What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on May 22, 2018 (9:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Colors and perfect fire Beautiful photography Hello Mauro. Colori e fuoco perfetto bellissima fotografia ciao Mauro . |
| sent on May 22, 2018 (9:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Mauro, all thanks to the cosplayer and the Olympus who has behaved well, despite myself. I keep wondering if a Full Frame can give me more satisfactions for the kind of photos that I am doing for now, obviously leaving aside my ability that has to make way again. The 4/3 Although Piacendomi much for the characteristics recognized that offers, it seems to me not to return that three-dimensionality to the subject framed flat a little. Of course, to make the costs besides the costs are also the encumbrances, currently with the 4/3 I can move quietly and nimbly without being intrusive with what is an equivalent of a 80-300. Hello and thank you for your attention. Grazie Mauro, tutto merito della cosplayer e della Olympus che si è comportata bene, nonostante il sottoscritto. Continuo a chiedermi se una Full Frame possa restituirmi soddisfazioni maggiori per il tipo di foto che per ora sto facendo, tralasciando ovviamente la mia abilità che ne deve fare di strada ancora. Il 4/3 pur piacendomi molto per le peculiarità riconosciute che offre, mi pare non restituire quella tridimensionalità al soggetto inquadrato appiattendolo un po'. Certo che a farne le spese oltre ai costi sono anche gli ingombri, attualmente con il 4/3 posso muovermi tranquillamente e agilmente senza essere invadente con quello che è un equivalente di un 80-300. Ciao e grazie per l'attenzione. |
| sent on May 22, 2018 (12:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello mark, I do not own a Full Frame but surely the photo improves. I if I can afford you do not recommend the format 4/3, the standard format is 2/3 and if you want to do audiovisual or in the commercial sector is required this format. The secret by now is not in the machine that you use or the lenses that surely make a difference but in post-production, it is essential post-production to improve the quality of images, while having little time I try to improve myself on Photoshop and Stuff like that (Lightroom etc...). Not having money to spend on equipment I try to improve myself in Photoshop, a nice course of it and especially shoot in Raw and then go on Photoshop. Congratulations for your photos, always very beautiful and interesting, Hello Mauro. Ciao Marco , io non possiedo una Full Frame ma sicuramente la foto migliora . Io se posso permettermi ti sconsiglio il formato 4/3 , il formato standard è 2/3 e se vuoi fare audiovisivi o nel settore commerciale è richiesto questo formato . Il segreto ormai non è nella macchina che si utilizza o le lenti che sicuramente fanno la differenza ma nella post-produzione , è fondamentale la post-produzione per migliorare la qualità delle immagini , pur avendo poco tempo io mi cerco di migliorarmi su Photoshop e roba del genere ( Lightroom ecc... ) . Non avendo soldi da spendere in attrezzatura cerco di migliorarmi in Photoshop , un bel corso di esso e sopratutto scattare in Raw e poi passare su photoshop . Complimenti per le Tue foto , sempre molto belle e interessanti , ciao Mauro . |
| sent on May 23, 2018 (10:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Mauro, I share the importance of post production, which is often useful even just to "adjust" lights and shadows and shades that perhaps the rush to seize the moment prevent you to evaluate correctly during the shot. I have recently followed a basic course of Adobe and the possibilities of use are many and all interesting. About 4:3 Your advice is then to set in the shutter menu the format 2:3? Hello Mauro, condivido l'importanza della post produzione, che spesso risulta utile anche solo per "aggiustare" luci e ombre e tonalità che magari la fretta di cogliere l'attimo impediscono di valutare correttamente durante lo scatto. Ho seguito recentemente un corso base di Adobe e le possibilità di utilizzo sono moltissime e tutte interessanti. Riguardo al 4:3 il tuo consiglio è quindi quello di impostare nel menù di scatto il formato 2:3? Ciao |
| sent on May 28, 2018 (15:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Marco, You did very well to do a course in Photoshop, you learn many useful things, also I suggest you to attend a photographic circle of a certain thickness, I do not know where you live but surely some photographic circle there. I'm not a professional photographer so I'll just give suggestions, but the camera would set 2:3, then see you. ' A good greeting, Mauro. Ciao Marco , hai fatto benissimo a fare un corso di Photoshop , si imparano molte cose utili , inoltre io ti consiglio di frequentare anche un circolo fotografico di un certo spessore , io non so dove abiti ma sicuramente qualche circolo fotografico c'è . Non sono un fotografo professionista quindi io mi limito a dare suggerimenti , ma la macchina fotografica la imposterei 2:3 , poi vedi Tu' . un caro saluto , Mauro . |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |