JuzaPhoto uses technical cookies and third-part cookies to provide the service and to make possible login, choice of background color and other settings (click here for more info).
By continuing to browse the site you confirm that you have read your options regarding cookies and that you have read and accepted the Terms of service and Privacy.
You can change in every moment your cookies preferences from the page Cookie Preferences, that can be reached from every page of the website with the link that you find at the bottom of the page; you can also set your preferences directly here
La casa di legno con il lago alle spalle e l'erba sul tetto ... ferma l'auto, torna indietro a piedi e nel momento di scattare appare l'ospite ... un attimo e non c'era più ... L'ho postata esattamente come ripresa. Chiedo consigli sulla gestione della situazione, come avrei potuto migliorare la foto ed suggerimenti su tecnica di PP. Grazie a chi posta i suoi commenti ed osservazioni.
Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
sent on July 11, 2015 (21:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find the pleasant tones. To the observer it is not clear who is the subject for you priority of the scene. The roof? the home? the squirrel? the setting? In these cases would move quickly with these settings: -choice point maf (for me it was the squirrel) -priority aperture: you choose the sharpness, the blurred -ISO safety as 400 for a better reading and for a faster shutter security (Imho) hello, Lauro Trovo piacevoli le cromie . Per l'osservatore non è chiaro chi sia il soggetto per te prioritario della scena. Il tetto? l'abitazione? lo scoiattolo? l'ambientazione? In questi casi servirebbe agire rapidamente con queste impostazioni: -scelta del punto di maf (x me era lo scoiattolo) -priorità di diaframma : tu scegli quella nitidezza , quel sfocato -iso di sicurezza come 400 per una miglior lettura e per un tempo di scatto più di sicurezza (imho) ciao, Lauro
sent on July 12, 2015 (14:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Lauro, in fact maybe I have to stop trying to keep the iso to a minimum and take a little more margin to increase the depth of field or the shutter speed. In cases like this, I thought to take a picture 'static' and instead the squirrel made her suddenly 'dynamic' and I had no room for maneuver for the best shot with the animal does not move. Interesting your observation on priority subject in the picture .... Hello Roberto Grazie Lauro, in effetti forse devo smetterla di cercare di tenere gli iso al minimo e prendermi un pò più di margine per aumentare la profondità di campo o la velocità di scatto. In casi come questo, pensavo di fare una foto 'statica' ed invece lo scoiattolo l'ha resa improvvisamente 'dinamica' e non avevo margine di manovra per uno scatto ottimale con l'animale non mosso. Interessante la tua osservazione sul soggetto prioritario nella foto.... Ciao Roberto
sent on July 12, 2015 (15:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You have a good reflex Roberto, as I would always default on ISO 400, for the landscape would bring them to 200 for rirpese dynamics or low light conditions would raise him. The important thing is to have an edge in unexpected situations ;-) - (imho) laurel Hai una buona reflex Roberto , come default starei sempre sui 400 iso , per paesaggio li porterei a 200, per rirpese dinamiche o condizioni di luce scarsa gli alzerei . L'importante è di avere un margine nelle situazioni improvvise - (imho) lauro