What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on March 12, 2015 (11:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Gian Hello, I do not mean absolutely macro so I can not give you a contribution about any suggestions also because a lens macro I've never even held in the hand. I did a quick lap in the gallery macro / flora and I noticed that the photos more "popular" generally have a background not dark, often thick white with light colors. I also saw your picture on the previous bell / small bell:-D and even there you had a dark background. So I ask, is not that the dark background will attract more attention to a background soft and clear? If you, perhaps with shot from the other side, you could take it with something else as a background? Just to deepen an aspect that in this field seems very important. Maximum Ciao Gian, non me ne intendo assolutamente di macro quindi non riesco a darti un contributo circa eventuali suggerimenti anche perchè un'obiettivo macro non l'ho mai nemmeno tenuto in mano. Ho fatto un giro veloce nella galleria macro/flora ed ho notato che le foto più "apprezzate" hanno generalmente uno sfondo non scuro, spesso bianco spesso con colori chiari. Ho visto anche la tua precedente foto sul campanellino/campanellina ed anche li avevi uno sfondo scuro. Quindi chiedo io, non è che lo sfondo scuro attiri più attenzione di uno sfondo tenue e chiaro ? Se si , magari con inquadratura da altro lato, potevi scattare con qualcos'altro come sfondo? Giusto per approfondire un'aspetto che in questo campo mi pare molto importante. Massimo |
| sent on March 12, 2015 (12:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
hello Massimo
I'll tell you that I do not know if you understand the backgrounds that you see on the photos are natural or rebuilt, many are really elaborate and with a thousand shades. I am at a basic level and the background is what's behind for real and do not even know if I intersssa change. I'm trying so every idea is fine. of this I tried to take a picture with the sky in the background but the delta brightness was so great that the flowers I were blatantly underexposed, because nothing BKT always moves around.
thank you ciao Massimo ti dirò che io non so capire se gli sfondi che vedi sulle foto sono naturali o ricostruiti, molti sono davvero elaborati e con mille sfumature. io sono a un livello base e lo sfondo è quello che c'è dietro per davvero e non so nemmeno se mi intersssa cambiarlo. sto provando e quindi ogni idea va bene. su questa ho cercato di fare la foto con il cielo sullo sfondo ma il delta di luminosità era talmente grande che i fiori mi venivano clamorosamente sottoesposti, niente BKT perchè si muove sempre tutto. grazie |
| sent on March 12, 2015 (18:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ I tried to take a picture with the sky in the background but the delta brightness was so great that the flowers I were dramatically underweight, „
In these circumstances it is necessary to expose for the background and illuminate artificially with an LED or a flash on your subject. However regardless of the background on the subject seems slightly underexposed, reading the histogram would have to suggest this. Regarding the pdc always depending on the shutter speed to the wind, remember your camera stands up well to the noise by setting even higher values ??of sensitivity. " ho cercato di fare la foto con il cielo sullo sfondo ma il delta di luminosità era talmente grande che i fiori mi venivano clamorosamente sottoesposti," In queste circostanze occorre esporre per lo sfondo ed illuminare artificialmente con un led od un flash il soggetto. Comunque indipendentemente dallo sfondo il soggetto mi sembra leggermente sottoesposto, la lettura dell'istogramma avrebbe dovuto suggerirtelo. Per quanto concerne la pdc sempre in funzione della velocità di scatto per il vento, ricordati che la tua fotocamera sopporta bene il rumore impostando anche valori più alti di sensibilità. |
| sent on March 12, 2015 (19:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ In these circumstances it is necessary to expose for the background and artificially illuminated with an LED or a flash on the subject. „
thanks for the advice and even those after
gianmaro " In queste circostanze occorre esporre per lo sfondo ed illuminare artificialmente con un led od un flash il soggetto." grazie del consiglio e anche di quelli dopo gianmaro |
| sent on March 13, 2015 (18:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You have already said everything the teacher;-) with macros using diaphragms always very closed, but the most important thing is to try a PDR That would allow you to be as parallel as possible to the subject in order to have the least possible differences in depth , you play all about millimeters, of course with the wind becomes difficult since the big moves that you have, the light is still good wow! Cia hello Ti ha già detto tutto il maestro con le macro si usano sempre diaframmi molto chiusi, ma la cosa più importante è cercare un PDR Che ti permetta di stare il più parallelo possibile al soggetto in modo di avere il meno possibile differenze di profondità, si gioca tutto sui millimetri, ovviamente con il vento diventa difficile visto i grossi spostamenti che si hanno, la luce comunque è buona Cia ciao |
| sent on March 13, 2015 (21:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thanks Claudio
hello grazie Claudio ciao |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |