What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 256000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 16, 2014 (21:05)
si, avrei potuto fare un lavoro di selezione (per non includere la testa della cinciallegra che con un abbassamento della luminosità renderebbe i neri illeggibili)e sistemare un poco la luce. Per quanto riguarda la pdc, questa dipende essenzialmente tre fattori: La lunghezza focale (più è elevata la lunghezza focale minore è la pdc -I teleobiettivi in genere hanno una più ridotta pdc rispetto ai grandangolari), il diaframma utilizzato (più è chiuso -più il numero è alto per intenderci- più c'è pdc) e la distanza del soggetto (più è distante, più c'è pdc). In questo caso io ero più o meno a 2,5 metri dai soggetti e stavo usando un 100-400 probabilmente intorno ai 300... quindi la pdc era ridotta. sicuramente quando hai un solo elemento tutto si semplifica.
yes, I could do a job selection (not to include the head of the great tit that with a lowering of brightness make the blacks illegible) and place a little light. Regarding the pdc, this depends essentially on three factors: The focal length (the larger the focal length the smaller the pdc-Telephoto lenses typically have a more reduced pdc compared to wide-angle), the diaphragm used (more is more closed- the number is high there is more to be clear-pdc) and the distance of the subject (the more distant, the more there is pdc). In this case I was more or less than 2.5 meters from the subject and I was using a 100-400 probably around 300 ... then the pdc was reduced. certainly when you only have one item, everything is easier. si, avrei potuto fare un lavoro di selezione (per non includere la testa della cinciallegra che con un abbassamento della luminosità renderebbe i neri illeggibili)e sistemare un poco la luce. Per quanto riguarda la pdc, questa dipende essenzialmente tre fattori: La lunghezza focale (più è elevata la lunghezza focale minore è la pdc -I teleobiettivi in genere hanno una più ridotta pdc rispetto ai grandangolari), il diaframma utilizzato (più è chiuso -più il numero è alto per intenderci- più c'è pdc) e la distanza del soggetto (più è distante, più c'è pdc). In questo caso io ero più o meno a 2,5 metri dai soggetti e stavo usando un 100-400 probabilmente intorno ai 300... quindi la pdc era ridotta. sicuramente quando hai un solo elemento tutto si semplifica. |
| sent on May 31, 2015 (9:34)
mooolto simpatico!! la fotografia non è solo tecnica...ma anche intuizione e buon gusto e sensibilità e ecc ecc.... ottima!
sooo cute !! photography is not only ... but also technical intuition and good taste and sensitivity and etc etc .... great! mooolto simpatico!! la fotografia non è solo tecnica...ma anche intuizione e buon gusto e sensibilità e ecc ecc.... ottima! |
| sent on January 04, 2016 (15:56)
Excellent image. Good self critique. Nice to see two of them in one frame. Regards, Satish. |
|

Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |