What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on August 27, 2015 (23:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I think it's interesting because contradictory. This riot of bass tones and shadows, which seem almost wanting to threaten or attack (particularly pigeons, birds remind me of Hitchcock), these bass tones that make shadow shadow also what is not, are contrary to the reassuring gesture and love of the hands of the couple holding hands. Also the fact that the shadows do not tell us if the couple is heterosexual, gay, parent and child or whatever, makes the gesture, and then love, universal, for all. How would my favorite band "Liebe ist für alle da", that love is here for all. ;-) Hello Barbara Secondo me è interessante perchè contraddittoria. In questo tripudio di toni bassi ed ombre, che sembrano quasi volerci minacciare od aggredire (in particolare i piccioni, mi ricordano gli uccelli di Hitchcock), questi toni bassi che rendono ombra anche ciò che ombra non è, sono in contrasto con il gesto rassicurante e d'amore delle mani della coppia che si tiene per mano. Inoltre il fatto che le ombre non ci raccontino se la coppia sia etero, gay, genitore e figlio o che altro, rende il gesto, e quindi l'amore, universale, per tutti. Come direbbe il mio gruppo preferito "Liebe ist für alle da", ovvero l'amore è qui per tutti. Ciao Barbara |
| sent on August 28, 2015 (12:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you for your passage and comment Barbara. My intention is, as in other photos taken on the Naviglio, to seize in the mass movements, attitudes, moments, but they must remain anonymous, so I used the backlight, to produce shapes, shadows reveal what is not obvious ; the low viewpoint, in other shots I then exacerbated further, it is to feel immersed in the continuous flow of legs and feet ... pigeons, birds characteristic of the great squares of many cities, it was not my intention to create atmospheres threatening, but Perhaps, Hitchcock being one of my favorite directors, the subconscious has had his share. Your interpretation of the shadow is linked to what I wrote above, the shapes and shadows are anonymous, we are all equal. Grazie del tuo passaggio e commento Barbara. Il mio intento è, come anche in altri scatti fatti sul Naviglio, quello di cogliere nella massa gesti, atteggiamenti, momenti che devono però rimanere anonimi, per questo ho sfruttato il controluce, per produrre delle sagome, le ombre rivelano quello che non è evidente; il punto di vista basso, che in altri scatti ho poi esasperato ulteriormente, è proprio per sentirsi immersi nel continuo fluire di gambe piedi e...piccioni, volatili caratteristici delle grandi piazze di molte città, non era mia intenzione creare atmosfere minacciose, ma forse, essendo Hitchcock uno dei miei registi preferiti, il subconscio ha avuto la sua parte. La tua interpretazione dell'ombra si riallaccia a quanto ho scritto precedentemente, le sagome e le ombre sono anonime, siamo tutti uguali. |
| sent on May 30, 2017 (20:16) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice and particular ... like the whole gallery.
Marcello molto bella e particolare... come tutta la galleria. Marcello |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |