What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on March 10, 2013 (18:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Capha Hello, I saw this photo of yours ... and I decided to let my reflections seen and considering that no one has left a mark ... First, I find that the picture is not fully satisfies what 'that you tried to transmit, accomplices are certainly several factors. We start from the light surely particular so as to have the face of a little violinist 'reddish while the hand (only) a bit' ... burned at times. Undoubtedly the situation very, very difficult to handle then. The keys of the violin even fade into the background of bricks. It certainly is not your fault, but just to tell you that in my opinion you thrown into a situation ... difficissima. As far as the composition is a shame to see a violinist, a violin and a hand .. I want to tell you is that with the click that you decide to do this you must also take all the elements necessary to represent and recountworm. When you make a trip, riguardalo, do your own evaluations and considerations, you do realize that is a sort of snap pilot or trial. Did you find any CPSA you do not like? Well, change settings, change perspective, composition changes, until you get to what 'you want to leave nothing to chance ... those are other kinds of pictures. To return to your photo could then in my opinion, be a bit 'more' back all'argare composition, take advantage of the false light in another location, so 'were skipping in his other hand, and maybe with a little' Otten ages of luck a little 'more' of a situation already 'in difficult start. I'm allowed to talk about photography as I see it and I live and not a matter of rules photographic certainly do not pretend that you're okay with me, but talking about it can 'always be a source of stimulation and reflection for both parties. I'll tell you then good for impledge and commit more '... to get more'. Hello Capha Rino ... Ciao Capha, ho visto questa tua foto...ed ho deciso di lasciarti le mie riflessioni visto e considerato anche che nessuno ha lasciato un segno...Per prima cosa trovo che la foto non appaghi a pieno cio' che tu hai cercato di trasmettere, complici sono sicuramente diversi fattori. Partiamo dalla luce sicuramente particolare tanto da avere il viso del violinista un po' rossiccio mentre la mano (l'unica) un po'...bruciata a tratti. Indubbiamente situazione molto ma molto difficile da gestire quindi. Le chiavi del violino addirittura si confondono con lo sfondo dei mattoni. Certamente non è colpa tua, ma solo per dirti che a mio parere ti sei buttato in una situazione...difficissima. Per quanto riguarda la composizione è un peccato vedere un violinista, un violino ed una mano..quello che voglio dirti è che con lo scatto che decidi di fare devi anche cogliere tutti quegli elementi necessari a rappresentarlo e a raccontarlo. Quando fai uno scatto, riguardalo, fai le tue valutazioni e considerazioni, fai conto che sia una sorta di scatto pilota o di prova. Hai trovato qualche cpsa che non ti piace? Bene, cambia impostazioni, cambia prospettiva, cambia composizione, fino ad arrivare a cio' che tu vuoi senza lasciare nulla al caso...quelle son altro genere di foto. Per ritornare alla tua foto potevi quindi a mio avviso, stare un po' piu' indietro, all'argare la composizione, sfruttare la luce ingannevole in un'altra posizione, cosi' tiravi dentro anche l'altra mano e magari con un po' di fortuna otten ere un po' di piu' da una situazione gia' in partenza difficile. Mi sono permesso di parlarti di fotografia per come la vedo e la vivo io e non per una questione di regole fotografiche, non pretendo certo che tu sia daccordo con me, ma il parlarne puo' sempre essere motivo di stimolo e di riflessione per entrambe le parti. Ti dico quindi bravo per l'impegno e di impegnarti di piu'...per ottenere di piu'. Ciao Capha...Rino |
| sent on March 11, 2013 (9:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I am very happy with your comment! finally some constructive feedback! .. I thank you and invite you to view other pictures to tell me what you think and give me advice ... I agree with you ... I understand and agree with your advice was one of the first shots ... as soon as they find another (as an artist) I'll try again! ... question: what shot would you have done? sono contentissimo del tuo commento! finalmente qualche commento costruttivo!.. ti ringrazio e ti invito a visionare le altre foto per dirmi cosa ne pensi e darmi consigli... sono d'accordo con te... capisco e condivido i tuoi consigli era uno dei primissimi scatti...non appena ne troverò un altro (di artista) ci riproverò!...domanda: che inquadratura avresti fatto? |
| sent on March 11, 2013 (19:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Capha, delivery of the assumption that do not really know what kind of light you were working on, I was not there and then I'm just going to guess. Flying over this problem and tell you which way to composition I tried: I expanded a bit more 'the shot, not too much, but enough to give a little more' space to the right as if the notes were flying off to this area and beyond , to those who want to appreciate. Another thing ... I pretend I have made your trip (if you allow me), I look llo shot and I realize that I'm missing a hand. And what's the problem '? I just missed the time of shooting, expect the hand to push the 'bow at the top ... and it' s done, but ... the look of the violinist who always looks at what 'they are doing will be' more 'intense and expressive. Thank you anyway ... for the constructive comment, my wishes with the utmost respect, be a mention of photographersa and e 'because of these things that I grew up and I opened my mind to focus. I hope I was clear in 'express myself, you know, talk to voice and' a thing .... write ... a> 'other. Hello Capha, Rino Ciao Capha, parto del presupposto che non so effettivamente con che tipo di luce tu stessi lavorando, io non c'ero e quindi vado solo per ipotesi. Sorvolo questo problema e passo a dirti quale composizione avrei cercato: avrei allargato un poco di piu' l'inquadratura, non troppo, ma abbastanza da dare un poco piu' di spazio a destra come se le note volassero via, verso questo spazio ed oltre, verso chi le vuole apprezzare. Un'altra cosa...faccio finta di avere fatto io il tuo scatto (se mi permetti), guardo llo scatto e mi accorgo che mi manca una mano. E che problema c'e'? Ho solo sbagliato il momento dello scatto, aspetto che la mano spinga l' archetto in alto...ed e' fatta, anzi...lo sguardo del violinista che guarda sempre cio' che sta facendo sara' piu' intenso ed espressivo. Ti ringrazio comunque per...il commento costruttivo, il mio vuole sempre con il massimo del rispetto, essere un parlare di fotografia ed e' proprio grazie a queste cose che sono cresciuto ed ho aperto la mia mente focale. Spero essere stato chiaro nell' esprimermi, sai parlarne a voce e' una cosa....scriverlo...un>'altra. Ciao Capha, Rino |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |