What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on February 13, 2019 (17:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
What strange tools :-) Eheheheheheh che attrezzi strani :-) eheheheheheh |
| sent on July 29, 2019 (17:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
what room is it, an Ebony 45? a Shen Hao? or what? che camera è, una Ebony 45? una Shen Hao? o che altro? |
| sent on July 30, 2019 (12:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I had almost thought about the 2x3 to use it with 120 film back but I do not know whether to take the step or not, I read in some forums that it is difficult to focus with the 2x3 but I can not understand why it is possibly easier to focus with a 4x5. I also read that the Shen Hao are essentially Japanese Ebony clones that are now out of production. The Ebonyhave sits well-reputed in ebony and titanium. I also read that the first Shen Hao were made of tek wood, today they are made of walnut it seems to me and even before they were imported in Italy while now it does not seem to me anymore. In short, I am undecided between view room or medium format. Avevo quasi fatto un pensierino sulla 2x3 per usarla con dorso a pellicola 120 ma non so se fare il passo o meno, leggo in alcuni forum che è difficile la messa fuoco con le 2x3 ma non riesco a capire perché sia eventualmente più facile mettere a fuoco con una 4x5. Ho anche letto che le Shen Hao sono in sostanza dei cloni delle Ebony giapponesi ormai fuori produzione. Le Ebony hanno una ottima reputazione sono anche de begli oggetti in ebano e titanio. Ho letto anche che le prime Shen Hao erano in legno tek, oggi sono fatte in noce mi sembra e per giunta prima erano importate in Italia mentre adesso non mi sembra più. Insomma sono indeciso tra view camera o medio formato. |
| sent on August 01, 2019 (17:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The 2x3 I advise you against, you do not find the films and those that are really rare, theford does somethingbutnot everything , while in the 4x5 which is a more standard format you find practically everything more The story of focus as you read it is not true why It depends on the goals that you set up if they are dark, it is difficult to focus on any format. Using it with the back 120 does not make much sense, better a 120 machine, you unnecessarily complicate your life. One tells you that the back 120 (sinar) gave it away. Noce or teak changes little, nothing, the important thing is the treatment that wood, I have for a long time and not from sathing. If it is to start found a 4x5 graflex (a crown of those without a shutter) that is in excellent condition .... you put us on a good footand and you'll live happily. Le 2x3 te le sconsiglio, non si trovano le pellicole e quelle che ci sono sono veramente rare, ilford fa qualcosa ma non tutto , mentre nel 4x5 che è un formato più standard si trova praticamente di tutto di più anche la carta positiva che è un bel dire. La storia della messa a fuoco così come l''hai letta non è vera perchè dipende dagli obbiettivi che ci monti se sono bui è difficile mettere a fuoconcon qualunque formato. Usarla con il dorso 120 non ha molto senso ti complichi inutilmente la vita, meglio una macchina 120. Te lo dice uno che il dorso 120 (sinar) lo ha dato via. Noce o teak cambia poco, nulla, l'importante è il trattamnto del legno, io la ho da molto e non da segno di cedimento ma non so se è teak o noce e in realtà non mi importa. (a dire il vero lo so ma è insignificante ) Se è per iniziare trovati una graflex 4x5 (una crown di quelle senza otturatore)che sia in ottimo stato .... ci monti su un'ottica buona e vivrai felice. |
| sent on August 01, 2019 (21:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Zone, in the end today I decided and I took a medium used format, a Mamiya 645 AFDII, I already have a goal Mamiya 50mm shift and I can use it on that in its native format, and tomorrow if there is an opportunity I can put a used digital back Grazie Zone, alla fine oggi mi sono deciso ed ho preso una medio formato usata, una Mamiya 645 AFDII, ho già un obbiettivo Mamiya 50mm shift e potrò usarlo su quella nel suo formato nativo, e un domani se ci sarà occasione posso metterci un dorso digitale usato |
| sent on August 11, 2023 (10:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I am always pleased, even if I now only use digital, when someone carries on different experiences. Good. I hope you will also do the development yourself: it would be even more rewarding Mi fa sempre piacere, pur usando ora solo digitale, quando qualcuno porta avanti esperienze diverse. Bravo. Spero che tu provveda in proprio anche allo sviluppo: sarebbe ancora più appagante |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |