riuscita a mettere a fuoco tutti e tre gomitoli... Proprio in questi giorni sto provando con AF usando tutti i modi cercando di mettere a fuoco gli oggetti che mi interessano.. Questo AF sempre salta o di qua o di la e mette a fuoco come gli pare. Ho capito il principio di apertura di diaframma, e come lei influisce sulla profondità di campo. Uffa! Comunque come hai detto tu "sbagliando e provando si impara". I'll keep going! A presto! |
| sent on February 19, 2013 (12:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ This AF always skips or on one side or the and focus as they like. „
The way you write, I understand that you keep active all AF points available to your SLR. If you want to decide at what point to focus on, you have to use a single AF point, one usually uses the middle and then recompose the image based on how you want to shoot. The lateral points should not have the same precision as the central one, at least on the non-professional SLR - at least that's what they told me ;-). If you are already using the middle one just does not know what to give you other tips! Maybe someone better could come to give us a hand ;-) " Questo AF sempre salta o di qua o di la e mette a fuoco come gli pare. " Da come scrivi, mi pare di capire che tu tenga attivi tutti i punti di AF di cui dispone la tua reflex. Se vuoi decidere tu in che punto mettere a fuoco, devi usare un solo punto dell'AF, di solito si usa quello centrale e poi si ricompone l'immagine in base a come si voleva scattare. I punti laterali non dovrebbero avere la stessa precisione di quello centrale, almeno sulle reflex non professionali - per lo meno è quello che mi hanno detto. Se invece stai già usando quello centrale e basta, non saprei che altre dritte darti! Magari qualcuno più bravo potrebbe venire a darci una mano |
| sent on February 19, 2013 (16:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
No, no, I did not use the middle one, there were more than one. Then I figured out how to solve the problem. By the way, I enrolled in the photography course ... the next lesson we should really talk about how to place an object on fire! :-) Your advice is very useful, I try to do it that way ;-) No no, non usavo quello centrale, c'erano più di uno. Allora ho capito come risolvere il problema. By the way, mi sono iscritta al corso di fotografia...alla prossima lezione dovremo parlare proprio di come si mette un oggetto a fuoco! Il tuo consiglio è utilissimo, provo a fare in quel modo |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |