What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on November 30, 2016 (22:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I think it's a portrait more than excellent.
The subject is seen that had pleased to be back, but at the same time has not lost its naturalness.
You've been very good at creating it, the choice of 16 mm off the subject from the rest.
The only thing I'm good in focus from the chest age to nose / eyes, forehead seems to me out of focus, but maybe it's just me. Secondo me è un ritratto più che eccellente. Il soggetto si vede che aveva piacere a farsi riprendere, ma al tempo stesso non ha perso la sua naturalezza. Te sei stato molto bravo a comporla, la scelta dei 16 mm stacca il soggetto dal resto. Unica cosa: vedo bene a fuoco da età petto a naso/occhi, la fronte mi pare fuori fuoco, ma forse è una mia impressione. |
| sent on November 30, 2016 (22:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
elraw exactly, I do not know how, but I managed to cannare the maf to 16mm and f4: -o we agree that the af the 6D is a dancer, but here "we hit me" as we say in palermo !! : - | I hope to meet him again to redo this portrait in the right way!
anyway thanks for the compliments, inspire me a lot to also cultivate this genre! esattamente elraw, non so come ma sono riuscito a cannare la maf a 16mm ed f4 siamo d'accordo che l'af della 6D è ballerino, ma qua "ci colpo io" come diciamo a palermo!! spero di rincontrarlo per rifare quest ritratto nella maniera giusta! in ogni caso grazie per i complimenti, mi spronano un sacco a coltivare anche questo genere! |
user75655 | sent on November 30, 2016 (23:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
True Peppecris, there is the focus that is not perfect but I would not put me on the cross I were you. Your use of a wide choice enhances the sympathy of the subject making it fun shooting. The colors of the clothes and skin of the ladies follow this direction and are clearly distinguishable from those duller present in the background. This helps to make the subject stand even in the absence of a reduced depth of field. Also why I think you've handled very well the 16mm. I like it, bravo! È vero Peppecris, c'è la messa a fuoco che non è perfetta ma io non mi metterei in croce fossi in te. La tua scelta dell'utilizzo di un grandangolo valorizza la simpatia del soggetto rendendo lo scatto divertente. I colori degli abiti e della pelle del signore seguono questa direzione e si distinguono nettamente da quelli più spenti presenti sullo sfondo. Questo contribuisce a far risaltare il soggetto anche in assenza di una ridotta profondità di campo. Anche per questo ritengo che tu abbia gestito molto bene i 16mm. A me piace, bravo! |
| sent on November 30, 2016 (23:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
nieves thanks, as always! I just tried to better manage the PP just to make people stand out :) grazie nieves, come sempre! ho proprio cercato di gestire al meglio la pp proprio in modo da far risaltare il soggetto :) |
| sent on November 30, 2016 (23:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ but I would not put me on the cross I were you „
Totally agree, I hope not to have passed the wrong message.
The picture for me is wonderful, the misfortune of this MAF is that the eyes are not perfectly focused and it is them that focuses attention when you look at a picture, the point of greatest MAF, in fact our brain then makes a media and in the calculation will not even realize if other parts are out of focus. But in this case I'm looking at her eyes, but then my attention immediately moves on the chin, chest, which is clearly focused.
However it's really recently. For me excellent photos. " ma io non mi metterei in croce fossi in te" Assolutamente d'accordo, spero di non aver fatto passare un messaggio sbagliato. La foto per me è meravigliosa, la sfortuna di questa MAF è che gli occhi non sono perfettamente a fuoco ed è li che si concentra l'attenzione quando si guarda una foto, nel punto di maggiore MAF, di fatto il nostro cervello poi fa una media e nel computo non si rende nemmeno conto se altre parti sono fuori fuoco. Io però in questo caso guardandola vado sugli occhi, ma poi la mia attenzione si sposta subito sul mento, petto che è ben a fuoco. Comunque è una cosa davvero da poco. Per me foto eccellente. |
| sent on November 30, 2016 (23:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thanks elraw six friendly! :-) grazie elraw sei gentilissimo! |
user75655 | sent on November 30, 2016 (23:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Elraw, my sentence was referring unforgivable error was referring Peppecris in his post the photo. I completely agree with you :-) Elraw, la mia frase era riferita all'errore imperdonabile a cui faceva riferimento Peppecris nel suo post della foto. Sono completamente d'accordo con te :-) |
| sent on November 30, 2016 (23:33) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
In the film Leon, the gunman when he explained the "job" the girl said that the first weapon you use is the gun because it allows to maintain a certain distance with the customer ... as you become good you are getting closer . The latest weapon you learn how to use the knife. Well, being a genre that does not practice almost never have to say you've been able to use "the knife", managing the distortion very well and taking home an original portrait and very interesting. Even the choice of color share it. Bravo! Nel film Leon, il sicario quando spiegava il "mestiere" alla bambina diceva che la prima arma che si utilizza è il fucile perché permette di mantenere una certa distanza con il cliente... man mano che si diventa bravi ci si avvicina sempre di più. L'ultima arma che si impara ad usare è il coltello. Beh, essere un genere che non pratichi quasi mai devo dire che hai saputo utilizzare "il coltello", gestendo la distorsione molto bene e portando a casa un ritratto originale e molto interessante. Anche la scelta del colore la condivido. Bravo! |
| sent on November 30, 2016 (23:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
razor interesting your analysis and especially thanks to the hidden compliment!
to perform this portrait I was inspired to visas click here!
you are all of the talent show! :-) razor interessantissima la tua disamina e soprattutto grazie per il celato complimento! per eseguire questo ritratto mi sono ispirato agli scatti visti qui ! siete tutti dei mostri di bravura! |
| sent on December 01, 2016 (6:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The photo I love it and the choice of 16mm along with the PDR to clothes and expression of the ladies who perceive the character and the sympathy of the character. Almost everything perfect short except the fire. But rather than fire could be the goal to be a little 'soft at the edges? The depth of field calculated on Canon 6D, 16mm f / 4, and subject to one meter is equal to a meter so unlikely that the eyes are in focus and the front of no less that ... I do not know, look more professional opinion. La foto mi piace moltissimo e la scelta dei 16mm insieme al pdr ai vestiti e all'espressione del signore fanno intuire il carattere e la simpatia del personaggio. Quasi tutto perfetto insomma tranne il fuoco. Ma più che fuoco potrebbe essere l'obiettivo ad essere un po' morbido ai bordi? La profondità di campo calcolata su canon 6D, 16mm f/4 e soggetto a un metro è pari ad un metro quindi improbabile che gli occhi siano a fuoco e la fronte no a meno che... Non saprei, aspetto pareri più autorevoli. |
| sent on December 01, 2016 (8:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Fiosco the subject it was very close to the lens, less than 30 cm. So of course it's possible to go out of focus unfortunately .. In any case, the Canon 16-35 is anything but soft :-D Fiosco il soggetto era vicinissimo alla lente, meno di 30 cm. Quindi certo che è possibile andare fuori fuoco purtroppo.. In ogni caso il Canon 16-35 è tutto fuorché morbido |
| sent on December 01, 2016 (8:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
ok, to 30cm the DOF is 7 cm, now back to me. I do not know the Canon optics, so I trust what you tell me ;-) ok, a 30cm la DOF è di 7 cm, ora mi torna. Non conosco le ottiche Canon, quindi mi fido di quello che mi dici |
| sent on December 01, 2016 (9:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Haha thanks for the confidence :-) Ahah grazie per la fiducia |
| sent on December 01, 2016 (9:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Peppe! Excellent choice of subject, has exceptional expressiveness. I see a smile a bit 'sad but relaxed at the same time. A face marked by time and experience. The choice of 16mm I find it apt; while not being the focal suited to portraits, in this case enhances the expressiveness and the setting. Sin, and I stress sin, to focus, sends down a notch the quality of a truly successful shot. Overall I like it. Congratulations Peppe. The portrait is not an easy year for us amateurs, which we must take quickly (perhaps in embarrassment) without being intrusive. And sometimes because of the rush the error is around the corner. Hello Ciao Peppe! Ottima la scelta del soggetto, ha un'espressività eccezionale. Vedo un sorriso un po' malinconico ma rilassato allo stesso tempo. Un viso segnato dal tempo e dalle esperienze. La scelta del 16mm la trovo azzeccata; pur non essendo la focale adatta ai ritratti, in questo caso amplifica l'espressività e l'ambientazione. Peccato, e sottolineo peccato, per la messa a fuoco, che fa scendere di un gradino la qualità di uno scatto veramente riuscito. Complessivamente mi piace. Complimenti Peppe. Il ritratto non è un genere facile per noi amatori, che dobbiamo scattare velocemente (magari in imbarazzo) senza essere invadenti. E a volte a causa della fretta l'errore è dietro l'angolo. Ciao |
| sent on December 01, 2016 (10:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Gigga! I fully agree with everything you said! I will try to practice this kind more often! Grazie gigga ! Condivido appieno tutto quello che hai detto! Cercherò di praticare questo genere più spesso ! |
| sent on December 01, 2016 (11:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
If you get some good shots it is a genre that can give so many emotions and satisfaction. Se si ottengono dei buoni scatti è un genere che può regalare tante emozioni e soddisfazioni. |
| sent on December 01, 2016 (11:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
If you see Julian ... :-D cmq I do not like, I find it a caricature, not a portrait ... the PP instead I like, I like the colors and hardness that you managed to give your subject. Se la vede Giuliano... cmq a me non piace,la trovo una caricatura,non un ritratto...la pp invece mi piace,mi piacciono i colori e la durezza che sei riuscito a conferire al soggetto. |
| sent on December 01, 2016 (12:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beyond the technical speeches of you have already said, I find the use of wide angle and an interesting top pdr ... The half-smile caught and wide angle distortion creates a relaxed and friendly ... I do not know if this was the meantime but I like it a lot. maybe the background could be more polished. compliments! Al di la dei discorsi tecnici di cui ti hanno gia detto trovo l'utilizzo del grandangolo ed un pdr dall'alto interessante... Il mezzo sorriso colto e le distorsioni del grandangolo creano un'atmosfera rilassata e simpatica... non so se l'intanto era questo ma a me piace molto. forse lo sfondo poteva essere più curato. complimenti! |
| sent on December 01, 2016 (13:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Filter was obvious that he could not appeal because unusual choice of 16 mm Caricature yes, but always portrait is :) Ales thanks for the compliments, I did not think the background because the subject was already sitting on the bench .. Filtro era scontato che potesse non piacere perché inusuale la scelta dei 16 mm Caricatura sì, ma sempre ritratto è:) Ales grazie per i complimenti, non ho pensato allo sfondo perché il soggetto era già seduto sulla panchina .. |
| sent on December 01, 2016 (14:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
EXCELLENT! I believe it is entirely consistent with the character color and distorting wanted really well managed I like it very much beyond perhaps fire (but do not know if it's possible) you could open some shadows on the eyes by increasing the contrast! Anyway really well done! OTTIMA! a mio avviso è tutto coerente con il personaggio colore e distorzione voluta davvero ben gestita mi piace moltissimo al di là del fuoco forse (ma non so se è possibile) potresti aprire un pò le ombre sugli occhi aumentando il contrasto! Cmq davvero ben fatta! |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |