What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
user6267 | sent on March 06, 2013 (13:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
this is very nice ... I like the development in "vertical" water good
questa è molto bella... mi piace lo sviluppo in "verticale" dell'acqua bravo |
| sent on March 07, 2013 (22:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Felux. In your part, waterfalls vertical I think you will have more than me. You do not have to be spoiled for choice! Turning to the "Your" mountains, if they meet the beautiful. Friendliness, Antonvito. Grazie Felux. Dalle tue parti, di cascate in verticale credo tu ne abbia più di me. Non hai che l'imbarazzo della scelta!! Girando per le "tue" montagne, se ne incontrano di bellissime. Cordialità, Antonvito. |
| sent on October 01, 2013 (13:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
also this very beautiful;'ve used a ND filter or there was very little light? I see that in your avatar you put an analog and I have a great curiosity: what model is it? It seems, at first sight, a model of the FE and FM series as well, but these have, in general, a different hand lever the Self, usually dark and not chrome and then there is the button of depth of field that seems more typical a Nikkormat. But the series marked Nikon Nikkormat EL is only for 2. But I remember the EL2 does not have the Flash plug located at the front left. I reveal the secret. As you can see I am a fan of film cameras no longer young. See you soon and congratulations. By the way, I'd like to have your opinion on my photos. a few days ago I put on Juza. Hello, Claudio anche questa molto bella; hai usato un filtro ND o c'era davvero poca luce? vedo che nel tuo avatar hai messo una analogica e ho una grande curiosità: che modello è? Sembra, a prima vista, un modello della serie FM FE e oltre, ma queste hanno, in genere, un diverso manettino dell'autoscatto, in genere scuro e non cromato e poi c'è il bottone della profondità di campo che sembra più tipico di una Nikkormat. Ma la serie Nikkormat marcata Nikon è solo per la EL 2. Ma che io ricordi la EL2 non ha la presa flash posizionata davanti a sinistra. Mi sveli il segreto. Come vedi sono un appassionato di macchine a pellicola non più giovanissimo. A presto e complimenti. A proposito, mi piacerebbe avere la tua opinione sulle mie foto. da pochi giorni le ho messe su juza. Ciao, Claudio |
| sent on October 01, 2013 (18:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Clasan, is for the shot I used a ND8 to lengthen the time taken: I like the effect "silky" water. The machine present on my avatar is a pentaprism F2 of 1978. I too love the old film cameras and I have a number, particularly Nikon: I have a F, F2, F3, Nikkormat EL2, FE2, F100. Every now and then I run to empty and I like to admire them and think of the old times. The digital, more practical and more immediate, as far as I'm concerned, it is not as addictive.
I looked at your two galleries. I like more photos of 'Normandy and Brittany. " You definitely an great flair for the shots and make good use of the wide-angle position, congratulations!
Returning to the old glories, if you love Nikon and news you need to also take advantage of me. The analog world Nikon know him quite well.
A cordial greeting, Antonio. Ciao Clasan, si per lo scatto ho utilizzato un ND8 per allungare il tempo di scatto: mi piace l'effetto "setoso" dell'acqua. La macchina presente sul mio avatar è una F2 con pentaprisma del 1978. Anch'io amo le vecchie macchine a pellicola e ne ho un certo numero, particolarmente Nikon: ho una F, F2, F3, Nikkormat EL2, FE2, F100. Ogni tanto le faccio girare a vuoto e mi piace ammirarle e pensare ai vecchi tempi. Il digitale, più pratico e più immediato, per quanto mi riguarda, non è altrettanto coinvolgente. Ho guardato le tue due gallerie. Mi piacciono di più le foto di "Normandia e Bretagna". Hai sicuramente un gran fiuto per le inquadrature e fai un ottimo uso delle focali grandangolari: complimenti!! Ritornando alle vecchie glorie, se ami Nikon e hai bisogno di notizie approfitta pure di me. Il mondo analogico Nikon lo conosco abbastanza bene. Un cordiale saluto, Antonio. |
| sent on October 02, 2013 (8:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Already, in fact, I thought about it later that it could be also an F2, but you know we are used to seeing them with Photomic and not with the pentaprism. The F2, then, in particular, were really the queens of analog. I'm also a bit 'nostalgic sixties and seventies, I confess, for my part the years (70) in which a boy was with his nose glued to the window to look at some of the stores cameras then dreamed up then buy my first SLR, a Canon FTb second series, the then sold it to buy a Nikon FM which then was stolen. But years later I bought back a FTb second series (1973) and, while I was there I also took the first series (1971). I bought back the FM and then the FE of '78 and then I have the Nikkormat (which I like very much, safe and reliable: I have the EL, the FT, the FTN, FT2 and FT3. Then all Minolta SRT (7 are) And others. Also I have the F100 that I have used for a long time and also a F80. And, like you, every now and then I take to be affected by certain sounds. I thank you for seeing my galleries: a few days ago I put on Juza photos and as soon as I have time, I'll put other. For the slow times and the silky water I use ND filters 400 of the Hoya 9 stop you? Of course the photos of Normandy are easier to impact, those are on the snow, you know, more minimalist. I have a lot and I've posted a few. Anyway, congratulations to you too and thanks già, in effetti, ci pensavo in seguito sul fatto che potesse essere anche una F2, ma sai siamo abituati a vederle con i Photomic e non con il pentaprisma. Le F2, poi, in particolare sono state davvero le regine dell'analogico. Anche io sono un po' nostalgico degli anni sessanta e settanta, ti confesso; per quel che mi riguarda gli anni (i 70) in cui da ragazzo stavo col naso incollato alle vetrina dei negozi a guardare certe macchine fotografiche che allora sognavo fino poi a comprare la mia prima reflex, una Canon FTb seconda serie; la vendetti poi per acquistare una Nikon FM che poi mi è stata rubata. Ma a distanza di anni ho ricomprato una FTb seconda serie (1973) e, già che c'ero ho preso anche la prima serie (1971). Ho ricomprato la FM e poi la FE del '78 e poi ho le Nikkormat (che mi piacciono molto, sicure e affidabile: ho la EL, la FT, la FTn, FT2 e FT3. Poi tutte le Minolta serie SRT (sono 7)e altre. Anche io ho la F100 che ho usato a lungo e anche una F80. E , come te, ogni tanto le faccio scattare per risentire certi suoni. Ti ringrazio per aver visto le mie gallerie: da pochi giorni ho messo su Juza le foto e, appena avrò tempo, ne metterò altre. Per i tempi lenti e l'effetto seta dell'acqua io uso filtri ND 400 della Hoya da 9 stop e tu? Certo le foto della Normandia sono di più facile impatto, quelle sulla neve sono, come dire, più minimaliste. Ne ho tantissimo e ne ho postate alcune. Comunque complimenti anche a te e grazie |
| sent on October 02, 2013 (13:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Claudio, for me, the F2 and F3 were the most beautiful Nikon ever. In particular, the F2 with the pentaprism simple: it is a timeless elegance. However, to complete the F2 I have almost all the sights: the simple you see in the picture, the one in the cockpit, the A (DP/11) and AS (DP/12). See the "mother" with all "Puppies" is a real treat!
Even my ND filter is a Hoya, but with 3 stop under exposure. For what I do is more than suffi- cient. To the task, I add a polarizer with another 2 stops down.
Expect to see more of your shots.
Yours sincerely, Antonio. Claudio, per me, la F2 e la F3 sono state le più belle Nikon di sempre. In particolar modo la F2 con il pentaprisma semplice: è di una eleganza senza tempo. Comunque per completare la F2 ho quasi tutti i mirini: quello semplice che vedi in foto, quello a pozzetto, l'A (DP/11) e l'AS (DP/12). Vedere la "mamma" con tutti i "cuccioli" è una vera delizia!! Anche il mio filtro ND è un Hoya, ma con 3 stop di sotto esposizione. Per quello che ci faccio è più che suf- ficiente. Alla bisogna, ci aggiungo un polarizzatore con altri 2 stop in meno. Aspetto di vedere altri tuoi scatti. Saluti cordiali, Antonio. |
| sent on October 02, 2013 (16:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Then you have the last two models of Photomic, those of '77 if I'm not mistaken. Belli. To me it's always liked the F2 Photomic S, the one with the DP2, the most cumbersome of all, a true spectacle. But you're right: the F2 and F3 are the flagships for excellence. She does not possess, but it is time that we do a little thought. It 'nice to handle them. I confess one thing: I started buying some SLR cameras ... only for nostalgia, because I remembered the models as a kid, I dreamed. I have not started with the professional Nikon only because at that time I could not even afford them lontaneamente and, then, I had been the memory of something I wanted. Those were too much for me. So in recent years I started to buy those remembered. SRt the Minolta 101, for example, I liked so much. And I bought it together with the SRt101b, at 100, 100b and alla100x and then the SRT303 and then 303 b of '75. And then those that preceded them, the SR-7 and SR-1. Then I liked the Asahi Pentax Spotmatic and then I took what I remembered and I have a few, including a 500 Spotmatics I found never used, still packed, beautiful. And then the Canon and the Nikkormat you said, along with the Nikon FM and FE etc.. Beautiful! But I know a lawyer Emilia, such that only Tumminello of F2, but twenty, chrome, black, with and without Photomic, packaging etc.. Crazy. However, even I occasionally will look at your site to see your news. See you soon Allora hai gli ultimi due modelli del Photomic, quelli del '77 se non sbaglio. Belli. A me poi è sempre piaciuto la F2 Photomic S, quella con il DP2, il più ingombrante di tutti; un vero spettacolo. Comunque hai ragione: la F2 e la F3 sono le ammiraglie per eccellenza. Non le possiedo, ma è da tempo che ci faccio un pensierino. E' bello maneggiarle. Ti confesso una cosa: ho iniziato a comprare qualche reflex dell'epoca solo per...nostalgia, perchè ricordavo i modelli che da ragazzino, sognavo. Non ho iniziato con le professionali Nikon solo perchè all'epoca non potevo nemmeno lontaneamente permettermele e, allora, non mi era rimasto il ricordo di qualcosa che desideravo. Quelle erano troppo per me. E allora negli ultimi anni ho cominciato a comprare quelle che ricordavo. la Minolta SRt 101, ad esempio mi piaceva tanto. E l'ho comprata insieme alla SRt101b, alla 100, 100b e alla100x e poi la SRt303 e poi 303 b del '75. E poi quelle che l'hanno precedute, le SR-7 e SR-1. Poi mi piacevano le Asahi Pentax Spotmatic e allora ho preso quelle che ricordavo e ne ho alcune, compresa una Spotmatic 500 che ho trovato mai usata, ancora imballata, bellissima. E poi le Canon e le Nikkormat di cui ti dicevo, insieme alle Nikon FM ed FE ecc. Bellissime! Ma conosco un avvocato emiliano, tale Tumminello che solo di F2 ne ha venti, cromate, nere, con e senza Photomic, imballi ecc. Pazzesco. Comunque anche io ogni tanto guarderò il tuo sito per vedere le tue novità. A presto |
| sent on October 03, 2013 (14:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Claudio. I am 73 years old and photographer since I was very young (20/21 years). I started with a Zeiss without Contina count the glorious saddle Bencini Comet 2. At Contina was followed by a Contaflex Super BC, always Zeiss and subse- sively a Pentax Spotmatic (in this regard I think I was one of the first in Italy to buy this historic model SLR TTL). In '78 I bought my first Nikon (the F2A) that I still have (is that of my avatar) and what- that year after a Hasselblad that I no longer. It was during the mid-80s that he began to balenarmi the idea of ??collecting the Nikon, the only home-with-Leica to really have a story behind him. Of course, having the F2, F3 and FE2, I wanted to Initiare from te- lemetro. But for how hard I tried, and also due to lack of the necessary finances, I could not find any S3 or SP that I would meet. Who owned these extraordinary machines rangefinder if he held tight. I wanted to have the rangefinder because it was my intention to make a themed collection: all Nikon to start from the beginning. Unfortunately, the project ran aground and so the initial F2, F3 and FE2 were added over time, other parts as well and Nikon other houses, with a prevalence of Nikon (I have 8 plus about a dozen goals between new and old AF AI-S).
I hope you did not get bored with the story of my failed project collectible. But talk about these things in the past brings me back to being young and make me remember theand emotions of those moments. Thanks for your attention Claudius.
Yours sincerely. Antonio. Claudio. ho 73 anni e fotografo sin da quando ero molto giovane (20/21 anni). Ho cominciato con una Contina della Zeiss senza contare la gloriosa Comet 2 sella Bencini. Alla Contina ha fatto seguito una Contaflex Super BC, sempre Zeiss e succes- sivamente una Pentax Spotmatic (a tal proposito credo di essere stato uno dei primi in Italia a comprare questo storico modello di reflex TTL). Nel '78 ho comprato la mia prima Nikon (la F2A) che ho ancora (è quella del mio avatar) e qual- che anno dopo una Hasselblad che non ho più. Fu durante la metà degli anni '80 che cominciò a balenarmi l'idea di collezionare le Nikon, l'unica casa -insieme a Leica- ad avere veramente una storia alle proprie spalle. Ovviamente, avendo già la F2, la F3 e la FE2, volevo iniziare dalle te- lemetro. Ma per quanti sforzi facessi e anche per mancanza delle necessarie finanze, non riuscivo a trovare nessuna S3 o SP che mi soddisfacessero. Chi possedeva queste straordinarie macchine a telemetro se le teneva ben strette. Volevo avere le telemetro perché era mia intenzione fare una collezione a tema: tutte le Nikon a cominciare dagli inizi. Purtroppo il progetto si arenò e così alle iniziali F2, F3 e FE2 si sono aggiunti nel tempo altri pezzi sia di Nikon che di altre case, con prevalenza di Nikon (ne ho 8 più circa una dozzina di obiettivi fra nuovi AF e vecchi AI-S). Spero di non averti annoiato con la storia del mio fallito progetto collezionistico. Ma parlare di queste cose del passato mi fa ritornare ad essere giovane e farmi ricordare le emozioni di quei momenti. Grazie per l'attenzione Claudio. Saluti cordiali. Antonio. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |