What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on September 07, 2017 (19:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
:-P Very nice Riccardo :-P Molto bella Riccardo |
| sent on September 13, 2017 (12:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful, I like composition, colors and light. Congratulations Riccardo. A greeting to Luca. Bella, mi piace la composizione, i colori e la luce. Complimenti Riccardo. Un saluto Luca. |
| sent on September 18, 2017 (21:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A beautiful image where there is a beautiful intrinsic depth ... I like the meaning you gave her with the title. The colors could be pumped more (I would have done it). I would technically straighten a hair off the distortion and I would use a sharper diaphragm at shutter speed to improve lens yield and have more depth of field. Ps the cables you can not see I know you do not have Photoshop but they should be cloned. Even if they complete the frame ;-) Una bella immagine dove c'è una bella profondità intrinseca...mi piace il significato che ne hai dato con il titolo. I colori potrebbero essere pompati di più (io lo avrei fatto). Tecnicamente raddrizzerei un pelo la distorsione e avrei usato in fase di scatto un diaframma più chiuso per migliorare la resa della lente ed avere più profondità di campo. P.s. i cavi non si possono vedere so che non hai Photoshop ma andrebbero clonati. Anche se completano la cornice |
| sent on September 18, 2017 (21:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ciao Riccardo, scattare a f3.5 in questi casi non aiuta molto, tantomeno 1/1600 le mura non scappano via. Valuta l'utilizzo di un monopiede / treppiedi è indispensabile. Per quanto riguarda lo scatto in sé, sinceramente faccio fatica a trovare punti d'interesse per via del pdr. Il titolo, bene arriviamo anche qui. "Verso la libertà" un titolo che diciamocelo..è diventato abbastanza monotono, però il problema non è questo bensì.. verso quale libertà? Guardando non vedo nulla che mi ispiri libertà o che almeno mi ci faccia pensare. Il filo che taglia i due lati si poteva benissimo clonare in post p. Ma soprattutto si poteva evitare nell inquadratura in fase di scatto. Sicuramente altra nota importante è l'orario, la luce è abbastanza dura, prova magari in pp ad abbassare le alte luci e giocare un pochino con le ombre, magari qualcosina di diverso viene fuori! Non voglio essere critico a caso ma quando devo ci tengo a farlo nel migliore dei modi esponendo ciò che penso e spiegando dove potresti migliorare, anche perché son sicuro che sai far di meglio. Un saluto, Kevin |
user72446 | sent on September 18, 2017 (21:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Sincerely I can not find a point of interest in this photo. I lose a bit on wires and walls too white ..... the very beautiful but too decent murales ....... Sinceramente non riesco a trovare un punto di interesse in questa foto. Mi perdo un po' sui fili e sulle mura troppo bianche......il murales molto bello ma troppo decentrato....... |
| sent on September 18, 2017 (21:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful image, but too many elements of distortion, unfortunately, does not reveal your intent; sin ;-) Bella immagine,ma troppi elementi di distubo,non emerge purtroppo il tuo intento,peccato |
| sent on September 18, 2017 (23:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hi Riccardo, the strong point of this photo could be the depth of field with the side walls converging toward the sea landscape, but the choice of the F3.5 diaphragm did not allow you to have the required PDC. Ciao Riccardo il punto di forza di questa foto poteva essere la profondità di campo con i muri laterali che convergono verso il paesaggio marino, ma la scelta del diaframma F3,5 non ti ha consentito di avere la necessaria PDC. |
user90373 | sent on September 19, 2017 (0:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Freedom could be represented by the men leaving the prison shell, but this was perhaps the designer's intention. The concept is only slightly reinforced by the "escape" lines of the image. :-) La libertà potrebbe esser rappresentata dagli omini che escono dal guscio-prigione, ma questo era forse nell'intento del disegnatore. Il concetto è solo di un pò rafforzato dalle linee di "fuga" dell'immagine. |
| sent on September 19, 2017 (3:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
beautiful picture, sharp at the right point and with very natural colors, I would have taken that horrible and unhealthy electric cable, all the rest I like 8-) bella foto, nitida al punto giusto e con colori molto naturali, avrei tolto quell'orribile ed antiestetico cavo elettrico, tutto il resto mi piace |
| sent on September 19, 2017 (7:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
it makes it difficult to give it a connotation too many elements of disturbance and lacking a point of attraction that dominates on the other. Good memory picture but you have to cut it so that the wall drops in mid-frame ;-) si fa fatica a darle una connotazione troppi elementi di disturbo e manca un punto di attrazione che domini sull' altro. Buona foto ricordo ma bisogna forse tagliarla in modo che il muro cada a metà fotogramma |
| sent on September 19, 2017 (7:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Walls and walls are excellent escape lines and enhance perspective, but lead to a subject (the landscape with the marina) which seems a little weak because of its nature and for the unprecedented sharpness due to the diaphragm too open. The murals are somewhat decentralized but I also understand that this was your compositional choice and it is there. I do not know if a slightly higher shooting point would be possible but if so, it would have allowed you to align the murals with the horizon line at the center of the frame, making geometry cleaner and perhaps removing the cables from the frame. I hope these can be good ideas Regards Rossana Muri e muretti costituisco delle eccellenti linee di fuga e rafforzano la prospettiva ma portano ad un soggetto ( il paesaggio col porticciolo) che sembra un po' debole sia per sua natura sia per la nitidezza non eccelsa dovuta al diaframma troppo aperto. Il murales e' un po' decentrato ma capisco anche che questa era la tua scelta compositiva e ci sta. Non so se fosse possibile un punto di ripresa leggermente più alto ma se si, ti avrebbe consentito di allineare il murales con la linea dell'orizzonte al centro del fotogramma rendendo la geometria più pulita e magari rimuovere dall'inquadratura i cavi. Spero che questi possano essere buoni spunti Saluti Rossana |
| sent on September 19, 2017 (9:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I would have closed the diaphragm to get the background that is important in this photo. and I would have eliminated some elements like threads that disturb a bit Hello avrei chiuso di più il diaframma per avere ben nitido anche lo sfondo che è importante in questa foto.. e avrei eliminato alcuni elementi come i fili che disturbano un pò ciao |
| sent on September 19, 2017 (9:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
you wanted to frame all the murals but did not help. the critical points that have already been said add the light too hard and the top wire that you just can not see :-) the encouragement to continue but you have to get it from the idea that you had to take advantage of the escape lines! good at this hai voluto inquadrare tutto il murales, ma non ha aiutato. ai punti critici che già sono stati detti aggiungo la luce troppo dura e il filo elettrico in alto che proprio non si può vedere l'incoraggiamento a continuare però lo devi ricevere dall'idea che hai avuto di sfruttare le linee di fuga! bravo in questo |
| sent on September 19, 2017 (14:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
They basically told you everything, and all good advice. On my screen I see everything too bright. You can, if you do not want / can clone the cable (I do not clone, for example), do uun cut in 16: 9. It does not do anything unless you see the top of the building on the right. Use a more closed diaphragm and when you can, stop and use the tripod. Alternatively, the machine lets you shoot at f5.6 free-hand, also because you do not need to use such fast times ;-) Sostanzialmente ti hanno detto tutto, e tutti ottimi consigli. A mio schermo vedo il tutto troppo luminoso. Puoi, se non vuoi/puoi clonare il cavo (io per esempio non clono praticamente mai) effettuare uun taglio in 16:9. Non ci fa niente se non vedi la sommità dell'edificio a destra. Usa un diaframma più chiuso e quando puoi, fermati ed utilizza il cavalletto. In alternativa, la macchina ti consente di scattare ad f5.6 a mano libera, anche perché non c'è bisogno di usare tempi cosi veloci |
| sent on September 19, 2017 (16:06) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I arrive too late to give you some things that have not been provided by those who preceded me ... this is a great instant, but I can not find a central element to focus on. In front of such a scene, I would look for one to enhance the splendid murals, perhaps by putting some passers-by in the frame. David Arrivo troppo tardi per darti dei cosigli che non ti siano stati forniti da chi mi ha preceduto...si tratta di un'ottima istantanea, tuttavia non riesco a trovare un elemento centrale su cui focalizzare l'attenzione. Davanti una scena di questo tipo, avrei cercato un per che valorizzasse lo splendido murales, magari inserendo nell'inquadratura qualche passante. Davide |
| sent on September 19, 2017 (20:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you all for the advice! The time / diaphragm error unfortunately I did in hurry to shoot (error too serious thinking, is in a hurry). For the other tips, thank you again, really helpful. Kevin Gesmundo do not worry, the only way to improve is to be cleverly criticized. Grazie a tutti per i consigli! L'errore tempo/diaframma purtroppo l'ho fatto nella fretta di scattare (errore troppo grave ripensandoci, sta fretta). Per gli altri consigli grazie ancora, davvero utili. Kevin Gesmundo non ti preoccupare, l'unico modo per migliorare è essere criticato sapientemente. |
| sent on September 20, 2017 (15:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The central light has made the context a little too raw. The photo is documented with regard to the wall design, not well placed in the frame. The rest does not have a great aesthetic value. La luce centrale ha reso un po' troppo crudo il contesto. La foto ha valore documentale per quanto riguarda il disegno murale, non ottimamente inserito nel fotogramma. Il resto non ha un grande valore estetico. |
| sent on September 20, 2017 (16:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I do not find a strong subject to draw attention, the diaphragm time pair is not good, it was best to use the more closed diaphragm and slower time, perhaps with the help of a tripod. The electric cables should be cloned and the title does not associate with the image, which does not show me any particular freedom on the horizon. Interesting the murals on the left. Insist. Non trovo un soggetto forte che attiri l'attenzione, la coppia tempo diaframma non va bene, era meglio usare il diaframma più chiuso ed il tempo più lento, magari con l'aiuto di un cavalletto. Andrebbero clonati i cavi elettrici ed il titolo non si associa all'immagine, che non mi mostra nessuna particolare libertà all'orizzonte. Interessante il murales a sinistra. Insisti. |
| sent on September 20, 2017 (17:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
They've told you all.
To retrieve snapshot data, there is a missing subject, even though there are lines that look at him (only then they do not get anywhere). An attempt to review. Ti hanno già detto tutto. Da rivedere i dati di scatto, manca un soggetto che catturi anche se ci sono delle linee che lo sguardo lo guidano (solo che poi non arrivano da nessuna parte). Un tentativo da rivedere. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |