What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
user76261 | sent on November 23, 2015 (8:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Shit! Minchia! |
| sent on November 23, 2015 (10:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful, clean, sharp and well composed. Beautiful! Bella, pulita, nitida e ben composta. Bella! |
| sent on November 23, 2015 (17:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
remarkable, great sharpness. Great point shooting, gradevolissimi colors. notevolissima, grande nitidezza. Ottimo il punto di ripresa, gradevolissimi i colori. |
| sent on November 23, 2015 (18:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I agree with my predecessors, the picture is very beautiful ... 8-) :-) compliments, Hi Davide concordo con chi mi ha preceduto, la foto è molto bella... complimenti, ciao Davide |
| sent on November 23, 2015 (21:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Excellent use of the fisheye image very engaging and well done ... maybe I cut off a bit high for most cleaning composition. Hello Ottimo uso del fisheye, immagine molto coinvolgente e ben fatta..., forse taglierei un po in alto per maggior pulizia compositiva. Ciao |
| sent on November 23, 2015 (22:41) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ugo exclamation Sicilian. You made me laugh :-)
Giovanni Claudio, David and Paul, thanks to you.
Paul, I appreciate your cue critical. Now I try to think in 4/3; I tried different angles and cuts, but this was what guaranteed me the most pleasing result: I maintain good alignment that avoids to distort the sides. I can preserve the diagonal lines that show that I am not in any ground, but on an old volcanic cone steep. Cutting as little as possible, I want to include these beautiful arms of the dead tree, I want to include them because one end catches the last rays of light. I'm not down with more risk because of not frame the background. The feeling that you've received (andI understand) it is probably due to the fact that the sky at high altitude, it was completely clean. There were clouds would definitely seemed more 'balanced' framing ;-)
Just my personal point of view, thanks. Ugo, esclamazione tipica siciliana. Mi hai fatto ridere Giovanni, Claudio, Davide e Paolo, grazie anche a voi. Paolo, apprezzo il tuo spunto critico. Ormai cerco di ragionare in 4/3; ho provato angolazioni e tagli differenti, ma questo era quello che mi garantiva il risultato più gradevole: mantengo un buon allineamento che evita di far distorcere i lati. Riesco a preservare le linee diagonali che mostrano che non mi trovo in un terreno qualsiasi, ma su un vecchio cono vulcanico molto ripido. Taglio il meno possibile, voglio includere questi bellissimi bracci dell'albero morto, voglio includerli perché una estremità intercetta l'ultimo raggio di luce. Non mi abbasso di più perché rischio di non inquadrare lo sfondo. La sensazione che hai percepito (e che comprendo) è dovuta probabilmente al fatto che il cielo, in quota, fosse completamente pulito. Ci fossero state delle nubi sarebbe sicuramente sembrata più 'bilanciata' l'inquadratura Solo il mio personale punto di vista, grazie. |
| sent on November 24, 2015 (13:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful light and colors. I share the cut on the top, I would use the profile of the trunk to close to the edge. Greetings. Bellissima luce e colori. Condivido il taglio sulla parte superiore, avrei usato il profilo del tronco per chiudere sullo spigolo. Saluti. |
| sent on November 24, 2015 (13:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A show! Complimentissimi! :-P :-P Uno spettacolo! Complimentissimi! |
| sent on November 24, 2015 (15:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A1, 2: 3, 16: 9, 1: 2, 1: 3) ..., but the 4: 3 as pretty close to the square not has impressed me a lot. A dear greeting. Paul Ciao Nico, sei liberissimo di fare e pensarla come vuoi, ma il fatto di dire "...Ci fossero state delle nubi sarebbe sicuramente sembrata più 'bilanciata' l'inquadratura..." per me non ha senso..., stiamo parlando di questa foto non di quella che poteva essere con le nubi nel cielo..., inoltre il mio appunto non era assolutamente per il cielo vuoto ma solo proprio in funzione di quell'ultimo rametto che intercetta la luce..., che è bello..., ma che purtroppo è appena tagliato in alto..., sarebbe bastato poco per dare un filo d'aria sopra e far risultare il tutto più pulito..., oppure più drasticamente il rifilo che ti ho già proposto..., d'altro canto condivido pienamente il tuo pensiero sul rispetto del formato visto che anch'io faccio fatica a uscire fuori dagli standard (1:1, 2:3, 16:9, 1:2, 1:3)..., però il 4:3 in quanto piuttosto vicino al quadrato non mi entusiama molto. Un carissimo saluto. Paolo |
| sent on November 24, 2015 (15:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank Mirco, Fulvio and Antonio (likeable ;-)).
Hello Paul, I understand. I interpreted your cue as if it refers to the space occupied by the sky ... and would still be legitimate. Regarding the cut branch I can agree with you, to want to be perfectionists ;-)
Thanks again. Greetings Nicolò Ringrazio Mirco, Fulvio e Antonio (simpaticissimo ). Ciao Paolo, ho capito. Avevo interpretato il tuo spunto come se facesse riferimento allo spazio occupato dal cielo...e sarebbe stato comunque legittimo. Riguardo il ramo tagliato posso concordare con te, a voler essere perfezionisti Grazie ancora. Saluti Nicolò |
| sent on November 24, 2015 (23:50)
Beautiful colours and nicely distorted features. |
| sent on November 25, 2015 (19:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Tim.
Greetings Nicholas Thank you Tim. Greetings Nicolò |
| sent on December 23, 2015 (23:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Nicholas Bravo, excellent composition and above all excellent processing! A question: is a double exposure or have recovered the shadows in post? This fisheye lens super light then is a real treat, lucky to own it! Greetings! Bravo Nicolò, ottima composizione e sopratutto ottima elaborazione! Una domanda: è una doppia esposizione o hai recuperato le ombre in post? Questa lente fisheye super luminosa poi è una vera chicca, fortunato a possederla! Saluti! |
| sent on December 25, 2015 (11:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Ale, thanks.
Sorry if I answer only now: for this type of shots always use multiple exposures to preserve the detail and final quality that recovery from a single RAW inevitably vitiates (though the small sensor of Olympus has a dynamic range of all respect). The 8mm surprised me positively. It 'a goal is not easy (I had thoroughly planned before you buy it), but the undisputed quality. The more you use, the more I enjoy it.
Merry Christmas Ale and through the passage, hello :-) Ciao Ale, grazie. Scusa se rispondo solo ora: per questo tipo di scatti uso sempre esposizioni multiple per preservare il dettaglio e la qualità finale che il recupero da un unico RAW inevitabilmente inficerebbe (benché il piccolo sensore delle Olympus abbia una gamma dinamica di tutto rispetto). L'8mm mi ha sorpreso positivamente. E' un obiettivo non facile (lo avevo abbondantemente preventivato prima di acquistarlo), ma dalla qualità indiscussa. Più lo uso e più mi ci diverto. Buon Natale Ale e grazie del passaggio, ciao :-) |
| sent on December 25, 2015 (13:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks response Nicholas. I like fisheye had purchased the Samyang, which I am very satisfied, but since I'm fond of astrophotography and night views I put the eye on the Zuiko 8mm which is far brighter. This Christmas has not arrived, we will see for the next -D
Merry Christmas to you and greetings! Grazie della risposta Nicolò. Io come fisheye avevo acquistato il Samyang, di cui sono molto soddisfatto, ma siccome sono appassionato di astrofotografia e panorami notturni ho messo l'occhio sullo Zuiko 8mm che è ben più luminoso. Per questo Natale non è arrivato, vedremo per il prossimo Buon Natale a te e saluti! |
| sent on December 27, 2015 (11:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It 'a pleasure Ale. The Samyang is a great goal and as overall quality of image does not have much to envy Olympus. What changes is the construction, and in fact the AF f / 1.8 that is the real peculiarity of this Fisheye. The time is not suitable, but the little evidence of night photography at starry skies I see a huge potential. At f / 1.8 is perfectly usable and a bit 'of physiological chromatic aberration at the edges is removed in post production. In short, with this it fills the gap that might exist between the Micro 4/3 and systems with sensors larger and therefore more suited to withstand high ISO. I hope to have chance to try it quickly and well on this front. As relook at all the other shooting situations (with light) are fully satisfied.
If you do not feel, wishes for a great 2016 :-) E' un piacere Ale. Il Samyang è un ottimo obiettivo e come qualità generale di immagine non ha molto da invidiare all'Olympus. Quel che cambia è la costruzione, l'AF e appunto il diaframma f/1.8 che è la vera peculiarità di questo Fisheye. Il periodo non è quello adatto, ma dalle poche prove di fotografia notturna a cieli stellati intravedo un enorme potenziale. A f/1.8 è perfettamente utilizzabile e un po' di fisiologica aberrazione cromatica ai bordi la si elimina in post produzione. Insomma, con questo si colma il gap che poteva esserci tra il Micro 4/3 e sistemi con sensori più grandi e quindi più adatti a reggere sensibilità ISO elevate. Spero di avere occasione di provarlo presto e bene su questo fronte. Per quanto riguarda tutte le altre situazioni di scatto (con luce) sono pienamente soddisfatto. Se non ci si sente, Auguri per un grande 2016 :-) |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |